هزینه زندگی

ساعت آلبرتا کانادا

ساعت آلبرتا کانادا

کسب اطلاعات در مورد ساعت آلبرتا کانادا و اختلاف آن با ایران برای ایرانیانی که قصد سفر یا مهاجرت و اقامت در این استان را دارند، امر مهمی است. آلبرتا به خاطر صنعت نفت بزرگ خود شناخته شده است. این استان سومین ذخایر بزرگ نفت خام در کانادا را دارد. آلبرتا نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد، که این امر شهرها و شهرستان های آن را به مکان های دلپذیری برای زندگی و مکان های امنی برای تشکیل خانواده تبدیل می کند.

علاوه بر این، زیبایی های طبیعی این استان، از جمله جنگل های وسیع و کوه های راکی، به یک محیط زندگی مطلوب کمک می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به آلبرتا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی این استان و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت آلبرتا کانادا پاسخ می دهند:

  • آلبرتا در کدام منطقه زمانی کانادا قرار دارد؟
  • اختلاف ساعت آلبرتا با دیگر استان های کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت آلبرتا با ایران چگونه است؟

معرفی استان آلبرتا کانادا

آلبرتا یکی از سیزده استان و قلمرو کانادا است. این استان بخشی از غرب کانادا است و یکی از سه استان هامونی آن می باشد. آلبرتا از غرب با بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان، از شمال با قلمروهای شمال غربی (NWT) و از جنوب با ایالت مونتانا آمریکا همسایه است. همچنین آلبرتا یکی از تنها دو استان محصور در خشکی در کانادا می باشد (ساسکاچوان استان دیگر است). این استان دارای آب و هوای غالبا قاره ای است اما به دلیل خشکی هوا، تغییرات دمایی سریعی را تجربه می کند.

معرفی استان آلبرتا کانادا

آلبرتا چهارمین استان بزرگ از نظر مساحت و چهارمین استان پر جمعیت کانادا می باشد. مرکز این استان ادمونتون است، در حالی که کلگری بزرگ ترین شهر آن می باشد. بیش از نیمی از آلبرتایی ها در ادمونتون یا کلگری زندگی می کنند، که این امر به ادامه رقابت بین این دو شهر کمک می کند. انگلیسی زبان رسمی این استان است. اقتصاد آلبرتا بر پایه هیدروکربن ها، صنایع پتروشیمی، دامداری و کشاورزی استوار است.

درباره استان آلبرتا کانادا

امروزه آلبرتا به طور کلی به عنوان یک استان محافظه کار تلقی می شود. این استان به خاطر زیبایی طبیعی، غنای فسیل ها و دارا بودن ذخایر مهم طبیعی شهرت دارد. آلبرتا همچنین دارای شش مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است.

جغرافیا و آب و هوای آلبرتا کانادا

آلبرتا چهارمین استان بزرگ کانادا پس از کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا می باشد. این استان به استثنای آب و هوای نیمه خشک استپی در بخش جنوب شرقی، دارای منابع آبی کافی است. رودخانه ها و دریاچه های متعددی در آلبرتا وجود دارد که برای شنا، ماهیگیری و طیف وسیعی از ورزش های آبی استفاده می شوند. ادمونتون مرکز آلبرتا تقریبا در مرکز جغرافیایی این استان واقع شده است. ادمونتون شمالی ترین شهر اصلی در کانادا است و به عنوان دروازه و مرکز توسعه منابع در شمال کانادا عمل می کند. بیش تر نیمه شمالی آلبرتا جنگل های شمالی است، در حالی که کوه های راکی در امتداد مرز جنوب غربی عمدتا جنگل های سوزنی برگ معتدل جنگل های Alberta Mountain و جنگل های کوهپایه ای Alberta-British Colombia هستند.

آلبرتا بیش از 1200 کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد. بنابراین، آب و هوای آن به طور قابل توجهی متفاوت است. میانگین دمای بالا در ژانویه از 0 درجه سانتیگراد در جنوب غربی تا -24 درجه سانتیگراد در شمال دور متغیر است. وجود کوه های راکی نیز بر آب و هوای جنوب غربی تاثیر می گذارد، به طوری که جریان بادهای غربی غالب را مختل می کند و باعث می شود تا قبل از رسیدن به استان، بیش تر رطوب خود را در دامنه های غربی رشته کوه ها از دست دهند. جنوب شرق آلبرتا دارای آب و هوای استپی نیمه خشک است.

شمال آلبرتا عمدتا توسط جنگل های شمالی پوشیده است و آب و هوای نیمه قطبی دارد. منطقه کشاورزی جنوب آلبرتا دارای آب و هوای استپی نیمه خشک می باشد زیرا میزان بارندگی سالانه کم تر از آبی است که تبخیر می شود یا توسط گیاهان استفاده می گردد.

جغرافیا و آب و هوای آلبرتا کانادا

فصل های مختلف آلبرتا کانادا

آلبرتا دارای چهار فصل مجزا است: بهار، تابستان، پاییز و زمستان. فصل گرم در آلبرتا به مدت 3.3 ماه از 6 ژوئن تا 14 سپتامبر با میانگین دمای بالای 66 درجه فارنهایت ادامه دارد. در این استان، زمستان از نوامبر تا مارس طول می کشد و از نظر طول و شدت در بخش های مختلف استان بسیار متفاوت است. در سردترین ماه های سال، معمولا ژانویه و فوریه، دمای روز می تواند بین -5 درجه سانتیگراد تا -15 درجه سانتیگراد متغیر باشد.

در شب، دما می تواند بسیار پایین تر از این باشد؛ در برخی نقاط دما در -30 درجه سانتیگراد و حتی -40 درجه سانتیگراد ثبت می شود. همچنین، بهار و پاییز هر دو کوتاه و بسیار متغیر هستند. میانگین بارندگی سالانه در آلبرتا 30-60 سانتی متر است. در زمستان، پیست های اسکی کوه های راکی کانادا می توانند تا 90 متر برف را بین نوامبر و آوریل داشته باشند.

منطقه زمانی ساعت آلبرتا کانادا

بررسی مناطق زمانی کانادا نشان می دهد که این کشور دارای 6 منطقه زمانی است که عبارتند از:

  • منطقه زمانی نیوفاندلند
  • منطقه زمانی آتلانتیک
  • منطقه زمانی شرقی
  • منطقه زمانی مرکزی
  • منطقه زمانی کوهستانی
  • منطقه زمانی اقیانوس آرام

در این میان، کل استان آلبرتا در منطقه زمانی کوهستانی (Mountain Time Zone) (UTC-07:00) قرار دارد.

منطقه زمانی ساعت آلبرتا کانادا

این استان از ساعت تابستانی (Daylight Saving Time) تبعیت می کند. با توجه به این که دو شهر مهم آلبرتا عبارتند از ادمونتون (مرکز استان) و کلگری (پرجمعیت ترین شهر)، برای بسیاری ممکن است این سوال مطرح شود که منطقه زمانی کلگری و ادمونتون چه فرقی می کند؟ در پاسخ باید بگوییم، همان طور که در بالا اشاره کردیم کل استان آلبرتا در منطقه زمانی کوهستانی واقع است و به این ترتیب در ادمونتون همان ساعتی خواهد بود که در کلگری هست.

اختلاف ساعت آلبرتا کانادا با استان های دیگر کانادا

همان طور که گفتیم کانادا دارای شش منطقه زمانی مختلف است و در این بین، آلبرتا در منطقه زمانی کوهستانی قرار دارد.

شش منطقه زمانی کانادا

جدول زیر تفاوت ساعت آلبرتا با استان ها و قلمروهای دیگر کانادا را در روز پنج شنبه 23 ژوئن 2022 نشان می دهد:

تفاوت ساعت آلبرتا با استان ها و قلمروهای دیگر کانادا

همان طور که ملاحظه می شود از 13 استان و قلمرو کانادا، 7 استان و قلمرو دارای مناطق زمانی چندگانه هستند. البته کل آلبرتا دارای یک منطقه زمانی واحد می باشد. به عنوان مثال، مطابق جدول بالا، در روز فوق الذکر اختلاف ساعت آلبرتا (با ساعت تابستانی) با چند مورد از استان ها و قلمروهای دیگر کانادا به صورت زیر است:

  • اختلاف ساعت آلبرتا با بریتیش کلمبیا (شرق، شمال شرق، جنوب شرق): 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با برتیش کلمبیا (جنوب شرق با ساعت تابستانی): بدون اختلاف ساعت
  • اختلاف ساعت آلبرتا با برتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی): 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با مانیتوبا (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با نیوبرانزویک (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با نیوفاندلند و لابرادور (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با قلمروهای شمال غربی (با ساعت تابستانی): بدون اختلاف ساعت
  • اختلاف ساعت آلبرتا با نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با انتاریو (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت آلبرتا با کبک (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر

اختلاف ساعت آلبرتا کانادا با ایران

بررسی اختلاف ساعت بین آلبرتا و ایران نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ایران 10 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از آلبرتا است. به عنوان مثال، امروز 23 ژوئن 2022 زمانی که ساعت در ادمونتون و کلگری آلبرتا 05:05 است، در تهران ساعت 15:35 می باشد.

اختلاف ساعت آلبرتا کانادا با ایران

در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مزایا و معایب مهاجرت به کانادا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *