هزینه زندگی

ساعت تفلیس گرجستان

ساعت تفلیس گرجستان

گرجستان یکی از مقاصد مهم مسافرتی برای بسیاری از ایرانیان است و به همین دلیل ساعت تفلیس گرجستان می تواند در روند مهاجرت نقش داشته باشد. افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارند باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر این کشور مسیرهای خاصی را برای ورود ایرانی ها باز گذاشته است و به همین دلیل است که بسیاری از روش های مهاجرتی به این کشور دور از دسترس شده است و نمی توان به راحتی این کشور را برای محل اقامت خود انتخاب کرد. شرایط در این کشور نیز به گونه ای نیست که بتوان بسیاری را ترغیب کرد تا این کشور را به عنوان مقصد اصلی مهاجرت خود به خارج از کشور در نظر داشته باشند.

در شرایط کنونی می توان تفلیس را به عنوان بهترین شهر گرجستان برای زندگی معرفی کرد که بهترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده است و بالاترین فرصت های کاری را نیز فراهم دارد. با همه این تفاسیر بسیاری از افرادی که سفرهای توریستی را برای خود به گرجستان در نظر دارند نیز، تفلیس را به عنوان مقصد اصلی خود در نظر می گیرند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط ساعت تفلیس گرجستان پرداخته اند.

  • شرایط زندگی در تفلیس گرجستان چگونه است؟
  • محدودیت های زندگی در این شهر چیست؟
  • شرایط آب و هوایی در گرجستان چگونه است؟
  • اختلاف زمان تفلیس و تهران چقدر است؟

دلایل اهمیت اختلاف ساعت تفلیس گرجستان

گرجستان یکی از مهم ترین کشورهایی است که در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است تا بتوانند خود را به این کشور برسانند. تفلیس به عنوان شهر اصلی و پایتخت این کشور، مساحتی در حدود 504 کیلومتر مربع دارد و به همین دلیل است که جمعیت 1202731 نفری موجود در این شهر، تراکم جمعیتی 3194 کیومتر مربعی را ایجاد کرده است و به همین دلیل است که یکی از شهرهای کم تراکم جهان به حساب می آید. درصد قابل توجهی از مردمان این شهر را ساکنان بودمی تشکیل می دهند و در حدود 3% از جمعیت این شهر غیر بومی هستند.

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های برتر گرجستان در شهر تفلیس واقع شده اند و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از دانشجویان خارجی در این کشور در شهر تفلیس زندگی می کنند. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره داشت که اکثر سرمایه گذاران خارجی که مهاجرت به گرجستان را تجربه می کنند، در تفلیس اقامت می گزینند و در نتیجه به همین دلیل است که تفلیس جمعیت بیشتری از مهاجران خارجی را در خود جای داده است.

شرایط آب و هوایی تفلیس گرجستان

تفلیس را می توان یکی از شهرهای خوش آب و هوای اروپایی برای زندگی دانست. از طرفی به دلیل این که شرایط آب و هوایی این شهر در تابستان مناسب است، افراد زیادی تعطیلات تابستانی خود را در این شهر سپری می کنند.

در تفلیس، تابستان های گرم و آسمان صاف است اما زمستان های برفی و بسیار سرد حکم فرما هستند و آسمان این شهر معمولا همیشه ابری است در طول سال، دمای هوای این شهر بین 2- تا 31 درجه سانتی گراد در حال تغییر است و به ندرت پیش می آید که دمای هوا از 7- درجه سردتر یا از 36 درجه گرم تر شود. بهترین زمان برای سفرهای توریستی به این شهر از اوایل ماه جولای تا اواخر آگوست است.

فصل گرما در تفلیس حدود 3.2 ماه طول می کشد و از 6 جون تا 13 سپتامبر به طول می انجامد. متوسط دمای هوا در این شهر معمولا بالای 26 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در تفلیس ماه جولای است که در گرم ترین روزها به 30 درجه سانتی گراد می رسد و در خنک ترین روزها به 19 درجه کاهش می یابد.

در فصل سرد سال نیز که از اواخر نوامبر تا میانه مارچ به طول می انجامد، دمای هوا معمولا کمتر از 11 درجه سانتی گراد است که در سردترین روزهای ماه ژانویه به 2- و در گرم ترین روزها به 6 درجه سانتی گراد می رسد.

در تصویر زیر می توان اختلافات دمای هوا در زاگرب در روزهای مختلف یک سال را مشاهده کرد.

شرایط آب و هوایی تفلیس گرجستان

اختلاف ساعت تفلیس گرجستان و تهران

باید به این نکته اشاره کرد که تفلیس از نظر زمانی و جغرافیایی فاصله زیادی با ایران ندارد و به همین دلیل است که افراد برای مهاجرت به این کشور با چالش های زیادی روبرو نخواهند شد و می توانند زندگی با کیفیتی را از این حیث داشته باشند. در حال حاضر فاصله 30 دقیقه ای میان تفلیس و ایران وجود دارد و به همین دلیل می توان برای زندگی در این کشور و ارتباط با ایران برنامه ریزی دقیق انجام داد.

در تصویر زیر اختلاف ساعت میان تفلیس و تهران مشخص شده است.

اختلاف ساعت تفلیس گرجستان و تهران

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که فاصله زمانی میان این شهر و تهران می تواند امتیازات زیادی را برای علاقمندان به برقراری ارتباط با ایران ایجاد کند با این حال گرجستان مقصد چندان مناسبی برای اقامت بلند مدت نیست پس در صورتی که شما به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *