هزینه زندگی

ساعت به وقت مالتا

ساعت به وقت مالتا

ساعت به وقت مالتا از زمان اروپای مرکزی (CET) پیروی می کند که یک ساعت جلوتر از زمان هماهنگ جهانی (UTC) است و به صورت UTC +1 نشان داده می شود. این زمان استاندارد اروپای مرکزی است که کشورهای متعددی از غرب اسپانیا تا شرق را در بر می گیرد. در مجموع 35 کشور در منطقه زمانی اروپای مرکزی (CET) قرار دارند. شایان ذکر است که مالتا ساعت تابستانی را از آخرین یکشنبه ماه مارچ تا آخرین یکشنبه ماه اکتبر رعایت می کند و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این موضوعات را به طور دقیقتر مورد بررسی قرار خواهند داد. علاوه بر این در بخش های بعدی هموطنان عزیز با خود مالتا نیز آشنا خواهند شد.

اروپا/مالتا تنها پایگاه داده منطقه زمانی IANA برای مالتا است. مالتا دارای امتداد شرقی غربی 0.4 درجه طول جغرافیایی است. با توجه به موقعیت این کشور در جنوب اروپا، این حدود 33 کیلومتر است. با چنین وسعت کمی، سیر خورشید در نقاط مختلف کشور اهمیت چندانی ندارد. موقعیت خورشید در غرب کشور تنها حدود 87 ثانیه از سمت شرق منحرف می شود. این بدان معناست که خورشید 87 ثانیه دیرتر در غرب نسبت به شرق طلوع و غروب می کند.

درباره ساعت به وقت مالتا

در مالتا تنها یک منطقه زمانی در UTC +1 وجود دارد. به عنوان مثال، در تهران، یک منطقه زمانی وجود دارد که UTC +4:30 می باشد. یعنی تفاوت ساعت به وقت مالتا با تهران 3 ساعت و 30 دقیقه می باشد. همانطور که در بخش اول این نوشتار نیز ذکر شد، ساعت به وقت این کشور یک تغییر ساعت سراسری از زمان استاندارد به ساعت تابستانی دارد، که در آن ساعت در تابستان 1 ساعت به جلو تغییر می کند.


بعد از آخرین یکشنبه ماه مارچ هر سال، زمان زمستانی به پایان می رسد و زمان تابستانی در مالت آغاز می شود و ساعت در مالت 1 ساعت به جلو حرکت می کند.

در لیست زیر به صورت کلی به تاریخ تغییرات ساعت این کشور (زمان تابستانی) تا سال 2025 اشاره شده است:

  • یکشنبه 27 مارچ 2022
  • یکشنبه 26 مارچ 2023
  • یکشنبه 31 مارچ 2024
  • یکشنبه 30 مارچ 2025

در آخرین یکشنبه ماه اکتبر هر سال، زمان تابستانی به پایان می رسد و زمان زمستانی در مالت آغاز می شود و ساعت مالتا تغییر می کنند.

همچنین در لیست زیر به صورت کلی به تاریخ تغییرات ساعت این کشور (زمان زمستانی) تا سال 2026 اشاره شده است:

  • یکشنبه 30 اکتبر 2022
  • یکشنبه 29 اکتبر 2023
  • یکشنبه 27 اکتبر 2024
  • یکشنبه 26 اکتبر 2025

تمام جزایر مالت در یک منطقه زمانی قرار دارند و بخشی از زمان اروپای مرکزی است. مکان رسمی منطقه زمانی این کشور، والتا در مالتا می باشد. در بخش بعدی به بررسی دقیق تغییرات ساعت مالتا اشاره خواهیم کرد.

درباره ساعت به وقت مالتا

بررسی دقیق تغییرات ساعت به وقت مالتا

کسب اطلاعات درباره تغییرات ساعت به وقت مالتا در تابستان بخصوص برای افرادی که به فکر سفر یا مهاجرت به مالتا هستند بسیار مهم است. ساعت این کشور شامل تغییرات تابستانی می باشد که مانند سایر کشورهایی که ساعت تابستانی را رعایت می کنند، این موضوع در مالتا نیز در آخر مارچ انجام می شود و تا اخر اکتبر ادامه دارد. آخرین تغییرات ساعت این کشور برای ساعت تابستان در 27 مارچ سال 2022 در ساعت 02:00 صبح انجام شده است:

در جدول زیر به تغییرات بعدی ساعت این کشور اشاره شده است:

تغییرات بعدی ساعت مالتا
تاریخزمان محلیتغییرات
30 اکتبر 202203:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
26 مارچ 202302:00 صبح+1 ساعت به وقت تابستانی
29 اکتبر 202303:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
31 مارچ 202402:00 صبح+1 ساعت به وقت تابستانی
27 اکتبر 202403:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
30 مارچ 202502:00 صبح+1 ساعت به وقت تابستانی
26 اکتبر 202503:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد

ساعت به وقت مالتا مشابه اکثر کشورهای اتحادیه اروپا مانند اتریش، بلژیک، کرواسی، چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، هلند، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد می باشد و تعداد کمی از کشورها مانند پرتغال، ایرلند و بریتانیا یک ساعت از مالتا عقب هستند. کشورهای با یک ساعت جلوتر از مالتا هستند عبارتند از بلغارستان، قبرس، استونی، فنلاند، یونان، لیتوانی و رومانی.

آشنایی با ساعت ویکتوریا مالتا

در تمامی نقاط مالتا منطقه زمانی یکسان می باشد و این بدان معناست که ساعت ویکتوریا مالتا با ساعت والتا، مارسا یا سایر نقاط یکسان می باشد و هیچ تفاوتی ندارد. ساعت ویکتوریا مالتا 1 ساعت از ساعت هماهنگی جهانی یا UTC جلوتر می باشد و پیرو منطقه زمانی اروپای مرکزی یا CET است. شایان ذکر است که مالتا که در جنوبی ترین نقطه قاره اروپا قرار دارد، ساعت تابستانی را رعایت می کند که به صورت CEST نشان داده می شود. همانطور که ذکر شد، ساعت ویکتوریا مالتا 1 ساعت از ساعت جهانی جلوتر است، درحالیکه ساعت تهران 3 ساعت و 30 دقیقه از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر می باشد. یعنی فاصله زمانی ساعت ویکتوریا و تهران 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد.

این موضوع را باید در نظر داشت که منطقه زمانی تمام نقاط ایران و منطقه زمانی تمام نقاط مالتا یکسان است و می توان گفت که فاصله زمانی تمام شهر های مالتا و ایران یکسان می باشد. اما تفاوت زمانی ساعت ویکتوریا مالتا برای مثال با ایالت های آمریکا ممکن است متفاوت باشد زیرا در نقاط و ایالت های مختلف آمریکا مناطق زمانی متفاوتی وجود دارد و ساعت در ایالات آمریکا یکسان و مساوی نیست.

در نمودار زیر به تفاوت ساعت ویکتوریا مالتا با شهرهای مختلف دنیا اشاره شده است:

تفاوت ساعت ویکتوریا مالتا با شهرهای مختلف دنیا

بررسی دقیق ساعت والتا

ساعت والتا دقیقا یک ساعت کامل از ساعت جهانی جلوتر می باشد. والتا که در جنوبی ترین نقطه اروپا واقع شده است، پیرو منطقه زمانی اروپای مرکزی می باشد که با عبارت مخفف CET یا در زبان انگلیسی به صورت Central European Time شناخته می شود. علاوه بر والتا، به دلیل این که در تمامی نقاط مالتا یک منطقه زمانی وجود دارد و این کشور به طور کلی پیرو یک منطقه زمانی است، ساعت در سایر شهرها نیز یک ساعت از ساعت جهانی جلو می باشد. این بدان معناست که اگر فردی از والتا به نقطه دیگری از مالتا سفر کند، تغییر منطقه زمانی و تغییر ساعت را تجربه نخواهد کرد و نیازی به تنظیم مجدد ساعت نخواهد داشت. البته باید در نظر داشت که سات والتا مالتا به دلیل موقعیت جغرافیایی و منطقه زمانی، با اکثر شهرهای مهم دنیا متفاوت می باشد.

در لیست زیر به تفاوت ساعت والتا با مهمترین شهرهای دنیا اشاره شده است:

  • ساعت والتا از تهران 3 ساعت 30 دقیقه عقب می باشد.
  • ساعت والتا از لندن 1 ساعت جلوتر می باشد.
  • ساعت والتا از توکیو 7 ساعت عقب می باشد.
  • ساعت والتا از نیویورک 6 ساعت جلوتر می باشد.
  • ساعات والتا از هنگ کنگ 6 ساعت عقب می باشد.

زمان تابستانی ساعت مارسا

ساعت مارسا مانند ساعت سایر نقاط این کشور در ماه های مارچ و اکتبر شاهد تغییراتی می باشد که در کشورهای مختلف دنیا نیز رخ می دهد و نام آن تغییر ساعت تابستانی می باشد. در تغییرات ساعت تابستانی ساعت مارسا، ساعت هماهنگ شده یک ساعت جلوتر کشیده می شود و در زمان زمستانی، ساعت مارسا مالتا یک ساعت به عقب کشیده می شود و به حالت عادی خود باز می گردد. افرادی که به فکر مهاجرت به مالتا هستند و قصد دارند در شهر مارسا ساکن شوند و حتی با اهداف توریستی یا اقامت کوتاه مدت وارد خاک این کشور شوند، حتما باید با تغییرات ساعت مارسا مالتا آشنایی کامل داشته باشند.

در نمودار زیر به منطقه زمانی ساعت مارسا به طور دقیقتر اشاره شده است:

منطقه زمانی ساعت مارسا در ماه های مختلف
CETCESTCET
UTC +1UTC +2UTC +1
دسامبرنوامبراکتبرسپتامبرآگوستجولایژوئنمیآپریلمارچفوریهژانویه

ساعت مارسا در زمستان از ماه ژانویه تا اواخر مارچ 2 ماه و 25 روز و 20 ساعت به طول می انجامد. در تابستان، ساعت مارسا از اواخر مارچ تا اواخر اکتبر، 7 ماه و 3 روز به طول می انجامد. از اواخر ماه اکتبر تا پایان دسامبر نیز زمان زمستانی محاسبه می شود که 2 ماه و 3 روز و 3 ساعت به طول ما انجامد.

هموطنان محترم در صورتی که به فکر اخذ اقامت مالتا هستند می توانند برای کسب اطلاعات درباره روش ها و هزینه ها، مراحل، روند و سایر موارد مرتبط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و اطلاعات کامل در این زمینه کسب کنند.

پرسش هایی درباره ساعت در مالتا

مالتا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سفر است. افرادی که می خواهند یک خاطره کاملا عالی در این کشور داشته باشند، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند. اختلاف ساعت در مالتا می تواند یکی از مهم ترین موضوعات باشد. عوامل مختلفی از ساعت و اختلاف آن با سایر نقاط جهان تاثیر می پذیرد. در چنین شرایطی است که فرد باید بداند که در چه منطقه ای از جهان قرار دارد. پرسش های کلیدی درباره این مهم عبارتند از:

  • اختلاف ساعت بین ایران و مالتا چقدر است؟ ایران و مالتا 1:30 دقیقه در تابستان با یکدیگر فاصله دارند. در فصل زمستان این اختلاف به 2:30 دقیقه افزایش پیدا می کند.
  • اختلاف ساعت مالتا با اروپا چقدر است؟ مالتا با اکثر کشورهای غربی اروپا فاصله ای ندارد. کشورهای شرقی اما 1 ساعت با این کشور اختلاف زمانی دارند.
  • اختلاف زمانی بین مالتا و ساعت جهانی چقدر است؟ 2 ساعت اختلاف بین این دو ساعت وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *