ویترین

سرمایه گذاری در تایوان

سرمایه گذاری در تایوان

سرمایه گذاری در تایوان نه تنها شرایط بسیار عالی به همراه دارد، بلکه دارای مزایای بی شمار در زمینه های مختلف است. تایوان در مرکز منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارد و با آمریکا در سراسر اقیانوس آرام در شرق، ژاپن در شمال، سرزمین اصلی چین در غرب و بازارهای نوظهور انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا در جنوب همسایه است. چه برای حمل و نقل دریایی یا هوایی، تایوان در موقعیت عالی برای اتصال به بازارهای آسیا و اقیانوسیه و جهانی و همچنین اولین انتخاب برای شرکت های چند ملیتی برای ایجاد دفتر مرکزی عملیاتی در آسیا و اقیانوسیه است. هدف این راهنمای تهیه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک به سرمایه گذاران برای درک محیط سرمایه گذاری تایوان، مزیت های سرمایه گذاری و معرفی مسائل مربوط به سرمایه گذاری، حسابداری، قانون، مالیات، مسائل شغلی است که می تواند به عنوان مرجعی برای سرمایه گذاران باشد.

به طور خلاصه، تایوان به عنوان یک مرکز اصلی حمل و نقل آسیا و اقیانوسیه و به عنوان یک مرکز علم و فناوری جهانی قرار دارد. این، علاوه بر پایه های صنعتی مستحکم خود، با پشتیبانی از یک سیستم مالی پایدار و یک مرکز استعداد برجسته، یک مزیت سرمایه گذاری عالی ایجاد می کند و سرمایه بین المللی را برای سرمایه گذاری در تایوان جذب می کند. تایوان به سرمایه گذاران فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در اقتصاد مدرنی که از نزدیکی آن به چین و آسیای جنوب شرقی سود می برد، ارائه می دهد. با اقتصاد متنوع با فناوری پیشرفته، تورم کم و بیکاری کم، سرمایه گذار بین المللی ممکن است بخواهد با استفاده از شاخص های مختلف، سرمایه گذاری در این بازار را در نظر بگیرد. در ادامه با شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در تایوان بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط سرمایه گذاری در تایوان

تایوان در موقعیت اقتصادی و ژئواستراتژیک قابل توجهی قرار دارد و دارای لجستیک و حمل و نقل مناسب است. تایوان علیرغم اندازه جمع و جور خود دارای زیرساخت کامل و زنجیره تامین صنعتی بسیار یکپارچه است که علاوه بر چندین دهه تجربه در پرورش استعدادهای برجسته علمی و فناوری، پایه و اساس توسعه صنعتی تایوان را بنا نهاده است. در حال حاضر، نزدیک به نیمی از شرکت‌ های فهرست ‌شده در بازار متمرکز تایوان به صنعت الکترونیک با تغییرات روند و شیوه‌ های نوآورانه آن تعلق دارند. عملکرد صحیح تامین مالی بازار اوراق بهادار، شرکت ها را قادر می سازد تا قوی تر شوند و توسعه اقتصاد تایوان را ارتقاء دهد. تایوان به دلیل سیاست‌ های اقتصادی مطلوب و نزدیکی به چین، طی چند دهه گذشته به یکی از موفق‌ ترین اقتصادهای جهان تبدیل شده است.

اطلاعات بیشتر در باب خرید ملک در تایوان

با تولید ناخالص داخلی $1.143 (تریلیون دلار) در سال 2019، اقتصاد این کشور از نظر برابری قدرت خرید (PPP) بیست و دومین اقتصاد بزرگ جهان بوده است و این امر تایوان را برای سرمایه گذاران بین المللی بسیار مهم می کند.

در نمودار زیر به رشد تولید ناخالص داخلی در تایوان اشاره شده است:

رشد ناخالص داخلی تایوان

تایوان به تازگی صنعتی شده است و نشانه های زیادی از رشد و ثبات اقتصادی در آینده را نشان می دهد. صندوق های قابل معامله در بورس (EFT) و رسیدهای سپرده گذاری آمریکایی (ADR) 2 روش رایج برای سرمایه گذاری در تایوان هستند. سرمایه‌گذاران تایوان را جذاب می‌ دانند زیرا از نظر مالی مستحکم است و کمتر از گذشته به جریان‌ های صادراتی واحد به ایالات متحده وابسته است. با این حال، روابط ژئوپلیتیکی و اقتصادی این کشور با چین ریسک بیشتری را برای سرمایه گذاری در آنجا به همراه دارد.

استارت آپ فنلاند مسیری ایمن برای مهاجرت به حوزه شنگن

مزایا و خطرات سرمایه گذاری در تایوان

تایوان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی است، اما قبل از سرمایه گذاری سرمایه گذاران باید چندین ریسک را به دقت در نظر بگیرند.

در جدول زیر به مزایا و خطرات سرمایه گذاری در تایوان اشاره شده است:

مزایای سرمایه گذاری در تایوانخطرات سرمایه گذاری در تایوان
زیرساخت های بی نظیروابستگی شدید به چین
شرکای تجاری متنوعخطرات ژئوپلیتیک از چین

تایوان کشوری است که به تازگی توسعه یافته و دارای اصول بنیادی بسیار مطلوبی است. اینها شامل تورم پایین، بیکاری کم، مازاد تجاری ثابت و ذخایر خارجی بالا است که می تواند به محافظت از آن در برابر مشکلات کمک کند. شایان ذکر است که تایوان در چند سال گذشته از ایالات متحده فاصله گرفته است و از 32% صادرات خود در سال 1990 به تنها 14.1% تا سال 2023 رسانده است و بهبود بازارهای نهایی چین، آسیای جنوب شرقی و اروپا نیز به این امر کمک می کند. اما علاوه بر مزایای، باید خطرات سرمایه گذاری در تایوان نیز در نظر گرفته شوند. اقتصاد تایوان به شدت به رشد چین وابسته است، با توجه به اینکه این همسایه تقریباً 26% از صادرات و 21% از واردات آن را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که هر گونه کندی در چین می تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد.

همچنین نزدیکی تایوان به چین منجر به ایجاد تعدادی از مسائل ژئوپلیتیکی در چند دهه گذشته شده است. لازم به ذکر است که تایوان یکی از تولیدکنندگان عمده نیمه هادی ها است که همچنان در حال افزایش تقاضای جهانی است. برخی از کارشناسان این جایگاه را راهی برای رهایی تایوان از وابستگی به چین می دانند، در حالی که برخی دیگر هشدارهایی را در مورد عدم تنوع تایوان در صادرات مطرح می کنند.

مزایا و خطرات سرمایه گذاری در تایوان

معرفی بخش های اصلی اقتصاد تایوان

سرمایه گذاری در تایوان نیاز به داشتن آشنایی کامل با اقتصاد این کشور و همچنین بخش های اصلی اقتصاد تایوان دارد. در این بخش قصد داریم بخش های اصلی اقتصاد تایوان را معرفی کنیم.

بخش های اصلی اقتصاد تایوان عبارتند از:

  • ارتباطات و اینترنت
  • نیمه هادی
  • داروسازی
  • اقتصاد دایره ای
  • ماشین آلات هوشمند
  • امنیت اطلاعات
  • انرژی سبز

تایوان به عنوان یک مرکز حمل و نقل در آسیا و اقیانوسیه بین شمال شرق آسیا و جنوب شرق آسیا، دارای فرودگاه ها و بنادر بین المللی درجه یک است و ارتباط خوبی با سایر کشورها دارد. میانگین زمان پرواز از تایپه به شهرهای بزرگ در غرب اقیانوس آرام مانند توکیو، سئول، پکن، شانگهای، هنگ کنگ و سنگاپور تنها 2.55 ساعت است. محیط سرمایه گذاری در تایوان در سطح بین المللی به طور قابل توجهی به رسمیت شناخته شده است به طوری که در رقابت جهانی (موسسه بین المللی توسعه مدیریت IMD 2023) رتبه هفتم را کسب کرد. هموطنان عزیز در صورتی که مایل به اخذ ویزای تایوان جهت مهاجرت به این کشور باشند می توانند انجام تمامی امور حقوقی خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *