ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در هنگ کنگ

سرمایه گذاری در هنگ کنگ

شرایط سرمایه گذاری در هنگ کنگ با سایر مقاصد دنیا متفاوت است و این کشور قوانین ویژه ای را پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار داده است. متقاضیان و هموطنانی که قصد دارند از شرایط سرمایه گذاری در هنگ کنگ، معاملات در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، تاسیس کمپانی در هنگ کنگ و سایر موارد آگاه شوند، می توانند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا انتهای این نوشتار همراهی کنند.

هنگ کنگ یک مقصد عالی برای سرمایه گذاری است که به خاطر مالیات کم و توافق های تجارت آزاد مشهور می باشد. از زمان بدست آوردن استقلال به عنوان یک حاکمیت مستقل در ژوئیه 1997 میلادی، این امر مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی در سراسر جهان قرار گرفته است. هنگ کنگ به طور مداوم در صدر جدول شاخص های اقتصادی جهان می باشد.

  • مزایای سرمایه گذاری در کشور هنگ کنگ چیست؟
  • راه های سرمایه گذاری در این کشور کدامند؟
  • آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • آیا سرمایه گذاران در این کشور می توانند ویزای همراه داشته باشند؟

مسیر سرمایه گذاری در هنگ کنگ در 2024

سرمایه گذاران و افراد کارآفرینی که با هدف اقامت هنگ کنگ از طریق سرمایه گذاری علاقمند هستند در این منطقه تجاری سرمایه گذاری نمایند، ویزای سرمایه گذاری وجود دارد که می تواند مسیری جدید جهت اخذ اقامت و فعالیت های تجاری در هنگ کنگ فراهم سازد. در 2024 شرایط اخذ این نوع ویزا بدین صورت است که فرد متقاضی باید این توانایی را داشته باشد که به اداره مهاجرت هنگ کنگ ثابت نماید قصد تاسیس یک شرکت تجاری را در این منطقه دارد که معمولا از نوع شرکت های تجاری و ثبتی LLC می باشد و بدین ترتیب علاقمند است برخی مشاغل محلی را از این طریق در منطقه هنگ کنگ راه اندازی کند.


ضمن این که در این راستا برای افراد زیادی از جمله شهروندان هنگ کنگی یا در صورت لزوم بسیاری از افراد با مهارت خارجی اشتغال زایی می شود و کسب و کار بسیاری از فروشندگان و تامین کنندگان محلی رونق می گیرد. قطعا فعالیت های چنین فرد سرمایه گذار، در راستای پیشرفت و توسعه اقتصاد هنگ کنگ خواهد بود.

از شرایط مهمی که جهت اخذ اقامت هنگ کنگ از طریق سرمایه گذاری برای متقاضی وجود دارد این است که فرد سرمایه گذار نباید سابقه هیچ گونه جرایم کیفری، سوء پیشینه و جنایت داشته باشد و علیه او هیچ شکایتی نشده باشد. تحصیلات حداقل کارشناسی برای این امر الزامی بوده و فرد سرمایه گذار می بایست ثابت نماید که در راستای فعالیت های تجاری در هنگ کن، نقش و سهم بسزایی در اقتصاد و بازار این منطقه دارد.

معاملات در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ

از زمان جدایی هنگ کنگ از بریتانیا در سال 1997، هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین تحت اصل یک کشور و دو سیستم کار کرده اند. هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه نامیده می شود و به راحتی می تواند سرمایه داری را دنبال کند و مالیات، پول، تجارت و ارز خود یعنی دلار هنگ کنگ را اداره کند. در اواسط نوامبر سال 2014، برنامه ای با عنوان “اتصال بورس شانگ های و هنگ کنگ” راه اندازی شد که یک کانال مرزی برای دسترسی به بازارهای سهام و سرمایه گذاری ایجاد می کند. این برنامه به سرمایه گذاران در خط اصلی چین و هنگ کنگ اجازه داد تا شرکت های مشخص شده در بورس کالا از طریق بورس اوراق بهادار محلی خود تجارت کنند.

آسان ترین راه برای سرمایه گذاران خارجی برای مواجهه با اوراق بهادار هنگ کنگ، از طریق صندوق های مبادله ای با ارز است که با امنیت بالایی همراه می باشد. ETFs راهی غیر مستقیم برای نگهداری سهام در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است. ADR ها راهی مستقیم برای تملک هستند؛ اما انتخاب ها به طور جدی محدود هستند. سرمایه گذاران علاقه مند به مشارکت مستقیم و گسترده در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ باید یک کارگزاری را در یک شرکت کارگزاری در کشور خود تاسیس کنند که زمینه ای برای تجارت بین المللی فراهم می کند. شرکت های کارگزاری که دسترسی بین المللی را ارائه می دهند، به طور کلی مبادلات بین المللی زیادی را ارائه می دهند.

اصول اساسی سرمایه گذاری در هنگ کنگ

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در هنگ کنگ هستند، در قدم اول باید اصول اساسی سرمایه گذاری در این کشور را به خوبی مطالعه کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند سرمایه گذاری در هنگ کنگ مواجه خواهند شد. برخی از مهمترین اصول اساسی جهت سرمایه گذاری در هنگ کنگ به شرح زیر می باشند:

اصول اساسی سرمایه گذرای در هنگ کنگتوضیحات
اهدافسرمایه گذارن بین المللی باید اهداف سرمایه گذاری روشن و مناسبی را ایجاد کنند.
هزینهسرمایه گذاران خارجی باید هزینه های سرمایه گذاری در این کشور را به حداقل برسانند.
انضباطمتقاضیان سرمایه گذرای در هنگ کنگ باید دیدگاه و انضباط طولانی مدت را حفظ کنند.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در هنگ کنگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری در هنگ کنگ

انواع نهادهای سرمایه گذاری در هنگ کنگ

انواع نهادهای سرمایه گذاری در هنگ کنگ در سال 2024 عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود، مشارکت محدود و مالکیت فردی
  • ثبت دفتر شعبه هنگ کنگ
  • ثبت شرکت فرعی هنگ کنگ
  • ثبت مالکیت فردی هنگ کنگ

تحت نظارت احکام شرکت های هنگ کنگ، هر فرد (خارجی یا داخلی) بالای 18 سال می تواند یک شرکت در هنگ کنگ راه اندازی کند. اولین و مهم ترین قدم برای شروع یک تجارت و سرمایه گذاری در هنگ کنگ، تصمیم گیری در مورد ساختار مناسب تجارت و سرمایه گذاری می باشد. ارزیابی و بررسی جوانب مثبت و منفی هر نوع تجارت و سرمایه گذاری در هنگ کنگ بسیار مهم می باشد و متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند با این کار بهترین نوع ساختار تجاری را انتخاب کنند. متداول ترین نوع نهادهای تجاری در هنگ کنگ شرکت ها، مالکیت شخصی و مشارکت های تجاری هستند.

شرکت با مسئولیت محدود در هنگ کنگ

رایج ترین نوع نهاد تجاری که در هنگ کنگ ثبت شده است یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی می باشد. شرکت های با مسئولیت محدود دارای یک شخصیت حقوقی جداگانه، مسئولیت محدود برای صاحبان آن، درک عمومی قوی و یک ساختار ماندگار هستند. جمع آوری سرمایه و انتقال مالکیت با مقایسه سایر ساختارهای تجاری مانند مالکیت شخصی و کمپانی های مشارکتی آسان تر است. متخصصان تجارت خارجی اغلب از این نوع نهاد به عنوان یک شرکت فراساحلی در هنگ کنگ یاد می کنند. یک شرکت با مسئولیت محدود، از دارایی های شخصی در برابر خطرات و بدهی های تجاری محافظت می کند و یک واحد حقوقی جداگانه می باشد.

تاسیس یک کمپانی با مسئولیت محدود در هنگ کنگ می تواند تحت دستورالعمل شرکت ها در هنگ کنگ انجام شود. این شرکت از اعضای حقوقی تشکیل می شود و لازم به ذکر است که این نوع شرکت ها می توانند هم با مسئولیت محدود و هم نامحدود باشند. به ندرت سرمایه گذاران برای تاسیس شرکت نامحدود تصمیم می گیرند. یک شرکت با مسئولیت محدود می تواند یک شرکت خصوصی یا یک شرکت دولتی باشد و با سهام محدود یا با ضمانت محدود باشد. انتخاب برتر در بین سرمایه گذاران در هنگ کنگ راه اندازی یک شرکت محدود خصوصی است، که در آن بدهی های مالکان محدود به دارایی های شرکت باشد و دارایی های شخصی آن ها از بدهی های تجاری محافظت می شود.

شرکت سهامی خاص در هنگ کنگ

شرکت سهامی خاص برای مشاغل در مقیاس کوچک و کم خطر با داشتن یک مالک مناسب می باشند. لازم به ذکر است که این شرکت ها به آسانی راه اندازی می شوند. با این حال، این یک ساختار تجاری پیشنهادی برای کارآفرینان نیست زیرا از یک شخص حقوقی مجزا را تشکیل نمی دهد و از دارایی های شخصی مالک در برابر بدهی های تجاری محافظت نمی کند. این نوع کمپانی یک شرکت تجاری است که متعلق به سازمان های غیر دولتی یا تعداد نسبتاً کمی از سهامداران یا اعضای شرکت است که سهام شرکت خود را به سهام عمومی عرضه نمی کند و یا با آن ها تجارت نمی کند.

سرمایه گذاری از طریق شرکت سهامی عام در هنگ کنگ

سرمایه گذاری از طریق شرکت سهامی عام در هنگ کنگ

تاسیس یک شرکت سهامی عام در هنگ کنگ با داشتن بیش از 50 عضو امکان پذیر می باشد و سهام این نوع شرکت قابل عرضه به مردم می باشد. معمولاً شرکت های خصوصی متوسط ​​تا بزرگ که به رشد قابل توجهی در صنعت دست پیدا کرده اند تصمیم می گیرند که این شرکت را با گسترش پایگاه سهامدار خود عمومی کنند. بیشتر شرکت های دولتی در بورس کالا فهرست شده اند. شرکت های عمومی و لیست شده مشمول قوانین و مقررات سختگیرانه ای هستند، زیرا سرمایه ها را از مردم جمع آوری می کنند. از مزایای یک شرکت دولتی می توان به دسترسی آسان به سرمایه، درک عمیق عمومی و سهولت اجرای ادغام اشاره کرد.

سرمایه گذاری از طریق کمپانی های مشارکتی در هنگ کنگ

این ساختار تجاری به دو یا چند نفر اجازه می دهد مالکیت یک تجارت واحد را به اشتراک بگذارند. کمپانی های مشارکتی تقسیم مسئولیت را امکان پذیر می سازد و توانایی جمع آوری بودجه را افزایش می دهد. رایج ترین شکل مشارکت، مشارکت محدود است، زیرا مسئولیت محدودی را برای شرکای محدود ارائه می دهد. کمپانی های مشارکتی در هنگ کنگ به عنوان تجارت هایی تعریف شده اند که توسط دو یا چند نفر مشترکاً ایجاد شده و برای ادامه کار با هدف به اشتراک گذاری سود، تأسیس می شوند. کمپانی های مشارکتی در هنگ کنگ توسط اداره مشارکت مدیریت می شود و از دو نوع مشارکت عمومی و مشارکت محدود تشکیل می شوند.

ثبت دفتر کمپانی خارجی در هنگ کنگ

شرکت های خارجی علاقه مند به راه اندازی دفتر در هنگ کنگ می توانند دفتر شعبه، شرکت تابعه یا یک دفتر نمایندگی را به ثبت برسانند. شرکت تابعه، شعبه و دفتر نمایندگی سه ساختار تجاری برای شرکت های خارجی است که مایل به حضور در هنگ کنگ هستند. انتخاب ساختار خاص تجارت به برنامه ها و اهداف تجاری شرکت خارجی بستگی دارد. بیشتر شرکت های کوچک و متوسط ​​برای انتخاب یک شرکت تابعه یا یک دفتر نمایندگی انتخاب می کنند، در حالی که شرکت های بزرگ تصمیم به راه اندازی یک شعبه دارند.

اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در هنک کنگ

برای راه اندازی یک شرکت در هنگ کنگ، به طور معمول به اسناد زیر نیاز است:

  • نسخه ای از اساسنامه شرکت
  • نام شرکت
  • آدرس ثبت شده
  • شرح مختصری از فعالیت های تجاری
  • جزئیات سهامداران، مدیران و دبیر شرکت
  • مسئولیت اعضا
  • سرمایه سهم ثبت شده در اختلاط
  • تعداد سهام گرفته شده توسط مشترکان
  • کپی گذرنامه، اثبات آدرس مسکونی در خارج از کشور
  • کپی شناسنامه هنگ کنگ (سهامداران و مدیران مقیم)
  • کپی اثبات آدرس مسکونی (سهامداران و مدیران مقیم)
  • کپی اسناد ثبت شرکت مادر مانند گواهی ثبت اختراع و اساسنامه

به یاد داشته باشید که نسخه های ترجمه شده مدارک ذکر شده به زبان انگلیسی حتما باید ارائه شوند. متقاضیان و هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به هنگ کنگ با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

متداول ترین سوالات در خصوص سرمایه گذاری در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط سرمایه گذاری در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا سرمایه گذرای در هنگ کنگ انتخاب درستی برای سرمایه گذران بین المللی می باشد؟ سرمایه گذاری در هنگ کنگ به دلیل سیستم حقوقی، اقتصادی و سیاسی در این کشور بهترین گزینه برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.
  • متقاضیان برای سرمایه گذاری در هنگ کنگ به ویژه در بخش بورس به چه مواردی نیاز دارند؟ سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار در هنگ کنگ هستند، باید یک حساب کارگزاری در یک شرکت کارگذاری در کشور خود باز کنند.
  • آیا سرمایه گذاری در این کشور منجر به دریافت اقامت می شود؟ بله از این طریق نیز می توان امتیازهای زیادی به دست آورد
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *