هزینه زندگی

ساعت به وقت پراگ چک

ساعت به وقت پراگ چک

یکی از شهرهای مهمی که در جمهوری چک برای زندگی وجود دارد، شهر پراگ پایتخت این کشور است. با خبر شدن از ساعت به وقت پراگ چک برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به این شهر را دارند دارای درجه اهمیت بسیار بالا است. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره داشت که جمهوری چک یکی از کشورهایی است که از طرق مختلف مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار گرفته است و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته کشورهای دارای اهمیت بالا برای مهاجرت قرار داد. در شرایط کنونی، می توان گفت که پراگ یکی از مهم ترین شهرهای کشور چک است که به عنوان پایتخت این کشور، پذیرای بیشترین تعداد مهاجر خارجی است.

افرادی که پراگ را به عنوان مقصد مهاجرت خود در نظر دارند، باید به این نکته توجه کنند که این کشور از نظر ساختار زندگی شهری متفاوت از مناطق غربی اروپا است و به همین دلیل می توان این شهر را یک مرکز زیستی خاص در اروپا در نظر داشت. در راستای توجه به شرایط زندگی در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعات، به بررسی شرایط ساعت به وقت پراگ چک پرداخته اند و ابهاماتی که در این رابطه وجود دارد را مورد بررسی قرار داده اند.

  • چرا پراگ مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • شرایط زندگی در پراگ چگونه است؟
  • از نظر آب و هوایی پراگ چه ویژگی هایی دارد؟
  • اختلاف زمان پراگ و تهران چقدر است؟

دلایل اهمیت آگاهی از ساعت به وقت پراگ چک

پراگ یکی از مهم ترین شهرهای اروپای شرقی است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که جمعیت زیادی این شهر را برای مهاجرت خود انتخاب کنند. در حال حاضر این شهر مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اروپای مرکزی است و یکی از غنی ترین فرهنگ های زیستی در اروپا را در اختیار دارد.

از نظر زیبایی های بصری، پراگ یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی است و افرادی که در این کشور اقامت چند روزه داشته اند به خوبی می توانند به این مسئله گواه باشند. مساحت شهر پراگ به 298 کیلومتر مربع می رسد و جمعیتی این شهر در حال حاضر در حدود 1275406 نفر است که سبب شده تا پراگ به عنوان پر جمعیت ترین شهر جمهوری چک شناخته شود.

دانشگاه های اصلی و برتر جمهوری چک مانند دانشگاه چارلز، دانشگاه فنی چک، دانشگاه اقتصاد و غیره همگی در شهر پراگ قرار دارند و به همین دلیل است که علاقمندان مهاجرت به چک که تحصیل در این کشور را انتخاب کرده اند به سمت آن سوق داده شوند. مراکز اصلی تجاری جمهوری چک نیز در همین شهر واقع شده است و به همین دلیل است که اکثر گروه های جمعیتی در این شهر واقع شده اند.

دلایل اهمیت آگاهی از ساعت به وقت پراگ چک

شرایط آب و هوایی پراگ در جمهوری چک

در پراگ تابستان های بسیار معتدلی وجود دارد و زمستان ها بسیار سرد است و بارش برف و ورزش باد نیز بسیار رایج است. در طول سال دمای هوا در این شهر بین 3- تا 25 درجه سانتی گراد در تغییر است و به ندرت پیش می آید که دمای هوا از 12- درجه سردتر یا از 31 درجه گرم تر شود. بر اساس داده های هواشناسی، بهترین زمان برای سفر به این شهر را می توان میانه جون تا اوایل سپتامبر دانست.

فصل گرما در پراگ حدودا 3.4 ماه به طول خواهد انجامید که از اواخر ماه می شروع و تا میانه سپتامبر ادامه دارد. دمای هوا در این بازه زمانی معمولا بالاتر از 20 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در پراگ، ماه جولای است که دمای هوا در آن بین 14 تا 24 درجه در تغییر است.

فصل سرد سال در این شهر نیز 3.6 ماه به طول می انجامد که از میانه ماه نوامبر تا اوایل ماه مارچ ادامه پیدا می کند و دمای هوا در این دوره زمانی کمتر از 6 درجه سانتی گراد است. سردترین ماه سال در پراگ را می توان ژانویه معرفی کرد که در آن دمای هوا در گرم ترین روزها به 2 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

تصویر زیر نشان دهنده شرایط آب و هوایی در روزهای مختلف سال در شهر پراگ است.

شرایط آب و هوایی پراگ در جمهوری چک

اختلاف ساعت به وقت پراگ چک و ایران

یکی از چالش هایی که ممکن است در مسیر مهاجرت پیش روی افراد قرار گیرد، شرایطی است که باید خود را با ساعت موجود در کشور میزبان تطبیق دهند. باید دانست که زمان در پراگ با ایران فاصله مناسبی دارد و به همین دلیل است که شهروندان ایرانی در یک بازه زمانی کوتاه مدت می توانند خود را با شرایط زندگی در این کشور تطابق دهند. در تصویر زیر، می توان اختلاف زمانی این شهر با سایر مراکز مهم برای ایرانیان را مشاهده کرد.

اختلاف ساعت به وقت پراگ چک و ایران

اختلاف 2:30+ دقیقه ای میان ایران و پراگ به گونه ای است که فرد می تواند به راحتی ارتباطات خود را با ایران حفظ کرده و نیاز به زمان بندی خاصی در این رابطه وجود ندارد. در صورتی که شما به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *