ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان در سال 2023 از طریق اخذ ویزای کارآفرینی Tier1 به متقاضی امکان اخذ اقامت خانوادگی به مدت 3 سال و 4 ماه را می دهد. از امتیازات مهم این نوع اقامت می توان به مسافرت های آزادانه به کشورهای اروپایی، دسترسی به خدمات آموزشی و درمانی دولتی، امکان بیزینس در کل بریتانیا، فرآیند رسیدگی سریع و آسان اشاره نمود. اما برای اخذ این نوع ویزا شرایطی لازم است که متقاضی بایستی از وجود آنها مطلع باشد.

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت سرمایه گذار در این کشور چقدر است؟
  • آیا صدور ویزای سرمایه گذاری انگلستان از طریق ارزیابی امتیازی انجام می شود؟
  • اعتبار ویزای سرمایه گذار انگلستان Tier 1 چقدر است؟
  • اقامت دائمی این کشورILR چیست و طریقه اخذ آن چیست؟
  • سرمایه گذاران از چه طریقی میتوانند به تابعیت مضاعف انگلستان دست یابند؟
  • حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذار انگلستان چقدر است؟
  • آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذار انگلستان مدرک زبان لازم است؟
  • امتیازات دریافت اقامت سرمایه گذار انگلستان چیست؟
  • آیا می توان با این نوع اقامت در انگلستان کار کرد؟

این موارد سوالات کلیدی در رابطه با این نوع اقامت انگلستان و شرایط اخذ آن می باشد که محل سوال اغلب متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان نیز می باشد. وکلای ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی این را دارند که در زمینه روش ها و نحوه اخذ اقامت سرمایه گذاری اروپا مشاوره های تخصصی به هموطنان عزیز ارائه دهند.

جذابیت انگلستان برای سرمایه گذاری در 2023

انگلستان از دیرباز مقصد اصلی مهاجرین سرمایه گذار و شرکت های بزرگ جهانی بوده است. دلایل بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه چرا سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در انگلستان می باشند:

  • فرصت های مالی/ یا فاینانس
  • سبک زندگی
  • فرهنگ
  • ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی
  • دسترسی سریع به مسیرهای اقامتی

با توجه به فرصت های سرمایه گذاری بی شمار در بخش های مختلف اقتصادی بریتانیا، مهاجرت به این منطقه از طریق ورود پول برای سرمایه گذاران می تواند ایده خوبی برای ارتقای کاری و شغلی درنظر گرفته شود. مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها برای تجار و کارآفرینان می باشد. در این مسیر، اخذ ویزای سرمایه گذار Tier 1 می تواند ابزار قانونی برای سرمایه گذاری در این اقتصاد پویا و پرسود باشد. به منظور مشخص شدن میزان ثبات اقتصادی انگلستان در نمودار ذیل نرخ تورم در این کشور طی سال 2023 و پس از آن، نشان داده شده است:

نرخ تورم در انگلستان

انگلستان پیشگام سرمایه گذاری خارجی در اروپا

گزارشات آماری نشانگر این واقعیت مهم است که علی رغم وجود بحث های خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (EU) اما گرایش سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در اقتصاد پیشرفته این کشور هنوز هم بالا است. اما دلایل این امر در چیست؟ این کشوراز جمله کشورهایی است که فرصت های سرمایه گذاری وسیع و گسترده ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. هزینه های پایین نیروی کار و بهره های بالا انگلستان را به یک مقصد سرمایه گذاری جذابی تبدیل می کند.

اما دلایل سرمایه گذاری در انگلستان 2023 عبارتند از:

دلایل سرمایه گذاری در انگلستان

از این گذشته، انگلستان مرکز استعدادهای ناب بین المللی است و با وجود 6 دانشگاه برتر جهانی جای تعجبی نیز ندارد. اگر از لحاظ بزرگی و وسعت اقتصادی نیز به انگلستان نظری داشته باشیم متوجه این نکته مهم می شویم که اقتصاد این کشور بعد از آلمان در رتبه دوم اروپا قرار دارد و همین امر نیز نشانگر جایگاه مهم این کشور در جذب حداکثری سرمایه بین المللی می باشد:

نمودار رتبه بندی کشورهای اروپایی بر طبق gdp

دلایل سرمایه گذاری در انگلستان در 2023

وضعیت اقامت و یا شهروندی انگلستان، باعث می شود سرمایه گذاران به دنیایی از مناقع منحصر به فرد دسترسی پیدا کنند. کشور انگلستان از جوامع متنوع و چند فرهنگی و چند ملیتی بزرگ تشکیل شده است و این نشان می دهد دارای شرایط مناسبی برای جذب خارجی ها می باشد. استانداردهای عالی آموزش و پرورش، دارا بودن شبکه وسیعی از مدارس دولتی و خصوصی، بیش از 150 دانشگاه و موسسات آموزش عالی و یکی از بهترین خدمات رایگان بهداشتی در جهان از دلایل این کشور می باشد. انگلستان همچنین امنیت بالایی دارد که این موضوع با توجه به شرایط سال 2023 در نمودار ذیل نشان داده می شود:

وضعیت امنیت در انگلستان

انواع روش های سرمایه گذاری انگلستان

مسلما با شنیدن اقامت سرمایه گذاری انگلستان اولین سوالی که به ذهن متقاضیان می رسد، سرمایه لازم برای اخذ این نوع اقامت می باشد. در واقع این برنامه که تحت عنوان ویزای سرمایه گذار تایر 1 انگلستان نیز شناخته می شود تحت برنامه ویزای طلایی یا Golden visa شناخته می شود. ویزایی که درست است در وهله اول اقامت دائمی انگلستان را به متقاضیان اعطاء تمی کند ولی مجوز اقامت بلند مدت این کشور را اعطاء می کند و در صورت حفظ سرمایه نیز تا 2 سال دیگر قابل تمدید است.

اما سطوح سرمایه گذاری در قالب این برنامه به صورت زیر متغیر می باشد:

"انواع

متقاضیان در 3 سطح سرمایه گذاری فوق و با توجه به شرایط زیر می توانند به اقامت دائمی انگلستان (ILR) دست یابند:

  • با سرمایه  2000000£ (پوندی) متقاضی پس از 5 سال می تواند برای اخذ ILR خود اقدام کند.
  • با سرمایه  5000000£ (پوندی) متقاضی پس از 3 سال می تواند برای اخذ ILR خود اقدام کند.
  • با سرمایه 1000000£ (پوندی) متقاضی پس از 2 سال می تواند برای اخذ ILR خود اقدام کند.

طبق قوانین کشور انگلستان این مقدار سرمایه بایستی حداقل 2 سال در انگلستان حفظ شود. در هر صورت حداقل سرمایه لازم برای دریافت مجوز اقامت سرمایه گذار انگلستان در حدود سرمایه 2000000£ (پوند) می باشد.

شرایط سرمایه گذاری انگلستان

دولت انگلستان از سرمایه گذاران خارجی که مایل به سرمایه گذاری در کشور انگلستان هستند استقبال می کند و ابزار تشویقی این استقبال نیز ارائه ویزای سرمایه گذاری انگلستان یا Tier1 Entrepreneur Visa می باشد. جالب است بدانید که در دنیا سرمایه گذاران هندی برای اخذ این ویزا تمایل بیشتری نشان می دهند. این ویزا در واقع یک نوع اقامت موقت در حدود 3 سال به سرمایه گذار و اعضای خانواده او می دهد که می توان با احراز صلاحیت اولیه برای 2 سال دیگر نیز تمدید کرد. متقاضیان همچنین می توانند پس از 5 سال اقامت در این کشور برای گرفتن اقامت انگلستان معروف به indefinite leave to remain درخواست دهند.

اما مزایای عمده این نوع سرمایه گذاری انگلستان 2023 عبارتند از:

  • مقدار سرمایه گذاری پایین یعنی 2000000£ (پوندی)
  • زندگی در انگلستان به همراه خانواده به مدت 3 سال و 4 ماه
  • اخذ ویزای کارآفرین تیر 1 با تمدید 2 ساله
  • دسترسی به مزایای درمانی و آموزشی انگلستان
  • رسیدگی آسان و سریع

پس دارنده ویزای سرمایه گذار انگلستان (تایر 1) با این ویزا در کل کشور انگلستان می تواند کار، زندگی و تحصیل کند. اما در دیگر کشورهای اروپایی این امکان برای آنها مهیا نیست. چرا که انگلستان دیگر عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) به شمار نمی رود.

معیارهای اقامت مالی در انگلستان

نظر به اینکه اخذ ویزای سرمایه گذاری با توجه به سیستم ارزیابی امتیاز محور انجام می شود. بنابراین متقاضی برای دریافت این نوع اقامت بایستی امتیازات لازمه در 3 معیار فاندهای سرمایه گذاری، مهارت های زبانی و فاندهای اقامتی را کسب کند. برای کسب آسان امتیاز لازم، تامین شرایط ذیل نیز الزامی است:

  • متقاضی بایستی به 2000000£ (پوند) دسترسی داشته باشد.
  • متقاضی برای تامین سرمایه لازم می تواند 2 تا 3 اسپانسر هم داشته باشد.
  • متقاضی با فرد دیگری شریک بوده و مشترکا ارزش دارایی خالص 2000000£ (پوند) ارائه نماید.
  • فاندهایی در بانک یا موسسه اعتباری داشته باشد.
  • متقاضی بایستی بتواند فاندها را به انگلستان منتقل کند.
  • متقاضی مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدرک آیلتس داشته باشد.
  • متقاضی تمکن مالی کافی برای زندگی در انگلستان داشته باشد.
  • متقاضی بایستی بیش از 50% تایم خود را در کشور انگلستان بگذراند.

معیارهای اقامت سرمایه گذاری انگلیس

نحوه امتیازدهی سرمایه گذاری انگلستان

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، برای دست یابی به ویزای کارآفرین تایز 1 لازم است متقاضی امتیاز مورد نیاز را بر طبق معیارهای معین کسب کند. مطابق قوانین انگلستان، حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای Tier1 Entrepreneur Visa حدود 95 امتیاز و بر اساس جدول امتیازی ذیل می باشد. که از این امتیاز حداقل 75 امتیاز شامل معیارهای اصلی است:

سن و سالامتیازات
زیر 28 سال20 امتیاز
28 تا 29 سال10 امتیاز
30 یا 31 سال5 امتیاز
32 سال0 امتیاز
مدرک تحصیلیامتیاز
مدرک دکترا50
مدرک ارشد35
مدرک لیسانس30
عوایدیامتیازات
کمتر از £20000 (پوند)صفر
£20000 الی £2299915
£23000 الی £2599920
£26000 الی £2899925
£29000 الی £3199930
£32000 الی £3499935
£35000 الی £3999940
£40000 بالای45

علاوه بر این متقاضی با توجه به معیارهای زیر می تواند تا 25 امتیاز دیگر هم کسب کند:

معیارهاامتیازات
کسب £16000 (پوند) یا بیشتر از سقف تعیینیامتیاز 5
 یک سال سابقه تحصیلی در انگلستان
اخذ مدرک دانشگاهی از انگلستان
مدرک مهارت زبان انگلیسی10 امتیاز
.متقاضی در خارج که دارای £2800 (پوند) فاند موجود است10 امتیاز
.متقاضی در انگلستان که دارای £ 800 (پوند) فاند موجود است

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در انگلستان

روش مهاجرت سرمایه گذاری به انگلستان روشی است که نه تنها به اقامت دائمی (ILR) بلکه همچنین به شهروندی انگلستان نیز منجر می شود. اما چگونه؟ در واقع سرمایه گذاران با اخذ ویزای تایر 1 گام نخست را برمی دارند. بسته به شرایط سرمایه گذاری که در مطالب بالا نیز گفته شد بعد از 2 الی 5 سال به اقامت دائمی (ILR) کشور انگلستان دست می یابند و بعد از 1 سال اقامت دائمی نیز البته با تامین شرایط زبان انگلیسی و نیز دیگر شرایط شهروندی به پاسپورت انگلیسی خود دست می یابند.

پس کل فرآیندی که آنها تا دست یابی به شهروندی انگلستان طی می کنند از این قرار است:

"اخذ

ضمنا در کشور انگلستان داشتن تابعیت مضاعف یا همان پاسپورت دوگانه هیچ گونه محدودیتی نیز درپی ندارد. و سرمایه گذاران خارجی و خانواده می توانند ضمن حفظ پاسپورت کشور همچنین پاسپورت انگلستان را هم داشته باشند.

فعالیت های مجاز و غیرمجاز Tier 1 انگلستان

سرمایه گذاری های مجاز و غیر مجاز Tier 1 انگلستان عبارتند از:

سرمایه گذاری های مجاز انگلستانورود سرمایه های غیر مجاز انگلستان
اوراق قرضه دولتیسرمایه گذاری در بازار املاک
فاند سهاممدیریت املاک
فاند وامفعالیت بساز بفروشی
معامله شرکت های ثبت شده انگلستانکار به عنوان ورزشکار یا مربی حرفه ای
درخواست فاندهای دولتی انگلستان

انجام سرمایه گذاری های غیر مجاز موجب ابطال ویزای مذکور می گردد

ثبت شرکت در انگلستان

یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در بریتانیا، از طریق ثبت شرکت در انگلستان ممکن می شود. در کشور انگلستان، ملیت سهام داران هیچ اهمیتی ندارد اما یکی از اعضای هئیت مدیره باید انگلیسی باشد. می توانید برای ثبت شرکت در انگلستان شخصا اقدامات قانونی را انجام دهید. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا با استخدام یک وکیل، امور را به او بسپارید. در 3 ماهه نخست فعالیت شرکت، شما از پرداخت مالیات در انگلستان معاف خواهید بود.

با این حال در طول این مدت باید شرکت خود را در سیستم مالیاتی کشور انگلستان ثبت کنید. هزینه انجام امور اداری ثبت شرکت در کشور انگلستان حدود 700£ (پوند) خواهد بود. اقتصاد پویا و ثبات اقتصادی در کشور انگلستان بر جذابیت سرمایه گذاری در این کشور می افزاید. بنابراین بهتر است مقاله شرایط کار در انگلستان را نیز مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر حتی امکان ثبت شرکت در انگلستان بدون نیاز به حضور فیزیکی و اقامت در این کشور امکان پذیر است. این ثبت شرکت واقعی بوده و کد مالیاتی UTR به آن تعلق می گیرد. حتی افراد می توانند از این طریق به حساب های بانکی معتبر در انگلستان به نام خود، دسترسی داشته باشند.

نکات مهم درباره درخواست اقامت سرمایه گذار انگلستان

در مورد درخواست ویزای مذکور نکات ریز مهم دیگری نیز وجود دارد که لازم است متقاضیان در جریان این امور نیز باشند. نکته اول اینکه فرد متقاضی بایستی در هنگام درخواست از سنی بالای 16 سال برخوردار باشد. دوم اینکه درخواست ویزای سرمایه گذاری در این کشور(Tier1) در سال جدید را می توان به دو روش آنلاین یا پستی در و یا درخواست شخصی با مراجعه به سفارت انجام داد. بنابراین با توجه به روش های فوق میزان هزینه درخواست متقاضیان نیز متفاوت است:

متقاضیدرخواست آنلاین یا پستی در انگلستاندرخواست خارج از انگلستان با مراجعه به سفارت
متقاضی اصلی1228£ (پوند)982£ (پوند)
متقاضی اصلی (از ترکیه)1173£ (پوند)927£ (پوند)
کلیه اعضای خانوادههر کدام 1228£ (پوند)هر شخص 982£ (پوند)

اما موارد مهم دیگر درباره شرایط ویزای سرمایه گذار انگلستان درباره نبایدهای این طرح می باشد که با استفاده از ویزای Tier1 نمی توان موارد زیر را در انگلستان انجام داد:

نبایدهای ویزای tier1

مورد آخری که در اینباره که بایستی بدان اشاره کرد، زمان رسیدگی به درخواست می باشد که برای درخواست های تحویلی به سفارت انگلستان مدت رسیدگی 2 تا 4 هفته می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالیان سال سابقه کار در عرصه های مختلف اخذ اقامت کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی آماده اند تا تجربه ارزشمند خود را از طریق مشاوره در اختیار متقاضیان محترم قرار دهند.

سوالات مکرر درباب سرمایه گذاری در انگلستان

با توجه به توضیحات داده شده اکنون به بخش سوالات پر تکرار متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری به انگلستان 2023 می رسیم:

  • ویزای سرمایه گذار در انگلستان چیست؟ این نوع ویزا با عنوان ویزای تایر 1 انگلستان شناخته می شود.
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ مجوز اقامت انگلستان (ویزای تایر1) چقدر می باشد؟ حداقل سرمایه لازم در حدود £ 2000000 (پوند) می باشد.
  • حداقل سن لازم برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور چند سال است؟ 18 سال
  • اعتبار اولیه ویزای تایر 1 انگلستان چقدر است؟ در ابتداء ویزای 3 سال و 4 ماه اما قابل تمدید به سرمایه گذاران خارجی اعطاء می شود.
  • سرمایه گذاران خارجی دارای ویزای تایر 1 پس از چند سال صلاحیت اخذ اقامت دائمی انگلستان را کسب میکنند؟ آنها بعد از 5 سال زندگی در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائمی انگلستان اقدام کنند.
  • معیارهای امتیازبندی برای اخذ ویزای تایر 1 انگلستان چیست؟ از جمله این معیارها میتوان به سرمایه در دسترس، مدرک زبان انگلیسی و نیز تمکن مالی کافی اشاره نمود.
  • حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای تایر 1 انگلستان چقدر است؟ تحت ویزای تایر 1، متقاضیان بایستی حداقل 95 امتیاز کسب کنند.
  • شرایط اخذ اقامت دائم (ILR) انگلستان از طریق سرمایه گذاری چیست؟ سرمایه گذاران با سرمایه گذاری 2000000 تا £ 1000000 (پوند) و اقامت 2 تا 5 ساله میتوانند به ILR انگلستان دست یابند.
  • شرایط اخذ شهروندی انگلستان از طریق سرمایه گذاری چیست؟ سرمایه گذاران پس از 1 سال از دریافت اقامت دائمی ILR انگلستان می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *