هزینه زندگی

ساعت مانیتوبا کانادا

ساعت مانیتوبا کانادا

ساعت مانیتوبا کانادا و اختلاف آن با ایران یکی از سوالات ایرانیان علاقه مند به مانیتوبا که یکی از قوی ترین اقتصادهای کانادا را دارد، می باشد. مانیتوبا هزینه های زندگی کم و فرصت های فراوان برای مشاغل باکیفیت، برای تحصیل یا برای راه اندازی کسب و کار دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به مانیتوبا کانادا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی این استان و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت مانیتوبا پاسخ می دهند:

  • مانیتوبا در کدام منطقه زمانی کانادا قرار دارد؟
  • اختلاف ساعت مانیتوبا با دیگر استان های کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت مانیتوبا با ایران چگونه است؟

معرفی استان مانیتوبا کانادا

مانیتوبا پنجمین استان پرجمعیت کانادا، با جمعیتی بالغ بر 1342153 نفر در سال 2021، دارای مناظر بسیار متنوع از توندرای قطبی و خط ساحلی خلیج هادسون در شمال تا جنگل های انبوه شمالی، دریاچه های بزرگ آب شیرین و چمنزارهای هامونی در مناطق مرکزی و جنوبی می باشد. مرکز و بزرگ ترین شهر مانیتوبا، وینیپگ است. وینیپگ مقر دولت است که مجلس قانونگذاری مانیتوبا و دادگاه استانی را در خود جای داده است.

معرفی استان مانیتوبا کانادا

مانیتوبا قوی ترین و باثبات ترین اقتصاد را در کانادا دارد. همچنین هزینه زندگی فوق العاده پایینی دارد. گران ترین شهر مانیتوبا وینیپگ است و حتی این شهر ارزان تر از سایر شهرهای کانادا می باشد. استان مرکزی کانادا یعنی مانیتوبا در درجه اول به دلیل داشتن پایتخت خرس های قطبی جهان شناخته شده است. اما جاذبه های فریبنده دیگر زیادی در این منطقه وجود دارد، مانند دریاچه های بسیار زیبا، موزه های درجه یک و فستیوال های منحصر به فرد آن.

درباره استان مانیتوبا کانادا

در مانیتوبا بیش تر به زبان انگلیسی صحبت می شود. انگلیسی زبان مادری 74% و فرانسوی زبان مادری 3.4% مانیتوبایی ها می باشد و 9% از مردم این استان به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

جغرافیا و آب و هوای مانیتوبا کانادا

مانیتوبا از شرق با استان انتاریو، از غرب با استان ساسکاچوان، از شمال با قلمرو نوناووت و از جنوب با ایالت های داکوتای شمالی و مینه سوتای آمریکا همسایه است. دریاچه های اصلی مانیتوبا عبارتند از: Lake Manitoba، Lake Winnipegosis و Lake Winnipeg. کوه بالدی بلندترین نقطه این استان است که 832 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. کشاورزی گسترده فقط در نواحی جنوبی این استان یافت می شود، اگرچه در Carrot Valley Region (نزدیک The Pas) کشاورزی غلات وجود دارد. حدود 11% از زمین های کشاورزی کانادا در مانیتوبا هستند.

مانیتوبا دارای آب و هوای شدید قاره ای است. در آن، دما و بارندگی عموما از جنوب به شمال کاهش یافته و از شرق به غرب افزایش می یابد. این استان از تاثیرات تعدیل کننده رشته کوه ها فاصله دارد. به دلیل مناظر به طور کلی مسطح، در ماه های ژانویه و فوریه، مانیتوبا در معرض توده های هوای سرد قطب شمال با فشار بالا از شمال غربی قرار دارد. جنوب مانیتوبا (از جمله شهر وینیپگ) در منطقه آب و هوای مرطوب قاره ای قرار دارد. این منطقه در زمستان سرد و بادخیز است و به دلیل منظره باز اغلب کولاک دارد. در این بخش از استان، تابستان ها گرم با طول متوسط است. این بخش مرطوب ترین منطقه در استان های هامونی کانادا با بارش متوسط می باشد.

فصل های مانیتوبا کانادا

استان مانیتوبا هر چهار فصل سال را تجربه می کند. فصل ها در مانیتوبا در ماه های زیر اتفاق می افتند:

فصل های مانیتوبا کانادا

آب و هوای مانیتوبا با تغییرات شدید دمای فصلی همراه است. دمای زمستان در حدود -40 درجه سانتیگراد ممکن است در بخشی از این استان رخ دهد و روزهای تابستانی با دمای 38 درجه سانتیگراد در مناطق جنوبی آن غیر معمول نیست. Environment Canada آسمان مانیتوبا را آفتابی ترین آسمان در بهار و زمستان و همچنین صاف ترین آسمان در طول سال می داند. زمستان های مانیتوبا می تواند بسیار سرد و گاهی غیر قابل پیش بینی باشد. در این استان در طول زمستان، پوشیدن لباس مناسب برای شرایط آب و هوایی و آمادگی برای رویدادهای آب و هوایی مانند طوفان های زمستانی و دمای سرد بسیار مهم است.

جغرافیا و آب و هوای مانیتوبا کانادا

ساعت مانیتوبا کانادا: منطقه زمانی

بررسی مناطق زمانی کانادا نشان می دهد که این کشور دارای 6 منطقه زمانی است:

  • منطقه زمانی اقیانوس آرام
  • منطقه زمانی کوهستانی
  • منطقه زمانی مرکزی
  • منطقه زمانی شرقی
  • منطقه زمانی آتلانتیک
  • منطقه زمانی نیوفاندلند

در این میان، از 13 استان و قلمرو کانادا، 7 استان و قلمرو دارای مناطق زمانی چندگانه هستند. بررسی منطقه زمانی مانیتوبا نشان می دهد که کل این استان در منطقه زمانی مرکزی قرار دارد و این استان ساعت تابستانی (Daylight Saving Time) را رعایت می کند. (ساعت تابستانی به تغییر ساعت در منطقه های زمانی گفته می شود که موجب طولانی تر شدن روز در عصر و کوتاه تر شدن آن در صبح می شود.)

ساعت مانیتوبا کانادا: منطقه زمانی

استان مانیتوبا تنها استان یا قلمرو در کانادا است که در همه مناطق زمان مرکزی (Central Time) را رعایت می کند.

ساعت مانیتوبا کانادا: اختلاف ساعت با استان های دیگر کانادا

همان طور که گفتیم کانادا دارای شش منطقه زمانی مختلف است و در این بین، مانیتوبا در منطقه زمانی مرکزی قرار دارد. این امر منجر به این می شود که بین مانیتوبا و دیگر استان ها و قلمروهای کانادا اختلاف ساعت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در 25 ژوئن 2022 اختلاف ساعت مانیتوبا با چند مورد از استان ها و قلمروهای دیگر کانادا به صورت زیر است:

  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با آلبرتا (با ساعت تابستانی): 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی): 2 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با نیوفاندلند و لابرادور (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با نوناووت (با ساعت تابستانی): بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با نیوبرانزویک (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با قلمروهای شمال غربی (با ساعت تابستانی): 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با انتاریو (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت مانیتوبا (با ساعت تابستانی) با کبک (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر

ساعت مانیتوبا کانادا: اختلاف ساعت با ایران

بررسی اختلاف ساعت بین مانیتوبا و ایران نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ایران 9 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از مانیتوبا است. به عنوان مثال، در 25 ژوئن 2022 زمانی که ساعت در ایران 16:19 شنبه است، در مانیتوبا ساعت 06:49 همان روز می باشد.

ساعت مانیتوبا کانادا: اختلاف ساعت با ایران

در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز آشنایی با استان مانیتوبا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی و مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *