ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در چک

متقاضیان سرمایه گذاری در چک 2 دسته هستند، افرادی که صرفا برای سرمایه گذاری اقدام مینمایند و یا متقاضیانی که هدف اخذ اقامت دارند. به دنبال درخواست متقاضیانی که بیشتر جهت اخذ اقامت دست به این کار می زنند این مقاله را نگارش کرده ایم تا از کم و کاست این پروسه و مزایا و معایب آن کاملا آگاه شوید. یکی از راه هایی که در میان برنامه های مهاجرتی وجود دارد، سرمایه گذاری است که در نهایت می تواند اقامت آن کشور را نیز برای متقاضی به دنبال داشته باشد، البته با توجه به گسترده بودن این موضوع پیشنهاد می کنیم برای طی نمودن مسیر درست با افراد متخصص در این زمینه مشاوره نمائید. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد طرق مختلف مهاجرتی به شما عزیزان کمک می نمایند.

شناخت کامل از جمهوری چک

این کشور که سابقا با اسلواکی بصورت کشور واحدی تحت نام چکسلواکی شناخته میشد، در سال 1993 و بدنبال تقسیمات اساسی، بصورت کشور مستقل درآمد و با نظام دموکراسی پارلمانی دوران جدیدی را آغاز کرد. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای شرقی است که مانند بسیاری از کشورهای سوسیالیستی بلوک شرق، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و فروریختن دیوار برلین، به کلی تغییر کرد.

درهای این کشور به روی دنیای آزاد گشوده شد و با عضویت در برخی معاهدات و پیوستن به اتحادیه ها، توانست به جریان مالی و تجاری دنیا متصل شود. پیوستن به اتحادیه اروپایی و عضویت در پیمان شنگن، عمده ترین آن ها بود. مجموع این اتفاقات مثبت، باعث شد که این کشور بتواند سرمایه های خارجی قابل توجهی را جذب نموده و توسعه چشمگیری در بسیاری از زمینه ها به دست آورد. هم اکنون چک جزء کشورهای توسعه یافته دنیا به شمار میرود که بالاترین سطح را در شاخص توسعه انسانی در اروپای شرقی و مرکزی داراست. از سوی دیگر، سرمایه گذاری خارجی در هر کشور، یکی از راه های مهاجرت به آن و اخذ اقامت آن کشور می باشد.

جمهوری چک نیز از این قاعده مستثنا نیست و می توان با سرمایه گذاری در چک، اقامت آن را به دست آورد. سرمایه گذاری، عنوانی عام است که شامل مصادیقی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی، سرمایه گذار در پروژه های بزرگ و غیره می باشد. کشور چک با رویکرد توسعه محوری که دارد و در نتیجه نیازمند جذب سرمایه های خارجی است، به دیده مثبتی به این امر می نگرد و با آغوش باز آن استقبال می کند. هم اکنون بر طبق آخرین رتبه بندی بانک جهانی، جمهوری چک از نظر انجام آسان بیزینس با سیر صعودی و مثبت خود در رتبه 41 جهانی قرار دارد:

رتبه جمهوری چک در بانک جهانی از نظر انجام آسان بیزینس

سرمایه گذاری در چک و مزایای آن

کشور چک هم اکنون یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه جذب سرمایه و سرمایه گذارهای خارجی است. این جذب سرمایه، ناشی از زیرساخت ها و زمینه های مساعدی است که جمهوری چک بدین منظور فراهم آورده است. در این جا به برخی از این امور اشاره می کنیم:

  • موقعیت جغرافیایی واقع در قلب اروپا و عضویت در اتحادیه اروپا
  • داشتن نیروی کار ماهر و متخصص
  • نیروی کار با قیمت مناسب و ثابت
  • محیط امن و مطمئن برای سرمایه گذاری
  • شفافیت سیستم مالی و اداری
  • نرخ رشد بالا و نرخ بیکاری پایین
  • پلت فرم موجود برای تحقیق و توسعه
  • فرهنگ، ذهنیت و نگرش نزدیک به زندگی غربی
  • پلت فرم تحقیق و توسعه

نحوه سرمایه گذاری در جمهوری چک

همچنانی که در مطالب فوق هم اشاره شد، جمهوری چک قابلیت سرمایه گذاری خارجی بالایی به همراه مزایا و امتیازات مضاعف برای شخص سرمایه گذار دارد. اما مطمئنا خیلی از سرمایه گذاران ایرانی هستند که به دنبال اطلاع از شرایط و ضوابط اقامت سرمایه گذار چک در سال 2020 هستند. اینکه بدانند باید از کجا و چگونه باید شروع بکنند، این برای آنها مهم است. به حضور این عزیزان باید اعلام کنیم که کلیه اشخاص حقیقی و صاحبان کسب و کار از طریق ثبت شرکت می توانند ویزای سرمایه گذار جمهوری چک با اعتبار 2 ساله را با ضوابط زیر دریافت کنند:

شروط دریافت ویزای سرمایه گذاری چک

متذکر میشود که حتما لازم نیست کل سرمایه مورد ذکر در زمینه بیزینس و راه اندازی شرکت تجاری به کار گرفته شود. بلکه مطابق قانون کشور چک، سرمایه گذار می تواند تا 60% سرمایه اولیه خود را در دارایی های دیگر مثل املاک، ماشین آلات و دستگاه ها و امثالهم سرمایه گذاری بکند. بدین ترتیب سرمایه گذار می تواند اقامت اتحادیه اروپایی (EU) را هم برای خود و هم اعضای خانواده همراهخ به دست آورد.

سرمایه گذاری در چک 2021 و سیاست های دولت

به منظور کاهش وابستگی بازار چک به شرکای تجاری اروپایی (عمدتا آلمان)، دولت از سال 2011 تا 2012 برای اصلاح فرصت های صادرات کشور و ساختار بازار صادرات آن و همچنین ساختار اقتصادی آن، دست به اصلاحاتی زده است. برای حمایت از این تغییرات، یک استراتژی صادرات (2012-2020) با هدف رشد سریع بازارهای در حال رشد و استراتژی برای بهبود رقابت (در سال 2011 راه اندازی شده) اجرا شده است.

وزارت صنایع و معادن جمهوری چک و موسسه توسعه سرمایه گذاری (CzechInvest) ابتکار عمل «خوش آمدید» را برای سرمایه گذاران در تاریخ 1 ژوئیه 2013 راه اندازی کرده اند که هدف آن ایجاد رویه های مهاجرت برای سرمایه گذاران خارجی درجمهوری چک است که مجوز اقامت و کار دارند. سرانجام، از ماه فوریه، دولت چک یک برنامه اقتصادی مبتنی بر ارتقاء کارآفرینی و مدرنیزاسیون اداری دولتی (به طوری که بیشتر کارآمد و شفاف است) ایجاد کرده است. برای مثال، به عنوان عواقب بنیادی، بدست آوردن بودجه عمومی در زمینه علوم، تحقیق و نوآوری آسان تر شده است.

زمینه های سرمایه گذاری در چک

همان طور که می دانید زمینه های سرمایه گذاری در چک متفاوت می باشد و اشخاص متقاضی نیز می توانند با بررسی شرایط لازم توسط وکیل مهاجرت نیز نسبت به این اقدام داشته باشند. برای سرمایه گذاری در هر کشوری شاید ورود به برخی برنامه ها همراه با بیشترین ریسک همراه باشد. سرمایه گذاری در بخش های تولیدی با تکنولوژی پیشرفته، با توجه به میراث صنعتی طولانی و غنی جمهوري چك، بسیار بالقوه است و از طریق برنامه های کمک های دولتی از جمله طرح مشوق سرمایه گذاری پشتیبانی می شود. حمایت از سرمایه گذاری در تولید تکنولوژی پیشرفته در فعالیت های CzechInvest است. بخش های آب و برق هنوز در حال فرآیند خصوصی سازی هستند. تمام سوالات مربوط به تولید کنندگان و توزیع کنندگان در این بخش ها باید به طور مستقیم به وزارت صنایع و تجارت صورت گیرد.

زمینه های سرمایه گذاری در چک

خدمات پشتیبانی تجاری و مراکز فن آوری در چک

این بخش شامل مراکز تماس با مشتری، مراکز خدمات مشترک، مراکز تخصصی، توسعه نرم افزار، مراکز تحقیق و توسعه، مراکز طراحی و مراکز بازاریابی با تکنولوژی بالا می باشد. جمهوری چک قصد دارد تا مرکز منطقه ای این سرویس ها شود و CzechInvest یکی از اولویت های آن را جذب سرمایه های مستقیم خارجی به خدمات پشتیبانی تجاری کرده است. درباره ثبت شرکت در چک در این نوشتار بیشتر مطالعه فرمائید.

خدمات مالی، گردشگری و سایر خدمات چک

خصوصی سازی بخش بانکی کامل است، اما هنوز هم فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی در بخش خدمات مالی در این کشور همانند سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد، زیرا تقاضا برای این خدمات در حال افزایش است. با این وجود، CzechInvest ناخرسند است که منابع لازم را برای کمک به سرمایه گذاری در خدمات مالی، گردشگری و سایر خدمات ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با انجمن سرمایه گذاری خارجی تماس بگیرید.

تحقیق و توسعه در جمهوری چک

هزینه های تحقیق و توسعه جمهوری چک در طول 10 سال گذشته افزایش یافته است. در سال 2004 این کشور عضو اتحادیه اروپا شد، که موجب افزایش اضافی حمایت از علم و تحقیق شد. این کشور دسترسی به انواع بودجه و برنامه های اروپایی مانند صندوق های سرمایه گذاری و اتحادیه اروپا را به دست آورد. این وجوه می تواند به ویژه برای توسعه زیرساخت های تحقیق و توسعه و فعالیت های نوآوری شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد.

اقامت سرمایه گذاری جمهوری چک

به منظور اقامت بلند مدت در کشور چک، باید درخواست ویزای اقامت بلند مدت در چک داده شود. با سرمایه گذاری در چک، ابتدا یک ویزای 6 ماهه به سرمایه گذار و همراهان وی اعطا می‌شود و پس از آن برای مدت 2 سال تمدید می‌شود. با تمدید سالانه آن اقامت، پس از گذشت 5 سال اقامت دائم به متقاضی و همراهان وی داده می‌شود و نهایتا با گذشت 10 سال، امکان درخواست تابعیت و دریافت پاسپورت چک وجود دارد.

شخصی که اجازه قانونی اخذ اقامت جمهوری چک را دارد، امکان سفر به همه کشورهای حوزه شنگن و اقامت 3 تا 6 ماهه در همه کشورهای شنگن را خواهد داشت. می توان گفت که هزینه‌ زندگی در جمهوری چک به صرفه است و گرانی کشورهای بزرگ اروپایی را ندارد. مهاجرت بر مبنای سرمایه گذاری، پیچیده ترین و دشوارترین طریق مهاجرت است. بنابراین بهره گیری از وکلا و مشاوران متخصص و متعهد در این امر کاملا ضروری است.

کوچک ترین اشتباهی در این راه می تواند به اتلاف سرمایه متقاضی منجر شود. مهاجرت بر اساس سرمایه گذاری، توأمان نیازمند مشاوره حقوقی و اقتصادی است و باید به تمام شرایط و جوانب کار توجه نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را با بهترین و مطمئن ترین شرایط در یک سرمایه گذاری امن و مهاجرت موفق یاری رسانند. البته توصیه وکلای ما برای ایجاد یک بیزینس و یا راه اندازی کسب و کار در نهایت سرمایه گذاری در یک کشور خارجی، کسب اطلاعات لمس شده در محیط این کشور از مراجع اصلی است.

5/5 - (14 امتیاز)

یک دیدگاه برای “سرمایه گذاری در چک

  1. ناصر زارعی گفت:

    سلام سپاس از مقاله بسیار شیوا و پر
    محتواتوون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *