ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و سریعترین راه ها برای مهاجرت، اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه است که در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار دارد. علاوه بر این روش سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه یکی از ارزانترین برنامه های اقامتی در کل اروپا نیز محسوب می شود. اما سریع از آن لحاظ که درست بعد از 3 تا 6 ماه امکان اخذ تابعیت ترک برای متقاضیان فراهم است و ارزان از آن جهت که این نوع سرمایه گذاری به میزان حدود 231363€ (یورو) یا 250000$ (دلار) جزء ارزانترین برنامه های اخذ پاسپورت دوم در اروپا محسوب می شود.

جهت دسترسی به راهنمائی ها و مشاوره های تخصصی برای سرمایه گذاری در ترکیه با وکلای زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.


قانون کشور ترکیه برای خرید ملک به چه صورت است؟ بر طبق قانون ترکیه اگر شما ملکی را در ترکیه خریداری کنید، شما می توانید ویزای اقامت ترکیه را اخذ نمائید. بر این اساس، شما می توانید ویزای اقامت دائمی 1 ساله ترکیه را دریافت کنید که امکان تمدید سالیانه آن برای متقاضیان وجود دارد. بنا بر قانون مذکور، صاحبان ملک می توانند در داخل کشور ترکیه تغییر مکان داده و خانه دومی در ترکیه داشته باشند، همچنین دولت ترکیه به شرط اقامت 90 روزه در این کشور زیبا، به شما اجازه کسب تابعیت ترکیه را می دهد.

هزینه های اضافی هنگام خرید ملک در ترکیه

یکی از بزرگترین چالش های موجود در فرآیند خرید ملک در ترکیه، هزنیه های اضافی موجود در این حوزه می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، قبل از شروع درخواست باید با هزینه های اضافی هنگام خرید ملک در این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند خرید ملک در ترکیه مواجه خواهند شد. به طور کلی، هزینه های جانبی هزینه قابل توجهی هنگام خرید ملک در ترکیه می باشد که این هزینه ها می توانند حدود 12% از قیمت خرید ملک در ترکیه را تشکیل دهند.

در نمودار زیر می توانید روند خرید ملک در ترکیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

از امتیازات خرید ملک در ترکیه این است که متقاضیان برای اخذ اقامت ترکیه (Ikamet Tezkeresi) هیچ محدودیتی بر قیمت ملک ندارند. بهتر است بدانید که مبنا و شرط اصلی صدور ویزای اقامت دائمی ترکیه برای متقاضیان نیز Tapu (سند مالکیت خانه) می باشد. از مزایای دیگر خرید ملک در کشور ترکیه برای متقاضیان این است که علاوه بر خود، اعضای خانواده آنها نیز از این امتیاز اقامتی برخوردار می شوند.

مطابق چارچوب قانونی ترکیه، متقاضیان برای انجام معاملات مربوط به ملک می توانند ویزای توریستی ترکیه را درخواست دهند که مدت اعتبار آن 3 ماهه می باشد. متقاضیان بایستی در طی همین 3 ماه ملک مورد نظر را خریداری و نسبت به تنظیم سند مالکیت خانه اقدام نمایند. کارشناسان ارشد ما بطور تخصصی به هموطنان عزیز ارزیابی ها و مشاوره های مربوط به اخذ ویزای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را ارائه می دهند.

مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • امکان به اجاره سپردن ملک خریداری شده
  • امکان اخذ پاسپورت کشور ترکیه برای اعضای خانواده در مدتی کوتاه
  • آزادی عمل در خرید خانه یا مغازه در ترکیه
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در ترکیه
  • بی نیازی از تسلط به زبان ترکی
  • امکان سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان سفر به 115 کشور بدون نیاز به ویزا

شرایط خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری املاک در ترکیه رو به رشد است. تعداد آپارتمان های خریداری شده در ترکیه در طی سال های اخیر توسط شهروندان خارجی به 22234 دستگاه آپارتمان می رسد که عمده آپارتمان های خریداری شده متعلق به شهر استانبول می باشد و در رتبه دوم شهر آنتالیا قرار دارد که تعداد 4707 آپارتمان فروخته شده است. در مرتبه های بعدی، بورسا با 1474 آپارتمان و یالوا دبا 1079 آپارتمان فروخته شده قرار دارند. سرمایه گذاران خارجی در کشور ترکیه می توانند املاکی مثل املاک مسکونی، اداری، کشاورزی و تجاری را تحت نظارت ادارات ثبت اراضی ترکیه خریداری نمایند. در این صورت اداره ثبت املاک ترکیه برای متقاضیان سند مالکیت یا Tapu صادر می کند.

مطابق قانون کشور ترکیه، شهروندان خارجی در خرید املاک دارای محدودیت های قانونی زیر می باشند:

  • حداکثر ملک خریداری شده توسط شهروند خارجی در ترکیه تا 30 هکتار
  • ممنوعیت خرید ملک در مجاورت مناطق نظامی
  • خرید ملک تا 10% از کل مساحت ملک خصوصی توسط اشخاص حقیقی

دلایل خرید ملک در ترکیه

همانطور که می دانید، کشور ترکیه یکی از مهم ترین پل های ارتباطی بین قاره آسیا و قاره اروپا می باشد. متقاضیانی که موفق به خرید ملک به ارزش 250000$ (دلار آمریکا) یا بیشتر می شوند و یا حداقل 500000$ (دلار آمریکا) در یک زمینه در کشور ترکیه سرمایه گذاری می کنند، می توانند به راحتی از 3 الی 6 ماه پاسپورت کشور ترکیه را بدست بیاورند و از مزایای آن به صورت کامل بهره مند شوند.

متقاضیان می توانند با دریافت پاسپورت ترکیه به بیش از 115 کشور دنیا در قاره های گوناگون سفر کنند که این قاره ها عبارتند از:

  • کشورهای آسیایی
  • کشورهای اروپایی
  • کشورهای آفریقایی
  • کشورهای قاره اقیانوسیه
  • کشورهای کارائیب
  • کشورهای قاره آمریکا
  • کشورهای خاورمیانه

در لیست زیر به اسامی برخی از کشورها در این باب نیز اشاره شده است:

  • بلاروس
  • برزیل
  • اکراین
  • صربستان
  • شیلی
  • لبنان
  • مالزی
  • عمان
  • اندونزی
  • کویت
  • آذربایجان
  • آرژانتین
  • ارمنستان و غیره

بر این اساس طبق قوانین مهاجرتی ترکیه، سرمایه گذاران خارجی در قالب برنامه خرید ملک در ترکیه 2 گزینه ایده آل مهاجرتی در اختیار دارند:

دلایل خرید ملک در ترکیه

فرآیند خرید خانه در ترکیه

خریداران ملک در ترکیه می بایست توجه نمایند که برای خرید ملک در کشور ترکیه به همراه داشتن پاسپورت معتبر و شماره مالیاتی اهمیت حیاتی دارد. همچنین جهت افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه، ارائه شماره مالیاتی الزامی است. معمولا به خریداران ملک، افتتاح حساب (Turkish Lira (TL و (Great British Pounds (GBP توصیه می شود. همچنین لازم است خریداران ملک به همراه خود 2 قطعه عکس4*6 به همراه داشته باشند. توجه نمائید که بهترین گزینه مهاجرتی جهت ورود به کشور ترکیه و نیز انجام معامله ملک در این کشور، درخواست ویزای توریستی ترکیه است که به خریداران امکان اقامت 3 ماهه در این کشور را فراهم می کند.

فرآیند خرید خانه در ترکیه چگونه است؟ فرآیند خرید خانه دارای یک روند ساده و آسانی می باشد. پس از پرداخت ثمن قطعی ملک تقریبا 3000€ (یورو)، اداره Tapu محلی، اقدام به ارزیابی اولیه ملک جهت واقع نشدن ملک در اراضی نظامی می کند. سپس قراردادی بین خریدار و فروشنده در اداره ثبت اراضی و املاک ترکیه منعقد می گردد. این قرارداد جزئیات مربوط به تاریخ، جدول زمانی پرداخت هزینه ها، مفاد و شرایط قرارداد فی مابین را نشان می دهد.

زمانی که این قرارداد توسط طرفین معامله امضاء شد، 30% قیمت قطعی ملک به عنوان رهن یا ضامن پرداخت می شود، سپس شما Tapu یا همان سند مالکیت خانه را از اداره ثبت اراضی و املاک ترکیه درخواست می کنید. در حقیقت با اخذ این سند خریدار، مالک قانونی ملک شناخته می شود و کل هزینه خرید ملک به خریدار پرداخت می شود. در این زمینه تعیین وکیل برای پیگیری امور اداری و نیز تهیه مدارک لازم توصیه می شود.

بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه

از شرق تا غرب، ترکیه کشور بسیار بزرگی است که دارای 81 استان و 8 منطقه جغرافیایی است. خریداران خارجی مشتاق به اطلاع از بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه ممکن است در نگاه اول به وسعت و گستردگی جغرافیایی ترکیه، از شهرهای بزرگ تا روستاهای کوچک سردرگم شوند، اما خریداران ملک باید به این نکته توجه نمایند که از بین کلیه نواحی ترکیه، 3 ناحیه در فهرست برترین نواحی خرید ملک قرار دارند:

  • سواحل مدیترانه
  • سواحل اژه
  • استانبول
  • آنکارا
  • آنتالیا

دلایل برای این امر زیاد است. برای سالیان متمادی، سواحل جنوب و غرب ترکیه جزو مقاصد توریستی مطلوب محسوب میشدند. بنابراین جوامع ابن مناطق چند فرهنگی و روشنفکرتر بودند و البته زندگی کنار دریا هم رویای اکثر مردم می باشد. اما استانبول، طبیعتا به عنوان بزرگترین شهر ترکیه همه امتیازات را به خربداران ارائه می کند، اما کارگران خارجی، مخصوصا سرمایه گذاران املاک علاقه مند به برنامه های مدرنیزاسیون می باشند که در این متروپلیس روی می دهد.

بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

محلشرح
Altinkumبا لقب بریتانیای کوچک، ناحیه ای که اغلب ساکنین آن بریتانیایی هستند. این ناحیه برخی از پایین ترین قیمت های املاک را در کشور ارائه می دهد. قیمت متوسط آپارتمان 2 خوابه از €40000 (یورو) شروع می شود. آلتین کوم مناسب برای گذران تعطیلات در تمام سال می باشد.
Kalkanروستای ساحلی کوچک در ساحل مدیترانه با ویلاهای لوکس و گران
Alanyaآلانیا در حاشیه شرقی مدیترانه، قیمت های جذابی شامل آپارتمان های نزدیک به ساحل پیشنهاد می کند.
Antalyaبا مرکز شهر خوش منظره و جذاب، دارای 2 جامعه ساحلی با قیمتهای ملک گران و ارزان
Yalikavakمرکز ویلاهای میلیونرها و بیلیونرها با آخرین متدهای معماری روز
Fethiyeبا چشم اندازی زیبا از کوه های سرسبز و دریای مدیترانه آبی، رویای خریداران ملک می باشد.

هزینه خرید ملک در ترکیه

با توجه به ویژگی ها و امکانات ساختمان، متراژ، محله و شهری که در آن واقع گردیده است و غیره قیمت ملک مورد نظر در ترکیه متفاوت خواهد بود. هر چند ذکر این نکته جالب است که در مقایسه با شهرهای بزرگ ایران مثل تهران، اصفهان و غیره، قیمت خرید ملک در ترکیه و همچنین نرخ اجاره مسکن در این کشور مقداری پایین تر می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده متوسط نرخ خرید مسکن در ترکیه بیان شده است:

متوسط قیمت خرید یک متر مربع ملک در ترکیه

محاسبه هزینه خرید مسکن در شهرهای ترکیه

برای بسیاری از افراد متراژ ملکی که قصد خرید آن را دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. در این بخش از مقاله تلاش خواهیم کرد تا به شما بگوییم با 250000$ (دلار آمریکا) بعنوان حداقل مبلغ مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه در هر شهر کانادا تقریبا توانایی خرید چند متر مربع ملک را خواهید داشت.

نام شهرمتوسط هزینه یک متر مربع ملکمتراژ تقریبی ملک
استانبول1388$180
آنکارا788$317
ازمیر911$274
بورسا614$407
وان840$297
آدانا450$555
آنتالیا710$352
قاضی عینتاب727$343

همان طور که قابل ملاحظه است، متراژ قابل دسترس برای خرید در برخی از شهرهای ترکیه بیش از 300 متر است. این یک فرصت مناسب است که متقاضیان بتوانند بجای خرید یک ملک یا چند ملک خریداری کنند و علاوه بر اینکه در این کشور زندگی کنند بتوانند سایر املاک را به اجاره بسپارند.

درباره هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه

در مجموع خرید ملک در ترکیه و یا در هر کشور دیگری دو نوع هزینه برای خریداران آن ملک در پی دارد. که این هزینه ها شامل هزینه اصلی و هزینه جانبی است. هزینه اصلی که همان سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک می باشد که حداقل آن در کشور ترکیه برای اخذ اقامت یکساله این کشور در حدود €250000 (یورو) می باشد.

اما در این میان هزینه هایی نیز هستند که به عنوان هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه مطرح هستند که جزییات آن را در جدول زیر مشاهده می کنید:

کشورهاهزینه مالیات نقل و انتقال ملکهزینه دفترخانههزینه ثبت زمینهزینه های بنگاههزینه های وکیل
ترکیه TÜRKIYE4% ارزش فروش3% ارزش فروش$100 (دلار) هزینه ثبت تاپو2 % قیمت خرید توافقی به علاوه VATمعمولا از $ 1500 (دلار) شروع می شود.

معمولا در کشور ترکیه هزینه مالیات بر نقل و انتقال ملک نیز توسط خریدار پرداخت می شود. ولی هزینه دفترخانه و دیگر هزینه های حقوقی به صورت مساوی بین خریدار و فروشنده پرداخت خواهد شد. و اینکه مالیات ملک در ترکیه هم مثل اکثر کشورهای اروپایی به صورت سالانه پرداخت می شود. نکته پایانی هم اینکه در ترکیه بیمه ملک الزامی است و هزینه آن هم جزء هزینه های جانبی به حساب آمده و برعهده خود خریدار است. پس طبق قوانین ترکیه خریداران ملک ملزم به داشتن بیمه زلزله 1ساله هستند که با عنوان بیمه DASK شناخته می شود. و قهزینه این بیمه نیز با توجه به متراژ ملک متغیر است. مثلا هزینه بیمه آپارتمان 70 متر مربعی در کشور ترکیه در حدود TRY220 (لیره ترکیه) میباشد.

اقامت دائمی ترکیه از طریق خرید ملک

مطابق قانون ترکیه، اگر شهروند خارجی ملکی را در ترکیه خریداری نماید، امکان اخذ ویزای اقامت دائمی ترکیه برای او فراهم می شود. بر این اساس، متقاضیان می توانند اقامت 1 ساله خود را در کشور زیبای ترکیه اخذ نموده و با این روش از امتیازات اقامت ترکیه برخوردار شوند. از اختصاصات ویزای اقامت دائمی ترکیه از طریق خرید ملک می توان به امکان بهمراه آوردن اعضای خانواده و نیز تمدید سالانه آن در صورت احراز شرایط قانونی اشاره نمود. از دیگر امتیازات اقامت دائمی از طریق خرید ملک در ترکیه این است که دولت ترکیه به متقاضیان، پاسپورت ترکیه را پس از 90 روز اعطاء می کند.

نکته لازم در خصوص اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک این است که ویزای اقامت دائمی با خرید ملک در ترکیه امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه قیمت خانه یا آپارتمان نیز حداقل 250000$ (دلار) باشد. اما متقاضیان خرید ملک در ترکیه می توانند با اخذ ویزای اقامت دائمی علاوه بر خود همچنین اقامت تک تک اعضای خانواده را نیز از اداره مهاجرت ترکیه (Gӧç idaresi) اخذ نمایند. بدین ترتیب مزایا و امتیازات فراوانی به روی متقاضیان خارجی باز می شود که از آن جمله می توان به مسافرت بدون ویزا به اکثر نقاط دنیا، امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کشور ترکیه، پروسه کاریابی آسان در ترکیه و نیز روند اخذ آسان ویزای کار ترکیه اشاره نمود.

بهترین مکان ها برای خرید ملک در ترکیه

گرفتن شهروندی ترکیه برای تمام اعضای خانواده

معمولاً بین 3 تا 6 ماه طول می کشد که اقامت ترکیه و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک را به متقاضی اصلی (سرمایه گذار) و دیگر اعضای خانواده اش اعطا کنند. البته این امر مشروط بر این است که تمام اسناد آماده باشند و طبق مقررات تنظیم شده باشند. کارهای قبل و بعد از سرمایه گذاری باید به درستی انجام شده باشند و به دقت دنبال شوند. شایان ذکر است که با تغییرات اخیر قانون و ساده سازی گرفتن شهروندی ترکیه، مدت زمان گرفتن شهروندی کامل این کشور برای تمام اعضای خانواده، به 90 روز کاهش پیدا کرده است.

مدارک لازم جهت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

همانطوریکه اشاره شد، یکی از راه های سریع و آسان مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت دائمی این کشور، استفاده از شیوه خرید ملک در ترکیه می باشد. اما شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک چیست؟ متقاضیان خرید ملک در ترکیه باید با تهیه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای اقامت کشور ترکیه اقدام نمایند:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهه
  • 4 قطعه عکس رنگی 4.5×3.5
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • صورت حساب بانکی موید تمکن مالی متقاضی (درحدود $500 برای اقامت 1 ماهه در آنتالیا و $1000 برای مناطق دیگر ترکیه)
  • اصل و کپی سند مالکیت ملک در ترکیه (Tapu)
  • بیمه نامه ملک
  • بیمه سلامت برای متقاضی و هر عضو خانواده متقاضی
  • وضعیت خانوادگی همسر و فرزندان ترجمه شده و تایید شده توسط سفارت ترکیه در کشور مبدا

همانطوریکه در اوایل متن نیز ذکر شد اقامت ترکیه از طریق خرید ملک به صورت اقامت 1 ساله می باشد و امکان تمدید مجدد ویزا به شرط احراز شرایط اولیه امری امکان پذیر است. پس از تهیه مدارک فوق، متقاضیان برای دریافت پاسخ از اداره مهاجرت ترکیه، باید حدود 2 ماه انتظار بکشند. در پایان، نباید از این نکته هم غافل شد که ویزای اقامت دائمی ترکیه نه تنها برای مالک خانه بلکه برای تمامی اعضای خانواده وی نیز صادر می شود و اگر متقاضیان مبلغ 250000$ (دلار) را صرف خرید ملک نمایند، می توانند پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

مقایسه برنامه خرید ملک در ترکیه با کشورهای اروپایی

خرید ملک در ترکیه برخلاف اکثر کشورهای اروپایی شرایطی آسان و ساده دارد و متقاضیان خارجی با حداقل سرمایه گذاری می توانند علاوه بر دریافت سند مالکیت از اقامت دائمی و سپس تابعیت ترکیه برخوردار شوند. همانطوریکه در جدول زیر نیز مشاهده می نمائید، حداقل سرمایه گذاری برای دریافت اقامت در بین کشورهای اروپایی متعلق به ترکیه است، همچنین زمان رسیدگی و صدور سند مالکیت در ترکیه از سایر کشورهای اروپایی نیز سریعتر می باشد.

همه این فاکتورها نشانگر ایده آل بودن سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه است:

پارامتریونانقبرساسپانیاپرتغالمجارستانترکیه
کشور عضو شنگنبلهخیربلهبلهبلهخیر
مسافرت آزاد به ناحیه شنگنبلهخیربلهبلهبلهخیر
کشور اتحادیه اروپایی (EU)بلهبلهبلهبلهبلهخیر
EURO (€) Zone یا ناحیه یوروبله (EUR €)بله (EUR €)بله (EUR €)بله (EUR €)خیر (HUF)خیر (TL)
حداقل سرمایه گذاری (به یورو)250000€300000€500000€500000€~300000€223025€
دوره اقامت اجباریخیربلهخیربلهخیر
حداقل دوره اقامتخیرخیر7 روز سال اول/ 14 روز 2 سال بعدیاقامت دائم
ویزای اقامت اولیه5 سال1 سال1 سال5 سال1 سال
دوره تمدیدهر 5 سال2+2 سالهر 2 سالهر 5 سال
تعداد بازدیدهای مجددهر 2 سال یکبارهر 2 سال یکباریکبار سال 1/ یکبار هم 2 سال بعدیحداکثر تا 6 ماه
حداقل پس انداز بانکیخیربله/ 30000€درحدود $500 برای اقامت 1 ماهه در آنتالیا و $1000 برای مناطق دیگر ترکیه
حداقل تعداد املاکخیربلهبله
صدور سند مالکیتمعمولا کمتر از 7 سالطولانی تر از دیگر کشورهای EUدر مدت زمان کمتر از 2 ماه

تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

مطابق برنامه تابعیت از طریق خرید ملک، شهروندان خارجی مجاز به خرید ملک از هر نقطه از این کشور به جز مناطق نظامی می باشند، اما شرایط تابعیت برای متقاضیان خارجی چگونه است؟ شرایط تابعیت از طریق خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان به قیمت حداقل €400000 (یورو) می باشد. به عبارت دیگر، شهروندان خارجی با خرید ملک به ارزش €400000 (یورو) در ترکیه می توانند مستقیما اخذ تابعیت ترکیه ای خود و خانواده خود را تضمین نمایند.

در کل 2 راه خرید ملک منتج به اقامت دائمی و تابعیت ترکیه عبارتند از:

2 راه خرید ملک منتج به اقامت دائمی و تابعیت ترکیه

تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

مطابق برنامه تابعیت از طریق خرید ملک، شهروندان خارجی مجاز به خرید ملک از هر نقطه از این کشور به جز مناطق نظامی می باشند، اما شرایط تابعیت برای متقاضیان خارجی چگونه است؟ شرایط تابعیت از طریق خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان به قیمت حداقل 250000USD (دلار) یا 231363€ (یورو) می باشد. به عبارت دیگر، شهروندان خارجی با خرید ملک به ارزش 250000$ (دلار) در ترکیه می توانند ابتداء اقامت ترکیه و سپس تابعیت خود و خانواده خود را تضمین نمایند.

قوانین در کشور ترکیه در رابطه با خرید ملک با قیمت 250000$ (دلار) برای ایرانیان صرفا در اختیار شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران است. بنابراین در صورتی که فردی شهروند کشور دیگری باشد، برای خرید ملک در ترکیه باید به قوانین این کشور مراجعه کند تا بتواند مطابق با این قوانین اقدام به خرید ملک کند. البته چنانچه گفته شد، این مبلغ صرفا برای دریافت تابعیت است و در صورتی که فرد تمایلی به دریافت تابعیت ترکیه نداشته باشد، محدودیتی برای او از نظر پرداخت هزینه وجود ندارد. باید به این نکته نیز اشاره داشت که این قانون قطعیت همیشگی ندارد به این منظور که ممکن است در طول سالیان آینده دچار تغییراتی شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه طولانی و کارنامه درخشان در امر اخذ انواع ویزاها و اقامت کشور ترکیه، آماده پاسخگوئی به سوالات هموطنان عزیز و مشاوره و راهنمائی آنها با آخرین متدها و قوانین روز مهاجرتی دنیا می باشد. برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان جهت بهترین راه سرمایه گذاری در ترکیه با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار در خصوص خرید ملک در ترکیه

برای خرید ملک در این کشور اطلاع از موارد زیر ضروری است:

  • آیا می توان از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را بدست آورد؟ یکی از راه های اخذ اقامت در ترکیه خرید ملک در این کشور است.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک به منظور اخذ اقامت چه مقدار است؟ برای خرید ملک و بدست آوردن اقامت این کشور به 250000$ (دلار) سرمایه نیاز است.
  • مهم ترین مزیت خرید ملک در ترکیه چیست؟ امکان اخذ پاسپورت ترکیه در یک بازه زمانی کوتاه مهم ترین مزیت خرید ملک در این کشور است.
  • آیا برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، شرط حضور در این کشور وجود دارد؟ شرط حضور در ترکیه برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور وجود ندارد.
  • آیا می توان ملک خریداری شده در ترکیه را اجاره داد؟ ممانعتی برای اجاره دادن ملک در ترکیه وجود ندارد.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک به منظور اخذ اقامت چه مقدار است؟ برای خرید ملک و بدست آوردن اقامت این کشور به EUR 250000 (یورو) سرمایه نیاز است.
  • اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه چه نوع اقامتی است؟ اقامت دریافتی از این طریق اقامت یکساله ولی قابل تمدید است.
  • از طریق خرید ملک در ترکیه چگونه می توان به اقامت دائمی (PR) این کشور دست یافت؟ افراد با خرید ملک به ارزش حداقل EUR 250000 (یورویی) ابتداء امر به مجوز اقامت 1 ساله دست یافته و پس از 5 سال اقامت در ترکیه است که صلاحیت اخذ اقامت دائمی ترکیه را به دست می آورند.
  • شرط اصلی برای اخذ پاسپورت دوم ترکیه از طریق خرید ملک چیست؟ خرید ملکی به ارزش حداقل EUR 400000 (یورو)
5/5 - (69 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *