هزینه زندگی

ساعت گنت بلژیک

ساعت گنت بلژیک

افرادی که به فکر سفر به گنت هستند، حتما باید با ساعت گنت بلژیک آشنا باشند تا از تغییرات ساعت در این شهر مطلع باشند. گنت یکی از قدیمی ترین شهرهای بلژیک و بزرگترین شهر فلاندر پس از آنتورپ است. این شهر جذاب ترکیبی از عناصر معماری قرون وسطایی و مدرن است که بر روی رودخانه های لی و شلدت ساخته شده اند. به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان در این شهر، هر ساله توریست های زیادی به گنت سفر می کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و بین المللی در گنت، دانشجویان و متقاضیان خارجی زیادی نیز برای ادامه تحصیل در بلژیک در گنت ساکن می شوند. به طور کلی تمامی افرادی که قصد دارند در این شهر اقامت داشته باشند، حتما باید با ساعت گنت بلژیک آشنا باشند.

در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره ساعت گنت اطلاعات بسیار مفیدی جمع آوری کرده اند و علاوه بر این، قصد دارند هموطنان گرامی را با گنت بلژیک بیشتر آشنا سازند و در این زمینه نیز اطلاعات کاملی ارائه دهند.

بررسی ساعت گنت بلژیک

به طور کلی، ساعت گنت 1 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر می باشد (UTC +1) ولی در زمان تابستان این ساعت تغییر می کند. زمان استاندارد گنت به وقت اروپای مرکزی CET از 30 اکتبر 2022 شروع می شود. سوال اکثر مسافرانی که به بلژیک سفر می کنند این است که آیا بلژیک دارای ساعت زمانی مختلف می باشد یا خیر. در بلژیک، یک منطقه زمانی وجود دارد و با توجه به این موضوع، ساعت گنت با ساعت سایر شهرهای این کشور یکسان است. ساعت تابستانی در بلژیک رعایت می شود و از اواخر ماه می تا اواخر اکتبر این ساعت رعایت می شود. در بخش بعدی به طور دقیقتر به تغییرات و تفاوت های ساعت گنت اشاره خواهیم کرد و علاوه بر این هموطنان محترم را با این شهر بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تغییرات و تفاوت های ساعت گنت بلژیک

قبل از سفر یا مهاجرت به بلژیک، آگاهی از تفاوت های ساعت گنت بلژیک الزامی است. از تغییر ساعات منطقه زمانی تابستانی برای ساعت گنت بلژیک CEST است که افست آن GMT+2 از میانگین زمان گرینویچ (GMT) است. شناسه منطقه زمانی IANA برای ساعت گنت اروپا/بروکسل است. DST یا همان ساعت تابستانی گنت بلژیک روز یکشنبه 27 مارس 2022 ساعت 2:00 به وقت محلی آغاز شد، زمانی که زمان در گنت 1 ساعت (تا ساعت 3:00) به جلو رفت. DST یا همان ساعت تابستانی گنت بلژیک روز یکشنبه، 30 اکتبر 2022، ساعت 3:00 به وقت محلی، زمانی که زمان در گنت 1 ساعت به ساعت 2:00 به عقب می ‌رود، به پایان می‌ رسد.

تغییرات و تفاوت های ساعت گنت بلژیک

در جدول زیر به تغییرات ساعت گنت بلژیک در سال های آینده اشاره شده است:

سالتاریخ و ساعتمخففتغییر ساعتآفست
2022یکشنبه 27 مارچ ساعت 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC+2
یکشنبه 30 اکتبر ساعت 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC+1
2023یکشنبه 26 مارچ ساعت 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC+2
یکشنبه 29 اکتبر ساعت 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC+1
2024یکشنبه 31 مارچ ساعت 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC+2
یکشنبه 27 اکتبر ساعت 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC+1
2025یکشنبه 30 مارچ ساعت 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC+2
یکشنبه 26 مارچ ساعت 02:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC+1

علاوه بر این، در لیست زیر به تفاوت ساعت گنت بلژیک با مهمترین شهرهای دنیا اشاره شده است:

  • تفاوت ساعت گنت بلژیک با لس آنجلس منفی 9 ساعت است.
  • تفاوت ساعت گنت بلژیک با لندن منفی 1 ساعت است.
  • تفاوت ساعت گنت بلژیک با تهران 2 ساعت و 30 دقیقه است.

ساعت گنت بلژیک و آشنایی با این شهر

گنت یک شهر تاریخی زیبا است که در منطقه فلاندری بلژیک واقع شده است که در قسمت شمالی این کشور یافت می شود. در قرون وسطی در مکانی شگفت انگیز در محل تلاقی دو رودخانه کوچک تأسیس شد و به عنوان مرکز تجاری، تولیدی، تجاری، فرهنگی، حمل و نقل و گردشگری منطقه در حال توسعه بوده است. گنت یکی از پربازدیدترین شهرهای بلژیک است که مقدار زیادی از معماری قدیمی قرون وسطی و بناهای تاریخی از زمان های قدیم حفظ شده است. منطقه مرکز شهر گنت زیبا است و می توان قلعه ها، عمارت های قدیمی و استحکامات زیادی مانند Gravensteen، Belfry، St. Bavo Cathedral، کلیسای St Nickolas و غیره را مشاهده کرد. همچنین موزه‌ ها، پارک ‌ها، رستوران ‌ها و کافه ‌ها، گالری ‌ها و جاذبه ‌های دیگر در شهر وجود دارد.

شهر گنت بلژیک دومین شهر بزرگ فلاندر است. این شهر ترکیبی منحصر به فرد از یک شهر زیبا و فضای باز یک کلان شهر را ارائه می دهد. گنت با 80000 دانشجو، بزرگترین شهر دانشجویی در فلاندر است و همچنان در حال رشد است. در شهر گنت بلژیک بیش از 400 هزار نفر ساکن هستند.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به جمعیت شهر گنت بلژیک اشاره شده است:

جمعیت شهر گنت بلژیک

این شهر با مرکز بدون ماشین و 400 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، گردشگری را با حفظ پایداری محیط زیست ترکیب می‌کند. شایان ذکر است که یک رویداد فرهنگی کلیدی در تقویم جشنواره 10 روزه گنت است که سالانه حدود 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این شهر بسیار زیبا، تاریخی و در عین حال امروزی است. شهر گنت به عنوان یک مرکز محلی، ابتکارات شهروندان خود را تا حد امکان تحریک می کند تا به شهری بازتر، مبتنی بر همبستگی، پایدار، عاقلانه و دوستدار کودک تبدیل شود.

زندگی و اقامت در بلژیک

زندگی و اقامت در بلژیک هدف افراد زیادی می باشد که قصد دارند در شهرهای مختلف این کشور مانند گنت ساکن شوند. مهاجرت به بلژیک از روش های مختلفی مانند تحصیل و کار ممکن می باشد که می تواند موجب کسب اقامت بلژیک شود. اکثر خارجی ها در بروکسل مستقر هستند، که نه تنها یکی از بهترین پایتخت های اتحادیه اروپا است، بلکه محل مناسبی برای زندگی، ادامه تحصیل و اشتغال می باشد. تقریباً 15% از کل 11.2 میلیون نفر از ساکنان فعلی بلژیک در آنجا متولد نشده اند و حدود 12.5% از مردم بلژیک خارجی هستند. دیپلمات های بین المللی، سیاستمداران و کارمندان دولتی که برای یکی از سازمان های بین دولتی متعدد در بروکسل کار می کنند، سهم قابل توجهی از این ساکنان خارجی را تشکیل می دهند.

متقاضیانی که به فکر مهاجرت به بلژیک هستند و قصد دارند در این کشور زندگی کنند، می توانند برای مطلع شدن از هزینه های زندگی در بلژیک، روند دریافت ویزا و همچنین روش های مهاجرت به بلژیک و اقامت در شهرهای این کشور با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *