هزینه زندگی

ساعت به وقت نروژ

ساعت به وقت نروژ

تفاوت ساعت به وقت نروژ با ساعت هماهنگ جهانی 1 ساعت می باشد که پیش از سفر به هر کشوری باید اختلاف ساعت این کشور را بررسی نمود. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی درباره ساعت نروژ، تاریخچه ساعت این کشور، تغییرات ساعت به وقت نروژ و همچنین خود این کشور جمع آوری کرده اند تا هموطنان عزیز از آنها بهره مند شوند. نصف النهار 15 درجه شرقی از نروژ در قسمت شمالی کشور، از شمال بر روی جزایر Vesterålen و Lofoten، سپس Vestfjorden و در نهایت Salten و Saltfjellet می گذرد (در مجموع حدود 320 کیلومتر مسافت). اکثریت قریب به اتفاق جمعیت نروژ در غرب طول جغرافیایی 15 درجه شرقی زندگی می کنند.

در پایگاه داده منطقه زمانی IANA منطقه زمانی ساعت نروژ اروپا/اسلو می باشد. همچنین منطقه زمانی سوالبار با عنوان قطب شمال/ لانگ شناخته می شود. در حالی که یان ماین با منطقه زمانی اقیانوس اطلس/ یان ماین شناخته شده است و هر دو پیوندهایی به اروپا/اسلو هستند.

تاریخچه ساعت به وقت نروژ

نروژ نسبتاً به دلیل عدم وجود شبکه راه آهنی که کشور را در جهت شرق به غرب متصل می کند، برای معرفی زمان استاندارد رسمی تاخیر داشت. در سرتاسر این کشور، وسایل حمل و نقل اصلی گاری در خشکی و کشتی در دریا بود، که هم بسیار کند و هم غیر قابل پیش‌ بینی بود که مشکلی با زمان محلی نداشت. با معرفی تلگراف الکتریکی در سال 1855 بین کریستیانیا (اسلو) و درامن، به وقت محلی کپنهاگ، دانمارک برای این منظور استفاده می شد تا اینکه در سال 1866 به وقت محلی اسلو جایگزین آن شد. راه‌ آهن‌ های پایانه شرقی در اسلو از زمان محلی اسلو استفاده می‌کردند، در حالی که راه ‌آهن ‌ها از پایانه غربی (Vestbanen) از زمان محلی درامن استفاده می کردند که اختلاف آنها 4 دقیقه بود.

تا اینکه در سال 1885 اولین پیشنهادها برای معرفی ساعت این کشور به صورت استاندارد ارائه شد، اما این امر با تأثیرگذاری بر گروه ها و به صورت محلی در مناطق نروژ با مخالفت زیادی روبرو شد. پیچیده ترین مورد، تقسیم نروژ به 5 منطقه زمانی با فاصله 15 دقیقه بود. اما هیچ کدام قبول نشدند. در سال 1893 مسئله زمان دوباره مطرح شد و از آخرین بار، کشورهای همسایه سوئد و دانمارک زمان استاندارد را اتخاذ کردند، همچنین آلمان (به وقت اروپای مرکزی). بعد از این که تصمیم گرفته شد راه آهن غربی و شرقی در نروژ به هم وصل شوند (که در سال 1909 وصل شدند)، پیشنهاد رعایت منطقه زمانی اروپای مرکزی پذیرفته شد و یک زمان استاندارد در 1 ژانویه 1895 معرفی شد و از آن زمان تاکنون به وقت اروپای مرکزی باقی مانده است.

تاریخچه ساعت به وقت نروژ

آشنایی با ساعت به وقت نروژ

ساعت به وقت این کشور پیرو زمان استاندارد ساعت اروپای مرکزی (CET) است و 1 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر می باشد. نروژ ساعت تابستانی را رعایت می کند و تاریخ تغییر ساعت به وقت نروژ مانند سایر کشورهای اروپایی است. شایان ذکر است که مناطق یان ماین و سوالبار نیز از همین منطقه زمانی پیروی می کنند. نروژ به سمت غرب و شرق بیشتر از آن چیزی که ممکن است در سیستم تصویر مرکاتور معمولی به نظر برسد، امتداد دارد. غربی ‌ترین نقطه این کشور در طول جغرافیایی 4 درجه و 30 دقیقه شرقی است، یعنی 42 دقیقه اختلاف بین میانگین زمان خورشیدی و زمان رسمی، در حالی که شرقی‌ترین نقطه در نروژ در 31 درجه و 10 دقیقه طول شرقی است، یعنی 64 دقیقه اختلاف بین میانگین خورشیدی. ساعت و زمان رسمی تفاوت بین این نقاط 26 درجه و 41 دقیقه یا 1 ساعت و 46 دقیقه است.

اطلاعات و اختلاف ساعت به وقت نروژ با نقاط مختلف

در جدول زیر به اطلاعات کلی ساعت این کشور اشاره شده است:

اطلاعات کلی ساعت به وقت نروژ
اختصارات منطقه زمانیزمان اروپای مرکزی (CET) و زمان تابستانی اروپای مرکزی (CEST)
تفاوت با زمان هماهنگ جهانی و زمان گرینویچ1+ ساعت در زمان CET و 2+ ساعت در زمان CEST
شروع ساعت تابستانیآخرین یکشنبه ماه مارچ هر سال
پایان ساعت تابستانیآخرین یکشنبه ماه اکتبر هر سال

در مقایسه ساعت این کشور با ایران، باید در نظر داشت که هر دو کشور ساعت تابستانی را رعایت می کنند و شایان ذکر است که این موضوع برای افرادی که به فکر مهاجرت به نروژ هستند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تفاوت ساعت این کشور 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد و ایران از نروژ از لحاظ منطقه زمانی 2 ساعت و 30 دقیقه هم در ساعت استاندارد و هم در ساعت تابستانی جلوتر می باشد.

علاوه بر ایران، در نمودار زیر به اختلاف ساعت این کشور با نقاط مختلف دنیا اشاره شده است:

اختلاف ساعت به وقت نروژ با نقاط مختلف دنیا

ساعت تابستانی در ساعت به وقت نروژ

در ساعت نروژ، زمان تابستانی در سال های 1916، 1943، 1944، 1945، 1959، 1960، 1961، 1962، 1963، 1964 و 1965 مشاهده شد. ترتیبات سال 1959 تا 1965 بحث برانگیز بود و در سال 1965 متوقف شد. همسایه نروژ، سوئد، در این دوره از ساعت تابستانی استفاده نکرد. با این حال، در سال 1980 زمان تابستانی مجدداً برقرار شد (همراه با سوئد و دانمارک) و از سال 1996 نروژ از اتحادیه اروپا در مورد ساعت تابستانی پیروی کرد. در آخرین یکشنبه هر سال در ماه مارچ، ساعت استاندارد نروژ به ساعت تابستانی تبدیل می شود و با این امر، ساعت به وقت نروژ یک ساعت به جلو کشیده می شود. ساعت این کشور مجددا در آخرین یکشنبه ماه اکتبر به یک ساعت عقب کشیده می شود تا تبدیل به زمان استاندارد شود.

آشنایی با نروژ

نروژ کشوری در شبه جزیره اسکاندیناوی که مساحت این کشور 385203 کیلومتر مربع (148728 مایل مربع) و کل خط ساحلی آن 25148 کیلومتر (15626.2 مایل) است. این مساحت تقریباً 95% از مساحت کالیفرنیا آمریکا را تشکیل می دهد. بنابراین، نروژ یکی از بزرگترین کشورهای اروپا و شصت و دومین کشور بزرگ در جهان است. این کشور با 14 نفر در هر کیلومتر مربع یکی از کم جمعیت ترین کشورهای روی زمین است. نسبت فوق العاده بالایی از ساکنان (83%) به جمعیت شهری تعلق دارند. از هر نه نفر ساکن یک نفر تنها در اسلو زندگی می کند. نروژی ها به سنت های برابری و انسان دوستانه خود افتخار می کنند. این کشور اغلب پناهندگان و افرادی که از کشورهای دیگر به دنبال پناهندگی هستند را می پذیرد. هر ساله افراد زیادی با اهداف مختلف برای کسب اقامت نروژ به این کشور مهاجرت می کنند.

برجسته ترین روش های مهاجرت به نروژ عبارتند از:

  • مهاجرت برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور
  • مهاجرت برای شروع کسب و کار و سرمایه گذاری
  • مهاجرت برای کار در شرکت های معتبر

هموطنان محترم اگر قصد دارند با هر یک از روش های مهاجرت به این کشور آشنا شوند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند و اطلاعات دقیق دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *