ویزای کاری

جستجوی کار در استرالیا

جستجوی کار در استرالیا

برای مهاجرانی که قصد کار در کشورهای خارجی را دارند مهاجرت به استرالیا و جستجوی کار در استرالیا همواره موضوع قابل توجهی بوده است. به طور کلی بازار کار کشور استرالیا همواره تشنه افراد متخصص و کارگران ماهر است زیر استرالیا برنامه های طولانی مدت برای صنعتی شدن در پیش گرفته است. حقوق های پرداختی در استرالیا با هزینه های زندگی تناسب عالی دارد و همین دلیل سبب می‌شود تا افراد زیادی هر ساله برای اخذ ویزای کار این کشور درخواست دهند.

  • شرایط دریافت ویزای کار استرالیا برای نیروهای کار ماهر به چه صورت است؟
  • آیا کشور استرالیا ویزایی را تحت عنوان جستجوی کار برای ایرانیان دارد؟
  • قوانین مربوط به جستجوی کار در استرالیا چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی با استفاده از ویزای جستجوی کار به استرالیا مهاجرت کرد؟
  • آیا با ویزای تحصیلی در این کشور و اتمام تحصیل می توان ویزای جستجوی کار دریافت نمود؟

سیستم امتیازبندی جهت اخذ ویزاهای کاری استرالیا استرالیا بیش از 20 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است که با توجه به وسعت پهناور این کشور تراکم جمعیت آن پایین محسوب می شود. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برای راهنمایی کلیه متقاضیان آگاهی از شرایط جستجوی کار در استرالیا نگارش شده است.

لیست مشاغل موجود در سایت جستجوی کار در استرالیا

همواره یکی از دغدغه های متقاضیان اقامت کاری در استرالیا، کاریابی و اطلاع از شرایط بازار کار در استرالیا است. در نگاه اول، فرآیند کاریابی و استخدام در استرالیا نسبتا پیچیده و سخت به نظر می رسد، اما در عالم واقعیت اوضاع اینگونه نیست. بازار کار استرالیا یک بازار دینامیک و پر رونقی است که برای تمامی متقاضیان خارجی مهارت دار فرصت کاری دارد و همواره از نیروهای کار متخصص به گرمی استقبال می کند، به شرط آنکه متقاضیان از شرایط کار در این کشور اطلاع داشته باشند.

همان طور که می دانید، استرالیا کشوری مهاجرپذیر بوده و شرط اصلی اخذ ویزای کار استرالیا اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا است. لیست مذکور شامل 3 دسته مشاغل مهارتی بلند مدت (MLTSSL)، مشاغل مهارتی کوتاه مدت (STSOL) و منطقه ای (Regional) است. همه ساله، فهرست مشاغل مهارتی استرالیا (SOL) توسط دولت این کشور به روز می شود و این کار در 1 جولای هر سال اتفاق می افتد. امسال نیز این کار توسط دولت استرالیا انجام شده است و لیست مشاغل مهارتی و مورد نیاز استرالیا در سال 2023 به این صورت منتشر شده است:

عنوان شغلیتعداد فرصت شغلی
پرستاران15042
متخصصان برق7854
نجاران و کابینت سازان7164
دبیران مدرسه متوسطه7002
تعمیرکاران ماشین آلات و دستگاه ها6816
مکانیک های موتور6444
حسابداران5478
مدیران پروژه ساخت5178
برنامه نویس و مهندس نرم افزار5004
کارگران اسکلت ساز و جوشکار4482

ویزای جستجوی کار استرالیا

اگر اخیراً به عنوان مقیم استرالیا وارد شده‌اید، ممکن است مجبور باشید 2 یا 4 سال برای دریافت این پرداخت صبر کنید. در این مورد استثناهایی وجود دارد. در صورت اعمال هر دو مورد زیر، ممکن است بتوانید پرداخت JobSeeker را برای یک دوره تا 6 ماه دریافت کنید. اول اینکه شما دارای ویزای دسته ویژه غیر محافظت شده هستید . دوم شما حداقل 10 سال است که در استرالیا زندگی کرده اید، درست قبل از اینکه درخواست دهید. برای دریافت کارت پرداخت یا امتیاز Centrelink معمولاً باید مقیم استرالیا باشید یا نوع ویزای خاصی داشته باشید. اگر اخیراً به عنوان مقیم استرالیا وارد شده اید، ممکن است مجبور باشید برای دریافت کارت های پرداخت یا امتیازات صبر کنید.

انواع ویزای کار و جستجوی کار در استرالیا

کشور استرالیا سابکلس های متنوعی برای جذب نیروی کار تعریف نموده است. بهتر است قبل از اقدام و تشکیل پرونده ابتدا شرایط و رزوه متقاضی مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا احتمال موفقیت پرونده افزاش یابد. برای کار در استرالیا دو مورد از مرسوم ترین ویزاها ویزای کار موقت 457 و ویزای مهارت مستقل 189 می باشد. ویزای 457 به کارگران ماهر جواز می‌دهد که تحت حمایت یک کارفرمای استرالیایی یا حامی مالی تا 4 سال در این کشور اقامت داشته باشند و کار کنند. ویزای 189 برای آن دسته از کارگران متخصصی می‌باشد که تحت حمایت مالی خانواده یا کارفرما نیستند.

برای کاریابی و جستجوی کار در استرالیا لازم است که یک رزومه کامل و جامع از خود تهیه کنید و سپس با ارسال آن به صورت شخصی و خصوصی به کارفرمایان کشور استرالیا منتظر یک تطابق مطلوب باشید. در رزومه کاری خود سعی کنید که مسائل کلیدی و مشاغل تابع شغل مورد نظر خود را به طور کامل شرح دهید تا شانس شما برای یافتن شغل مناسب افزایش یابد. در زیر 3 مورد از بهترین موسسات و وب سایتهای کاریابی استرالیا را برای شما لیست کرده ایم:

  • seek.com.au
  • mycareer.com.au
  • careerone.com.au

وبسایت‌ها بزرگترین بازار کار مجازی کشور استرالیا که با بهره‌ گیری از دایره گسترده اطلاعات کارفرمایان و کارمندان به مانند پل ارتباطی میان آنان عمل می کند. بعد از وب سایت ها و موسسات کاریابی بهترین اقدام برای جستجوی کار در استرالیا استفاده از روزنامه های محلی Financial و Telegraph است که نیازهای محلی مشاغل در آنها نگارش می شود.

انواع ویزای کار و جستجوی کار در استرالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزا و جستجوی کار در استرالیا

اخذ ویزای کار استرالیا از مرسوم ترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت به این کشور زیبا و پهناور است. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار استرالیا در لیست زیر به طور مختصر برای علاقه مندان تشریح شده است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه با ترجمه به زبان انگلیسی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • اثبات تمکن مالی با ارائه سند مالکیت املاک و مستغلات
  • ارائه اصل رزومه کاری و معرفی نامه از کارفرمای استرالیایی
  • ارائه گردش حساب 6 ماهه
  • تحویل و تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌های مربوطه

برای دانشجویانی که قصد اقامت موقت و کار در زمان اقامت موقت خود در استرالیا را دارند ارائه گواهی اشتغال به تحصیل الزامی می باشد که نشان دهد قصد دارند بعد از اتمام دوره اقامت موقت خود به کشورشان بازگردند. برای افراد متخصص که رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر خود برای مهاجرت به استرالیا دارند ارائه رزومه کاری با اسناد و مدارک معتبر بسیار کارآمد خواهد بود. به طور کلی فرآیند دریافت ویزای کاری کشور استرالیا با توجه به شرایط متقاضیان بین 12 تا 18 ماه زمان خواهد برد. خوب است بدانید علاوه بر امکان صدور ویزای کاری مهاجران محترم می توانند از طریق ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای خانوادگی و ویزای ازدواج به استرالیا مهاجرت قانونی داشته باشند.

شرایط و الزامات موسسات کاریابی در استرالیا

برای کاریابی در استرالیا بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید. اول از همه اینکه داشتن رزومه یا CV قوی برای انعکاس توانایی ها، مهارت ها و سابقه کاری شما جهت اطلاع کارفرما امری الزامی است و برای نگارش یک رزومه تاثیر گذار می توانید از مشاوره کارشناسان و وکلای مهاجرتی مجرب در زمینه ویزای کار استرالیا بهره ببرید. ثانیا روش های مختلفی برای کاریابی در کشور استرالیا وجود دارد که شما می توانید از این طریق سریعا به پیشنهاد کاری مطلوب خود دست یابید. وب سایت های کاریابی معتبر استرالیا یکی از این روش های کاریابی می باشد که در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • Linkdin
  • AllJobs
  • APS Jobs
  • Australian JobSearch
  • ArtsHub
  • Careerjet
  • CareerOne

نکته ای که باید یادآور شد این است که در برخی موارد افراد با اعتماد به برخی سایت ها که به عنوان موسسات کاریابی خود را معرفی نموده اند، پول و زمان خود را از بین رفته دیده اند، معمولا به دلیل عدم حضور شما در محیط این موضوع باید بسیار ریزبینانه پیگیری گردد تا سواستفاده از شما نشود. بهترین مرجع در این زمینه موسسات کاریابی است که دولت استرالیا آنها را تائید نموده است.

کاریابی در خاک استرالیا

یکی دیگر از روش های موثر و پر کاربرد کاریابی در استرالیا استفاده از موسسات کاریابی در استرالیا است که به عنوان رابط بین کارفرما و کارجوی خارجی عمل می کنند و با توجه به شرایط پرونده متقاضی و رزومه کاری او شغل متناسب با وی را پیشنهاد می کنند. از مهمترین وظایف این موسسات کاریابی می توان به ارزیابی وضعیت بازار کار استرالیا، شناسایی مشاغل مورد نیاز، تهیه CV یا رزومه کاری مناسب، مکاتبه و ارتباط فعال با کارفرمایان و کارجویان، مشاوره با طرفین قراردادکار، تهیه و تنظیم قرارداد کار و غیره را می توان نام برد. از معتبرترین موسسات کاریابی استرالیا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Robert Half
  • Morgan Counsulting
  • Hudson Australia
  • Smaart Recruitment
  • Horner Recruitment
  • Hays Recruiting Experts
  • Dixon Appointment
  • Manpower Australia

هزینه های زندگی در کشور استرالیا

بزرگترین بخش هزینه های زندگی در استرالیا بخش اجاره یا خرید خانه است به طور معمول اجاره یک آپارتمان کوچک استودیو مانند در شهر سیدنی تا 500$ (دلار) برای متقاضیان هزینه در بر خواهد داشت. هزینه خرید‌های سوپرمارکتی و خوراک با توجه به سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است اما به طور میانگین برای یک زوج جوان بین 100$ تا 200$ (دلار) در ماه خواهد بود. هزینه انرژی برای یک آپارتمان متوسط دو نفره در کشور استرالیا بین 150$ تا 300$ (دلار) متغیر است زیرا انرژی در استرالیا نسبت به کشورهای آسیایی گران است. همان طوری که در نمودار زیر نیز پیداست، هزینه خرید از بازار با 32% بیشترین درصد از مخارج زندگی افراد را در کشور استرالیا تشکیل می دهد و بعد از آن اجاره خانه در رتبه دوم هزینه ها قرار دارد:

مقایسه درصد توزیع هزینه ها در استرالیا

در بخش حمل و نقل هزینه‌ها با توجه به استفاده از تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی بسیار متفاوت است و اگر شما دائم از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید 50$ تا 80$ (دلار) در ماه بابت حمل و نقل باید بپردازید. برای جمع بندی باید گفت بین 2000$ تا 2500$ (دلار استرالیا) برای یک زوج در استرالیا هزینه زندگی باید در نظر گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا یا اخذ اقامت کاری در استرالیا با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب جستجوی کار در استرالیا

افرادی که به دنبال جستجوی کار در استرالیا می باشند سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • انواع ویزای کار و جستجوی کار در استرالیا چه شرایطی دارد؟ برای کار در استرالیا دو مورد از مرسوم ترین ویزاها ویزای کار موقت 457 و ویزای مهارت مستقل 189 است. ویزای 457 به کارگران ماهر جواز می‌ دهد که تحت حمایت یک کارفرمای استرالیایی یا حامی مالی تا 4 سال در این کشور اقامت داشته باشند و کار کنند. ویزای 189 برای آن دسته از کارگران متخصصی است که تحت حمایت مالی خانواده یا کارفرما نیستند.
  • بهترین موسسات و وب سایتهای کاریابی استرالیا کدامند؟ seek.com.au ،mycareer.com.au ،careerone.com.au.
  • اخذ ویزای کار استرالیا چند وقت طول می کشد؟ فرآیند دریافت ویزای کاری کشور استرالیا با توجه به شرایط متقاضیان بین 12 تا 18 ماه زمان خواهد برد.
  • آیا از طریق روزنامه ها و نشریات امکان پیدا کردن کار در استرالیا وجود دارد؟ بعد از وب سایت ها و موسسات کاریابی بهترین اقدام برای جستجوی کار در استرالیا استفاده از روزنامه های محلی Financial و Telegraph می باشد که نیازهای محلی مشاغل در آنها نگارش می شود.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزا و جستجوی کار در استرالیا کدامند؟ پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، ارائه اصل و کپی شناسنامه با ترجمه به زبان انگلیسی، 4 قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید، اثبات تمکن مالی با ارائه سند مالکیت املاک و مستغلات، ارائه اصل رزومه کاری و معرفی نامه از کارفرمای استرالیایی، موجودی 30 میلیون تومان در حساب بانکی و گردش 6 ماهه، تحویل و تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌های مربوطه.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *