ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی می تواند روشی راحت برای اخذ اقامت موقت این کشور محسوب گردد اما این کار نیازمند برخورداری از اطلاعات جامع است و استفاده از یک وکیل حقوقی مسلط بر امور حقوق دارایی و املاک می تواند این فرآیند سرمایه گذاری در شیلی را به مراتب آسانتر سازد. در حال حاضر افراد بسیاری به دنبال خرید ملک در کشور شیلی هستند اما اطلاع دقیقی در این زمینه ندارند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وظیفه خود می دانیم که با ارائه این مقاله پاسخگوی سوالات عزیزان متقاضی دراین خصوص باشیم:

  • شرایط لازم برای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور شیلی چیست؟
  • مراحل فرآیند خرید ملک در شیلی به چه صورتی می باشد؟
  • وظیفه و مسئولیت های وکیل حقوقی در فرآیند خرید ملک در کشور شیلی چیست؟
  • قیمت هر متر مربع زمین در کشور شیلی چقدر است؟

روش های سرمایه گذاری در شیلی

جمهوری شیلی کشوری به پایتختی شهر سانتیاگو در کرانه های اقیانوس آرام می باشد. این کشور با جمعیت 18.89 میلیون نفری یکی از کشورهای ثروتمند قاره آمریکای جنوبی محسوب می شود. زبان رسمی مردمان شیلی زبان اسپانیایی و ارز رسمی پزو شیلی (CLP) می باشد. در سال های اخیر به دلیل ارائه گزینه های اقامت آسان و ارزان، کشور شیلی به یک مقصد بسیار جذاب و معروفی برای مهاجران خارجی مخصوصا سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است.


برنامه اقامت شیلی طوری است که شما پس از 186 روز اقامت در شیلی به اقامت دائمی شیلی و پس از 5 سال پاسپورت این کشور ثروتمند آمریکای لاتین را بدست آورید. با این شرح روش های اخذ اقامت دائم شیلی از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • اخذ اقامت دائم شیلی با درآمد پاسیو: با اثبات درآمد ماهیانه حداقل 1500$ (دلار آمریکا) برای هر فرد و حداقل 500$ (دلار آمریکا) برای هر عضو خانواده
  • اخذ اقامت دائم شیلی برای بازنشستگان: با اثبات درآمد ماهیانه حداقل 125000$ (دلار آمریکا) برای هر فرد و حداقل 25000$ (دلار آمریکا) برای هر عضو خانواده
  • اخذ اقامت دائم شیلی از طریق ثبت شرکت: حداقل سرمایه گذاری 60000$ (دلار آمریکا)
  • اخذ اقامت شیلی از طریق خرید ملک: بدون محدودیت سرمایه

شرایط سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

بر اساس قوانین کشور شیلی، هر فرد یا شرکت خارجی اعم از اینکه مقیم شیلی باشد یا خیر می تواند از این کشور ملک خریداری کند. با این حال توجه شود که برای شهروندان خارجی محدودیت هایی نیز برقرار است. از جمله این محدودیت ها می توان به محدودیت هایی با توجه به اراضی نزدیک مناطق نظامی و مرزهای کشور اشاره کرد. اما هیچ جای نگرانی نیست، چرا که شیلی دارای قوانین قوی حفاظت کننده از حقوق اموال و دارایی شامل سرمایه گذاری در املاک می باشد.

درباره شرایط سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی باید بدانید که این کار دارای یک روند کاملا رسمی و اداری است. در این زمینه شما حتما نیازمند اخذ مشاوره از وکیل مهاجرتی آشنا به حقوق مالکیت هستید. در شیلی، کلیه قراردادهای فروش بایستی قبل از ثبت رسمی در دفترخانه قول نامه شود. عدم ثبت نقل و انتقال ملک موجب ابطال قرارداد خرید ملک می گردد. توجه شود که کل فرآیند ثبت رسمی یک ملک در دفترخانه اسناد رسمی شیلی نهایتا 20 الی 40 روز طول می کشد. برای اطلاع از هزینه های مربوط به خریدار و فروشنده در جریان معامله ملک در شیلی جدول زیر را مشاهده نمایید:

پارامتر هزینههزینه معامله ملک در کشور شیلی
خریدار یا فروشنده
هزینه وکیل1%خریدار
هزینه صدور سند مالکیت0.2% – 0.3%خریدار
هزینه دفترخانه0.10%خریدار
مالیات بر ارزش افزوده (VAT)19.00%خریدار
هزینه مشاور املاک2%خریدار
2%فروشنده
کل هزینه های پرداختی توسط خریدار22.30%
کل هزینه های پرداختی توسط فروشنده2%

شرایط سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

فرآیند سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی همانند سرمایه گذاری در اکثر کشورهای دنیا است. اما چند تفاوت محسوسی در این روند مهاجرت به شیلی وجود دارد که نیازمند دقت و توجه است. در حقیقت شما برای خرید ملک در شیلی بایستی با احتیاط عمل کنید و مراحل چندی را برای تحقق هدف خود در نظر بگیرید. از جمله مراحل لازم برای خرید ملک در شیلی 2024 می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مکان یابی یک ملک مناسب
  • اخذ شماره مالیاتی شیلی (RUT)
  • ارائه پیشنهاد و توافق بر سر قیمت
  • جستجوی بنچاق ملک
  • نقل و انتقال وجوه
  • امضاء در دفترخانه اسناد رسمی
  • تنظیم سند مالکیت جدید و انتقال ملک

نحوه دریافت ویزای سرمایه گذاری شیلی

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد سرمایه گذاری و خرید ملک و مستغلات در شیلی را دارند باید ویزای سرمایه گذاری این کشور را کسب کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار ویزای سرمایه گذاری 12 ماهه است و متقاضی باید هر ساله پیش از پایان اعتبار اقدامات لازم را برای تمدید اعتبار ویزای خود و ویزای همراهان انجام دهد. بعد از گذشت 5 سال از اقامت در این کشور و تمدید ویزای مورد نظر فرد و اعضای خانواده وی می توانند اقامت دائم کشور شیلی را بدست آورند. در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری شیلی الزامی می باشد فرد مدارک ذیل را تهیه کرده و در زمان مصاحبه حضوری به مامور و مسئول مربوطه در کنسولگری کشور شیلی ارائه نماید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های اخذ ویزای خرید ملک و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • در صورتی که قصد دارید به همراه اعضای خانواده به این کشور سفر کنید باید پاسپورت، مدارک شناسایی و سند ازدواج خود را ارائه نمایید.

مسئولیت های وکیل در فرآیند خرید ملک در شیلی

همانطور که بیان شد، برای انجام عملیات سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی بهره مندی از نظرات و راهنمائی های یک وکیل حقوقی حاذق و آشنا به قوانین سرمایه گذاری در کشور شیلی امری ضروری است. اما وکیلی که شما در این کار با او قرارداد امضاء کرده اید در حقیقت وکالت رسمی از طرف شما برای پیگیری امور حقوقی و اداری خرید ملک در شیلی را برعهده دارد. او قانونا مسئولیت اخذ نسخه هایی از سند ملک (Certificado de Vigenica) و گواهی وثیقه (Certificado de Hipotecasy GravAimanesy de Interdiccionesy Prohibiciones de Enajar) را بر عهده دارد.

پس از آن، وکیل مدرک پرداخت تمام و کمال مالیات زمین را از اداره دارایی شیلی (Servicios de TesorerAas) عهده دار است. بنابراین وکیل طرف قرارداد شما در هر مرحله از فرآیند سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی همراه شما عمل می کند. البته کلیه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته با مشاوره مستقیم شما انجام می پذیرد. لازم به یادآوری است که فروش املاک در شیلی مشروط بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نمی باشد مگر، فروش اولی های ساخته شده توسط یک شرکت سازنده ملک که منوط به پرداخت VAT در حدود 19% می باشد.

درباره شیلی و اجاره مسکن در این کشور

شیلی به صورت یک نوار بلند در نقشه آمریکای جنوبی دیده می شود و با کشور پرو از شمال، بولیوی از شمال شرق و با آرژانتین از ناحیه شرقی مرز مشترک دارد. کشور شیلی سرزمینی به وسعت 756950 کیلومتر مربع را در بر گرفته و پایتخت آن شهر سانتیاگو می باشد که در مرکز این کشور قرار گرفته است. در سال 2024، جمعیت شیلی 19.1 میلیون نفر اعلام شده که درصد عمده آن را شیلی تبارها تشکیل می دهند. زبان رایج در این کشور اسپانیایی بوده که به لهجه شیلیایی صحبت می شود. دین اکثریت مردم شیلی مسیحیت بوده و خدا ناباورها و پیروان ادیان دیگر نیز در جابگاه های بعدی قرار می گیرند. این کشور یکی از اعضای سازمان ملل و اتحادیه آمریکای جنوبی است و یکی از قطب های اقتصادی مهم منطقه به شمار می رود.

طی سال های اخیر فرصت های سرمایه گذاری گوناگونی در شهر سانتیاگو پدید آمده که منجر به رشد اقتصادی این کشور شده است. وجود منابع طبیعی فراوان از جمله مس، طلا و نقره در صحرای آتاکاما از پایه های مهم اقتصاد این کشور به شمار می روند. هم چنین به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان، صنعت توریسم نیز از مهم ترین منابع درآمدی شیلی محسوب می شود. همانند سایر کشورهای دنیا، مهاجرت به شیلی از طریق راه های گوناگونی از جمله سرمایه گذاری، کار، تحصیل و ازدواج امکان پذیر است. وجود آپارتمان و خانه های متنوع با امکانات گوناگون در سایت های مریوط به مسکن باعث شده تا یافتن و اجاره مسکن در شیلی روند ساده تری به خود بگیرد.

نمودار مقایسه نرخ اجاره ماهیانه آپارتمان در پایتخت های آرژانتین و شیلی

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر شیلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر به طرق قانونی از جمله سرمایه گذاری در لهستان مقالاتی را تهیه نموده اند.

سوالاتی درباره سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

برخی از پرسش هایی که همواره در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه های خرید ملک در شیلی بالا است؟ هزینه هر متر مربع ملک در این کشور را می توان در حدود 3440$ (دلار) ارزیابی کرد.
  • آیا می توان از طریق خرید ملک در شیلی، به اقامت این کشور دست پیدا کرد؟ بله این یک فرصت مناسب برای شهروندان خارجی است.
  • آیا هزینه های نگهداری ملک در این کشور بالا است؟ خیر این هزینه ها بالا نیست و فرد می تواند ملک خریداری شده را به اجاره بسپارد.
1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری با خرید ملک در شیلی

  1. مهرداد گفت:

    سلام
    شغل اصلی بنده در زمینه مواد افزودنی بتون و آببندی مخازن بتونی هست
    چطور میتونم برای اقامت دائم کشور شیلی اقدام کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری دریافت کنید.
      بهتر هست از طریق ساخت های معتبر کاریابی توی این کشور، کارفرماهای برتر رو پیدا کنید و با اون ها مکاتبه داشته باشید تا واسه شما پیشنهاد کاری ارسال کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *