مهاجرت

سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ روسیه

یکی از شهرهای بزرگ و زیبای روسیه شهر سن پترزبورگ روسیه است که از جمله شهرهای بندری روسیه است و در نزدیکی خلیج فنلاند موقعیت دارد. افرادی که قصد مهاجرت به روسیه و زندگی در شهر زیبای سن پترزبورگ روسیه را دارند می توانند با ارتباط با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های مفید آنان بهره­ مند گردند. در این مقاله راجع به این شهر روسیه اطلاعات بیشتری ارائه شده است.

  • آیا سن پترزبورگ از شهرهای برتر کشور روسیه برای زندگی به شمار می رود؟
  • شرایط تحصیل در سن پترزبورگ چیست؟
  • هزینه زندگی در سن پترزبورگ چقدر است؟
  • شرایط فرهنگی در شهر سن پترزبورگ روسیه چگونه است؟
  • شراطی کار در سن پترزبورگ چگونه است؟

معرفی سن پترزبورگ روسیه

در گذشته این شهر بنام پتروگراد معروف بود اما در سال 1991 دوباره به سن پترزبورگ تغییر نام یافت. همچنین این شهر در ابتدا پایتخت کشور روسیه محسوب می­گردید، اما در سال 1918 شهر مسکو بعنوان پایتخت این کشور انتخاب شد. این شهر یکی از شهرهای مدرن روسیه است و از شهرهای فرهنگی این کشور می­باشد. همچنین موزه های بسیاری در این شهر وجود دارد. این شهر از پرجمعیت ترین شهرهای روسیه است که هم اکنون دارای 5281579 نفر جمعیت است.

سن پترزبورگ روسیه دارای آب و هوایی متفاوت است به گونه ای که تابستان هایی گرم، مرطوب و کوتاه مدت و زمستان هایی سرد و طولانی مدت دارد. میانگین دمای این شهر در تابستانها 23 درجه سانتیگراد و در زمستان 8.5 درجه سانتیگراد گزارش است. یخ زدگی در زمستان ها در این شهر طبیعی است و با رسیدن به فصل بهار یخ ها کم کم آب گردیده و ناپدید می­شوند. ما در این مقاله به بررسی شهر پترزبورگ خواهیم پرداخت.

تاریخچه شهر سن پترزبورگ روسیه

غربی ترین شهر در روسیه سن پترزبورگ است که بنام پنجره ای رو به غرب مشهور است. این شهر رویایی در سال 1703 توسط پیتر کبیر ساخته شد. در زمان جنگ جهانی اول که میان روسیه و آلمان صورت گرفته بود این شهر بنام لنینگراد خوانده می­شد. اما پس از سقوط جماهیر شوروی دوباره بنام پیشین خود سن پترزبورگ تغییر نام داده شد. این شهر از جمله شهرهای پرجمعیت در جهان پس از شهرهای لندن، مسکو و برلین محسوب می­شود و با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان میزبان توریست ها و گردشگران بسیاری از سایر نقاط جهان است. این شهر افسانه ای در ماه های ژوئن شاهد شب هایی روشن و همانند حالت گرگ و میش در صبحگاهان می ­باشد.

زندگی در سن پترزبورگ روسیه در 2022

پترزبورگ از شهرهای تاریخی و معروف روسیه است. این شهر در 400 مایلی شمال غربی شهر مسکو موقعیت دارد. این شهر در تاریخ روسیه نقش بزرگی ایفا نموده است به طوری که در طول 2 قرن پایتخت کشور روسیه بوده است. معماری بناهای این شهر از زیباترین و شناخته شده ترین شهرهای اروپا می­باشد. همچنین مناطق تاریخی این شهر بعنوان میراثی جهانی برای یونسکو ثبت گردیده است. البته سن پترزبورگ و مسکو جزو گران ترین شهرهای روسیه هستند که در سال 2022 متوسط هزینه زندگی 1 نفر در هر کدام از این شهرها ماهانه بین 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد.

زندگی در سن پترزبورگ روسیه

ویژگی های شهر سن پترزبورگ روسیه

ویژگی های تاریخی و معماری موجود در سن پترزبورگ روسیه این شهر را از دیگر شهرهای اروپایی متمایز نموده است. مهمترین ویژگی های این شهر عبارتند از:

  • معماری اروپایی غربی با معماری های روسیه بگونه ای زیبا با یکدیگر ترکیب شده اند.
  • این شهر دارای مرکزی مشخص نمی­باشد.
  • وجود آبراهه های زیبا و رودخانه های این شهر به زیبایی این شهر افزوده است.

همچنین سایت های معماری این شهر در منطقه نووای این شهر درحال توسعه و گسترش می­باشد. علاوه بر رودخانه ها و کانال های و پل های طبیعی این شهر می­توان به شب های سفید این شهر اشاره نمود که نور روزها تا حدود ساعات 19 ادامه دارد. به طوری که شب های این شهر در ماه ژوئیه به شب های سفید مشهور هستند.

آب و هوا و میراث تاریخی سن پترزبورگ روسیه

این شهر نسبتاً دارای آب و هوای سرد می­ باشد. به طور متوسط درجه هوای این شهر در زمستان ها در گرم ترین ساعات روز 21 درجه فارنهایت که کمی گرم تر از شهر مسکو است و در سردترین ساعات روز کمتر از 40 درجه سانتیگراد گزارش شده است. این شهر در طول سال شاهد 132 روز بارش برف است و منطقه نووا در ماه نوامبر دچار یخ زدگی می ­باشد. آب شدن یخ ها از اوایل ماه آوریل شروع شده و تا پایان ماه یخ ها تقریباً ناپدید می­گردند.

بیشترین معماری ها و آثار تاریخی شهر سن پترزبورگ در کناره های دریای مدیترانه موقعیت دارند. این مناطق جزو اصلی ترین هسته شهر پیتر کبیر است که در سال های 1806 تا 233 بدست آندریان زاخاورف که از جمله مهندسین ساختمان سابق در ایوان کروبوف بود بازسازی گردیده است. معماری زیبای آن بصورت کشتی می ­باشد که توسط آب پر شده است. این بنا امروزه یک کالج دریایی محسوب می­شود.

سنت ها و فرهنگ های شهر سن پترزبورگ

کشور روسیه همانند ترکیه یکی از کشورهای اوراسیایی است و فرهنگ کشورهای آسیایی و غربی در این کشور به یکدیگر آمیخته است. غذاهای کشور روسیه در تمامی جهان شناخته شده هستند. در شهر سن پترزبورگ روسیه تنها غذاهای روسی بچشم نمی خورد و انواع غذاهای هیجان انگیز دیگر کشورها نیز در این شهر دیده می­شود. شهر سن پترزبورگ میزبان مهاجران ازبکستانی و تاجیکستانی است و می­توان انواع غذاهای ازبکی و تاجیکی را در این شهر یافت.

اگرچه یافتن رستوران های ازبکی و تاجیکی به این آسانی نمی ­باشد. افراد با ثبت نام در تورهای غذایی ازبکی می­توانند با پرداخت RUB250 (روبل روسیه) غذاهای خوشمزه و لذیذ این کشور را امتحان نمایند. اما رستوران های گرجی در تمامی مناطق شهر سن پترزبورگ روسیه بچشم می­خورد. غذاهای گرجی نسبت به غذاهای ازبکی گران تر است و به طور متوسط قیمت یک وعده غذا در این رستوران ها RUB600 (روبل روسیه) گزارش شده است. در زمستان های سرد و طاقت فرسای این شهر می­توان انواع غذاهای گرم را در این شهر دید. استفاده از سیب زمینی، خامه، نان و کلوچه در این شهر در زمستان برای شهروندان روسی و توریست ها بسیار جذاب و هیجان انگیز می ­باشد.

مناسبت ها و رویدادها در شهر سن پترزبورگ

در این شهر سالانه انواع فستیوال ها و جشن های مختلفی برگزار می­گردد. از جمله مهم ترین مناسبت های این شهر میلاد حضرت مسیح، مراسم جشن پاک و فستیوال ماسلنیتسا را می­توان نام برد. اگرچه برگزاری جشن های مذهبی در کشور روسیه ممنوع گردیده است، اما کلیساهای ارتودوکس در این شهر هر ساله مراسم میلاد مسیح را جشن می­گیرند. جاذبه های مهم سنت پترزبورگ عبارتند از:

  • کاخ پترهوف
  • کاخ موزه آرمیتاژ
  • کلیسای سنت ایزاک
  • کلیسای ناجی در خون

افرادی که قصد مهاجرت به روسیه و زندگی در سن پترزبورگ روسیه را طی سال 2022 دارند می­توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط زندگی در این شهر افسانه ای با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *