مهاجرت

سوالات سفارت سوئد برای ویزا

سوالات سفارت سوئد برای ویزا

یکی از مراحل مهم از فرآیند اخذ ویزای کشور سوئد پاسخ به سوالات سفارت سوئد برای ویزا می باشد. حالا فرقی نمی کند که این ویزا از نوع تحصیلی باشد یا کاری و یا از نوع سرمایه گذاری ولی به هر حال اخذ ویزا منوط به شرکت در مصاحبه سفارت سوئد می باشد. لازم است بدانید که پروسه اخذ وقت مصاحبه در سوئد از طریق آنلاین و مراجعه به آژانس مهاجرت سوئد انجام شده و در طی مصاحبه نیز از هر متقاضی سوالات خصوصی درباره وضعیت، هدف و انگیزه سفر او پرسیده می شود.

پس متقاضیان بایستی از دقیق و صحیح بودن پاسخ های خود مطمئن بوده و نیز بدانند که تمامی پاسخ های آنها به سوالات آفیسر سفارت منطبق با اطلاعات اشاره شده در فرم درخواست و مدارک دیگر می باشد. متقاضیان بایستی درجریان باشند که حضور در جلسه مصاحبه سفارت سوئد با بهره گیری از مشاوره های کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فرآیند اخذ ویزای آنها را راحت تر می سازد.

انواع روش های مهاجرت به سوئد 2024

سوئد از جمله مقاصد مهاجرتی بسیار معروف در قاره اروپاست و خیلی ها در آرزوی مهاجرت به این کشور هستند. چرا که با وجود هوای سرد و برفی ولی این کشور جزء مرفه ترین کشورهای جهان محسوب می شود. برای مهاجرت به این کشور اروپایی متقاضیان چندین روش را در پیش رو دارند. روش هایی که گزینش هر یک از آنها به شرایط خود متقاضیان بستگی دارد.

از همین رو نیز انواع روش های مهاجرت به سوئد، شرایط و هزینه های این روش ها از قرار زیر می باشد:

روش هانوع ویزامدت اعتبار ویزاشرایط اخذ ویزاهزینه ویزا
مهاجرت با هدف گردشگری در سوئدویزای شنگن سوئد (کوتاه مدت)حداکثر تا 90 روزپاسپورت معتبر + دعوت نامه رسمی از خانواده یا دوستانبرای بزرگسالان: 60€ (یورو) و برای کودکان 35€ (یورو)
مهاجرت تحصیلی به سوئدویزای اقامت دانشجوئیبرای مدت بیش از 3 ماه تا 4 سالپاسپورت معتبر + نامه پذیرش دانشگاهیSEK1000 (کرونا)
مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاریویزای اقامت بلند مدتماکسیمم تا 1 سال با قابلیت تمدید مجددحداقل سرمایه 100000€ (یورو) + اساسنامه شرکت2000SEK (کرونا)
مهاجرت به سوئد از طریق الحاق خانوادهویزای اقامت بلند مدتماکسیمم تا 1 سال با قابلیت تمدید مجددپاسپورت معتبر + سند ازدواج ثبتی در سوئد2000SEK (کرونا)

سوالات سفارت سوئد برای اخذ ویزا جهت تحصیل

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد کم نیستند. این دسته از متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد علاوه بر آماده سازی مدارک لازم همچنین بایستی خود را برای اخذ وقت مصاحبه از طریق وب سایت آژانس مهاجرت سوئد به نشانی www.migrationsverket.se آماده کنند. در هنگام انجام مصاحبه با آفیسر سفارت سوئد ممکن است سوالت زیر از متقاضیان پرسیده شود:

  • هدف از تحصیل در سوئد چیست؟
  • برنامه تحصیلی شما در کشور سوئد چیست؟
  • آیا شما از بورسیه تحصیلی در سوئد برخوردار هستید؟
  • آیا شما برای این سفر بیمه سلامت در اختیار دارید؟
  • آیا شما از قبل با این دانشگاه رابطه ای داشته اید؟
  • آیا شما پس از اتمام تحصیلات لیسانس خود قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید؟
  • آیا بلیط برگشت خود را رزرو کرده اید؟
  • چگونه این دانشگاه را انتخاب کرده اید؟
  • تا کی قصد اقامت دارید؟
  • مدرک تحصیلی شما چیست؟

سوالات مصاحبه سفارت سوئد

سوالات مصاحبه سفارت سوئد شامل یک سری سوالات مشخص عمومی و برای تمامی متقاضیان و یک سری سوالات خاص برای افراد در نوع مهاجرت خاص است. به طور مثال از هر متقاضی پرسیده خواهد شد که چه اطلاعاتی درباره سوئد دارند. شخص باید در خصوص تاریخ و جغرافی و قوانین مهم سوئد و برخی فرهنگ های خاص این کشور اطلاعات جزئی داشته باشد تا نشان دهد به مهاجرت به این کشور علاقمند است. همچنین از مشخصات و شغل و تحصیلات و وضعیت خانوادگی شما پرسیده می شود. سپس سوالات خاص مطرح می شود که اگر جهت تحصیل و کار و سرمایه گذاری مهاجرت می کنید، پرسیده می شود. مثلا برای تحصیل دلیل تحصیل و انتخاب دانشگاه و سوابق شما و مدارک زبانی و برای کار روزمه کاری و سوابق کاری و برای سرمایه گذاری برنامه سرمایه گذاری و منابع مالی و اهداف پرسیده می شود.

 

روادید کاری و پرسش های سفارت سوئد در این رابطه

یکی از ویزاهای پرمتقاضی که توجه کارگران و متخصصان ایرانی را نیز به خود جلب کرده است، ویزای کاری سوئد می باشد. همانند ویزای تحصیلی، متقاضیان ویزای کاری سوئد نیز بایستی از قبل درخواست وقت مصاحبه کرده و خود را برای پاسخگوئی به سوالات ویزای کار سوئد آماده کنند. برخی از سوالات سفارت سوئد برای ویزای کار 2024 از قرار ذیل می باشد:

  • نحوه آشنائی شما با این کمپانی چگونه است؟
  • تا کی شما با این کمپانی در سوئد کار می کنید؟
  • آیا شما از کارفرمای سوئدی پیشنهاد کاری دارید؟
  • آیا شما مالیات بر درآمد پرداخت می کنید؟
  • حقوق دریافتی شما در سوئد چقدر می باشد؟
  • کار شما در کشور محل زندگی چیست؟
  • آیا شما سابقه کاری قبلی دارید؟
  • سطح تحصیلات شما چقدر است؟

سوالات سفارت سوئد برای اخذ ویزا جهت کار

سوالات سفارت سوئد برای ویزای توریستی

معمولا سوالات سوالات سفارت سوئد برای ویزای توریستی همان سوالات ویزای شنگن اروپا است. چراکه سوئد نیز عضوی از کشورهای ناحیه شنگن (Schengen Area) می باشد و بالطبع از کلیه مقررات ویزایی این ناحیه نیز پیروی می کند. پس در این زمینه متقاضیان بایستی از قبل با لیست سوالات مصاحبه آشنا شوند تا بتوانند تسلط کافی را در هنگام مواجه به آفیسر ویزا از خود نشان دهند. برخی از سوالات متداول درباره ویزای توریستی سوئد 2024 عبارتند از:

  • آیا شما ازدواج کرده اید؟ اگر بله، همسر شما چه کاری انجام می دهد؟
  • آیا شما می توانید صورت حساب بانکی ارائه دهید؟
  • آیا دوست یا عضو خانواده ای دارید که در ناحیه شنگن زندگی بکند؟
  • هزینه مسافرت شما چقدر است؟
  • آیا اولین باری است که به ناحیه شنگن مسافرت می کنید؟
  • هدف از مسافرت به سوئد چیست؟
  • آیا به هنگام حضور در ناحیه شنگن به جستجوی کار می پردازید؟
  • چه کسی هزینه ویزای شما را پرداخت می کند؟

راهنمای پاسخ به پرسش های کنسولگری سوئد برای دریافت روادید

اگر مایل به مهاجرت به کشور سوئد بوده و صلاحیت اخذ ویزا از طریق یکی از روش های تحصیلی، کاری و یا توریستی می باشید. پس باید بدانید که مصاحبه ویزا و پاسخگوئی صریح و صادقانه به سوالات سفارت سوئد برای ویزا مرحله خیلی مهمی است که می تواند بر نتیجه کل پرونده مهاجرتی شما هم تاثیر مثبت گذاشته و هم تاثیر منفی بگذارد. اما در این میان متقاضیان بایستی در هنگام حضور در جلسه مصاحبه به چند نکته مهم توجه نمایند تا برای پاسخ به سوالات سفارت آماده شوند:

  • تا حد الامکان تمرین زیاد صحبت به زبان انگلیسی
  • آماده سازی دقیق کلیه مدارک لازم جهت انجام مصاحبه
  • تصور انجام موفق سناریوی مصاحبه و اخذ ویزا
  • توجه کامل به آفیسر سفارت و تفکر قبل از پاسخ
  • مرور سوالات متداول سفارت سوئد برای ویزا
  • آمادگی برای صحبت از کشور و خانواده و دوستان
  • حفظ آرامش و خونسردی به هنگام انجام مصاحبه

جواب مصاحبه سفارت سوئد

در خصوص جواب مصاحبه سفارت سوئد باید گفت اگر سوال شما این است که چه پاسخ و جواب هایی برای سوالاتی که در طی مصاحبه سوئد پرسیده می شود باید داد، می توان گفت که پاسخ های شما باید واضح و روشن و بدون ابهام و در راستای مدارک شما و کاملا صادقانه باشد. در طی این مصاحبه می توانید قابلیت و توانایی خود در زبان انگلیسی و یا سوئدی را نیز نشان دهید. اگر منظور پاسخ و نتیجه مصاحبه شما از سوی سفارت سوئد است که در برخی موارد فرد طی مصاحبه متوجه و در برخی موارد پس از آن نتیجه را به شما اعلام می کنند.

 

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این آمادگی را دارند که متقاضیان را در کلیه مراحل ویزای سوئد من جمله در مرحله بسیار مهم و حساس مصاحبه سفارت راهنمائی نمایند.

سوالاتی پیرامون سوالات سفارت سوئد

با توجه به توضیحات فوق ممکن است یکسری سوالات به ذهن هموطنان عزیز راجع به تعیین وقت مصاحبه یا شرایط پاسخ به سوالات مصاحبه بدین ترتیب خطور کند:

  • چگونه می توان برای اخذ ویزای سوئد وقت مصاحبه گرفت؟ متقاضیان برای انجام این کار از طریق مراجعه به وب سایت آژانس مهاجرت سوئد به نشانی migrationsverket.se بایستی فرم درخواست ویزای آنلاین را تکمیل کرده، سپس هزینه مربوطه را پرداخت و وقت مصاحبه بگیرند.
  • آیا می توان هزینه درخواست ویزا را ابتداء به بانک پاسارگاد واریز و سپس با تماس تلفنی یا حضوری از سفارت سوئد وقت مصاحبه درخواست داد؟ خیر. تنها شیوه گرفتن وقت مصاحبه با سفارت سوئد از طریق درخواست آنلاین و مراجعه به وب سایت آژانس مهاجرت سوئد می باشد.
  • آیا پس از اخذ وقت مصاحبه با سفارت می توان زمان آنرا به دلیل تغییر برنامه شخصی تغییر داد؟ خیر. به هیچ وجه ممکن وقت مصاحبه زمانبندی شده قابل تغییر نیست. اگر متقاضی هم در زمان مشخص در مصاحبه ویزا شرکت نکند، سفارت وقت جدیدی به او نخواهد داد.
  • معمولا مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای سوئد چند روز طول می کشد؟ مطابق اعلام سفارت سوئد، زمان لازم برای اعلام تصمیمات معمولا از 15 روز تا ماکسیمم 30 روز کاری می باشد.
  • کل فرآیند مصاحبه چقدر زمان می برد؟ کل جلسه پرسش و پاسخ در سفارت حدود 10 الی 15 دقیقه می باشد.
5/5 - (14 امتیاز)

18 دیدگاه برای “سوالات سفارت سوئد برای ویزا

  1. سید وحید گفت:

    من سال ۸۲ به سوئد سفر کردم و از طریق اداره مهاجرت که خودمو تو شهر یوتوبری معرفی کردم و بعد از ۷ ماه خودم به صورت اختیاری برگشتم و بعد امسال از طریق یکی از اقوام که اونجا مقیم هستن متوجه شدم که جواب مثبت برای اقامت به درب منزل اقوام آمده حالا الان میشه اقدام کردم از طریق سفارت یا دیگه کارش نمیشه کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر به شما اقامت دادن، می تونید اقدام کنید برای ورود به این کشور

  2. کندیس گفت:

    با سلام_خواستم بدونم جهت مصاحبه اخذ ویزای توریستی با سفارت سوئد اگر به زبان انگلیسی مسلط نبودیم چه تاثیری روی اخذ ویزا داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید حداقل هایی رو بدونید، گاهی وقت ها اگر خیلی مسلط باشید به زبان، ممکن هست سفارت به شما سخت گیری کنند به همین دلیل بهتر هست که سطح متوسط رو نشون بدید

  3. amaneh barbari گفت:

    با توجه به شرایط فعلی و سیاسی بخش خدمات سفارت سوئد فعال است جهت انجام کارهای مهاجرتی از طریق ازدواج

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه نیست

  4. سمیه محمدیان گفت:

    سلام و عرض ادب ببخشید در مصاحبه ی سفارت سوئد برای ویزا ازدواج چه سوالاتی پرسیده میشه آیا در مورد مسلط بودن به زبان سوئدی نیز سوال پرسیده میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوالاتی در رابطه با اینکه شما در طول اقامتتون در سوئد چه اهدافی رو پیگیری می کنید
      شرایط ازدواجتون چی بوده و آیا ازدواج شما حقیقی بوده یا نه.
      شما باید حداقل های زبان رو داشته باشید

  5. راضیه گفت:

    سلام من روز ۱۵نوامبر مصاحبه دارم الان حدود سه سال و نیم هست پرونده من در اداره مهاجرت بوده من تقاضام از طریق ازدواج هست و حالا سوالم اینه وقتی مصاحبه میدهم چ زمان حداکثر طول می کشه تا جواب سفارت قبولی بیاد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به پرونده شما داره. در صورتی که همه چیز مطابق با خواسته سفارت باشه در کمتر از یک ماه ممکن است جواب رو دریافت کنید اما در شرایطی ممکن هست تا یک سال هم زمان لازم داشته باشید.

  6. مجيد گفت:

    سلام آيا شما جلساتي جهت آماده سازي شخص براي مصاحبه تحصيلي ارائه مي دين؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این جلسات رو در مورد قراردادهامون داریم

  7. Mali گفت:

    سلام. براى مصاحبه براى پيوستن به نامزد چه سوالهاى ميپرسن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر این مقاله رو مطالعه فرمودید برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  8. زهرامحمدی گفت:

    با سلام دو سال پیش در گرجستان با همسرم عقد کردیم ایشون برشگشتن سوید تا به کارهاش سر و سامان بده و بعد بیاد ایران جشن بگیریم عقد ایرانی هم بکنیم بعد منم برم پیشش تا الان هیچ اقدامی نرده الانم که کرونا رو بهونه کرده من با در دست داشتن عقد نامه تنها میتونم برم پیش همسرم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      چه خدمتی از دست من برمیاد؟

  9. Ay گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشین برای ویزای سوئد میشه دعوت نامه از نروژ باشه و همچنین گارانتی را یکتفر از نروژ بفرسته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای سوئد باید از سوئد باشه نه از نروژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *