هزینه زندگی

ساعت بخارست رومانی

ساعت بخارست رومانی

ساعت بخارست رومانی دقیقا دو ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است. بخارست پر جنب و جوش، هیجان انگیز و پر از تضادهای زیبا است. بخارست شهری در جنوب شرقی اروپا که این پایتخت رومانی است و حدود 1.8 میلیون مقیم دارد. این شهر به ‌خاطر بلوارهای وسیع و پر درخت، ساختمان ‌های با شکوه Belle Époque و شهرت داشتن یک زندگی شبانه خوب در شهر قدیمی، شناخته شده است. اولین اشاره تاریخی به این شهر با نام بخارست به قرون وسطی یعنی سال 1459 بر می گردد. براساس افسانه، شهر بخارست در سواحل رودخانه دامبوویتا توسط چوپانی به نام Bucur که نامش در لغت به معنای شادی است، تأسیس شد. در اول دسامبر 1918، پادشاهی رومانی ایجاد شد و بخارست پس از یک دوره 2 ساله پایتخت شد، زیرا پایتخت به یاشی منتقل شد، زیرا بخارست در زمان جنگ جهانی اول تحت اشغال آلمان بود.

بخارست از رونق اقتصادی همراه با کمک های بلاعوض اتحادیه اروپا که به بازسازی بخش هایی از شهر، از جمله شهر قدیمی بازسازی شده کمک کرده است، بهره مند شده است. کسانی که بخارست را در گذشته می ‌شناختند اما اخیراً به آن سفر نکرده ‌اند، از تغییراتی که در حال وقوع است شگفت ‌زده خواهند شد. بزرگترین پروژه تمام شده روگذر چشمگیر بساراب است که عریض ترین پل کابلی اروپا است. بخارست پایتخت رومانی بزرگترین شهر کشور و مرکز اصلی سیاسی و اداری آن است، زیرا نه تنها ریاست جمهوری، بلکه پارلمان و دولت نیز در آن مستقر هستند. بخارست دارای تعدادی امکانات بزرگ همایش، موسسات آموزشی، مکان ‌های فرهنگی و مناطق تفریحی است. در ادامه این نوشتار ساعت بخارست رومانی و خود شهر بخارست توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل بررسی شده است.

اطلاعات بیشتر: هزینه زندگی در رومانی

بررسی ساعت بخارست رومانی

ساعت بخارست رومانی 2 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی یعنی UTC جلوتر می باشد و به صورت UTC +02:00 نشان داده می شود. شایان ذکر است که منطقه زمانی ساعت بخارست رومانی در زمان استاندارد منطقه زمانی اروپای شرقی می باشد اما وقتی ساعت بخارست رومانی تغییر می کند این منطقه زمانی نیز تغییر می کند. تغییرات ساعت بخارست برای تابستان اتفاق می افتد و مانند سایر کشورهای دنیا به عنوان تغییرات ساعت تابستانی ساعت بخارست رومانی شناخته می شود. طبق پایگاه داده منطقه زمانی IANA، منطقه زمانی ساعت بخارست به عنوان اروپا/ بخارست با UTC که +02:00 می باشد شناخته می شود. تفاوت ساعت بخارستان با ساعت تهران در ایران به طوری می باشد که ساعت تهران از ساعت بخارست 1 ساعت 30 دقیقه جلوتر می باشد.

این موضوع حتی در تابستان نیز یکسان می باشد و میزان تفاوت ساعت این دو شهر با تغییرات ساعت تابستانی تغییر نمی کند زیرا در ایران نیز ساعت تابستانی رعایت می شود و برای رعایت آن زمان یک ساعت جلوتر کشیده می شود. برای نشان دادن ساعت بخارست در بخش های رسمی از ساعت 24 ساعته استفاده می شود اما مردم در امور روزمره خود از ساعت 12 ساعته استفاده می کنند.

در جدول زیر به اطلاعات ساعت بخارستان رومانی اشاره شده است:

اطلاعات ساعت بخارستان رومانی
منطقه زمانی استانداردUTC +02:00
منطقه زمانی تابستانیUTC +03:00
نام منطقه زمانی استانداردمنطقه زمانی اروپای شرقی یا EET
منطقه زمانی تابستانیمنطقه زمانی تابستانی اروپای شرقی یا EEST
منطقه زمانی در پایگاه داده منطقه زمانی IANAاروپا/ بخارست

شایان ذکر است که به دلیل این که در تمامی شهرهای رومانی از یک منطقه زمانی استفاده می شود، ساعت بخارست با شهرهای دیگر آن کاملا یکسان می باشد.

بررسی ساعت بخارست رومانی

تغییرات ساعت بخارست رومانی در تابستان

هر ساله افراد زیادی برای کار یا تحصیل اقدام به مهاجرت کاری یا مهاجرت از طریق تحصیل در رومانی می کنند و در پایتخت این کشور ساکن می شود و تمامی این افراد باید از تغییراتی که در ساعت بخارست رومانی رخ می دهد مطلع باشند. همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، ساعت بخارست دارای تغییراتی می باشد که در زمان تابستان انجام می شود. در حالت عادی و استاندارد، منطقه زمانی ساعت بخارست رومانی منطقه زمانی اروپای شرقی یا EET می باشد اما زمانی که به ساعت تابستانی تبدیل می شود، منطقه زمانی آن به منطقه زمانی تابستانی اروپای شرقی یا EEST تبدیل می شود.

در حال عادی، ساعت بخارست از ساعت هماهنگ جهانی 2 ساعت جلوتر می باشد و زمانی که به ساعت تابستانی تغییر می کند، اختلاف آن با ساعت هماهنگ جهانی 3 ساعت می شود زیر در تغییرات ساعت تابستانی ساعت بخارست رومانی، زمان به 1 ساعت جلوتر کشیده می شود.

تاریخ تغییر ساعت بخارست رومانی در تابستان به صورت زیر است:

  • در آخرین یکشنبه ماه مارچ هر سال در ساعت 03:00 صبح به یک ساعت جلو کشیده می شود.
  • در آخرین یکشنبه ماه اکتبر هر سال در ساعت 04:00 صبح یک ساعت عقب کشیده می شود.

آشنایی با بخارست رومانی

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی و همچنین مهمترین مرکز صنعتی و تجاری رومانی است. بخارست اولین نقطه ورود به رومانی است. بخارست شهری پررونق با بسیاری از پروژه های زیرساختی بزرگ است که چهره قدیمی شهر را تغییر داده است. بخارست که در گذشته با نام پاریس کوچک شناخته می شد، اخیراً تغییرات زیادی کرده است و امروزه به ترکیبی بسیار جالب از قدیم و جدید تبدیل شده است که ارتباط چندانی با شهرت سابق آن ندارد. یافتن کلیسای 300 ساله در نزدیکی یک برج فولادی و شیشه ای که هر دو در کنار ساختمانی به سبک کمونیستی قرار دارد در بخارست امری عادی است. بخارست جاذبه های بسیار خوبی دارد و حس پیچیده، مد روز و مدرنی را پرورش داده است که بسیاری از یک پایتخت اروپایی انتظار دارند. بخارست با بیش از 1.7 میلیون نفر در منطقه شهری یکی از بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا است.

در نمودار زیر به جمعیت دقیق بخارست رومانی اشاره شده است:

جمعیت دقیق بخارست رومانی

آنچه یک کشور را شکل می دهد اغلب جنبه های مذهبی مردم آن است. کلیساها جایی هستند که مردم برای عبادت با ایمان انتخابی خود جمع می شوند و آنها را به هم نزدیکتر می کند و جامعه را تقویت می کند. مردم بخارست کاملاً به مذهب انتخابی خود پایبند هستند و این در این واقعیت منعکس می شود که تقریباً 86.8% از جمعیت آن ارتدوکس شرقی هستند. سایر ادیان بخارست پروتستانتیسم است که 7.5% از کل جمعیت را تشکیل می دهد و کاتولیک رومی که 4.7% از جمعیت را تشکیل می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امور مختلف مهاجرتی و اخذ ویزا آمادگی راهنمایی و ارائه خدمت به هموطنان عزیز برای مهاجرت به رومانی و یا مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *