هزینه زندگی

ساعت آنتالیا ترکیه

ساعت آنتالیا ترکیه

شهرهای ساحلی ترکیه به شدت مورد توجه علاقمندان به سفر قرار دارند و از همین رو است که ساعت آنتالیا ترکیه بسیار حائز اهمیت است. افرادی که قصد سفر به ترکیه را دارند و بازه زمانی خاصی از سال را در نظر می گیرند، شهرهای ساحلی به ویژه آنتالیا را برای مسافرت خود انتخاب می کنند و به همین دلیل است که شرایط خاص زندگی در این شهر از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه به حساب می آید و جمعیت بسیار زیادی از سراسر جهان از جمله ایران برای بازدید از این شهر خود را به ترکیه می رسانند. در حقیقت می توان گفت که آنتالیا یکی از قطب های گردشگری در ترکیه است و افرادی که این شهر را برای زندگی خود انتخاب می کنند بسیار محدودتر هستند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که زندگی در آنتالیا، اهمیت اختلاف ساعت در این شهر با سایر شهرهای جهان را افزایش می دهد چراکه فرد نیاز خواهد داشت تا با دیگران ارتباط برقرار کند و به همین دلیل است که باید به ساعت در این شهرها توجه داشته باشد تا بتواند در زمان مناسبی ارتباطات خود را ترتیب دهد. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط ساعت در آنتالیا ترکیه پرداخته اند تا علاقمندان به زندگی و سفر به این شهر بتوانند با آگاهی کامل در این مسیر حرکت کنند.

دلایل بررسی شرایط ساعت و معرفی شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا پنجمین شهر مطرح و بزرگ ترکیه و مرکز استان آنتالیا است که در منطقه جنوب غربی این کشور واقع شده است. آنتالیا بزرگ ترین شهر ترکیه در منطقه ساحلی مدیترانه به حساب می آید و در دوره های مختلف تاریخی و تحت امپراطوری های متفاوت، شرایط بسیار دگرگون شده ای را تجربه کرده است. جمعیت آنتالیا در حال حاضر به 2619832 نفر می رسد و این شهر تاریخی مساحتی در حدود 1417 کیلومتر مربع دارد.

در حال حاضر کمتر کسی را می توان دید که مهاجرت به ترکیه را در حالی انتخاب کند که مقصد نهایی او شهر آنتالیا است چراکه این شهر به دلیل قدمت و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی خود، بیشتر یک شهر توریستی است و کمتر کسی تمایل دارد که در چنین شهرهایی زندگی کند چراکه به طور متوسط، هزینه های زندگی در آن نیز به دلیل وجود توریست ها بیشتر از شهرهای دیگر می شود. با همه این تفاسیر، دانشگاه های آنتالیا می توانند گزینه ای ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از افراد باشند و برخی از فرصت های کاری خاص موجود در این شهر نیز می تواند برخی را به سمت آنتالیا سوق دهد.

دلایل بررسی شرایط ساعت و معرفی شهر آنتالیا ترکیه

شرایط آب و هوایی آنتالیا ترکیه

در حال حاضر آنتالیا یک ارتفاع 30 متری از سطح دریا دارد و به همین دلیل است که شرایط خاص آب و هوایی در این شهر حکم فرما شده است. در تابستان های این شهر هوا گرم، همراه با رطوبت و بدون بارش است اما زمستان های آن طولانی، سرد و نسبتا ابری است. دمای هوا در آنتالیا در طول سال بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد در سال متغیر است. داده های هواشناسی نشان می دهد که بهترین زمان برای مسافرت به آنتالیا، ماه های جون و جولای است.

فصل گرما در آنتالیا 3.2 ماه به طول می انجامد که دمای هوا در آن در حدود 31 درجه سانتی گراد و بیشتر است. گرم ترین ماه سال در این شهر ماه آگوست است که دمای هوای آن بین 23 تا 34 درجه سانتی گراد در حال تغییر است. فصل سرما در این شهر نیز 3.9 ماه به طول می انجامد که دمای هوای آن کمتر از 19 درجه سانتی گراد است. دمای هوا در ماه ژانویه به عنوان سردترین ماه سال بین 6 تا 15 درجه سانتی گراد در تغییر است.

شرایط آب و هوایی آنتالیا ترکیه

بررسی دقیق ساعت آنتالیا ترکیه

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه زندگی یا سفر به آنتالیا را دارند، باید به خوبی با ساعت آنتایا ترکیه آشنا شوند. بنابراین توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور برای بررسی دقیق ساعت آنتالیا ترکیه اقدام نمایند. زیرا در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت در آنتالیا مواجه خواهند شد. به این نکته توجه فرمایید که، منطقه زمانی فعلی در آنتالیا، به وقت تابستانی اروپای شرقی EEST است.

در نمودار زیر می توانید تفاوت زمانی برخی از شهرهای مهم جهان را با آنتالیا ترکیه مقایسه کنید:

تفاوت زمانی برخی از شهرهای مهم جهان با آنتالیا ترکیه

اختلاف ساعت میان آنتالیا ترکیه و ایران

به دلیل نزدیکی مرزهای ایران و ترکیه، می توان انتظار داشت که اختلاف ساعت زیادی میان دو کشور وجود نداشته باشد ولی باید در نظر گرفت که آنتالیا یکی از شهرهای منطقه غربی این کشور است و فاصله نسبتا زیادی با ایران دارد و در نتیجه اختلاف ساعت آن با ایران نیز بیشتر از انتظار است.

تصویر زیر به خوبی این فاصله زمانی را نشان می دهد:

اختلاف ساعت میان آنتالیا ترکیه و ایران

در حال حاضر یک فاصله زمانی 1:30 دقیقه ای میان شهرهای مختلف ترکیه و ایران وجود دارد که در هنگام برنامه ریزی برای برقراری ارتباط با ایران باید به آن توجه داشت. در صورتی که شما به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص ساعت آنتالیا ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص ساعت آنتالیا ترکیه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • تفاوت ساعت بین آنتالیا ترکیه و تبریز در ایران چقدر است؟ در طول سال ساعت آنتالیا در ترکیه به طور دقیق 5 ساعت از شهر تبریز در ایران عقب تر می باشد.
  • ساعت مورد استفاده در آنتالیا ترکیه کدام ساعت است؟ ساعت مورد استفاده در آنتالیا در ترکیه ساعت TRT می باشد، که علاوه بر آنتالیا در سایر شهرهای این کشور نیز از این ساعت استفاده می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *