هزینه زندگی

ساعت به وقت موناکو

ساعت به وقت موناکو

همانند سایر مناطق زمانی، منطقه زمانی ساعت به وقت موناکو نیز با تفاوت آن با ساعت هماهنگ جهانی محاسبه می شود. ساعت موناکو زمان استاندارد به وقت اروپای مرکزی یا CET می باشد که به صورت UTC +1 نشان داده می شود. ساعت این کشور ساعت تابستانی را رعایت می کند که با چندین کشور عضور اتحادیه اروپا مشترک می باشد. موناکو از 28 مارس 1911 تا پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که موناکو CET را پذیرفت، از زمان پاریس پیروی کرد. موناکو کشوری در سواحل مدیترانه فرانسه است. مساحت این کشور تنها 2 کیلومتر مربع (1 مایل) و خط ساحلی آن 4 کیلومتر (2.5 مایل) است. بنابراین، موناکو دومین کشور کوچک جهان پس از واتیکان است. این کشور با 19564 نفر در هر کیلومتر مربع، دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از ماکائو است.

بالاترین ارتفاع موناکو (Chemin des Révoires) تنها به 164 متر می رسد. فرانسه تنها کشور همسایه مستقیم موناکو است. فاصله بین شهر نیویورک و پایتخت این کشور حدود 6338 کیلومتر (3938 مایل) است. زمان طلوع و غروب خورشید در آن تحت تأثیر موقعیت متوسط ​​شمالی این کشور در نیمکره است. نه به شدت در ایالات متحده، اما هنوز قابل توجه است. در موناکو، روزها در تابستان طولانی و در زمستان کوتاه است. از طرف دیگر طولانی ترین شب های تاریک در زمستان اتفاق می افتد (در نیمکره جنوبی برعکس است). در دسامبر یک شب در این کشور تقریبا 16 ساعت طول می کشد. علاوه بر این موضوعات، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و دقیقی درباره ساعت و خود موناکو جمع آوری کرده اند و در ادامه هموطنان عزیز می توانند از آنها بهره مند شوند.

بررسی ساعت به وقت موناکو

در پایگاه داده منطقه زمانی IANA، منطقه ساعت به وقت موناکو منطقه موناکو/اروپا می باشد. داده ‌های ساعت این کشور مستقیماً از پایگاه داده منطقه زمانی IANA گرفته می شوند. در موناکو تنها یک منطقه زمانی در UTC +1 وجود دارد. به عنوان مثال، منطقه زمانی تهران در ساعت IRST UTC +3:30 می باشد، بنابراین اختلاف ساعت بین تهران و موناکو 2 ساعت و 30 دقیقه است. همانند برخی دیگر از کشورهای دنیا برای مثال مانند ایران، موناکو نیز دارای یک منطقه زمانی می باشد و کد این کشور MCO است. به دلیل این که موناکو دارای یک منطقه زمانی می باشد، می توان گفت که در تمامی نقاط آن ساعت یکسان است و تغییری ندارد.

در زمان مقایسه ساعت موناکو با ساعت ایران، می توان مقایسه مساوی و یکسان بین تمامی شهرها انجام داد چون ساعت به وقت ایران در تمامی شهرها یکسان بوده و در تمامی شهرها و نقاط کشورمان از یک منطقه زمانی استفاده می شود. البته شایان ذکر می باشد که تفاوت ساعت موناکو با سایر نقاط دنیا متفاوت است.

در جدول زیر به تفاوت ساعت این کشور با سایر نقاط دنیا اشاره شده است:

تفاوت ساعت موناکو با سایر نقاط دنیا
نام شهرتفاوت ساعتی
لس آنجلس9- ساعت
نیویورک6- ساعت
سیدنی8+ ساعت
لندن1- ساعت
توکیو7+ ساعت
هنگ کنگ6+ ساعت

بررسی ساعت به وقت موناکو

تغییرات ساعت به وقت موناکو

تغییرات ساعت به وقت موناکو برای زمان تابستانی انجام می شود و مانند کشورهایی که ساعت تابستانی را رعایت می کنند، این تغییرات در آخرین یکشنبه ماه مارچ و آخرین یکشنبه ماه اکتبر انجام می شود. از آخرین یکشنبه ماه مارچ (02:00 CET) تا آخرین یکشنبه ماه اکتبر (03:00 CEST) تغییرات ساعت این کشور مشاهده می شود و همانطور که در بخش نخست این نوشتار ذکر شد، این تغییرات که به عنوان تغییرات ساعت تابستانی و تغییرات ساعت زمستانی (برگشت به ساعت استاندارد) شناخته می شوند، با چندین کشور عضو اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده است. زمانی که ساعت ها 1:00 ساعت جلوتر هستند، در زبان انگلیسی به عنوان daylight time نامیده می شود که همان زمان تابستانی اروپای مرکزی می باشد. در این زمان، نور روز در عصرها بیشتر و در صبح ها کمتر است.

قبل از مهاجرت به موناکو و یا سفر به این کشور، حتما باید اطلاعات کاملی درباره تغییرات ساعت موناکو کسب کرد. مخصوصا در ماه های مارچ و اکتبر که ساعت تغییر می کند و در ماه مارچ یک ساعت جلوتر کشیده می شود و در ماه اکتبر یک ساعت به عقب کشیده می شود.

در لیست زیر به تاریخ تغییرات بعدی ساعت این کشور اشاره شده است:

  • 30 اکتبر 2022 (-1 ساعت به زمان استاندارد)
  • 26 مارچ 2023 (+1 ساعت به وقت تابستانی)
  • 29 اکتبر 2023 (-1 ساعت به زمان استاندارد)
  • 31 مارچ 2024 (+1 ساعت به وقت تابستانی)
  • 27 اکتبر 2024 (-1 ساعت به زمان استاندارد)
  • 30 مارچ 2025 (+1 ساعت به وقت تابستانی)
  • 26 اکتبر 2025 (-1 ساعت به زمان استاندارد)
  • 29 مارچ 2026 (+1 ساعت به وقت تابستانی)

در روز یکشنبه 30 اکتبر 2022 ساعت 3 صبح ساعت تابستانی در این کشور به پایان خواهد رسید و ساعت به وقت موناکو به منطقه زمانی استاندارد باز خواهد گشت.

آشنایی با موناکو و جمعیت آن

موناکو با نام رسمی شاهزاده‌ نشین موناکو کشوری مستقل و دارای حاکمیت است که در ساحل شمالی دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور توسط همسایه خود فرانسه احاطه شده است و با مرزهای ایتالیا فقط 10 مایل (حدود 16 کیلومتر) فاصله دارد. زبان رسمی آن فرانسوی می باشد اما با این حال، مونگاسکی، ایتالیایی و انگلیسی نیز به طور گسترده ای درک و صحبت می شود. موناکو دارای استاندارد بالای زندگی، آب و هوای معتدل، سطح بالایی از امنیت شخصی، زیرساخت مدرن و کارآمد، و عدم وجود مالیات بر درآمد یا عایدی سرمایه است. برای مقیم شدن، متقاضی باید ابزارهای لازم برای استطاعت سبک زندگی و به ویژه توانایی مالی برای اجاره یا خرید املاک را نشان دهد و شایان ذکر است که یک روش عالی برای مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری در موناکو است.

جمعیت آن نزدیک به 40000 نفر می باشد اما باید در نظر داشت که در این کشور ملیت های مختلف زندگی می کنند. در نمودار زیر به جمعیت این کشور براساس ملیت اشاره شده است:

جمعیت موناکو براساس ملیت

همچنین شایان ذکر است که در جمعیت این کشور، افراد مسیحی، یهودی، اسلام و افراد مختلف دارای دین های متفاوت زندگی می کنند. ارائه خدمات در زمینه های مختلف مهاجرتی تخصص کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد و متخصصان مجرب ما همراه تمامی هموطنان عزیز در تمامی مراحل و امور مهاجرتی خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *