هزینه زندگی

ساعت لیسبون پرتغال

ساعت لیسبون پرتغال

ساعت لیسبون پرتغال با منطقه زمانی WET یا منطقه زمانی اروپای غربی شناخته می شود. لیسبون پایتخت پرتغال و پرجمعیت ترین شهر آن است که به عنوان یک شهر جهانی شناخته می شود و با دسترسی خوب و چند ساعت دور از هر پایتخت اروپایی، بسیار محبوب است. لیسبون مرکز منطقه می باشد که جمعیت آن به 3 میلیون نفر می رسد و 40% از تولید ناخالص داخلی پرتغال را تولید می کند. منطقه لیسبون تعداد زیادی شرکت و مراکز تحقیقاتی فناوری را در خود جای داده است و یک مقصد بسیار محبوب در بین گردشگران است. این شهر به عنوان پایتخت پرتغال، مرکز منطقه ای چند وجهی است که سلیقه ها و حواس مختلف را به خود جذب می کند. شهرداری لیسبون استراتژی بازآفرینی شهری را با ارتقای بازسازی ساختمان ‌های خالی و بهبود کیفی فضاهای عمومی، به‌ ویژه ارتقای فضاهای سبز و ارتباط آنها، دنبال می‌کند.

با این کار شهرداری لیسبون به دنبال ایجاد اشتغال بیشتر است و موجب افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت به پرتغال نیز می شود. لیسبون مصمم به توسعه سیاست ‌های پایداری زیست‌ محیطی در همه زمینه‌ ها مانند تغییر پارادایم تحرک، اتخاذ یک ساختار اکولوژیکی جدید برای شهر (طرح سبز)، بهبود مدیریت زباله و ارتقای بهره ‌وری انرژی است. همه می ‌دانند که لیسبون غرق در تاریخ است، اما افراد زیادی نمی ‌دانند تا چه حد. واقعیت این است که لیسبون یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان و در واقع قدیمی تر از رم است. سوابق نشان می دهد که تنها شهر قدیمی تر از لیسبون آتن می باشد است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی دقیق ساعت لیسبون پرتغال و تغییرات آن پرداخته اند و اطلاعات بسیار مفیدی درباره لیسبون به هموطنان عزیز ارائه کرده اند که می توان در ادامه از انها بهره مند شد.

بررسی ساعت لیسبون پرتغال

ساعت لیسبون پرتغال که در منطقه زمانی اروپای غربی یا WET قرار گرفته است به صورت UTC +00:00 شناخته می شود و ساعت تابستانی نیز در آن رعایت می گردد. در کل در پرتغال دو منطقه زمانی وجود دارد که یکی از آنها با شناسه منطقه زمانی IANA به عنوان منطقه اروپا/ لیسبون شناخته می شود و شامل سرزمین اصلی پرتغال است.

در نمودار زیر به اطلاعات کلی ساعت لیسبون پرتغال اشاره شده است:

اطلاعات کلی ساعت لیسبون پرتغال
شناسه منطقه زمانی IANAاروپا/ لیسبون
DST یا ساعت تابستانیدارد
منطقه زمانی استانداردمنطقه زمانی اروپای غربی یا WET
منطقه زمانی تابستانیمنطقه زمانی تابستانی اروپای غربی یا WEST
آفست منطقه زمانی استانداردUTC +00:00
آفست منطقه زمانی تابستانیUTC +01:00

ساعت تهران ایران 3 ساعت و 30 دقیقه از ساعت لیسبون پرتغال جلوتر است. با در نظر داشتن این که در تهران و سایر شهرهای ایران نیز ساعت تابستانی رعایت می شود، می توان گفت که تفاوت ساعت لیسبون پرتغال و تمامی شهرهای ایران در تابستان تغییر نمی کند زیرا هم در تهران و هم لیسبون برای رعایت ساعت تابستانی، زمان 1 ساعت به جلو کشیده می شود تا در طول تابستان از نور روز بیشتر استفاده شود و انرژی کمتری (برق، گاز و غیره) استفاده شود و با این امر صرفه جویی زیادی در بخش های مختلف صورت می گیرد. در بخش بعدی به طور دقیقتر به تغییراتی که در تابستان برای ساعت لیسبون پرتغال انجام می شود اشاره شده است و این موضوع به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی ساعت لیسبون پرتغال

تغییرات تابستانی ساعت لیسبون پرتغال

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، ساعت لیسبون پرتغال در تابستان تغییر می کند و یک ساعت به جلو کشیده می شود. این تغییر ساعت مزایای زیادی دارد که برجسته ترین آنها استفاده بیشتر از نور روز و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. اما علاوه بر این، مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال با تغییر تابستانی ساعت لیسبون پرتغال و استفاده بیشتر از نور روز، رانندگی در تاریکی و شب کاهش می یابد و این موضوع یک عامل اصلی برای کاهش تعداد تصادفات می باشد. اما در این بخش، قصد داریم تغییرات تابستانی ساعت لیسبون پرتغال را بررسی کنیم که موضوع بسیار مهمی برای افرادی می باشد که قصد دارند اقامت پرتغال را کسب کنند، در این کشور زندگی کنند و یا برای گردش به لیسبون سفر کنند.

این تغییرات در آخرین یکشنبه ماه مارچ (ساعت استاندارد به ساعت تابستانی) و در آخرین یکشنبه ماه اکتبر (ساعت تابستانی به ساعت استاندارد) انجام می شود. در آخرین یکشنبه ماه مارچ هر سال، ساعت لیسبون پرتغال در ساعت 01:00 صبح به یک ساعت جلوتر کشیده می شود. در آخرین یکشنبه ماه اکتبر در ساعت 02:00 صبح ساعت لیسبون پرتغال به یک ساعت عقب کشیده می شود تا زمان تبدیل به ساعت استاندارد شود.

در لیست زیر به طور دقیقتر به این تغییرات در سال های بعدی اشاره شده است:

  • یکشنبه 30 اکتبر 2022 در ساعت 02:00 (ساعت تابستانی به ساعت استاندارد)
  • یکشنبه 26 مارچ 2023 در ساعت 01:00 (ساعت استاندارد به ساعت تابستانی)
  • یکشنبه 29 اکتبر 2023 در ساعت 02:00 (ساعت تابستانی به ساعت استاندارد)
  • یکشنبه 31 مارچ 2024 در ساعت 01:00 (ساعت استاندارد به ساعت تابستانی)
  • یکشنبه 27 اکتبر 2024 در ساعت 02:00 (ساعت تابستانی به ساعت استاندارد)

درباره لیسبون پرتغال

لیسبون تضادهای متعددی را بین تاریخ و مدرن نشان می‌دهد و فرهنگ‌ ها، گرایش ‌ها و سبک ‌های زندگی متفاوت را با هم ترکیب می‌کند. پایتخت پرتغال که در نزدیکی رودخانه تاگوس قرار دارد و تقریباً همیشه آفتابی است و زیبایی منحصر به ‌فرد و معماری منحصر به ‌فرد بین‌المللی دارد. لیسبون، غنی از بناهای تاریخی، محله ‌های بی نظیر، منطقه‌ کنار رودخانه، خانه‌ های فادو، پارک ‌ها، باغ‌ ها و مناظر دیدنی و امکانات مختلفی می باشد. میراث شهری تاریخی و فرهنگی پایتخت پرتغال در حال حاضر شبکه گسترده ای از خطوط دوچرخه سواری دارد (حدود 70 کیلومتر در سراسر شهر). لیسبون بزرگترین منطقه شهری در اتحادیه اروپا است و هر سال به رشد خود ادامه می دهد. این شهر محل اداره پرتغال است و بنابراین، مرکزی برای ساکنان شهر و همچنین مهمانان بین المللی است.

در نمودار زیر به جمعیت لیسبون اشاره شده است:

جمعیت لیسبون

علاوه بر این، در جدول زیر اطلاعات کاملی درباره نرخ رشد جمعیت لیسبون در سال های جمع آوری شده است:

سالنرخ رشد (درصد)رشد (تعداد)
20000.55%14694
20040.51%13741
20080.51%14021
20120.51%14287
20160.51%14578
20200.50%14782
20220.49%14575

دلایل زیادی برای سفر یا مهاجرت به پرتغال برای دیدن پایتخت این کشور یعنی لیسبون وجود دارد و شایان ذکر است که مهاجرت و اقامت مهاجران خارجی در این شهر یکی از اصلی ترین دلایل افزایش جمعیت کلی پرتغال و همچنین خود لیسبون بوده است. هزینه ها و شرایط مهاجرت به پرتغال با هدف اقامت در لیسبون با توجه به نوع روش مهاجرت و همچنین سایر موارد مربوطه متفاوت می باشد و متقاضیانی که به فکر مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری به پرتغال هستند می توانند اطلاعات کامل را با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *