هزینه زندگی

ساعت به وقت نیوزلند

ساعت به وقت نیوزلند

برای کسانی که قصد سفر به نیوزلند یا مهاجرت به این کشور را دارند، اطلاع از ساعت به وقت نیوزلند و اختلاف آن با ایران با اهمیت است. نیوزلند همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی رتبه بندی می شود. کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است و فرصت های زیادی برای لذت بردن از فضای باز، دنبال کردن سرگرمی ها و علایق خود و ملاقات های جدید در آن وجود دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به نیوزلند تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی نیوزلند و جغرافیا، آب و هوا و فصل های آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت نیوزلند پاسخ می دهند:

  • نیوزلند دارای چند منطقه زمانی است؟
  • اختلاف ساعت نیوزلند با کشورهای دیگر چگونه است؟
  • اختلاف ساعت نیوزلند با ایران چگونه است؟

معرفی کشور نیوزلند

نیوزلند کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو خشکی اصلی – جزیره شمالی و جزیره جنوبی – و بیش از 700 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. پایتخت نیوزلند ولینگتون و پرجمعیت ترین شهر آن اوکلند می باشد. جزایر نیوزلند، به دلیل دور بودنشان، آخرین خشکی بزرگ قابل سکونت بودند که توسط انسان ها سکنی گزیده شدند. در سال 1642، کاشف هلندی، آبل تاسمان، اولین اروپایی بود که نیوزلند را دید و ثبت کرد.

در سال 1841، نیوزلند مستعمره امپراتوری بریتانیا شد. این کشور در سال 1947 به استقلال قانونی کامل دست یافت و پادشاه بریتانیا رئیس دولت باقی ماند. امروزه اکثریت جمعیت 5.1 میلیون نفری نیوزلند از نژاد اروپایی هستند؛ مائوری های بومی بزرگ ترین اقلیت آن می باشند و پس از آنها، آسیایی ها و مردم جزایر پاسفیک اقلیت های بزرگ این کشور هستند. در نتیجه این موضوع، فرهنگ نیوزلند عمدتا برگرفته از مائوری ها و مهاجران اولیه بریتانیایی است، همراه با گسترش اخیر فرهنگ ناشی از افزایش مهاجرت به نیوزلند. زبان های رسمی نیوزلند، انگلیسی، مائوری و زبان اشاره نیوزلندی هستند، که گویش محلی انگلیسی غالب است.

معرفی کشور نیوزلند

نیوزلند یک کشور توسعه یافته است و از نظر کیفیت زندگی، آموزش، حمایت از آزادی های مدنی و آزادی اقتصادی رتبه های بالایی را دارد. این کشور اولین کشوری بود که حداقل دستمزد را معرفی کرد و اولین کشوری بود که به زنان حق رای داد. نیوزلند عضو سازمان ملل متحد، OECD، ANZUS و آسه آن پلاس سیکس است. در این کشور، بخش خدمات بر اقتصاد ملی تسلط دارد و پس از آن بخش صنعتی و کشاورزی قرار دارند. گردشگری بین المللی نیز منبع درآمد قابل توجهی می باشد. در سطح ملی، قدرت قانونگذاری به پارلمان منتخب و تک مجلسی واگذار می شود، در حالی که قدرت سیاسی اجرایی توسط کابینه به رهبری نخست وزیر اعمال می شود.

اختلاف ساعت نیوزلند با ایران

اختلاف ساعت نیوزلند با ایران برای اشخاصی که به دنبال برقراری ارتباطات با نیوزلند هستند بسیار مهم است. فرض کنید می خواهید با فرزند و یا والدین خود مابین نیوزلند و ایران ارتباط برقرار کنید، به همین منظور لازم است که در ساعت مناسبی که باید تماس بگیرید. همچنین ممکن است شما بخواهید برای مصاحبه کاری و یا تحصیلی در یک جلسه شرکت کنید و باید در زمان مناسب این امر انجام شود. اینجاست که اختلاف ساعت نیوزلند با ایران مهم می شود. اختلاف ساعت نیوزلند با ایران 9 ساعت 30 دقیقه است.

تفاوت ساعت ایران و نیوزلند

تفاوت ساعت ایران و نیوزلند 7 ساعت و 30 دقیقه است. به عبارت دیگر کشور نیوزلند از لحاظ زمانی 7 ساعت و 30 دقیقه از کشور ایران جلوتر است. برای صحبت با اقوام خود و یا خانواده خود در صورتی که می خواهید تماس بگیرید و یا ارتباط تصویری برقرار کنید دانستن زمان الزامی است. بررسی تفاوت ساعت ایران و نیوزلند برای جلسات کاری و حوزه های همکاری بین المللی هم یکی از الزامات محسوب می شود.

جغرافیا و آب و هوای نیوزلند

نیوزلند در نزدیکی مرکز همیسفر آبی قرار دارد و از دو جزیره اصلی و بیش از 700 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. دو جزیره اصلی آن توسط تنگه کوک، به عرض 22 کیلومتر در باریک ترین نقطه آن، از هم جدا شده اند. نیوزلند طولانی و باریک است. این کشور به دلیل جزایر دور افتاده و خط ساحلی طولانی، دارای منابع دریایی گسترده ای می باشد. جزیره جنوبی نیوزلند، بزرگترین خشکی آن است. این کشور توپوگرافی متنوع خود، و شاید حتی ظهور آن بر فراز امواج، را مدیون مرز پویایی است که بین صفحات اقیانوس آرام و هند و استرالیا قرار دارد.

جغرافیا و آب و هوای نیوزلند

آب و هوای نیوزلند عمدتا معتدل دریایی است، با میانگین دماهای سالانه از 10 درجه سانتیگراد در جنوب تا 16 درجه سانتیگراد در شمال. در مناطق مختلف شرایط به شدت متفاوت است: از بسیار مرطوب در ساحل غربی جزیره جنوبی تا نیمه خشک در اوتاگوی مرکزی و حوضه مکنزی در کانتربری داخلی و نیمه گرمسیری در نورثلند. از میان هفت شهر بزرگ نیوزلند، کرایست چرچ خشک ترین شهر است که به طور متوسط تنها 618 میلی متر باران در سال در آن می بارد و ولینگتون مرطوب ترین شهر است که تقریبا دو برابر این میزان بارندگی دارد. اوکلند، ولینگتون و کرایست چرچ همگی به طور متوسط سالانه بیش از 2000 ساعت تابش آفتاب دریافت می کنند.

میانگین بارش باران و دماهای روزانه برای شهرستان ها و شهرهای منتخب این کشور به صورت زیر است:

میانگین بارش باران و دماهای روزانه برای شهرهای منتخب نیوزلند

فصل ها در نیوزلند

نیوزلند کشوری چهار فصل است. این کشور از روزهای شاد بهاری گرفته تا شب های طلایی تابستانی و شب های دنج زمستانی، چیزی منحصر به فرد برای ارائه در هر فصل دارد. در نیوزلند، فصل ها رسما از آغاز ماه های خاصی شروع می شوند:

بهار: سپتامبر-نوامبر

در طول فصل بهار، نیوزلند با حیات جدیدی همراه است. گل‌ های رنگارنگ شکوفا شده و بره‌ ها متولد می ‌شوند. فضای تازه و شاد در فصل بهار این فصل را به یک فصل الهام بخش از سال برای بازدید تبدیل می کند. محدوده دما در این فصل بین 4.5 تا 18 درجه سانتیگراد است.

تابستان: دسامبر-فوریه

فعالیت های تابستانی بیشتر از خورشید، دریا و شن استفاده می کنند. سواحل و دریاچه های متعدد نیوزلند برای خنک شدن در ماه های تابستان عالی هستند. دامنه دما در این فصل بین 21 تا 32 درجه سانتیگراد می باشد.

پاییز: مارس-می

در پاییز، نیوزلند از آرام ترین هوای کل سال برخوردار است. روزهای طولانی و آفتابی را می توان با تماشای برگ های طلایی، پیاده روی، دوچرخه سواری یا کایاک سواری همراه کرد. دامنه دما در این فصل بین 7 تا 21 درجه سانتیگراد است.

زمستان: ژوئن-آگوست

ماه های زمستان، برف را به قله های کوهستانی در سراسر این کشور می آورند. در جزیره شمالی، ممکن است با باران بیشتری مواجه شد، در حالی که جزیره جنوبی سردتر اما خشک تر می باشد. در این فصل، می توان به پیست های اسکی و یا به یکی از جشنواره های زمستانی رفت. هر چه بیشتر به سمت جنوب بروید، هوا سردتر خواهد شد – دما در کوئینزتاون به طور قابل توجهی کمتر از اوکلند است.

مناطق زمانی در ساعت به وقت نیوزلند

منظور از منطقه زمانی، یک منطقه جغرافیایی است که در آن از زمان استاندارد یکسانی استفاده می شود. منطقه زمانی، منطقه ای است که یک زمان استاندارد یکسان را برای اهداف قانونی، تجاری و اجتماعی رعایت می کند. با توجه به این مطلب، این سوال پیش می آید که این کشور چند منطقه زمانی دارد؟

مناطق زمانی در ساعت به وقت نیوزلند

دو جزیره اصلی نیوزلند یعنی جزیره شمالی و جزیره جنوبی، هر دو در یک منطقه زمانی قرار دارند. جزایر چتم (Chatham) که در حدود 860 کیلومتری (534 مایلی) شرق کرایست چرچ قرار دارند، دارای منطقه زمانی جداگانه ای هستند که 45 دقیقه جلوتر از سرزمین اصلی نیوزلند می باشد. توکلائو (Tokelau) که مجمع الجزایری در اقیانوس آرام و وابسته به این کشور است، تعداد کل مناطق زمانی نیوزلند را به سه منطقه زمانی می رساند. از آن جایی که توکلائو از ساعت تابستانی (Daylight Saving Time یا به طور خلاصه DST) استفاده نمی کند، تنها دو منطقه زمانی DST مربوطه در نیوزلند وجود دارد.

ساعت تابستانی در نیوزلند

مناطق زمانی بالا در سایر قسمت های سال استفاده می شوند. با شروع یا پایان ساعت تابستانی، پس از تغییر ساعت بعدی، آن ها دوباره فعال خواهند شد.

در سرزمین اصلی این کشور، از زمان استاندارد نیوزلند (New Zealand Standard Time (NZST)) به عنوان زمان استاندارد استفاده می شود، در حالی که زمان تابستانی این کشور (New Zealand Daylight Time (NZDT)) در طول DST رعایت می شود.

جزایر چتم از زمان استاندارد جزیره چتم (Chatham Island Standard Time (CHAST)) به عنوان زمان استاندارد استفاده می کنند، در حالی که زمان تابستانی جزیره چتم (Chatham Island Daylight Time (CHADT)) را در طول دوره DST رعایت می نمایند.

ساعت تابستانی در توکلائو نیوزلند

همانطور که گفتیم توکلائو که تحت الحمایه نیوزلند است، فاقد ساعت تابستانی (DST) می باشد.

تفاوت ساعت نیوزلند با ایران

برای آنکه بتوانید با شخصی که دوست و یا یکی از بستگان شماست در نیوزلند ارتباط برقرار کنید لازم است تفاوت ساعت این کشور با ایران را بدانید. فرض کنید می خواهید با فرزند خود یا خواهر و برادر خود در این کشور در ساعت 11 صبح به وقت ایران اگر تفاوت ساعت این کشور با ایران را ندانید ممکن است در موقع خواب و یا زمانی که او در دسترس نیست با او تماس بگیرید. زیرا تفاوت ساعت این کشور با ایران 7 ساعت 30 دقیق است.

تفاوت ساعت به وقت نیوزلند با کشورهای جهان

فهرست زیر اختلاف ساعت اوکلند – پرجمعیت ترین شهر نیوزلند – با برخی از پایتخت ها و شهرهای مهم کشورهای مختلف را در تابستان (به عنوان مثال، 7 آگوست 2022) نشان می دهد:

  • اختلاف ساعت اوکلند با باکو، آذربایجان: -8 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با ریکیاویک، ایسلند: -12 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با دهی نو، هند: -6:30 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با تیرانا، آلبانی: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با کازان، روسیه: -9 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با بوینس آیرس، آرژانتین: -15 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با بمبئی، هند: -6:30 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با داکار، سنگال: -12 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با آدلاید، استرالیا: -2:30 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با ملبورن، استرالیا: -2 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با وین، اتریش: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با سنگاپور، سنگاپور: -4 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با براتیسلاوا، اسلواکی: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با کیپ تاون، آفریقای جنوبی: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با سئول، کره جنوبی: -3 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با مادرید، اسپانیا: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با میلان، ایتالیا: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با برن، سوئیس: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با برازیلیا، برزیل: -15 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با استکهلم، سوئد: -10 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با توکیو، ژاپن: -3 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با کیف، اوکراین: -9 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با وینیپگ، کانادا: -17 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با لندن، انگلستان: -11 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با هالیفاکس، کانادا: -15 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با تورنتو، کانادا: -16 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با مونتگومری، آلاباما، آمریکا: -17 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با کبک، کانادا: -16 ساعت
  • اختلاف ساعت اوکلند با واشینگتن دی سی، آمریکا: -16 ساعت

تفاوت ساعت به وقت نیوزلند با کشورهای جهان

اختلاف ساعت به وقت نیوزلند با ایران

بررسی اختلاف ساعت ایران و نیوزلند نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ولینگتون پایتخت این کشور 7 ساعت و 30 دقیقه از ایران جلوتر است. به عنوان مثال، زمانی که در روز تابستان 2022 در ولینگتون ساعت 07:10 روز دوشنبه 8 آگوست است، در ایران ساعت 23:40 روز یکشنبه 7 آگوست می باشد. در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مدارک لازم جهت مهاجرت به نیوزلند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *