هزینه زندگی

ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان

ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان

ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان 4 ساعت جلوتر از ساعت هماهنگ جهانی می باشد و هیچ تفاوتی با ساعت سایر شهرها و نقاط جمهوری آذربایجان ندارد. منطقه خاچماز در سال 1930 تشکیل شد. در 8 اکتبر 1943، 7 شورای روستای منطقه خاچماز به منطقه جدید خود منتقل شد. در 4 دسامبر 1959، بیشتر منطقه خدات (واحدی از بخش اداری جمهوری آذربایجان SSR که از 1943 تا 1959 وجود داشت) به منطقه خاچماز تعلق گرفت. در سال 1963 منطقه منحل شد و قلمرو آن در منطقه قبه و قوسار قرار گرفت. در سال 1965 این منطقه بازسازی شد. در سال 1954، جمهوری سوسیالیستی خودمختار شوروی داغستان قلمرو کوچکی را برای استفاده موقت از آذربایجان دریافت کرد تا گاوهای رانده شده به مراتع زمستانی را تگهداری کند. در سال 2010 دو روستای منطقه ماگارامکنت داغستان که در این زمین ها پدید آمدند به همراه 600 شهروند روسیه به منطقه خاچماز آذربایجان رفتند.

ساعت خاچماز آذربایجان

ساعت خاچماز آذربایجان منطقه زمانی باکو در آسیا می باشد که افست آن به وقت منطقه زمانی گرینوی GMT+4 است. در ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان، همانند سایر شهرها و نقاط کشور، ساعت تابستانی رعایت نمی شود. این بدان معناست که در خاچماز جمهوری آذربایجان، مانند کشورها و شهرهایی که ساعت تابستانی را رعایت می کنند، تغییر ساعت انجام نمی شود. زمان تابستانی تغییر ساعت رسمی در یک کشور یا استانی دو بار در سال و برای مدت چند ماه در هر سال است. ساعت های رسمی در ابتدای بهار با پیشروی ساعت شصت دقیقه تنظیم مجدد می شوند. در مورد بازگشت به زمان عادی، یعنی زمان زمستان، در فصل پاییز اتفاق می افتد.

هدف از افزایش یک ساعت به ساعت رسمی این است که ساعات کاری و سایر فعالیت های عمومی زودتر انجام شود تا مردم بتوانند در ساعات روشنایی روز که به تدریج از ابتدای بهار تا اوج تابستان افزایش می یابد، زمان بیشتری در اختیار داشته باشند. از سوی دیگر، تغییرات زمان درک زمان را دشوار می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات خواب برای افراد شود و همچنین باعث اختلال در جلسات، سفر، تحویل چمدان، ثبت سوابق، وسایل پزشکی و استفاده از ماشین آلات سنگین شود. بسیاری از سیستم های کامپیوتری می توانند ساعت خود را به طور خودکار تنظیم کنند، اما خطاهای مختلفی رخ می دهد، به خصوص زمانی که قوانین ساعت تابستانی تغییر می کند.

تفاوت ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان با شهرهای ایران

ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان با تمامی شهرهای آذربایجان هماهنگ می باشد و این با نظر این که ساعت تمامی شهرهای ایران نیز یکسان می باشد و تغییراتی بین ساعت شهرهای ایران وجود ندارد، می توان گفت که تفاوت ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان با تمام شهرهای ایران مساوی است. همانطور که گفته شد، ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان از ساعت هماهنگ جهانی 4 ساعت جلوتر می باشد درحالیکه ساعت در شهرهای ایران از ساعت هماهنگ جهانی 4:30 ساعت جلوتر است. با این تفاسیر، ساعت شهرهای ایران از ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان نیم ساعت جلوتر می باشد و این موضوع برای تمامی شهرها صدق می کند زیرا هیچ یک از شهرهای ایران ساعت متفاوت ندارند.

تفاوت ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان با شهرهای ایران

ساعت خاچماز جمهوری آذربایجان و آشنایی با این منطقه

خاچماز در شمال شرقی جمهوری آذربایجان واقع شده و متعلق به منطقه اقتصادی گوبا خاچماز است. پایتخت و بزرگترین شهر آن خاچماز می باشد و در سال 2020، این منطقه حدود179800 جمعیت داشته است. منطقه خاچماز یک واحد اداری در آذربایجان می باشد که به عنوان مرکز اداری شهر خاچماز شناخته می شود. در جمهوری آذربایجان، در اولین انتخابات شهرداری که در سال 1999 برگزار شد، 61 شهرداری تشکیل شد. در انتخابات سال 2004 تعداد شهرداری ها 70 شهر بود. در سال 2004 بر اساس توافق نامه بین دولتی بین فدراسیون روسیه و آذربایجان، دو روستای خراخوبا و اوریانوبا که قبلاً توسط جمهوری داغستان اجاره شده بود، به منطقه خاچماز بازگردانده شد. منطقه خاچماز با مناطق شابران، قبه، قوسار و روسیه همسایه است. همچنین مرز این منطقه در امتداد دریای خزر است و طول مرز آن با روسیه 14 کیلومتر می باشد.

122 مرکز آموزش عمومی و 24 موسسه پیش دبستانی در منطقه خاچماز وجود دارد و درصد کمی از افرادی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به آذربایجان می کنند، خاچماز را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند. شایان ذکر است که قالی بافی رواج دارد. اداره آموزش فرش در دبیرستان خاچماز فعالیت می کند. بزرگراه اصلی و راه آهن باکو مسکو از این منطقه می گذرد که در شمال شرقی آذربایجان واقع شده است. در این منطقه 8 رودخانه و 3 دریاچه آب معدنی مصنوعی وجود دارد. در خاچماز شرایط شکار و ماهیگیری وجود دارد. به طور کلی، این منطقه با آب و هوای معتدل، گرم و نیمه بیابانی مشخص می شود. میانگین دما در ژانویه 1 الی 2 درجه سانتیگراد و در جولای +25 درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی سالانه 300 الی 400 میلی متر است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *