ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کبک

سرمایه گذاری در کبک

سرمایه گذاری در کبک روشی ایده آل برای اخذ اقامت دائم کاناداست. دریافت اقامت از این طریق در مقایسه با سایر برنامه ها بسیار آسان است. برنامه سرمایه گذاری کبک بزرگترین و محبوبترین برنامه مهاجرتی کسب و کاری و سرمایه گذاری در کاناداست. ماهیت آن انفعالی است، به این معنی که افراد ملزم به تاسیس یا مدیریت فعالانه کسب و کار در این استان نیستند. متقاضیان این برنامه باید قصد اقامت در استان فرانسوی زبان کبک را داشته باشند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک به شرح زیر تهیه نموده است.

وضعیت اقتصادی کبک

اقتصاد استان کبک متنوع و فراصنعتی است و دارای پتانسیل متوسط برای رشد می باشد. بخش های تولید و خدمات بر اقتصاد این استان مسلط هستند. اگر کبک یک کشور بود اقتصاد آن پس از نروژ به عنوان چهل و چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان رتبه بندی می شد. این استان در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در رده بیست و یکم قرار دارد. کبک حدود یک چهارم کل تولیدات کانادا را در اختیار دارد. هسته صنعتی این استان در مونترال بزرگ است. اقتصاد کبک بخش قابل توجهی از کل تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می دهد.

اجزای اصلی بخش تولید کبک عبارتند از تولید غذا، کاغذ و محصولات کاغذی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات اولیه، محصولات شیمیایی و دارویی، و فرآورده های نفتی و زغال سنگ تصفیه شده. کبک برنامه های دولتی و اداری خود را با درآمد حاصل از دو منبع تامین می کند. این استان طیف وسیعی از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم را جمع آوری می کند و همچنین از دولت ملی کمک های مالی برای کمک به این استان در بهبود خدمات بخش دولتی دریافت می کند.

دلایل اهمیت سرمایه گذاری در کبک

الزامات سرمایه گذاری در کبک

واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک (QIIP)، با توجه به توانایی و تمایل فرد برای سرمایه گذاری در استان کبک تعیین می شود. برای واجد شرایط بودن، متقاضی (و همسر وی، در صورت وجود) باید دارایی خالصی معادل حداقل 2000000CAD$ (دلار کانادا) داشته باشد و باید یک سرمایه گذاری پنج ساله قابل برگشت به ارزش 0000001CAD$ (دلار کانادا) را با شرکت Investissement Québec – Immirants Investisseurs Inc. انجام دهد و یا مبلغی حدود CA$200000 (دلار کانادا) به صورت بلاعوض در به همین شرکت کمک کند. این سرمایه گذاری پاسیو یا غیرفعال بوده و توسط دولت تضمین می شود؛ همچنین هیچ سودی ندارد.

الزامات سرمایه گذاری در کبک

فرآیند درخواست در قالب برنامه سرمایه گذاری کبک (QIIP)

عزیزان در جریان باشند که همه درخواست ها نخست به مقامات مهاجرتی کبک تحویل داده می شود. به محض دریافت در سطح استانی، این درخواستها جهت رسیدگی فدرال بایستی به مقامات مهاجرت کانادا ارسال شود.

در مجموع فرآیند این کار شامل 8 مرحله مختلف به شرح زیر است:

ترتیبشرح مراحل
مرحله 1دریافت درخواست توسط اداره ویزای مهاجرت کبک
مرحله 2بررسی درخواست توسط آفیسر اداره مهاجرت کبک
مرحله 3شرکت متقاضی در یک مصاحبه شخصی
مرحله 4تحویل درخواست به اداره مهاجرت کانادا IRCC
مرحله 5صدور دستورالعمل های پزشکی
مرحله 6پرداخت هزینه صدور مجوز اقامت دائمی (PR) کانادا
مرحله 7صدور کارت اقامت دائمی کانادا

نحوه امتیازبندی در قالب برنامه سرمایه گذاری کبک (QIIP)

به کلیه متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک بر پایه 6 معیار مختلف تحت گرید گزینش دسته اقتصادی کبک امتیاز داده می شود. در قالب سیستم امتیازبندی QIIP نیز حداقل امتیاز ممکن حدود 40 امتیاز و حداکثر امتیاز نیز 94 امتیاز برای متقاضیان با یا بدون همسر است. در لیست زیر می توان با معیارهای شش گانه و حداکثر امتیاز مربوط به هر یک از این معیارها آشنا شد:

حداکثر امتیازمعیارها
22 امتیازمهارت زبان
25 امتیازسرمایه گذاری منطبق با مقررات کبک
8 امتیازتطبیق پذیری (داشتن بستگانی در کبک و یا سابقه اقامتی در کبک)
10 امتیازسن و سال
10 امتیازسابقه مدیریتی
14 امتیازمدرک تحصیلی

دلایل اهمیت سرمایه گذاری در کبک

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک تنها برنامه مهاجرتی انفعالی سرمایه گذاری کانادا است که علاوه بر منفعل بودن دارای مزایای دیگری نیز هست. بسیاری از برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری کسب و کاری در سطح بین المللی، مانند برنامه EB-5 در آمریکا، افراد را ملزم می کند تا سهمیه خاصی از مشاغل را در یک بازه زمانی مشخص ایجاد کنند. اما برنامه سرمایه گذاری کبک چنین الزامی ندارد. علاوه بر این، این برنامه وضعیت مقیم دائم کانادا را بدون وضعیت موقت از ابتدا برای فرد به ارمغان می آورد. اعضای خانواده بلافصل متقاضی نیز ممکن است در این برنامه گنجانده شوند و با کسب اقامت دائم کانادا از کلیه مزایایی که این وضعیت اعطا می کند، از جمله مراقبت های بهداشتی جهانی و دسترسی به آموزش کلاس جهانی، بهره مند شوند.

برخی دیگر مزایای اصلی موفقیت در این برنامه و بنابراین اخذ اقامت دائم کانادا عبارتند از بهره مندی از:

  • یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان
  • آموزش مقرون به صرفه و با کیفیت بالا
  • شهرهای چند فرهنگی، خوشامدگو به مهاجران و پر جنب و جوش
  • مکانی عالی برای تجارت، با دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی
  • واجد شرایط بودن برای درخواست تابعیت پس از سه سال از دوره اقامت 5 ساله

چنانچه متقاضی مهاجرت به کانادا هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه مزایا و معایب مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم در باب سرمایه گذاری در کبک

در این بخش به پرسش های متداول شما پاسخ می دهیم:

  • الزامات سرمایه گذاری در کبک چگونه اسن؟ واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک (QIIP)، با توجه به توانایی و تمایل فرد برای سرمایه گذاری در استان کبک تعیین می شود. برای واجد شرایط بودن، متقاضی (و همسر وی، در صورت وجود) باید دارایی خالصی معادل حداقل 2000000CAD$ (دلار کانادا) داشته باشد و باید یک سرمایه گذاری پنج ساله قابل برگشت به ارزش 0000001CAD$ (دلار کانادا) را با شرکت Investissement Québec – Immirants Investisseurs Inc. انجام دهد و یا مبلغی حدود CA$200000 (دلار کانادا) به صورت بلاعوض در به همین شرکت کمک کند. این سرمایه گذاری پاسیو یا غیرفعال بوده و توسط دولت تضمین می شود؛ همچنین هیچ سودی ندارد.
  • دلایل اهمیت سرمایه گذاری در کبک کدام اند؟ برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک تنها برنامه مهاجرتی انفعالی سرمایه گذاری کانادا است که علاوه بر منفعل بودن دارای مزایای دیگری نیز هست. بسیاری از برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری کسب و کاری در سطح بین المللی، مانند برنامه EB-5 در آمریکا، افراد را ملزم می کند تا سهمیه خاصی از مشاغل را در یک بازه زمانی مشخص ایجاد کنند. اما برنامه سرمایه گذاری کبک چنین الزامی ندارد. علاوه بر این، این برنامه وضعیت مقیم دائم کانادا را بدون وضعیت موقت از ابتدا برای فرد به ارمغان می آورد. اعضای خانواده بلافصل متقاضی نیز ممکن است در این برنامه گنجانده شوند و با کسب اقامت دائم کانادا از کلیه مزایایی که این وضعیت اعطا می کند، از جمله مراقبت های بهداشتی جهانی و دسترسی به آموزش کلاس جهانی، بهره مند شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *