مهاجرت

با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

کسب پاسپورت ترکیه مزایای مختلفی دارد. از مهمترین سوالاتی که پیش می آید این است که با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟ به طور کلی، با دریافت پاسپورت یک کشور، متقاضیان می توانند از موارد مثبت و مزایای پاسپورت آن کشور بهره مند شوند. در این نوشتار با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم تا به مزایای دریافت پاسپورت کشور ترکیه اشاره کنیم. همانطور که می دانید، جهت دریافت پاسپورت کشورهای خارجی، متقاضیان می بایست شرایط ویژه ای داشته باشند و مراحل خاصی را سپری کنند تا موفق به دریافت پاسپورت آن کشور شوند.

سفر بدون دریافت ویزا به کشورهای مختلف یکی از مهم ترین معیارهای دریافت پاسپورت هر کشوری در سراسر دنیا میباشد و متقاضیان معمولا به دنبال کسب پاسپورت های کشورهایی می باشند که بیشترین ارزش و اعتبار را در سطح جهان دارند. کسب اقامت و تابعیت در کشور ترکیه و کسب گواهی شهروندی در این کشور شرایط خاصی دارد. در این بخش قصد داریم تا به شرایط کسب اقامت و تابع شدن در کشور ترکیه اشاره کنیم.

پاسخ به سوال با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

پاسپورت های ترکیه مطابق قانون پاسپورت (شماره 5682) و از 15 جولای سال 1950 صادر می شود. این پاسپورت ها برای اتباع ترک و صرفا جهت تسهیل مسافرت خارجی آنها منتشر می شود. علاوه بر ترکهای ترکیه، شهروندان و مقیم های جمهوری ترکی قبرس شمالی (TRNC) نیز در صورت تمایل می توانند پاسپورت کشور ترکیه اخذ نمایند. پاسپورت هایی که از 1 ژوئن سال 2010 صادر شده بیومتریک بوده و با هزینه درخواست حدود 1154.80 TRY (لیر) تا 10 سال معتبر است.


انواع پاسپورت ترکیه بر طبق هدف درخواست عبارتند از:

  • پاسپورت اصلی یا بیومتریک
  • پاسپورت خاص
  • گذرنامه سرویس
  • پاسپورت دیپلماتیک

اعتبار پاسپورت ترکیه

مطابق گزارش وب سایت معتبر Henley، پاسپورت ترکیه جزء پاسپورت های متوسط بین المللی با رتبه 38 بوده و دارندگان این پاسپورت می توانند با آن به بیش از 124 کشور جهان بدون ویزا و یا ویزا هنگام ورود مسافرت کنند که میتوان به کشور هایی نظیر آرژانتین، تایلند، سنگاپور، سنت کیتس، سنت لوسیا و صربستان اشاره کرد که  البته با پایان محدودیت های کرونایی، تعداد شامل تغییرات مجدد خواهد شد.

 

کسب تابعیت و پاسپورت در کشور ترکیه

علاوه بر کسب اقامت در کشور ترکیه، متقاضیان خارجی می توانند تابعیت این کشور را نیز کسب کنند و به عنوان شهروند کشور ترکیه شناخته شوند. برای کسب تابعیت کشور ترکیه، متقاضیان خارجی می بایست حداقل 5 سال بدون وقفه در خاک کشور ترکیه زندگی کنند. رسیدن به سن قانونی، داشتن تسلط بر زبان ترکی، نداشتن بیماری خاص، کافی بودن میزان درآمد، داشتن مدارک شناسایی و اقامت در کشور ترکیه و همچنین ارائه اصل پاسپورت برای کسب تابعیت ترکیه ضروری می باشد.

مرسوم ترین راه های اخذ تابعیت کشور ترکیه عبارت اند از:

  • کار کردن در ترکیه: اگر متقاضی به مدت 5 سال در کشور ترکیه کار کند و همزمان بیمه و مالیات خود را پرداخت نماید به راحتی می تواند پاسپورت کشور ترکیه را اخذ کند که شروع این کار با دریاف پیشنهاد کاری از ترکیه است.
  • با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400000$(دلار) منتج به اخذ پاسپورت برای نفر اصلی و خانواده هاشون خواهد شد این مبلغ باید به صورت نقد پرداخت شود و افراد می توانند یک یا چند ملک به این ارزش خریداری کنند. به حساب سازنده ملک و ملک خریداری شده نباید مشکل بدهی وام دولتی داشته باشد در این روش افراد یک ماهه پاسپورت دریافت می کنند.
  • اخذ گذرنامه ترکیه از طریق ثبت شرکت یکی از گران ترین راه های اخذ پاسپورت می باشد که افراد با ثبت شرکت و برند خود بعد از 5 سال می توانند پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.
  • بر اساس قوانین ترکیه اگر فردی 500000$(دلار) در بانک های ترکیه برای 3 سال داشته باشد می تواند برای پاسپورت درخواست دهد.
  • اگر متقاضی با تبعه ترکیه ای ازدواج کند و به مدت 3 سال همچنان با شخص مزدوج بماند و ازدواج واقعی باشد شخص به راحتی می تواند پاسپورت ترکیه ای دریافت کند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه به دلیل امتیازات مستقیم و غیر مستقیم آن در زمره برترین پاسپورت های بین المللی محسوب می شود. به همین دلیل نیز رتبه این پاسپورت در جهان باز هم خوب بوده و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه به بیش از 100 کشور می رسد. با توجه به تصویر زیر می توان متوجه این نکته اساسی شد که کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه در 3 دسته لغو کامل روادید (به رنگ سبز تیره)، صدور ویزا هنگام ورود (به رنگ زیتونی) و صدور ویزای الکترونیک (سبز روشن) دسته بندی می شوند:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه

بر طبق آخرین رتبه بندی پاسپورت کشور ترکیه در رده 52 جهانی قرار داشته و اتباع ترک می توانند بدون هیچ ویزایی به 111 کشور جهان سفر کنند. به عبارت دیگر کشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه (شامل کشورهای بدون درخواست ویزا، کشورهای صادر کننده ویزا هنگام ورود و کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیک) از این قرار می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت ترکیه
اقیانوسیهفیجی، جزایر کوک، ، تووالو، میکرونزیا، ساموآ، جزایر مارشال، ، نیئو، ساموا، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، آذربایجان،  بحرین، گرجستان، کویت، قطر، اردن، ایران، لبنان و عمان
اروپاآلبانی، بلاروس، کوزوو، مونته نگرو، صربستان، بوسنی، مولداوی، مقدونیه شمالی و اوکراین
کارائیبسنت کیتس، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، جمهوری دومینیکن، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینست، دومنیکا و ترینیداد و توباکو
آسیابنگلادش، اندونزی، هنگ کنگ، قزاقستان، مالزی، ازبکستان، فیلیپین، مالدیو، تیمور، ژاپن، برونئی، تایلند، تایوان، کره جنوبی، مغولستان، تاجیکستان، سنگاپور، کامبوج، پاکستان، ماکائو، لائوس، نپال، قرقیزستان و سریلانکا
آمریکاگواتمالا، پرو، آرژانتین، برمودا، برزیل، جزیر فالکلند، هوندراس، شیلی، کاستاریکا، ونزوئلا، السالوادور، گینه، گویان، هوندوراس، مکزیک، پاناما، اروگوئه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، جزایر کومور، گابون، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتوس، موزامبیک، رواندا، سیرالئون، تانزانیا، زامبیا، زیمباوه، اوگاندا، توگو، سودان، جزایر کیپ ورده، نامیبیا، سائو توم، سنگال، تونس، آفریقای جنوبی، مراکش، سائو توم، موریتانی، گامبیا، کنیا و اسواتنی

ارزش پاسپورت ترکیه در آسیا، اروپا و آفریقا

افرادی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای بنگلادش، برونه ئی، کامبوج، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، مادیو، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، سریلانکا، تایوان، تاجیکستان، تایلند، تیمور و ازبکستان در قاره آسیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، کوزووا، مقدونیه، مولدوا، مونته نگرو، صربستان و اوکراین در قاره اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای بنین، بوتسوانا، جزیره کیپ ورد، جزیره کموروس، جیبوتی، گابون، گامبیا، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، موریتانی، مائوریتیس، مراکش، موزامبیک، رواندا، سائوتومی، سنگال، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان، سوازیلند، تانزانیا، توگو، تونس، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه در قاره آفریقا بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

ارزش پاسپورت ترکیه در آسیا، اروپا و آفریقا

ارزش پاسپورت ترکیه برای کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، ونزوئلا، سورینام، پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، بولوی، بلیز، باهاماس، کاستاریکا، اکوادور، الساوادور، گواتمالا، هندوراس و نیکاراگوئه در قاره آمریکا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای آنتیگوا و بارودا، باهاماس، باربادوس، جزیره بریتیش ویرجین، دومینیکا، جمهوری دومینیک، هائیتی، جامائیکا، سنت‌ کلیف و نویس، سنت‌ لوئیس، سنت‌ وینسنت و گرنادینس، تیرینیداد و تیباگو در حوزه کارائیب بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

ارزش پاسپورت ترکیه در قاره اقیانوسیه و کشورهای خاورمیانه

متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشال، میکرونزی، نیو، جزیره پالائو، ساموئا، تونگا، توالو و وانولا در قاره اقیانوسیه بدون نیاز به ویزا سفر کنند. متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای آذربایجان، بحرین، گرجستان، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان و قطر در خاورمیانه بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

برای دریافت پاسپورت ترکیه متقاضیان می بایست مدارکی از جمله مدارک شناسایی، اسناد ازدواج و یا طلاق، مدارک پزشکی، مدارک زبان و همچنین مدارکی جهت اثبات نداشتن سابقه جرم ارائه دهند. هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه را دارند می توانند با هماهنگی های قبلی جهت انجام امور مربوطه به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص اینکه با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

  • ارزش پاسپورت ترکیه در قاره اقیانوسیه و کشورهای خاورمیانه چگونه است؟ متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشال، میکرونزی، نیو، جزیره پالائو، ساموئا، تونگا، توالو و وانولا در قاره اقیانوسیه بدون نیاز به ویزا سفر کنند. متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای آذربایجان، بحرین، گرجستان، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان و قطر در خاورمیانه بدون نیاز به ویزا سفر کنند.
  • ارزش پاسپورت ترکیه در آسیا، اروپا و آفریقا به چه صورت است؟ افرادی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای بنگلادش، برونه ئی، کامبوج، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، مادیو، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، سریلانکا، تایوان، تاجیکستان، تایلند، تیمور و ازبکستان در قاره آسیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. متقاضیانی که موفق به کسب پاسپورت کشور ترکیه می شوند می توانند به کشورهای آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، کوزووا، مقدونیه، مولدوا، مونته نگرو، صربستان و اوکراین در قاره اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنند.
4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *