هزینه زندگی

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند

کشور هلند همیشه برای ایرانیان قابل توجه بوده و طبق آمار سال 2024 این میزان با رشد قابل توجهی روبرو است که نسبت به سالیان قبل 15% افزایش مهاجر داشته است. هزینه زندگی در هلند در سال 2024 برای متقاضیان یکسان نخواهد بود. مخارج زندگی در کشور زیبای هلند بستگی به نوع اقامت و سبک زندگی متقاضیان دارد. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در موضوع هزینه زندگی در هلند تهیه شده سعی بر این بوده تا با توجه به جدیدترین تغییرات در شرایط و قوانین این کشور در سال 2024 نکات ذیل بررسی گردد:

  • شرایط زندگی در هلند
  • هزینه مسکن در هلند
  • هزینه حمل و نقل در هلند
  • مزایا و معایب زندگی در هلند
  • هزینه بیمه و درمان در هلند
  • کار و درآمد برای زندگی در هلند
در این مطلب میخوانید نمایش

هلند از بهترین کشورها برای زندگی

دفتر آمار اتحادیه اروپا یورواستات آخرین شاخص های کیفیت زندگی خود را منتشر کرده است که نشان می دهد که هلند در تقریبا تمام شاخص ها در رتبه پنجم در اتحادیه اروپا قرار دارد. با توجه به جامعه متنوع و لیبرال کشور هلند، مهاجران به ندرت مشکلات زندگی در هلند دارند. بیش از 17 میلیون نفر در حال حاضر در هلند زندگی می کنند و 66 کشور پرجمعیت جهان است. اقلیت های خارجی و اقلیت ها حدود 19% از جمعیت هلند را تشکیل می دهند و اکثر آنها در شهرهای بزرگ مانند روتردام، آمستردام یا لاهه زندگی می کنند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در هلند

آیا می دانید که هلند جزء بهترین کشورها برای زندگی است؟ این را می توان با توجه به رنکینگ کشورهای جهان با توجه به شاخص کیفیت زندگی Quality of Life فهمید. از این نظر هلند بعد از سوئیس و دانمارک در رتبه سوم بهترین کشور جهان قرار دارد:

برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی

هزینه زندگی در هلند در سال 2024 و مقایسه شهرها

عموما هزینه زندگی در شهرهای کوچک از شهرهای بزرگ کمتر است اما این نکته هم مهم است که موقعیت های خوب شغلی در کشورهایی مانند هلند در شهرهای بزرگ آن بیشتر فراهم خواهد بود. با توجه به نیاز هر شخص این انتخاب برای زندگی متفاوت خواهد بود. اما در مورد هزینه های زندگی در کشور هلند باید بدانید که این هزینه ها شامل طیف گسترده و متنوعی از مخارج از قبیل هزینه اجاره، غذا، حمل و نقل، تفریحات، رستوران و غیره می باشد. نکته دوم در اینباره اینکه بیشترین هزینه ها در هلند عمدتا متمرکز بر روی بهای اجاره خانه با 31.2% می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در هلند

بهترین شهر هلند برای زندگی ایرانیان کدام شهر است؟ این سوال را شاید بتوان با این آمار که تعداد ایرانیان در کدام شهر هلند در سال 2024 بیشتر است پاسخ داد. در کشور هلند بیشتر جمعیت ایرانیان در شهرهای بزرگ آمستردام و لاهه سکونت دارند. از میان تمامی شهرهای واقع در کشور هلند 3 شهر زیر جزو بهترین شهرهای هلند برای زندگی در نظر گرفته شده اند:

  • آمستردام
  • اوترخت
  • هارلم

جزئیات هزینه های زندگی در هلند

با اینکه هلند از نظر کیفیت زندگی یکی از بهترین کشورهای جهان محسوب می شود. ولی نباید فراموش کرد که این کشور همزمان جزء گرانترین کشورها نیز به حساب می آید. مطابق آخرین آمار نیز متوسط هزینه زندگی در این کشور اروپایی برای هر نفر در حدود 2128€ (یورو) است. این هزینه متوسط کل مخارج زندگی هر نفر در کشور هلند می باشد. و خود هزینه مذکور نیز از انواع مختلف آیتم های هزینه ای تشکیل می شود که در تصویر اینفوگرافیک زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

جزئیات هزینه خوراک در هلند

یکی از فاکتورهای اثرگذار بر روی هزینه های زندگی در هلند نرخ تورمی یا Inflation rate است. بر طبق دوره مشاهده از سال 1960 تا سال 2022، متوسط نرخ تورمی سالیانه در حدود 3.5% بوده است. و در حالت کلی، افزایش قیمت در حدود 706.72% بوده است. مثلا آیتمی که در سال 1960 در حدود 100€ (یورو) بوده در ابتدای سال 2024 حدود 806€ (یورو) شده است! در ضمن همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، نرخ تورمی سال به سال هلند برای می سال 2024 عدد 6.1% را نشان می دهد:

نرخ تورم در هلند نسبت به سال گذشته

از دیگر فاکتورهای موثر بر روی هزینه زندگی در کشور هلند می توان به نوع و محل اسکان، لایف استایل و عادات زندگی افراد و غیره اشاره کرد.

مقایسه درآمد و هزینه زندگی در هلند

حالا باید ببینیم که آیا دخل و خرج در کشور هلند با هم سنخیتی دارد یا خیر. در شرایط فعلی میانگین هزینه زندگی هر فردی در هلند در حدود €2382 (یورو) می باشد و این در حالی است که متوسط درآمد ماهیانه در این کشور اروپایی نیز در حدود 4880€ (یورو) است و همین امر نشانگر آنست که هلندی ها نه تنها در تامین معاش خود بلکه حتی در امر پس انداز نیز توانمند هستند:

مقایسه دخل و خرج ماهانه در هلند

حالا با این اوصاف مطمئنا قدرت خرید مردم در هلند 2024 نیز بالا است و این را می توان با توجه به نمودار مقایسه ای زیر متوجه شد:

مقایسه شاخص قدرت خرید

ارزانترین و گرانترین شهرهای هلند کدامند؟

برای مهاجران به هلند 2024 اطلاع از گرانترین و ارزانترین شهرهای این کشور نیز مهم است چرا که آنها از این طریق می توانند علاوه بر تعیین شهر محل اسکان خود همچنین در هزینه های اشان هم صرفه جویی کنند. همان طور که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، آمستردام با عدد شاخص 75.04 گرانترین شهر برای مهاجران و شهر هاگ (دن هاگ) با 63.18 ارزانترین شهر برای زندگی است:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای هلند

ارزانترین شهر هلند برای زندگی

با وجود اینکه هلند کلا یک کشور گرانی محسوب می شود ولی شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور یکسان نیست. برخی از شهرهای بزرگ مثل آمستردام و روتردام در رده گرانترین شهرها و برخی از شهرها مخصوصا شهرهای کوچک و کمتر شناخته شده ای مثل دن هاگ و دلفت ارزانترین شهرهای هلندی محسوب می شوند. و همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، شهر دن هاگ ارزانترین شهر هلند برای زندگی محسوب می شود.

درباره شهر هاگ در هلند

در شرایط فعلی و در سال 2024، متوسط هزینه زندگی برای هر نفر در شهر هاگ بدون احتساب اجاره خانه ماهیانه در حدود EUR 833 (یورو) و با مدنظر قرار دادن اجاره خانه نیز در حدود EUR 1916 (یورو) می باشد. و این درحالی است که متوسط هزینه زندگی در کل کشور هلند ماهانه حدود EUR 2128 (یورو) است. و همچنین رقم همین شاخص برای شهر آمستردام به عنوان گرانترین شهر هلند حدود EUR 2603 (یورو) را نشان می دهد:

مقایسه ارزان ترین و گران ترین شهرهای هلند

در بین انواع هزینه های زندگی نیز مردم هاگ بیشترین بودجه خودشان را صرف اجاره خانه می کنند. و نکته آخر اینکه آیا می دانید شهر هاگ از نظر جمعیتی بعد از آمستردام و روتردام سومین شهر بزرگ هلند نیز محسوب می شود.

هزینه زندگی در آمستردام هلند

آمستردام پایتخت اصلی هلند است، اگرچه نه مرکز سیاسی، که در لاهه مستقر است. شبکه ای از کانال های آمستردام که به عنوان “روستای بزرگ” شناخته شده به مردم محلی است، یک محیط دوست داشتنی برای تماس با منزل ایجاد می کند. با این حال، محبوبیت آن به معنای هزینه زندگی آمستردام است که به میزان قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط کشور است و قیمت اجاره آن بالاتر از شهرهای قابل مقایسه در اروپا است، گرچه بستگی به محله آمستردام شما دارد. زندگی در مناطق مرکزی آمستردام به ویژه گران است! و ساکنان به دنبال یافتن محل اقامت در حومه های آمستردام مانند Amstelveen هستند.

طبق استانداردهای زندگی آمستردام در سال 2024 یکی از 10 شهر برتر دنیا شناخته شد.

هزینه زندگی در آمستردام به صورت زیر تخمین زده شده است:

  • 36% گران تر از مادرید
  • 16% گران تر از مونیخ
  • همانند پاریس
  • 17% ارزان تر از لندن
  • 23% ارزانتر از نیویورک

هزینه زندگی در شهر دلفت هلند

بد نیست در همین ابتداء بدانید که شهر دلفت هلند بعد از دن هاگ دومین شهر ارزان این کشور به حساب می آید. شهری که بیش از همه به خاطر وجود دانشگاه فناوری دلفت (TU Delft) معروف است. در حال حاضر متوسط هزینه زندگی در این شهر البته بدون احتساب اجاره خانه در حدود EUR 904 (یورو) و با احتساب اجاره خانه نیز در حدود EUR 2016 (یورو) است.

مقایسه هزینه زندگی در دلفت و دن هاگ

به طور متوسط هزینه زندگی در این شهر هلندی 115.9% گرانتر از شهر تهران می باشد. نکته جالب دیگر اینکه هر شخصی در شهر دلفت بیشترین بودجه خودش را مشترکا صرف اجاره خانه و خرید خواروبار از بازار می کند.

هزینه زندگی دانشجویی در هلند

می توان به این نکته اشاره داشت که به میزان یک سوم از هزینه های زندگی در هلند مربوط به مسکن است. به میزان بیش از 20% از دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی سکونت دارند تا بتوانند از هزینه های کلی درصدی را کاهش دهند. میانگین هزینه خوابگاه از 300€ الی 700€ (یورو) می باشد. هزینه سکونت بدین صورت است:

آیتمشرح به یورو
اجاره یک خانه مستقل420€ در ماه
زندگی دانشجویی با هم اتاقی572€ در ماه
زندگی در خوابگاه دانشجویی350€ در ماه

تحصیل در هلند، سرزمین آرزوها

هزینه زندگی در شهر اوترخت هلند

نزدیکی اوترخت به آمستردام، ارتباطات حمل و نقل خوب و جمعیت دانشجویی بر محبوبیت زندگی در شهر اوترخت تأثیر گذاشته است، اما هزینه زندگی در اوترخت نیز افزایش یافته است.

هزینه زندگی در اوترخت به صورت زیر تخمین زده می شود:

  • 22% گران تر از مادرید
  • 12% گران تر از برلین است
  • 11% ارزان تر از پاریس
  • 26% ارزان تر از لندن
  • 31% ارزانتر از نیویورک است

هزینه زندگی در شهر روتردام هلند

چشم انداز در حال تغییر روتردام، معماری منحصر به فرد و قیمت های مقرون به صرفه به طور فزاینده باعث جذب بیشتر خارجی ها برای زندگی در روتردام شده است.هزینه زندگی در روتردام به طور سنتی کمتر از سایر شهرهای اصلی هلندی است، اما هزینه زندگی در روتردام در حال افزایش است زیرا شهر همچنان بر توسعه امکانات لوکس تمرکز دارد.

هزینه زندگی در روتردام به صورت زیر برآورد شده است:

  • 17% گران تر از مادرید
  • 8% گران تر از برلین است
  • 14% ارزان تر از پاریس
  • 29% ارزان تر از لندن
  • 34% ارزانتر از نیویورک است

هزینه زندگی در شهر لاهه هلند

اجاره محل زندگی در لاهه به عنوان محل دیوان بین المللی دادگستری و محل بسیاری از سفارتخانه ها و سازمان های غیر دولتی در محله های خاص می تواند گران باشد. با این حال، زندگی در لاهه کیفیت خوبی از زندگی را به ارمغان می آورد.

هزینه زندگی در لاهه به صورت زیر تخمین زده میشود:

  • 23% گران تر از مادرید
  • 13% گرانتر از برلین است
  • 10% ارزان تر از پاریس
  • 25% ارزان تر از لندن
  • 30% کم هزینه تراز نیویورک

هزینه تحصیل در هلند

مبلغ پرداختی برای آموزش در هلند قابل مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده است! اما واضح است که این بستگی به انتخاب مدرسه دارد. مدارس دولتی آزاد هستند و دانشگاه های هلند دوره های مقدماتی را برای دانشجویان اتحادیه اروپا در حدود 2060€ (یورو) در نظر می گیرند. برنامه های MBA بین 10000€ تا 16000€ (یورو) است. خدمات اداره مهاجرت و ملیت هلندی (IND) برآورد می کند که دانشجویان حداقل به 15000€ (یورو) در سال نیاز دارند تا هزینه های زندگی در هلند را به همراه بیمه درمانی پوشش دهند.

همه شهرهای اصلی هلند همچنین دارای مدارس بین المللی هستند که کلاس های دو زبانه را شامل می شوند، عمدتا به زبان انگلیسی. هزینه های تحصیلی به طور کلی بین 6000€ تا 20000€ (یورو) در سال است.

از راه های مهاجرت به هلند باخبر باش

مهاجرت به هلند و میانگین هزینه ها

این کشور در کنار دریای شمال قرار دارد. همسایه های این کشور کوچک اروپایی بریتانیا، آلمان و بلژیک می باشند. پایتخت هلند آمستردام نام دارد و مخارج زندگی در این شهر از سایر شهرها بیشتر است. گرچه این کشور از نظر مساحت بسیار کوچک می باشد، اما در جهان بسیار شناخته می باشد و در امور بسیاری موثر می باشد. کشور زیبای هلند یکی از اصلی ترین اعضای اتحادیه اروپا می باشد.

این کشور همچنین از کشورهای حوزه شنگن نیز می باشد و یک کشور غنی محسوب می شود و در نتیجه مهاجرت به هلند ارزشمند می شود.. کشور هلند دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی می باشد و هر ساله گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. بیشتر مردم کشور هلند به دو زبان انگلیسی و هلندی مسلط می باشند. € (یورو) واحد اصلی پول کشور هلند می باشد. لازم به ذکر است که مخارج زندگی در هلند رشد چشمگیری داشته اما با این حال زندگی در هلند از سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر می باشد.

هزینه سکونت در هلند

همانطور که گفته شد مخارج سکونت و زندگی در هلند بستگی به نوع زندگی افراد دارد. متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های هلند را دارند، باید در نظر داشته باشند که هر ماه می بایست 800€ تا 1000€ (یورو) صرف مخارج کلی کنند. دانشجویان هر ماه 300€ تا 800€ (یورو) باید صرف اجاره محل سکونت در هلند کنند. محل سکونت برای دانشجویان به دو بخش اتاق شخصی یا خوابگاه دانشگاه تقسیم می شود. برخی از مخارج خدماتی نیز همراه با اجاره مسکن باید پرداخت شوند.

هزینه سکونت و زندگی در هلند

هزینه اقامت در هلند

بیشترین هزینه زندگی ماهانه شامل هزینه مسکن میشود! برخی از مهاجرین توان خرید خانه در هلند را دارند و با این کار زندگی خود را آسان تر می کنند. سایر افراد نیز قادر به اجاره مسکن می باشند. بیشتر دانشگاه های این کشور دارای خوابگاه بوده و میتوان در خوابگاه های دانشگاه اسکان پیدا کرد.

سکونت در اتاق های شخصی نیز ممکن می باشد، اما هزینه بالاتری نسبت به خوابگاه ها دارد. قیمت اجاره یک خانه و محل سکونت در کشور هلند از 600€‌ تا 1200€ (یورو) می باشد و قیمت مسکن بستگی به کیفیت آن دارد. جهت پرداخت سایر مخارج مانند قبض، اینترنت و غیره از 100€ تا 200€ (یورو) باید در نظر گرفته شود. البته اخذ ویزای تحصیلی هلند این امکان را پیش روی دانشجویان ممتاز قرار می دهد که از ترم دو به بعد در صورت بالا بودن سطح نمرات خود از کمک هزینه های تحصیلی نیز بهره گیرند.

در سال 2024 ویزای تحصیلی هلند رو با سفیران بدست بیار

هزینه ورزش و اوقات فراغت در هلند

هزینه های ورزش و اوقات فراغت در کشور هلند بدین صورت میباشد:

ورزش و اوقات فراغتهزینه به یورو
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای یک بزرگسال29.79€
اجاره زمین تنیس (یک ساعت آخر هفته)20.22€
سینما، اکران بین المللی، یک صندلی12.00€

هزینه خوراک در هلند

هزینه خوراک در هلند در ماه بستگی به عادات غذایی و برنامه تغذیه دارد.

به طور کلی برخی قیمت های خورد و خوراک در هلند به صورت زیر میباشد:

اقلام غذاییهزینه به یورو
شیر (1 لیتر)1.02€
برنج 1 کیلویی1.95€
سیب (1 کیلوگرم)1.89€
موز (1 کیلوگرم)1.48€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.32€
پیاز (1 کیلو گرم)1.22€
گوشت25.56€
مرغ8.05€
نان 500 گرمی1.86€
یک فنجان قهوه/ چای2.88€
یک وعده غذایی که در یک رستوران معمولی به همراه نوشیدنی18€

مزایا و معایب زندگی در هلند

از مزایا و معایب زندگی در هلند عبارتند از:

مزایامعایبدرصد مقایسه ای
کوچک و مناسب برای تفریحمالیات بالا17%
کیفیت خوب آموزش و پرورشهزینه بالا برای داشتن ماشین13%
سطوح عالی انگلیسیکمبود مسکن21%
فرهنگ دوچرخه سواریصنعت خدمات56%
بدون پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی خیرخواهانه11%

بررسی مشکلات زندگی در هلند

زندگی در هر کشوری با معایبی همراه است که بیشتر این موارد سلیقه ای هستند که نیاز است با افراد مختلفی که پیش از این در آن کشور زندگی کرده اند صحبت کنید البته باید دقت داشت که هر فردی با توجه به شخصیت و اولویت های خود می تواند نظر متفاوتی را ارائه کند. اما به طور کلی معایب و مشکلات زندگی در کشور هلند به شرح ذیل است.

  • داشتن اتومبیل شخصی هزینه زیادی دارد: شاید عجیب باشد اما داشتن اتومبیل شخصی در کشور هلند نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود! با توجه به قیمت سوخت و بیمه در این کشور داشتن اتومبیل شخصی پر هزینه است که به همین دلیل بیشتر ساکنان این کشور از خرید اتومبیل صرف نظر می کنند.
  • نرخ بالای مالیات: کشور هلند در نرخ بسیار بالای مالیات شهرت دارد، در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ مالیات بر درآمد در این کشور بسیار بالاست. همچنین با توجه به بالا بودن عرضه و تقاضا در این کشور قیمت ها بسیار بالاست اما کارکنان در این کشور از حقوق و دستمزد بالایی برخوردار هستند.
  • اجاره ملک در کشور هلند کاری سختی است: افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند باید پیش از مهاجرت اقدامات لازم را در جهت یافتن و اجاره کردن ملک انجام دهند زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که به محض ورود به این کشور بتوانید فورا خانه ای برای خود پیدا کنید. دقت داشته باشید که اجاره ملک در شهر آمستردام (پایتخت هلند) بسیار بالاست حتی اجاره خانه های دانشجویی نیز بالاست.

بررسی مزایای زندگی در هلند

علاوه بر مزایای و مشکلات با مهاجرت به کشور هلند از مزایایی نیز بهره مند خواهید شد، کشور هلند به دلیل نرخ پایین بیکاری و کیفیت و استانداردهای بالای زندگی همواره گزینه مناسبی برای مهاجرت و اقامت در بین کشورهای اروپایی محسوب می شود. لازم به ذکر است کشور هلند به دلیل داشتن اقتصادی پایدار دارای پایین ترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اروپایی است که همین امر باعث شده هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند. علاوه بر این ها با توجه به این موضوع که شهروندان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند شما به راحتی می توانید به شهروندان ارتباط برقرار کرده و در این کشور زندگی کنید.

لازم به ذکر است خدمات بهداشتی و درمانی در کشور هلند کافی است و زمان انتظار بسیار کوتاه می باشد، تمامی پزشکان در این کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته و بیماران به راحتی می توانند با پزشکان ارتباط برقرار کنند. هر ساله در این کشور فستیوال های موسیقی و فرهنگی مختلفی برگزار می شود و فضاهای متنوعی برای ملاقات و سرگرمی با دوستان در نظر گرفته شده است. در آخر باید گفت در مقایسه با کشورهای انگلستان و آمریکا نرخ جرم و جنایت در کشور هلند بسیار پایین است به طوری که مهاجران در این کشور احساس امنیت می کنند.

هزینه حمل و نقل در هلند

مجموع هزینه های رفت و آمد در هلند به نوع وسیله آن بستگی دارد.

هزینه های وسایل نقلیه مختلف برحسب یورو به صورت زیر میباشد:

  • بلیط تکی اتوبوس به صورت آزاد: 3.2€
  • بلیط تکی اتوبوس با کارت اعتباری: 2€
  • هزینه تاکسی های شهری: 3.5€
  • قیمت دوچرخه دست دوم: 70€

هزینه بیمه در هلند

بیمه درمانی و بهداشتی در هر کشوری از مهم ترین مسائل محسوب میباشد. با داشتن بیمه درمانی می توان از خدمات بیمارستان های پیشرفته هلند بهره برد. افرادی که به سن قانونی نرسیده اند نیازی به بیمه شدن در هلند ندارند اما متقاضیان بالای 18 سال باید 54€ (یورو) جهت بیمه درمانی پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زندگی در هلند و جزییات آن به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. حقوق و بودجه در کشور هلند بدین صورت است:

  • متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از مالیات): 4880€ (یورو)
  • نرخ بهره وام در درصد (سال)، سالانه با نرخ ثابت 20 سال: 2.42

کار دانشجویی و پرداخت هزینه ها در هلند

همانند غالب کشورهای دنیا دانشجویان در هلند در سال 2024 اجازه کار تمام وقت ندارند و تنها می توانند در کارهای پاره وقت تا 16 ساعت در هفته مشغول باشند. شغل هایی که دانشجویان هلند می توانند به آن مشغول باشند دو دسته است:

  1. کار در محیط دانشگاه
  2. کار خارج از محیط دانشگاه

دسته اول به لحاظ تعداد ساعات، تقریبا در غالب اوقات، محدودیتی ندارند. دانشجویان همچنین برای مشغول شدن به این قبیل کارها که بیشتر شامل کمک به اساتید در کارهای پژوهشی می شود نیازی به اخذ اجازه کار ندارند. در مقابل کارهای خارج از دانشگاه در ساعات محدودی در هفته انجام می شوند و دانشجویان پیش از انجام باید مجوز کار دریافت کنند وگرنه ممکن است حتی اجازه اقامتشان لغو گردد.

بورسیه تحصیلی برای پرداخت هزینه ها در هلند

روش دیگر برای تامین خرج و مخارج تحصیل و زندگی در هلند درخواست بورس تحصیلی است. جالب است بدانید که برای سال تحصیلی 2024-2024 در دانشگاه های برتر هلند بیش ز 300 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. بورسیه هایی که میانگین هزینه ماهیانه تا $2500 (دلار) را همراه با شهریه تحصیلی، هزینه اسکان، بیمه سلامت و مجوز مسافرتی تامین می کنند. از جمله معروفترین این برنامه های بورس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بورسیه MBA دانشگاه اراسموس ( فاند جزئی)

بورسیه MBA دانشگاه اراسموس ( فاند جزئی)

بورسیه دولت هلند (فاند کامل)

بورسیه دولت هلند (فاند کامل)

برنامه دانش نارنجی ( فاند کامل)

برنامه دانش نارنجی ( فاند کامل)

بورسیه شایستگی جستوس و لویس ون افن دانشگاه دلف ( فاند کامل)

بورسیه شایستگی جستوس و لویس ون افن دانشگاه دلف

مهاجرت به هر کشوری همراه با سختی ها و مزایای مختلفی می باشد و مهاجرت ها می توانند برای اهداف مختلف صورت گیرند. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت پزشکی، مهاجرت درمانی، مهاجرت جهت سرمایه گذاری، مهاجرت کاری و غیره از روش های مهاجرت به کشورهای مختلفی در دنیا می باشند. مخارج زندگی در هلند مناسب مهاجرین می باشند و از اکثر کشورهای جهان مقرون به صرفه تر هستند.

بررسی هزینه های زندگی در هلند

قیمت های بازار در هلند می تواند برای برخی کالاها و خدمات نسبتاً بالا باشد، به ویژه در مقایسه با کشورهای همسایه. این تا حدی به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی این کشور است. با این حال، رقابت هنوز وجود دارد، و خریداران باهوش اغلب می توانند با خرید در اطراف و مقایسه قیمت ها، معاملاتی را در مورد اقلام روزمره پیدا کنند.

یکی از جنبه های منحصر به فرد بازار هلند، رواج بازارها و بازارهای کثیف است. این رویدادها طیف گسترده ای از محصولات را با قیمت هایی ارائه می دهند که اغلب مقرون به صرفه تر از فروشگاه های خرده فروشی سنتی هستند. علاوه بر این، هلند فرهنگ شیوه‌ های پایدار و سازگار با محیط زیست را دارد و این را می ‌توان در قیمت‌ گذاری اقلامی مانند محصولات ارگانیک و محلی مشاهده کرد که می ‌توانند گران ‌تر از همتایان غیرارگانیک خود باشند. به طور کلی، در حالی که قیمت ‌های بازار در هلند می ‌تواند در سطح بالاتری باشد، هنوز راه‌ هایی برای یافتن مقرون ‌به ‌صرفه و تجربه ‌های خرید منحصربه‌ فرد وجود دارد.

به طور کلی علاقه مندان به تحصیل و کار در هلند می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در هلند

برای بررسی هزینه زندگی در هلند در 10 باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

  • در شرایط فعلی هزینه زندگی در هلند برای هر مهاجر خارجی چقدر است؟ در شرایط فعلی میانگین هزینه زندگی هر فردی در هلند در حدود €2382 (یورو) می باشد.
  • شاخص قدرت خرید در هلند چگونه است؟ قدرت خرید مردم هلند حتی بیشتر از انگلستان و فرانسه است!
  • هزینه اجاره مسکن در هلند چقدر است؟ اجاره یک خانه مستقل 880€ (یورو)، زندگی دانشجویی با هم اتاقی 440€ (یورو) و زندگی در خوابگاه دانشجویی 350€ (یورو) در ماه است.
  • بهترین شهرهای کشور هلند برای زندگی کدام شهرها هستند؟ از میان تمامی شهرهای واقع در کشور هلند 3 شهر آمستردام، اوترخت، هارلم جزو بهترین شهرهای هلند برای زندگی در نظر گرفته شده اند.
  • هزینه رفت و آمد در هلند چقدر است؟ هزینه رفت و آمد در هلند به نوع وسیله آن بستگی دارد. بلیط تکی اتوبوس به صورت آزاد و اعتباری به ترتیب 3.2€ و 2€ (یورو) و هزینه ورودی تاکسی های شهری 3.5€ (یورو) است.
  • هزینه بیمه درمانی در کشور هلند چقدر است؟ افرادی که به سن قانونی نرسیده اند نیازی به بیمه شدن در هلند ندارند اما متقاضیان بالای 18 سال باید 54€ (یورو) جهت بیمه درمانی پرداخت کنند.
  • هزینه مدارس دو زبانه در کشور هلند به چه میزانی است؟ همه شهرهای اصلی هلند دارای مدارس بین المللی هستند که کلاس های دو زبانه را شامل می شوند و عمدتا به زبان انگلیسی هستند. هزینه های تحصیلی به طور کلی بین 5000€ تا 16000€ (یورو) در سال است.
  • گرانترین و ارزانترین شهرهای کشور هلند کدامند؟ آمستردام با عدد شاخص 75.04 گرانترین شهر برای مهاجران و شهر هاگ (دن هاگ) با 63.18 ارزانترین شهر برای زندگی است
4.8/5 - (41 امتیاز)

24 دیدگاه برای “هزینه زندگی در هلند

  1. هلندی زاده گفت:

    این هزینه هایی که نوشته اید واقعی نیستند. هزینه های واقعی خیلی بیشتر از این هاست و روز به روز هم بیشتر می شود. مثلا یک کیلو برنج را ۱.۹۵ نوشته اید در حالی که ۲.۸۹ یورو است. آمارهای قیمتهایتان غلط هستند.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام با تشکر از حسن دقت شما
      بارها اشاره شده که این هزینه ها میانگینی است از آن چه که در دسترس هست.
      مثلا در ایران برنج هر کیلو 50 هزارتومنی در دسترس هست تا هر کیلو بیش از 110 هزار تومن

  2. شیده خلیلی گفت:

    باسلام
    دختری مجرد 40 ساله هستم، رشته م مهندسی نرم افزار کامپیوتر هست، که 13 سال سابقه با بیمه تامین اجتماعی در زمینه منابع انسانی و حدود دو سال هم در حقوق و دستمزد دارم. چطور می تونم برای کار و زندگی در هلند اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از طریق موسسات کاریابی در این کشور، اقدام به پیدا کردن کار در هلند کنید که البته سخت هست به عنوان یک غیر اروپایی بتونید به کار برسید.
      از طرفی می تونید گزینه تحصیل در هلند رو انتخاب کنید که بتونه شما رو به خواسته های خودتون برسونه. شما در حین و بعد از تحصیلتون می تونید مستقیم در این کشور دنبال کار بگردید

  3. نعیمه گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من ۲۴ ساله هستم فارغ التحصیل هنراسلامی شغلم طراحی فرش هس ایا میتونم در این حوزه تو هلند کار پیدا کنم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این زمینه پیشنهادهای شغلی بسیار محدودی وجود داره و البته متخصصین بسیار کم. در صورتی که بتونید یک پیشنهاد کاری دریافت کنید، رسیدن به ویزای کاری هلند سخت نخواهد بود
      البته که شما می تونید با انتخاب گزینه تحصیل در هلند، وارد این کشور بشید و مستقیما دنبال کار بگردید.

  4. nahal گفت:

    سلام هزینه زندگی در هلند برای یه دانشجو حدود چقدر هست؟ و اینکه هزینه زندگی در هلند نسبت به کشورای اروپاییه دیگه بالاتره یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به سبک زندگی و شهر محل اقامت شما داره ولی به طور متوسط میشه گفت که هزینه در حدود 1300 یورو هست در ماه
      بله هلند جز کشورهای گران اروپا هست

  5. زهرا گفت:

    سلام من پرستار ۲۹ساله و متاهل هستم چطور میتونم برای هلند اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید مدرک تحصیلیتون رو معادلسازی کنید و بعد از اون دنبال کار باشید

  6. مهدی نورمحمدی گفت:

    سلام.وقت بخیر.من 43 سالمه و کارشناسی ارشد مهندسی معدن دارم و حدود 15 سال سابقه کاری مرتبط دارم. می خواستم بدونم میتونم برا مهاجرت هلند اقدام کنم. و چه روشی برا من بهتره.ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای مقطع دکترا اقدام کنید که شرایط بهتری نسبت به کار داره چون سن شما یک مقداری بالا هست.

  7. محمد گفت:

    سلام .بنده شش ساله اتش نشان هستم و لیسانس hse افسر حرفه ای ایمنی رو‌هم تازگیا گرفتم .
    با توجه‌به اینکه شغل اتش نشانی یه شغل جهانی هست و‌به بدمنه دولت وصله میتونم‌اقدام‌کنم‌واسه اتش نشان شدن‌توی هلند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه اطلاع ندادید چند ساله هستید اما به طور کلی در صورتی که زبان داچ (هلندی) تسلط داشته باشید و همچنین بتونید پیشنهاد کاری جذب کنید بله این شانس رو خواهید داشت.
      اگر شرایط سنیتون مناسب باشه می تونید در دوره کارشناسی ارشد هلند شرکت کنید و در این صورت نیازی به پیشنهاد کاری هم ندارید.

  8. نوراقا محمدی گفت:

    سلام من نوراقا محمدی۲۶ساله یک افغان هستم که در ایران به دنیا آمده ام و بخاطر مشکلات خانوادگی از ۱۰ سالگی شروع ب کار آهنگری کردم من کار های مخزن های تحت فشار ،جوش یوتی،ساخت دیگ بخار،مونتاژکاری ،درست کردن کامل خط یونولیت ،ساخت مبدل و ساخت ماشین الات هستم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که تمایل به کار در اروپا دارید، با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  9. محمدرضاناظمی گفت:

    سلام همسر بنده لیسانس تربیت بدنی دارند و خودم مهندسی مخابرات . می خواستم بدانم آیا امکان گرفتن ویزای کار در هلند برایمان وجود دارد یا خیر ؟ البته خانم بنده آیلتس 6 هم دارند لطفا اگر سولوشن دیگری هم دارید بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      سنتون رو نگفتید بزرگوار همینطور سابقه کار شما که حائز اهمیته.. اگر هدفتون فقط هلنده و از طریق کاری نتونستید اقدام کنید میتونید برای تحصیل اقدام کنید

  10. زهرا نظام آبادی گفت:

    سلام. من یک پرستارم . برایم امکان کار و اخذ اقامت در هلند وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتی که واجد شررایط باشید این امکان وجود داره اما در ابتدا باید شرایط شما بررسی شه

  11. mitra گفت:

    با سلام
    من و همسرم از طریق ویزای تحصیلی در لاهه اقدام کردیم میخاستم ببینم هزینه زندگی با یک پیر پنج ساله اونجا حدودا چقدره با یک اپارتمان کوچک؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این مقاله هزینه های اجاره خانه ذکر شده لطفا مطالعه بفرمائید

      1. مهسا استخدامیان گفت:

        مهسا استخدامیان هستم ۴۲ ساله با سابقه ی ۳۰ سال نقاشی که ۱۰سال دیزاینر فضاهای لوکس کلاسیک هستم یک دختر ۱۲ ساله دارم برای اقامت از طریق تحصیل خواستار مهاجرت به هلند میباشم به نظر شما شغل بنده میتونه کمک باشه برای راحت تر زندگی کردن در هلند؟؟
        آیا در حین تحصیل امکان فعالیت شغلی هست؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله شما می تونید از این طریق اقدام کنید ولی در نظر داشته باشید که کار ضمن تحصیل برای شما فقط 16 ساعت در هفته ممکن هست و بعد از اون که مدرک خودتون رو گرفتید می تونید وارد بازار کار بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *