هزینه زندگی

ساعت سنت لوسیا

ساعت سنت لوسیا

ساعت سنت لوسیا از AST زمان استاندارد آتلانتیک استفاده می کند. این کشور یکی از کشورهای زیبای دریای کارائیب می باشد و به عنوان یک مقصد عالی نه تنها برای سفر، بلکه برای مهاجرت نیز مقصد عالی به شمار می رود. افرادی که قصد دارند برای سپری کردن تعطیلات تابستانه خود به این کشور سفر کنند، باید توجه داشته باشند که سنت لوسیا از ساعت تابستانی استفاده نمی کند و هیچ تغییراتی در ساعت این کشور در زمان تابستان انجام نمی شود. سنت لوسیا که در اثر فعالیت های آتشفشانی شکل گرفت، همسایه جزایر مارتینیک در شمال و سنت وینسنت در جنوب غربی می باشد. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ساعت سنت لوسیا را به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار داده اند و این راهنما شامل اطلاعات بسیار مفیدی درباره ساعت این کشور و تفاوت ها و تغییرات آن است.

این کشور بیهوده هلن غرب نامیده نمی شود. این جزیره به معنای واقعی کلمه وفاداری سیاسی را 7 بار بین قوانین فرانسه و بریتانیا تغییر داد. تنها در سال 1814 بریتانیا کنترل قطعی را به دست گرفت، چیزی که اثری ماندگار در جزیره به جا گذاشت. سنت لوسیا از نظر زیبایی با هلن تروی مقایسه می شود، این شعار با این جزیره کوچک که از زمان جنگ، مستقل و خودپایدار شده است، مناسب است. این کشور که امروزه در سطح جهانی شناخته شده می باشد، یکی از مواردی است که رشد چشمگیری داشته است و همچنان می ‌تواند عناصری را که هم انگلیسی متمایز و هم فرانسوی هستند حفظ کند.

درباره سنت لوسیا

سنت لوسیا جزیره ای است که در گروه جزایر بادگیر در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره منشأ آتشفشانی و برآمدگی ‌های گدازه ‌ای بلند و دهانه ‌ها دارد. سنت لوسیا دارای یک مرکز کوهستانی است که به بلندترین نقطه کشور، کوه Gimie با ارتفاع 959 متر (3146 فوت) می رسد. جنگل های بارانی استوایی قسمت داخلی را پوشانده و تعدادی رودخانه کوچک از ارتفاعات مرکزی جریان دارند که اصلی ترین آن ها رودخانه های دنری، فوند، پیایه، دوری، قناری ها، روزو و مارکیز هستند. حکومت استعماری بریتانیا در سال 1815 در سنت لوسیا تأسیس شد. این جزیره در طول قرن بیستم به طور فزاینده ای متکی به خود شد و از سال 1958 تا زمان فروپاشی آن در سال 1962 در فدراسیون هند غربی شرکت کرد. همراه با سایر جزایر ویندوارد، سنت لوسیا در سال 1967 به یک ایالت فدرال مرتبط با بریتانیا تبدیل شد.

درباره سنت لوسیا و ساعت این کشور

این کشور در سال 1979 استقلال خود را به دست آورد و همچنان عضوی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است. شایان ذکر است که این کشور در 22 فوریه 1979 به استقلال کامل دست یافت و ایالات متحده قبلا به طور غیر رسمی این کشور را به عنوان یک ایالت فدرال از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا به رسمیت شناخته بود، اما تا زمان انتصاب سالی آنجلا شلتون به عنوان سفیر آمریکا در سنت لوسیا در 17 می 1979، به طور رسمی استقلال سنت لوسیان را به رسمیت نشناخت. هم اکنون این کشور از جمله کشورهای خارجی می باشد که با ارائه فرصت های کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی، مقصد بسیار خوبی برای مهاجران بین المللی به شمار می رود. این کشور از زمان استقلال خود در حال رشد بوده است و با داشتن زیرساخت های مناسب، هر ساله گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند.

بررسی ساعت سنت لوسیا

بررسی ساعت سنت لوسیا برای انجام هر کاری در این کشور الزامی می باشد. چه گردشگران و توریست ها به فکر سفر و مهاجرت به سنت لوسیا باشند، چه مهاجران مایل به مهاجرت به این کشور و اقامت در این کشور باید و یا حتی افراد در انتظار یک تماس کاری، تحصیلی یا خانوادگی باشند، حتما باید از این کشور آگاهی کامل داشته باشند. به طور کلی، ساعت این کشور 4 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر می باشد و به صورت UTC -04:00 نشان داده می شود.

در جدول زیر به جزئیات ساعت سنت لوسیا اشاره شده است:

موارداطلاعات
تفاوت با ساعت هماهنگ جهانیUTC -04:00
منطقه زمانیAST یا ساعت استاندارد اقیانوس اطلس
تعداد محدوده ای زمانی1
تغییرات ساعت تابستانیندارد

همانطور که در جدول بالا نیز ذکر شده است، زمان در سنت لوسیا 4 ساعت از UTC عقب است. منطقه زمانی در این کشور ساعت استاندارد اقیانوس اطلس (AST) است و سنت لوسیا از ساعت تابستانی (DST) استفاده نمی‌ کند، اما در گذشته استفاده می‌کرده است و شایان ذکر است که آخرین انتقال DST در سال 1945 بود. این کشور جزیره ای مستقل در شرق دریای کارائیب است که طول و عرض جغرافیایی آن 14 درجه و 1 دقیقه شمالی و 60 درجه و 59 دقیقه غربی می باشد. بنابراین چهار ساعت عقب بودن از UTC برای جزایر مناسب است. با توجه به عرض جغرافیایی آن، این تعجب آور نیست.

تفاوت ساعت سنت لوسیا با سایر نقاط دنیا

سنت لوسیا در دریای کارائیب قرار گرفته است و به همین دلیل ساعت این کشور ممکن است با اکثر کشورهای دنیا بخصوص کشورهای آسیایی تفاوت برجسته ای داشته باشد.

در این بخش قصد داریم به بررسی تقاوت ساعت سنت لوسیا با شهرهای زیر بپردازیم:

  • تهران
  • لس آنجلس
  • لندن
  • سنگاپور
  • توکیو
  • سیدنی
  • مسکو
  • استانبول

در مقایسه ساعت شهرهای ایران و ساعت سنت لوسیا، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که در ساعت استاندارد، فاصله زمانی شهرهای ایران و ساعت این کشور 7 ساعت و 30 دقیقه می باشد. اما در زمان تابستان، به دلیل رعایت ساعت تابستانی در ایران، تفاوت ساعت شهرهای مختلف ایران و سنت لوسیا به 8 ساعت و 30 دقیقه می رسد زیرا منطقه زمانی ایران از UTC +3:30 به UTC +4:30 تبدیل می گردد. همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد تغییر ساعت در این کشور وجود ندارد و با توجه به این که منطقه زمانی در تمامی شهرهای ایران یکسان است، تفاوت ساعت شهرهای ایران و ساعت این کشور از چهارچوب موارد ذکر شده خارج نیست.

در نمودار زیر به تفاوت ساعت سنت لوسیا با سایر نقاط دنیا اشاره شده است:

تفاوت ساعت سنت لوسیا با سایر نقاط دنیا

هموطنان گرامی می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با این کشور و شرایط مهاجرت به این کشور بیشتر آشنا شوند.

سوالات پرتکرار در خصوص ساعت سنت لوسیا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ساعت سنت لوسیا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • در حال حاضر چه منطقه زمانی در ساعت سنت لوسیا مورد استفاده قرار می گیرد؟ منطقه زمانی که در حال حاضر در ساعت سنت لوسیا مورد استفاده تمامی افراد قرار می گیرد، زمان استاندارد اقیانوس اطلس می باشد که اغلب کشورهای حوزه کارائیب نیز از این منطقه زمانی استفاده می کنند.
  • آیا تغییراتی در ساعت سنت لوسیا به ویژه در فصل تابستان وجود دارد؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن جهان، هیچ تغییری در ساعات تابستانی سنت لوسیا اعمال نمی شود که این امر باعث تکاپوی بیش از احد ارگان های فعال اداری و اقتصادی در این کشور می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *