مهاجرت

شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری

شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری

شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری شامل یکسری اقدامات اساسی می شود که متقاضیان باید پس از ورود به این کشور نسبت به انجام آن اقدام کنند مثل اخذ شماره تامین اجتماعی (SSN)، دریافت شماره مالیاتی (TN)، اجاره منزل، افتتاح حساب بانکی، اخذ گواهی نامه رانندگی و بالاخره شرایط کاریابی در آمریکاست. بنابراین اصولا قبل از شروع سفر به آمریکا آشنایی با موضوعات مهم زندگی و تطبیق خود با محیط زندگی جدید امری بسیار مهم می باشد. به همین دلیل نیز تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله سعی در راهنمائی هر چه بهتر عزیزانی دارد که در لاتاری آمریکا برنده شده و یا خود را امیدوار به برنده شدن می دانند تا از این طریق بدون هیچ گونه استرسی و در کمال آرامش در آمریکا زندگی کنند.

برنامه لاتاری 2024؛ شرایط و الزامات

یکی از مهمترین و معروفترین برنامه های مهاجرت به آمریکا، برگزاری لاتاری گرین کارت آمریکا 2024 می باشد که برای بسیاری از هموطنان بسیار حائز اهمیت است. چرا که آنها از این طریق به راحتی و آسانی هر چه تمامتر می توانند بخت خود را برای اخذ گرین کارت Green Card آمریکا بیازمایند. در قالب این برنامه مهاجرتی، متقاضیان این فرصت را دارند که در جمع 55000 افراد خوش شانسی باشند که به اقامت آمریکا دست می یابند. اما سوال این است که چگونه و از کجا برای ثبت نام در این برنامه باید اقدام کرد؟ برای ثبت نام در لاتاری سال 2024 بایستی فقط به پورتال رسمی لاتاری آمریکا یعنی dvprogram.state.gov مراجعه کرد.

اما قبل از رجوع به این سایت بایستی با شرایط لازم به منظور ثبت نام در لاتاری آمریکا نیز آشنا شد. به همین منظور، متقاضیان باید ابتداء به فکر تهیه مدارک لازم مثل پاسپورت، مدرک دیپلم و عکس ویژه لاتاری باشند. ضمنا به هنگام ثبت نام در لاتاری 2024 نیز سن هر متقاضی باید بیشتر از 18 سال باشد. با در نظر گرفتن این شرایط اکنون می توان مراحل لاتاری گرین کارت آمریکا سال 2024 یا DV- 2025 را به صورت زیر طی کرد:

مراحل لاتاری گرین کارت آمریکا

معرفی امتیازات برندگان لاتاری آمریکا

با اینکه برنامه لاتاری آمریکا همه ساله برگزار شده و میلیون ها متقاضی برای ثبت نام دارد اما سالانه بین 50000 تا 55000 نفر امکان برنده شدن در این برنامه مهاجرتی عالم گیر و جهان شمول را دارند. چرا که آمریکا هنوز هم سرزمین آمال و آرزوهاست اما آنچه که باعث محبوبیت روز افزون لاتاری می شود نه تنها آسانی و سادگی مشارکت در آن بلکه مزایایی است که برندگان آن همراه با برنده شدن آن مزایا را هم برنده می شوند. از جمله اهم این امتیازات برای قشرهای مختلف برندگان لاتاری گرین کارت عبارتند از:

مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت 2024
مزایای کارگران در بردن لاتاریامکان کار بدون ویزای کاری، انتخاب یا تغییر آزادانه کارفرما، دریافت حقوق و مزایای بیشتر از کارگران غیر مقیم و غیره
مزایای دانشجویان در بردن لاتاریامکان تحصیل بدون دریافت ویزای دانشجوی آمریکا، تحصیل تقریبا رایگان، اخذ وام یا بورس تحصیلی و غیره
مزایای سرمایه گذاران و کارآفرینان در بردن لاتاریدریافت آسان و سریع انواه موزهای تجاری
مزایای بازنشستگان در بردن لاتاریامکان دریافت خدمات دولتی مثل بیمه بازنشستگی و خدمات درمانی

شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری چگونه است؟

بحث درباره لاتاری و شرکت در این قرعه کشی سالانه را می توان از دو نظر مورد بررسی قرار داد. دیدگاه یا نظر اول مربوط به ثبت نام ، قبولی در آن و طی مراحل اداری برای اخذ گرین کارت می باشد اما دیدگاه دوم درباره شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری می باشد.

آیا شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری، شرایط سختی است یا آسان؟ مسلما روبه رو شدن با محیط های جدید و زندگی در این محیط ها مثل کشور آمریکا برای هر مهاجر خارجی می تواند موضوعی استرس زا و پر دغدغه باشد اما با کمی مطالعه و آشنایی با شرایط زندگی می توان حتی خود را از مدت ها قبل برای زندگی در آن شرایط تطبیق داد. مثلا در مورد شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری 2024 کافی است که برندگان اطلاعات خود درباره موضوعات زیر افزایش دهند و خود را آماده مواجهه با آن مسائل بکنند:

  • اخذ شماره تامین اجتماعی (SSN)
  • دریافت شماره مالیاتی (TN)
  • اجاره منزل در این کشور
  • افتتاح حساب بانکی
  • اخذ گواهی نامه رانندگی
  • کاریابی در شرکت های آمریکایی
  • تحصیل در دانشگاه های آمریکا

بررسی شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری

بررسی شرایط زندگی در آمریکا پس از بردن لاتاری

یکی از موارد مهمی که برندگان لاتاری بایستی بدان توجه نمایند اخذ شماره تامین اجتماعی یا سوشیال (SSN) می باشد که داشتن آن برای همه شهروندان و افراد مقیم اجباری است. متقاضیان در همان روزهای اول ورودشان به آمریکا بایستی نسبت به اخذ آن طریق ادارات تامین اجتماعی محل سکونتشان اقدام کنند. اما چرا اول اخذ سوشیال مهم است؟ چونکه بدون داشتن این شماره قانونا امکان انجام هیچ کاری در آمریکا وجود ندارد اما برای اجاره خانه در آمریکا می توان هم قبل از سفر و هم پس از سفر آنهم از طریق سایت های اجاره خانه و یا مراجعه حضوری به بنگاه های املاک محل اقدام نمود.

اما برای افتتاح حساب بانکی یا Account در آمریکا و اخذ کردیت کارت ها (مثل ویزا کارت یا مستر کارت) داشتن شماره سوشیال یا SNN امری ضروری است. برندگان لاتاری گرین کارت برای دریافت گواهینامه رانندگی در آمریکا نیز می توانند اقدام کنند. مضاف بر اینکه کاریابی و تحصیل آنها نیز در آمریکا دقیقا همانند شهروندان آمریکایی خواهد بود. حقوق دریافتی و مزایای آنها بیشتر بوده و در صورت تحصیل در دانشگاه های آمریکایی نیز می توانند تا 80% تخفیف در شهریه ها برخوردار شوند. همچنین برای کسب اطلاعات کامل درباب هزینه زندگی در آمریکا 2024 و دیگر شرایط اقامت در این کشور می توانید از مشاوره های تخصصی گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *