مهاجرت

سایت ثبت نام لاتاری

سایت ثبت نام لاتاری

یکی از دغدغه های مهم در رابطه با شرکت در لاتاری 2025 اطلاع از سایت ثبت نام لاتاری آمریکا مدارک لازم برای ثبت نام و نحوه انجام آن می باشد. سایت مذکور به نشانی dvprogram.state.gov در واقع وب سایت مخصوص ثبت نام لاتاری آمریکاست که توسط اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده (USCIS) راه اندازی شده است. متقاضیان برای ثبت نام در این سایت بایستی فرم Form I-551 را به زبان انگلیسی تکمیل کنند. در پروسه ثبت نام در سایت لاتاری نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

منتها اگر مایل به ثبت نام سریع و آسان از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برخورداری از مشاوره های حرفه ای قبل و بعد از برنده شدن در لاتاری هستید، پرداخت هزینه کارگزاری و مشاوره امری ضروری است. پس با ما در این مقاله همراه شوید تا با فرآیند ثبت نام آنلاین در لاتاری آمریکا DV-Lottery 2025 به خوبی آشنا شوید.

آشنایی با شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا US Green Card Lottery که در خود آمریکا رسما با عنوان DV-2025 هم نامیده می شود برنامه ای سالانه است. برنامه ای که تحت مدیریت اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) برگزار شده و به میلیون ها متقاضی مهاجرت به آمریکا شانس قرار گیری در بین 55000 برنده گرین کارت را می دهد. برنامه ای که ثبت نام در آن رایگان، آسان و سریع بوده و به خاطر مزایای بالقوه گرین کارت نیز در صدر توجه متقاضیان تبدیل اقامت به تابعیت در آمریکا قرار دارد. اما قبل از صحبت درباره شرایط و مدارک ضروری جهت ثبت نام در این برنامه مهاجرتی بایستی ابتداء با مهلت های زمانی برای ثبت نام در آن اشاره کنیم:

کلیات ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

اکنون که با مهلت ثبت نام در این برنامه پرطرفدار مهاجرتی آشنا شدید، بهتر است با انواع مدارک لازم برای اطمینان از صلاحیت فردی و نیز شروع پروسه ثبت نام نیزآشنا شوید. در مجموع برای کسب صلاحیت فردی بمنظور ثبت نام لاتاری آمریکا برخورداری از مدارک زیر امری ضروری است:

مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا

همان طوری که در نمودار گرافیکی فوق نیز مشاهده می شود، سایت ثبت نام لاتاری آمریکا از متقاضیان حداقل شرایط را درخواست می کند. طبق قوانین لاتاری آمریکا، متقاضیانی که مدرک دیپلم ندارند می توانند با ارائه گواهی کار حرفه ای 2 ساله قابل اثبات در طی 5 سال اخیر نیز در برنامه لاتاری ثبت نام کنند. حالا برای ثبت نام در سامانه جامع لاتاری نیز دو روش پیش روی متقاضیان قرار دارد:

روش هاشرایطمزایا و معایب
روش مستقیمثبت نام توسط خود متقاضیرایگان اما بدون اخذ مشاوره های مهاجرتی
روش غیر مستقیمثبت نام توسط موسسه مهاجرتیبا پرداخت هزینه اما همراه با دریافت مشاوره های مهاجرتی قبل و بعد از برنده شدن در لاتاری

معرفی سایت ثبت نام لاتاری آمریکا

هدف از اجرای برنامه لاتاری آمریکا توسط اداره مهاجرت و شهروندی این کشور (USCIS) متنوع سازی نژادی مهاجرین در این کشور می باشد و از همین رو نیز برنامه لاتاری رسما با عنوان برنامه ویزای تنوع یا DV-Lottery 2025 هم نامیده می شود. برنامه ای که هم ثبت نام و هم مطلع شدن از نتیجه قرعه کشی در آن به صورت آنلاین بوده و از طریق سایت ثبت نام لاتاری آمریکا dvprogram.state.gov امکان پذیر می گردد.

منتها برای ثبت نام تکمیل فرم مخصوص موسوم به فرم Form I-551 در همین سایت و اخذ کد تایید (confirmation code) در خاتمه عملیات ثبت نام در سایت امری الزامی است. فلذا برای اطلاع از نتیجه لاتاری نیز متقاضیان در همان روز اعلام نتایج می توانند با مراجعه به صفحه Entrant Status Check در حساب کاربری خود از نتیجه مطلع شوند.

معرفی سایت ثبت نام لاتاری آمریکا

مراحل ثبت نام در سایت لاتاری آمریکا

مهمترین بخش از مراحل شرکت در لاتاری آمریکا DV-Lottery 2025، تکمیل فرم Form I-551 می باشدو متقاضیان برای تکمیل این فرم ناچار هستند به سایت ثبت نام لاتاری آمریکا یعنی http://www.dvlottery.state.gov/ مراجعه نمایند. اما مراحل تکمیل فرم مذکور در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا از این قرار است:

مرحله 1 مراجعه به سایت ثبت نام لاتاری آمریکا: توجه داشته باشید که لاتاری آمریکا فقط یک سایت رسمی و قانونی به نشانی /http://www.dvlottery.state.gov دارد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، در صفحه اصلی این سایت سه دکمه DV – ## Instructions، Photo Examples و Begin Entry وجود دارد. دکمه اول مربوط به آموزش نحوه تکمیل فرم ثبت نام، دکمه دوم در رابطه با شرایط عکس لاتاری و دکمه سوم نیز استارت تکمیل فرم ثبت نام لاتاری می باشد:

electronic diversity visa lottery

مرحله 2 جهت تکمیل تکمیل پرسش نامه، شما نیازمند عکس خودتان، همسر و فرزندانتان هستید. برای اطمینان از مناسب بودن عکس یا عکسها می توان به پیج Photo Tool در سایت ثبت نام لاتاری مراجعه کرد.

 شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری

سومین مرحله تکمیل فرم پرسش نامه از طریق فشردن دکمه Begin Entry و وارد سازی کد تایید مثل نمونه تصویر زیر:

electronic diversity visa lottery form

مرحله 4 که مربوط به تکمیل داده های شخصی است.

تکمیل داده های شخصی در لاتاری

مرحله 5 در صورتی که متاهل هستید، اطلاعات اعضای خانواده از جمله عکس آنها را نیز وارد می کنید.

در نهایت پس از تکمیل فرم (پرسش نامه) شما کد تایید دریافت می کنید.

مدارک لازم برای اطلاع از اعلام نتایج لاتاری آمریکا

همان طوری که گفته شد، لاتاری گرین کارت آمریکا یا DV- 2025 بهترین و آسانترین روش برای بخت آزمایی جهت مهاجرت به آمریکاست. برندگان این بخت آزمایی از این طریق می توانند به گرین کارت Green Card و امتیازات بسیار ارزشمند آن برسند و هر چه به مهلت اتمام زمان ثبت نام لاتاری نزدیک می شویم تب و تاب در متقاضیان بیشتر و بیشتر می شود. متقاضیانی که هر کدام شانس و بخت برابری برای برنده شدن در این قرعه کشی مهاجرتی دارند. مسلما با نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا در 4- ام ماه می سال 2024 برابر با 15- ام اردیبهشت سال 1403 این شور و هیجان به اوج خود خواهد رسید.

اما همانگونه که به اطلاع رسانده شد، در زمان اعلام این نتایج نیز متقاضیان بایستی به سایت www.dvlottery.state.gov مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات زیر از نتایج باخبر شوند:

اطلاعات لازم جهت اعلام نتایج لاتاری آمریکا

مراحل پس از اعلام نتایج لاتاری آمریکا

اکنون که پروسه ثبت نام لاتاری با موفقیت به پایان رسید متقاضیان برای اطلاع از نتیجه لاتاری در همان روز اعلام نتایج می توانند با مراجعه به صفحه Entrant Status Check در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا از نتیجه خود مطلع شوند. پس از برنده شدن متقاضیان وارد فاز اداری درخواست گرین کارت آمریکا می شوند. بر این اساس آنها دو مرحله اصلی یعنی تحویل مدارک لازم و نیز انجام مصاحبه تا دسترسی به گرین کارت را پشت سر می گذارند. شما عزیزان برای شروع ثبت نام فوری و آسان خود در لاتاری 2025 می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص سایت ثبت نام لاتاری

در بخش موخره به پرسش های شما در خصوص سایت ثبت نام لاتاری پاسخ داده خواهد شد:

  • معرفی سایت ثبت نام لاتاری آمریکا چگونه است؟ هدف از اجرای برنامه لاتاری آمریکا توسط اداره مهاجرت و شهروندی این کشور (USCIS) متنوع سازی نژادی مهاجرین در این کشور می باشد و از همین رو نیز برنامه لاتاری رسما با عنوان برنامه ویزای تنوع یا DV-Lottery 2025 هم نامیده می شود. برنامه ای که هم ثبت نام و هم مطلع شدن از نتیجه قرعه کشی در آن به صورت آنلاین بوده و از طریق سایت ثبت نام لاتاری آمریکا dvprogram.state.gov امکان پذیر می گردد.
  • مدارک لازم برای اطلاع از اعلام نتایج لاتاری آمریکا چه مواردی است؟ همان طوری که گفته شد، لاتاری گرین کارت آمریکا یا DV- 2025 بهترین و آسانترین روش برای بخت آزمایی جهت مهاجرت به آمریکاست. برندگان این بخت آزمایی از این طریق می توانند به گرین کارت Green Card و امتیازات بسیار ارزشمند آن برسند. و هر چه به مهلت اتمام زمان ثبت نام لاتاری نزدیک می شویم تب و تاب در متقاضیان بیشتر و بیشتر می شود. متقاضیانی که هر کدام شانس و بخت برابری برای برنده شدن در این قرعه کشی مهاجرتی دارند. مسلما با نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا در 4- ام ماه می سال 2025 برابر با 15- ام اردیبهشت سال 1403 این شور و هیجان به اوج خود خواهد رسید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *