ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در عمان

سرمایه گذاری در عمان

سرمایه گذاری در عمان یکی از بهترین روش های توسعه سرمایه طی سال 2022 می باشد. در کشور عمان فرصت های مختلف برای سرمایه گذاری وجود دارند که در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا به برجسته ترین آن ها اشاره کنند و متقاضیان و هموطنان عزیز را از شرایط سرمایه گذاری در عمان آگاه سازند. لازم به ذکر است عمان کشوری در حال توسعه اما ثروتمند است.

  • آیا سرمایه گذاری در عمان منجر به اخذ اقامت می شود؟
  •  حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به عمان چقدر است؟
  • بهترین زمینه ها برای سرمایه گذاری در این کشور کدامند؟
  • مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در عمان چیست؟

شرایط اقتصادی کشور عمان در 2022

در زمینه تنوع اقتصادی مبتنی بر صادرات، دولت کشور عمان کوشیده است در سال 2022 از منابع طبیعی خود، به ویژه گاز طبیعی، بهره برداری و تولید کند و ارزش افزوده آن منابع را افزایش دهد. پروژه PP، اوره و آمونیاک، پروژه متانول، ذوب آلومینیوم، پروژه فولاد و آهن و سایر پروژه ها علاوه بر پروژه کود در پروژه های Wilayat Sur و Qalhat LNG از اصلی ترین پروژه های دولت کشور عمان می باشند.

علاوه بر نزدیکی به آفریقا، کشور عمان در مرکز پیوند های شرقی و غربی به بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی قرار گرفته است. دولت عمان سرمایه گذاری های پایدار و جاه طلبی در زیرساخت های کشور از جمله در بخش تولید، مناطق ویژه اقتصادی، بندرها، فرودگاه ها، راه آهن و جاده ها و همچنین در بخش مراقبت های بهداشتی، سیستم های آموزشی، ارتباط از راه دور و امکانات انجام داده است. پیشرو زیرساخت های ارتباطی پیشرفته ارتباطی از شبکه های داخلی و بین المللی بهم پیوسته عمان متعهد به تنوع اقتصادی و سرمایه گذاری است. به یاد داشته باشید که در عمان محدودیتی برای بازگشت سرمایه یا سود وجود ندارد.

چرا سرمایه گذاری در عمان؟

موارد زیر باعث شده اند تا تعداد سرمایه گذارانی که قصد دارند اقدام به سرمایه گذاری در عمان کنند، افزایش یابد:

  • خدمات رقابتی
  • معافیت مالیاتی به مدت 5 سال (با شرایط خاصی قابل تمدید است)
  • مالیات بر درآمد برای افراد وجود ندارد.
  • آزادی نقل و انتقال سرمایه و سود
  • مالکیت کامل خارجی (مالکیت از 70% تا 100% پس از تصویب شورای وزیران آغاز می شود)
  • افتتاح شعب یا دفاتر نمایندگی شرکت های خارجی در عمان (شرکت هایی که تجارت را از طریق قراردادهای خاص یا توافقات با دولت انجام می دهند، مجاز به ایجاد شعبه یا افتتاح دفتر نمایندگی تجاری در عمان هستند)
  • انواع مختلف اشخاص تجاری و مزایای اصلی آنها (برای تنظیم کار سرمایه گذار، می توان بیش از یک شخص حقوقی در عمان تشکیل داد از جمله شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص، شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های هلدینگ)

عمان یک مرکز ایده آل در مرکز پیوندهای کشورهای شرقی به غربی و بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی پیوسته است. عمان درست در خارج از خلیج فارس و تنگه هرمز، در امتداد خطوط شلوغ حمل و نقل که سهم قابل توجهی از ترافیک تجاری دریایی جهان را به خود اختصاص داده اند قرار گرفته است. لازم به ذکر است که عمان از دسترسی و اتصالات مناسب به خلیج فارس، آفریقا و شبه قاره هند برخوردار است.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در عمان

سرمایه گذاران اعم از عمانی یا خارجی می توانند طبق قوانین و مقرراتی که در این زمینه توسط دولت کشور عمان تعیین شده است با کسب صلاحیت اقدام به سرماهی گذاری در عمان کنند. این شرایط به صورت زیر می باشد:

  • متقاضی باید 18 سال سن داشته باشد.
  • فقط اتباع عمان و خلیج فارس حق ثبت نام در مؤسسات انفرادی را دارند.
  • تقاضای ثبت نام باید قبل از رزرو نام تجاری موسسه انجام شود.
  • درخواست باید همراه با کپی از هویت مدنی صاحب موسسه باشد و مجاز به امضای آن باشد.

شرایط شروع تجارت و تاسیس کمپانی در عمان

شروع تجارت و سرمایه گذاری در عمان در زمینه های مختلفی امکان پذیر می باشد. یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در کشور عمان، تاسیس کمپانی می باشد. شرایط ثبت شرکت با توجه به انواع آنها متفاوت است. تاسیس یک کمپانی با امضای تفاهم نامه انجمن توسط شرکای کمپانی امکان پذیر می باشد. به یاد داشته باشید که قبل از ثبت نام باید ثبت نام تجاری شرکت ثبت شود. همچنین کپی شناسنامه شرکای شرکت و کارمندان مختلف باید همراه با اوراق ثبت نام ارائه شود.

با در نظر گرفتن قوانین و مقررات تعیین شده توسط دولت کشور عمان، تاسیس کمپانی ها و دفاتر تجاری زیر در کشور عمان امکان پذیر می باشد:

  • سازمان فردی
  • شرکت سرمایه گذاری مشترک
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شعبه یک موسسه یا شرکت خارجی

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در عمان

سازمان فردی در عمان

همانطور که از نام آن مشخص است، سازمان فردی  سازمانی تجاری است که توسط یک شخص حقیقی تأسیس شده است. صاحب مسئولیت مسئولیت هرگونه تعهدی است كه از طرف شركت انجام می شود. حداقل سرمایه مورد نیاز جهت تاسیس سازمان فردی 8000$ (دلار آمریکا) می باشد. این نوع ثبت نام فقط به اتباع عمانی و GCC محدود می شود. برخی فعالیت های تجاری فقط برای اتباع عمان طراحی شده اند. جهت مطلع شدن از شرایط اشتغال در کشور عمان می توانید به مقاله کار در عمان مراجعه کنید.

شرکت سرمایه گذاری مشترک در عمان

این نوع از شرکت یک شرکت بازرگانی است که توسط دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تاسیس می شود و بدون ایجاد تأثیر در اشخاص ثالث بین اعضای خود روابط حقوقی برقرار می کند. سرمایه گذاری مشترک دارای نام تجاری نیست و وجود آن در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نیست. سرمایه گذاری مشترک مشمول ثبت یا انتشار در ثبت تجاری نمی باشد.

شرکت با مسئولیت محدود در عمان

یک شرکت با مسئولیت محدود یک شرکت بازرگانی با سرمایه مشخص است و به سهام برابر تقسیم می شود. به یاد داشته باشید که تعداد شرکای این نوع شرکت از 2 الی 40 شریک می باشد. شرکا باید مطابق قانون، شرکت با مسئولیت محدود را در ثبت تجاری ثبت کنند. نام یک شرکت با مسئولیت محدود ممکن است از هر کلمه ای تشکیل شده باشد و ممکن است نام یک یا چند شریک در شرکت را شامل شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این کمپانی 50000$ (دلار آمریکا) می باشد.

شرکت سهامی خاص در عمان

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی است که سرمایه آن به سهام با ارزش برابر تقسیم می شود و به روال مقرر در قانون معامله می شود. مسئولیت سهامدار محدود به عملکرد ارزش سهامی است که وی در آن مشترک شده است. یک شرکت سهامی خاص حداقل از سه شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل شده است. انواع شرکت های سهامی خاص در کشور عمان به دو بخش SAOC و SAOG تقسیم می شوند.

شعبه یک موسسه یا شرکت خارجی در عمان

هر موسسه یا شرکت خارجی که با یک نهاد دولتی یا نیمه دولتی یا با یک شرکت دولتی قرارداد دارد می تواند به عنوان یک شعبه خارجی در عمان به ثبت برسد و فعالیت کند. ثبت شعبه بستگی به مدت قرارداد های دولتی دارد که متقاضیان باید آن را نیز ثبت کنند. شعبه نباید به دنبال انجام مشاغل با بخش خصوصی باشد. شعب موسسات و شرکت های خارجی فقط می توانند فعالیت های زیر را در کشور عمان انجام دهند:

  • قراردادها یا توافق نامه های ویژه را با دولت اجرا کنند.
  • انجام فعالیت های تجاری که شورای وزیران اعلام کرد برای عمان ضروری است.

علاوه بر زمینه های سرمایه گذاری ذکر شده در کشور عمان، متقاضیان می توانند در زمینه های نفت و گاز، صنعت توریسم، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، کشاورزی و زراعت و همچنین خدمات لجستیکی اقدام به سرمایه گذاری در عمان کنند. شما عزیزان اگر به فکر کسب اقامت عمان و یا سایر کشورهای خارجی هستید، می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط لازم به صورت کامل آگاه شوید.

امتیاز دهید

یک دیدگاه برای “سرمایه گذاری در عمان

  1. RAH گفت:

    سلام
    منظور از سرمایه گذاری یعنی اینکه افتتاح حساب به مبلغ 50000 دلار باید سرمایه در گردش و قابل برداشت هست یا باید در حساب بانکی بلوکه بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *