شرایط یونان

ساعت سالونیک یونان

ساعت سالونیک یونان

یکی از چالش هایی که ممکن است در هنگام سفر یا مهاجرت به یونان با آن روبرو شد، اختلاف ساعت سالونیک یونان با کشورهای مختلف است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای یونان پس از آتن است و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه داشت. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های زیادی در این شهر واقع شده است و افرادی که قصد ادامه تحصیل در یونان را دارند، ممکن است تمایل داشته باشند که در شهر سالونیک یونان به ادامه تحصیل مشغول شوند. وضعیت کار در این شهر نیز نسبتا مناسب است و به همین دلیل می توان گفت که افرادی که قصد اقامت بلند مدت در این کشور را دارند نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

اختلاف ساعت میان شهرهای مختلف جهان برای افرادی باید حائز اهمیت باشد که قصد برقراری ارتباط با سایر کشورهای جهان را دارند. این ارتباطات گاه برای انجام فعالیت های تجاری انجام می شود و گاه صرفا برای برقراری ارتباط میان دوستان و آشنایان است. در حال حاضر یونان یکی از کشورهای اروپایی است که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با ایران ندارد و به همین دلیل ساعت در شهرهای مختلف این کشور نیز نزدیک به ایران است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط ساعت در سالونیک یونان پرداخته اند تا علاقمندان به این شهر بتوانند در این رابطه اطلاعات دقیقی داشته باشند.

  • شرایط زندگی در سالونیک یونان چگونه است؟
  • آیا می توان در این شهر شرایط مناسبی برای زندگی داشت؟
  • شرایط آب و هوایی در سالونیک یونان چگونه است؟
  • چه اختلاف زمانی میان ایران و شهر سالونیک در یونان وجود دارد؟

دلیل اصلی اهمیت اختلاف ساعت سالونیک یونان با ایران چیست؟

باید به این نکته اشاره داشت که پس از آتن، به عنوان پایتخت یونان، سالونیک مهم ترین شهر این کشور است و جمعیت آن بیش از 1میلیون نفر اعلام شده است. مساحت این شهر به حدود 111.703 کیومتر مربع می رسد و سرشماری ها نشان می دهد که در حدود 1100000 نفر در این شهر سکونت دارند و این مسئله سبب شده است تا سالونیک به دومین شهر بزرگ یونان تبدیل شود. ارتفاع این شهر از سطح آب های آزاد در برخی از نقاط صفر است و در بالاترین ارتفاعات به 250 متر می رسد.

این شهر یکی از مهم ترین شهرهای توریستی یونان نیز به حساب می آید و آثار باستانی زیادی در آن جای داده شده اند و به همین دلیل است که حجم بالای توریست در طول سال از این شهر دیدن می کنند. با این حال این شهر یکی از مهم ترین ماکز آموزشی در شهر کشور یونان است و 3 دانشگاه بزرگ و مهم این کشور در این شهر واقع شده است و بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه های زندگی خود، در هنگام مهاجرت به یونان شهر سالونیک را انتخاب می کنند. در چنین شرایطی، مهاجران و مسافران باید به اختلاف ساعت در این شهر و کشورهای دیگر توجه داشته باشند.

دلیل اصلی اهمیت اختلاف ساعت سالونیک یونان با ایران

شرایط آب و هوایی در سالونیک یونان

سالونیک یکی از شهرهایی است که تابستان های گرم و خشک اما زمستان های بسیار سرد و ابری را به خود می بیند. دمای هوا در طول سال بین 1 تا 32 درجه سانتی گراد در حال تغییر است و کمتر پیش می آید که دمای هوا از 36 بیش تر یا از 4- درجه سانتی گراد کمتر شود.

فصل گرما در سالونیک حدود 3.3 ماه طول می کشد و از 4 جون تا 13 سپتامبر به طول می انجامد. متوسط دمای هوا در این شهر معمولا بالای 28 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در سالونیک ماه جولای است که در گرم ترین روزها به 32 درجه سانتی گراد می رسد و در خنک ترین روزها به 20 درجه کاهش می یابد.

در فصل سرد سال نیز که از اواخر نوامبر تا اواسط مارچ به طول می انجامد، دمای هوا معمولا کمتر از 13 درجه سانتی گراد است که در سردترین روزهای ماه ژانویه به 1 و در گرم ترین روزها به 9 درجه سانتی گراد می رسد.

در تصویر زیر می توان اختلافات دمای هوا در سالونیک در روزهای مختلف یک سال را مشاهده کرد.

اختلافات دمای هوا در سالونیک در روزهای مختلف

شرایط اختلاف ساعت در سالونیک یونان و تهران

سالونیک یکی از شهرهای شرقی یونان است و به همین دلیل فاصله جغرافیایی کمی با ایران دارد و از همین رو می توان انتظار داشت که اختلاف ساعت میان این شهر و تهران بسیار مناسب باشد و بتوان به راحتی برنامه ریزی های لازم برای زندگی در این شهر را انجام داد. در شرایط کنونی می توان گفت که اختلاف تهران و سالونیک تنها 1:30+ ساعت است و در نتیجه افرادی که در این شهر زندگی می کنند، مشکلی برای ارتباط با ایران نخواهند داشت. در تصویر زیر اختلاف ساعت میان سالونیک یونان و تهران مشخص شده است.

شرایط اختلاف ساعت در سالونیک یونان و تهران

در صورتی که شما به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *