هزینه زندگی

ساعت والتا مالتا

ساعت والتا مالتا

قبل از سفر به والتا، مطلع بودن از ساعت والتا مالتا و همچنین ویژگی های این شهر، امری ضروری محسوب می شود. والتا که به نام Valetta شناخته می شود، بندر دریایی و پایتخت مالت در ساحل شمال شرقی جزیره مالتا است. هسته شهر بر روی دماغه کوه Sceberras ساخته شده است که مانند یک زبانه به وسط خلیج می رود، بنابراین آن را به دو بندر تقسیم می کند، بندر بزرگ در شرق و بندر Marsamxett در غرب. والتا به افتخار بنیانگذار آن، استاد اعظم محترم نظم سنت جان، ژان پاریسوت د لا والت نامگذاری شده است. شهر قلعه باشکوه بر روی صخره خشک کوه شبه جزیره اسکبراس، که به شدت از دو بندر عمیق، Marsamxett و Grand Harbour بالا می‌رود، رشد کرده است. والتا که در سال 1566 تاسیس شد، با سنگرها، دژها و کلیسای جامع چشمگیرش، در مدت زمان بسیار کوتاه 15 ساله تکمیل شد.

والتا عناوین بسیاری دارد که همگی یادآور گذشته تاریخی غنی آن است. این شهر شهری مدرن است که توسط شوالیه های سنت جان ساخته شده است و به عنوان شاهکار باروک و یک شهر هنری اروپایی و یک شهر میراث جهانی شناخته می شود. شایان ذکر است که والتا مالتا امروزه یکی از متمرکزترین مناطق تاریخی جهان است. والتا در روز شلوغ است، اما جاهای زیادی برای دیدن در این شهر وجود دارند. این شهر شبکه ‌ای از خیابان‌ های باریک دارای برخی از بهترین آثار هنری، کلیساها و کاخ ‌های اروپا است. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ساعت والتا مالتا را به طور کامل بررسی کرده اند و علاوه بر این اطلاعات بسیار کامل و دقیقی درباره خود والتا که مقصد افراد زیادی از کشورهای مختلف خارجی می باشد جمع آوری کرده اند و هموطنان می توانند در ادامه از آنها بهره مند شوند.

بررسی دقیق ساعت والتا مالتا

ساعت والتا مالتا دقیقا یک ساعت کامل از ساعت جهانی جلوتر می باشد. والتا مالتا که در جنوبی ترین نقطه اروپا واقع شده است، پیرو منطقه زمانی اروپای مرکزی می باشد که با عبارت مخفف CET یا در زبان انگلیسی به صورت Central European Time شناخته می شود. علاوه بر والتا، به دلیل این که در تمامی نقاط مالتا یک منطقه زمانی وجود دارد و این کشور به طور کلی پیرو یک منطقه زمانی است، ساعت در سایر شهرها نیز یک ساعت از ساعت جهانی جلو می باشد. این بدان معناست که اگر فردی از والتا به نقطه دیگری از مالتا سفر کند، تغییر منطقه زمانی و تغییر ساعت را تجربه نخواهد کرد و نیازی به تنظیم مجدد ساعت نخواهد داشت. البته باید در نظر داشت که سات والتا مالتا به دلیل موقعیت جغرافیایی و منطقه زمانی، با اکثر شهرهای مهم دنیا متفاوت می باشد.

در لیست زیر به تفاوت ساعت والتا با مهمترین شهرهای دنیا اشاره شده است:

  • ساعت والتا از تهران 3 ساعت 30 دقیقه عقب می باشد.
  • ساعت والتا از لندن 1 ساعت جلوتر می باشد.
  • ساعت والتا از توکیو 7 ساعت عقب می باشد.
  • ساعت والتا از نیویورک 6 ساعت جلوتر می باشد.
  • ساعات والتا از هنگ کنگ 6 ساعت عقب می باشد.

شایان ذکر است که ساعت والتا با ساعت شهرهایی مانند برلین، فرانکفورت، پاریس، رم و مادرید و سایر کشورهایی که در منطقه زمانی اروپای مرکزی قرار دارند یکسان می باشد و همگی 1 ساعت کامل از ساعت جهانی جلوتر می باشند.

بررسی دقیق ساعت والتا مالتا

آشنایی با تغییرات ساعت والتا مالتا

تغییرات ساعت والتا مالتا شامل تغییرات ساعت تابستانی و سپس زمستانی می باشد که در ماه های مارچ و اکتبر انجام می شود. این تغییرات برای استفاده بیشتر از ساعات روز انجام می شود اما با این حال، دلایل دیگری نیز برای تغییرات ساعت وجود دارد و کشورهای زیادی تغییر ساعت تابستانی را رعایت می کنند. افرادی که به فکر مهاجرت به مالتا و یا مهاجرت یا سفر به کشورهای دیگری هستند که دارای تغییرات ساعت تابستانی و زمستانی می باشند، حتما باید با این تغییرات کاملا آشنا باشند. ساعت والتا مالتا و سایر نقاط مالتا تغییرات ساعت تابستانی و زمستانی یکسان را تجربه می کنند و افراد در هر نقطه از مالتا باشند یک بار در آخرین روز یکشنبه ماه مارچ و در دفعه دوم در آخرین یکشنبه ماه اکتبر این تغییرات را مشاهده خواهند کرد.

تغییرات ساعت تابستانی در ساعت مالتا موجب به جلو کشیده شدن ساعت (1 ساعت) در آخرین یکشنبه ماه مارچ می شود و در آخرین یکشنبه ماه اکتبر نیز برای رعایت ساعت زمستانی و برگشت به ساعت استاندارد، ساعت والتا مالتا 1 ساعت به عقب کشیده می شود.

در جدول زیر به طور دقیق به منطقه زمانی والتا در ماه های مختلف اشاره شده است:

CET یا منطقه زمانی اروپای مرکزی UTC +1 (ساعت استاندارد)CEST یا منطقه زمانی تابستانی اروپای مرکزی UTC +2 (ساعت تابستانی)
ژانویهآپریل، می و ژوئن
فوریهجولای
مارچ (تا آخرین یکشنبه)آگوست
نوامبرسپتامبر
دسامبراکتبر (تا آخرین یکشنبه)

آشنایی با والتا مالتا

والتا که در سال 1566 تأسیس شد، پایتخت مالتا است و یکی از کوچک‌ ترین (و جنوبی‌ترین) پایتخت اروپا است که بسیاری از ساختمان‌ ها دارای ویژگی باروک قوی هستند. خیابان ‌های والتا در یک طرح شبکه‌ ای مانند پهن و مستقیم قرار گرفته ‌اند که گفته می‌شود به‌گونه ‌ای انتخاب شده است که نسیم دریا بتواند از هوای گرم تابستانی مالت خلاص شود. علیرغم اندازه کوچکش، والتا مملو از مکان ‌هایی با اهمیت تاریخی است که قدمت آنها به قرن شانزدهم باز می‌ گردد. به طوری که از سال 1980 به طور رسمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. والتا توسط یونسکو به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی آن به رسمیت شناخته شده است.

والتا در شبه جزیره ای در بخش مرکزی شرقی مالتا ساخته شده و جمعیت آن کمی بیش از 6000 نفر است.

در نمودار زیر به طور دقیق به جمعیت والتا مالتا اشاره شده است:

جمعیت والتا مالتا

جمعیت والتا مالتا در 6 سال گذشته به دلیل افزایش تعداد افرادی که اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت مالتا کرده اند افزایش یافته است. اکثر مهاجران والتا که پایتخت مالتا می باشد را برای سکونت انتخاب می کنند زیرا علاوه بر کار، دانشگاه های خوبی برای ادامه تحصیل در این شهر وجود دارند.

به طور کلی، از بهترین کالج ها و دانشگاه والتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • University Of Malta
  • Malta College of Arts Science and Technology
  • ITM-Institute of Tourism Malta

برای کسب اطلاعات کامل از شرایط ادامه تحصیل و کسب اقامت کاری مالتا و زندگی در این کشور زیبا هموطنان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاص فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *