ویزای تحصیلی

سیستم آموزش و پرورش سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس در سطح قوی و با کیفیتی قرار دارد و افرادی که تحصیل در سوئیس را مد نظر دارند،‌ قطعا تصمیم درستی را اتخاذ نموده اند. مدارس، دانشگاه و مراکز آموزشی این کشور به گونه ای عمل می نمایند که افراد فارغ التحصیل به صورت حرفه ای و تخصصی وارد جامعه شغلی می شوند و در کنار ارائه خدمات مطلوب، بالاترین حقوق و دستمزد را دریافت می دارند. اما برای قدم نهادن در این میسر، مستلزم آشنایی با شرایط تحصیلی و نحوه پذیرش می باشند که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای این دسته افراد، مقاله ای تحت عنوان سیستم آموزش و پرورش سوئیس را تهیه نموده که در اختیار عزیزان مهاجر قرار می دهد تا زمینه ساز کسب موفقیت آنان گردد.

ساختار و سیستم آموزش و پرورش در سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس به گونه است که تحصیل در مدارس این کشور به شکل زیر می باشد:

آموزش پايهاز سن 6 سالگی آغاز و در سن 15 سالگی به پایان می رسد.
آموزش مقطع ابتداييبه صورت 6 ساله خواهد بود که برای سنین 6 الی 12 سال است.
آموزش مقدماتي متوسطهبرای سنین 12 الی 15 سال است و به مدت 3 سال طول می کشد.
آموزش متوسطه آكادميكبرای سنین 15 الی 19 سال بوده و به مدت 4 سال می باشد.
آموزش فني حرفه ايبرای سنین 15 تا 19 سال ارائه می گردد و به مدت 4 سال طول خواهد کشید.

زبان تحصیل در دانشگاه های سوئیس

در سوئیس 4 زبان رسمی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • آلمانی
  • رومانش
  • فرانسوی
  • ایتالیا

البته زبان تدریس دانشگاه ها با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن واقع شده اند متفاوت است؛ اما غالب دانشگاه های سوئیس آلمانی زبان هستند. مطالعات تخصصی تکمیلی بابت قسمتی از آموزش و یادگیری های بلند مدت در این دانشگاه انجام می شود. دانشجویان می دهند از این ها بهره گیری کنند و زبان رشته های تحصیلی فرانسه، ایتالیا و آلمانی می باشد که دانشجویان می توانند یکی از آن ها را بابت ادامه تحصیل انتخاب کنند. این کشور جایزه های زیادی را دریافت کرده است. دانشگاه های این کشور بر اساس آموزش های معتبر و حرفه ای به دانشجویان آموزش می دهند. دانشجویان می توانند در حین تحصیل مشغول به کار و فعالیت شوند و با درآمد خود بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

مطالعات کارشناسی در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس منطبق با سیستم بولونیا است و شکل گیری علم در اولین مقطع که همان کارشناسی است، صورت می گیرد. بر طبق سیستم بولونیا، دانشجویان مقطع کارشناسی بایستی ابتدا یک سال جهت کسب اعتبار تحصیل نمایند. در این مدت، گذراندن 1500 الی 1800 ساعت مطالعه از الزامات است که شامل سخنرانی‌ها، انجام دوره های عملی، سمینارها و غیره می گردد. گذراندن این دوره ها به انجام مطالعه در منزل یا کتابخانه نیاز دارد. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا دانشجو مدرک کارشناسی خود را دریافت دارد، 3 سال و به صورت تمام وقت خواهد بود.

طبق سیستم آموزش و پرورش سوئیس، دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، بایستی دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز مستلزم ارائه مدرک لیسانس است. همچنین شرط تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس نیز ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است. شرایط معادل سازی مدرک برای تحصیل در سوئیس وجود دارد. اکثریت دانشگاه های سوئیس رشته های دامپزشکی، پزشکی، علوم انسانی و را تدریس می کنند.

مطالعات کارشناسی در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

مطالعات کارشناسی ارشد در سوئیس

در راستای قانونمندی سیستم آموزش و پرورش سوئیس، شرط لازم جهت تحصیل در سوئیس در مقطع فوق لیسانس برای دانشجویان، ارائه مدرک لیسانس است. هر یک از دانشگاه های سوئیس دارای ضوابط و قوانین خاصی جهت پذیرش دانشجویان هستند. به طور مثال برخی دانشگاه های این کشور برای ورود دانشجو به دانشگاه اقدام به برگزاری آزمون ورودی می نمایند. در حالی که شرط ورود به برخی دانشگاه ها، شرکت در آزمون ورودی نیست.

مقطع کارشناسی ارشد، مقطع تحصیلی است که در آن بورسیه به دانشجویان تعلق می گیرد. مشروط بر این که فرد دانشجو رزومه تحصیلی قوی را دارا باشد. اگر دانشجو موفق به اخذ بورسیه تحصیلی گردد، این امکان را خواهد داشت که تحصیلات خود را به صورت رایگان در سوئیس به پایان برساند. برنامه و دوره تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با ارائه پایان نامه و دفاع از آن به پایان می رسد.

مطالعات دکترا در سوئیس

مقطع دکترا بالاترین سطح تحصیلی دانشجویان شناخته می‌شود که در مراحل بالاتر به تخصص تبدیل می‌گردد. مدت زمان سپری نمودن دروس تحصیلی در این مقطع، بین 3 الی 5 سال خواهد بود که به‌ صورت انجام امور تحقیقاتی در مقطع فوق لیسانس وهمچنین مطالعات مداوم و مستمر می‌باشد. در این مرحله از تحصیلات نیز ارائه پایان نامه تحصیلی الزامی است. برخی گرایش ها مانند حقوق یا پزشکی در این مقطع ارائه می‌شوند. پیش نیاز ورود به مقطع تحصیلی دکترا، داشتن مدرک فوق لیسانس با معدل بالا خواهد بود.

در مجموع، کشور سوئیس دارای 12 سازمان آموزشی دولتی و علمی است که محدود به 10 دانشگاه استانی و 2 موسسه فدرال تکنولوژی می باشد. شهریه و هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سوئیس متغیر است. پایان ‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکترا، بایستی از سوی سرپرست دانشکده و استاد مربوطه تایید گردد. البته برای آگاهی بیشتر از شرایط ثبت‌نام و پذیرش تحصیلی می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایید. برخی دانشگاه ها بر اساس سیستم آموزش و پرورش سوئیس، این الزام را برای دانشجو به وجود می‌آورند که جهت تکمیل دوره‌های پیشرفته بایستی در آزمون‌های جامع و همچنین در سمینارهای دکترا که از سوی دانشگاه مورد نظر برگزار می ‌گردد، شرکت نمایند.

انواع برنامه‌ ها در دانشگاه های سوئیس در 2022

برنامه ای تحت عنوان CAS نیز وجود دارد که به صورت کوتاه مدت ارائه می گردد و مدت زمان آن یک سال می باشد. نوعی برنامه پایدار نیز وجود دارد که با عنوان DAS جهت کسب صلاحیت ها و دانش های بیشتر در زمینه حرفه و تخصص مورد نیز فرد دانشجو تدریس می گردد و مدت آن بین 1 تا 2 سال خواهد بود که به صورت شرکت در دوره های مختلف، انجام مطالعات مستقل و همچنین تسلیم پایان نامه نهایی و جامع می باشد. برنامه MBA نیز برای افراد وجود دارد که زمینه های خاصی را آموزش می دهد. افراد در این برنامه ها این امکان را خواهند داشت که برای دریافت مدارک تحصیلی بالاتر نیز تلاش کنند.

دانشجویان در سال 2022 در گذراندن این دوره بایستی در دوره های مربوطه شرکت نموده و مطالعه مستقل داشته باشند و در نهایت با ارائه پایان نامه، تحصیلات خود را به پایان برسانند. بهتر این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله مربوط به مهاجرت تحصیلی به سوئیس را مطالعه نمایید تا درک کاملی از مهاجرت به این کشور بدست آورید. با مشاهده نمودار ذیل جایگاه دانشگاه basel سوئیس در سال 2022 مشخص می شود:

جایگاه دانشگاه basel سوئیس

دانشگاه لوزان هم یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس است که علاقمندان زیادی دارد و جایگاه آن به شرح ذیل می باشد:

جایگاه دانشگاه لوزان سوئیس

دانشگاه ها و مدارس در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

کسانی که تابعیت سوئیس را نداشته باشند امکان تحصیل در مدارس دولتی سوئیس را ندارند و باید از مدارس بین المللی این کشور پذیرش بگیرند. بهترین مدارس بین المللی سوئیس عبارت هستند از:

  • Leysin American School
  • Ecole d’Humanité
  • College Champittet
  • John F. Kennedy International School
  • International School of Schaffhausen
  • TASIS The American School in Switzerland

آموزش پایدار در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در سوئیس شامل دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و بالاتر، بر اساس نظام آموزش و پرورش سوئیس با کیفیت بسیار بالایی انجام می پذیرد و این موضوع بسیار مهم است. در سطحی از دانش، یادگیری و ادامه تحصیل اجباری نیست. اما برای این که فرد بتواند در رشته های تخصصی و برخی مشاغل حرفه ای، علم و دانش لازم را به دست آورد بایستی همواره در حال یادگیری و آموزش باشد و امری ضروری تلقی می گردد. برنامه های آموزشی پایدار در زمینه های مختلفی در دانشگاه کشور سوئیس تدریس می گردد که به شرح زیر می باشد:

  • گواهی مطالعات پیشرفته (CAS)
  • دیپلم مطالعات پیشرفته (DAS) و استاد اجرایی
  • کارشناسی ارشد مطالعات پیشرفته (MAS /MBA)

به طور کلی سیستم آموزش و پروش سوئیس بسیار دقیق و با کیفیت بالا عمل می کند. مدارکی که از دانشگاه های این کشور اخذ می گردد در سطح بین المللی معتبر بوده و از سوی وزارت بهداشت و علوم ایران نیز مورد تایید است. در صورت مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور پیشنهاد می گردد از کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب مشاوره حرفه ای نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *