ویزای کاری

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعداد یابی خاص

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعداد یابی خاص

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعداد یابی خاص یکی از سوالات متداول هموطنان و علاقه مندان به خصوص در سال های اخیر می باشد. بسیاری از افراد دارای مهارت و استعداد خاصی هستند، اما این هموطنان با توجه به شرایطشان نمی دانند برای مهاجرت به کانادا چه اقدامی کنند و یا اینکه توسط افراد سوءاستفاده گر گمراه می شوند. پس در وهله اول مشاوره با یک موسسه معتبر در کشور بسیار مهم و اساسی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات و مشاوره در این باب به شما عزیزان می باشد. شما با انجام مشاوره با وکلای مهاجرتی، در جریان راه ها و شرایط مهاجرت به کانادا قرار گرفته و اقامت و یا تابعیت این کشور را به راحتی اخذ می کنید. در این مقاله سعی داریم تا شما را بیشتر با موضوع روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص آشنا سازیم.

درباره اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

آیا امکان مهاجرت به کانادا از طریق مهارت وجود دارد؟ چگونه می توان به کانادا به عنوان کارگر ماهر مهاجرت کرد؟ بله، مهاجرت به کانادا از طریق مهارت امکان پذیر است. برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) مختص افرادی است که جهت مهاجرت به کانادا به واسطه تجربه و مهارت های کاریشان انتخاب می شوند. از اول ژانویه سال 2015، کاندیدهای اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص از طریق سیستم Express Entry گزینش می شوند. پرونده درخواست شما به عنوان کارگر ماهر از این طریق بررسی خواهد شد.

توضیحات اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

سیستم Express Entry در واقع یک نوع سیستم ارزشیابی و امتیازدهی کانادا مبتنی بر 3 فاکتور زیر می باشد:

  1.  فاکتور سرمایه انسانی اصلی (سن، تحصیلات، دانش مهارت زبانی و تجربه کار کانادایی)
  2.  فاکتور انتقال پذیری مهارت
  3.  فاکتور تاییدیه PNP از کانادا و یا دارا بودن پیشنهاد کاری از سوی اسپانسر کانادایی

در سیستم Express Entry، هرکدام از این فاکتورها یک بازه امتیاز حداکثر و حداقل خاص دارد که داوطلب جهت قبولی باید حد نصاب امتیازی را کسب کند. تفاوت سیستم Express Entry و برنامه FSW در چیست؟ باید توجه کرد که عملکرد Express Entry متفاوت از FSW می باشد Express Entry سیستم جامع درخواست نیروهای متخصص در کانادا می باشد ولی FSW برنامه کارگر ماهر فدرال می باشد. نحوه امتیازدهی آنها هم متفاوت هست. جهت دریافت دعوتنامه (ITA) طبق اخرین دراو های سال 2022 حداقل امتیاز Express Entry می باسیت حدود 600 امتیاز ولی FSW در حدود 67 امتیاز باشد.

توضیحات اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

چگونگی اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

در مورد روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص، شما ابتدا از طریق برنامه کارگر ماهر FSW تحت Express Entry عمل می کنید. سپس بعد از قبولی در FSW اقدام به درخواست اقامت دائمیتان می کنید. پس از گذشت حداکثر 5 سال می توانید تابعیت کانادایی را اخذ کنید. البته اخذ تابعیت کشور کانادا شرایط دیگری به جز شرط اقامت هم دارد.

طبق اعلان سایت اداره مهاجرت، تابعیت و شهروندی کانادا (IRCC) مهمترین شرایط از قرار زیر است:

شرایط درخواست تابعیت کانادایی
شرط 1داشتن مجوز اقامت دایمی (PR) کانادا
شرط 2اقامت پیوسته حداقل 3 سال در کانادا
شرط 3تادیه کامل مالیاتی
شرط 4اثبات مهارتهای زبان انگلیسی در سطح 4 معیارهای زبان کانادایی (CLB)
شرط 5قبولی در آزمون تابعیت کانادایی
شرط 6شرکت در مراسم تحلیف تابعیت کانادا

اما قبل از اینکه با جزییات مربوط به شروط دریافت تابعیت کانادایی آشنا شویم بد نیست که از جایگاه و امتیاز این پاسپورت مطلع گردیم. مطابق رنکینگ پاسپورت اندیکس، پاسپورت کانادا در بین پاسپورت های جهان در رتبه 7- م قرار دارد. امتیاز اصلی این نوع پاسپورت نیز آن است که دارندگانش می توانند معاف از گرفتن ویزا به حدود 118 کشور جهان از جمله آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، اغلب کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) سفر کنند.

همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، اتباع کانادایی به حدود 86% از کشورهای جهان آزادانه دسترسی دارند:

میزان دسترسی برای دارندگان پاسپورت کانادا

شروط اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

از جمله مهم ترین شروط می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • هماهنگی با فرهنگ مردم کانادا
  • 3 سال زندگی در کشور کانادا در 5 سالِ پیش از ارائه درخواست و پس از اخذ اقامت دائم
  • پذیرش در آزمون اعطای تابعیت
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • عدم ارتکاب جرم
  • سوگند به حفظ منافع کشور کانادا

هزینه اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

یکی از اصلی ترن موضوعاتی که اغلب مهاجران قبل از اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص نادیده می گیرند، هزینه اخذ تابعیت در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و اخز تابعیت از طریق مهارت و استعدادیابی خاص را دارند، باید به خوبی با هزینه های موجود در این فرآیند آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست تابعیت کانادا مواجه خواهند شد. به طور کلی، هزینه اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص برای یک متقاضی مجرد حدود 160CAD (دلار کانادا) برای بزرگسالان خواهد بود. اما این هزینه برای کودکان متفاوت خواهد بود، هر کودک برای دریافت تابعیت کانادا باید حدود 57CAD (دلار کانادا) پرداخت کند.

ریز هزینه درخواست تابعیت کانادا از قرار زیر است:

هزینه اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

مزایا اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص

اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص مزیت های متعددی را برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ارائه می دهد. به طور کلی، اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت و استعدادیابی خاص مزیت های بی شماری به نسبت سایر روش های اخذ تابعیت در این کشور به متقاضیان ارائه می دهد. به طور مثال، با دریافت تابعیت کانادا می توانید از بسیاری از منابع مشابه افرادی که دارای وضعیت شهروندی هستند بهره مند شوید. علاوه بر این، دارندگان تابعیت کانادا می توانند به مدارس و مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی دسترسی داشته باشند. همچنین می توانند در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنند و از پایین بودن هزینه زندگی در کانادا لذت ببرند.

در این مقاله ما شما را در جریان روش اخذ تابعیت کشور کانادا ار طریق مهارت و استعداد یابی خاص قرار دادیم. توضیح دادیم که اخذ تابعیت کانادا از طریق مهارت با روش برنامه کارگر ماهر FSW می باشد و همچنین شما را با سیستم امتیازدهی FSW آشنا کردیم. در صورت هر گونه سوال یا ابهامی، راجع به روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق مهارت و استعداد یابی خاص یا سایر پروسه های مهاجرتی قانونی، می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *