مهاجرت

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

یکی از مهمترین و سخت ترین مراحل از مرحله های اخذ گرین کارت توسط برندگان لاتاری پاسخ به سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا می باشد. در این مرحله سوالات مطرح شده غالبا با توجه به فرم DS-260 تکمیل شده توسط متقاضیان طرح می شود و متقاضیان پاسخ این سوالات را بایستی به صورت خلاصه و مختصر اما به طور دقیق و شفاف بدهند. نکنه دیگر در انجام مصاحبه لاتاری گرین کارت، زبان مصاحبه است که معمولا انتخاب آن به صورت اختیاری انجام می شود. اما نمونه سوالات مطرح شده در این مصاحبه غالبا شامل سوالاتی در زمینه:

  • اطلاعات شغلی
  • اطلاعات تحصیلی
  • اطلاعات خانوادگی
  • اطلاعات مسافرتی

بنابراین بعد از برنده شدن در برنامه لاتاری 2025 DV-Lottery نوبت به انجام امور اداری بمنظور مصاحبه لاتاری می رسد. در همین مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با شرایط و روند انجام مصاحبه لاتاری آمریکا آشنا کنیم. شما عزیزان جهت کسب اطلاع از آخرین و به روزترین اخبار لاتاری گرین کارت آمریکا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

لاتاری؛ فرصتی طلایی برای اخذ گرین کارت آمریکا!

شاید تا به حال اسم لاتاری به گوشتان خورده و یا کسی پیش شما حتی به صورت گذرا در مورد آن صحبت کرده و شما نیز قصد اطلاع از جزییات آن را دارید. همواره این سوال در ذهنتان است که اصلا لاتاری و هدف از آن چیست؟ طبق قوانین ایالات متحده، اتباع خارجی برای تبدیل اقامت به تابعیت در آمریکا (Green Card) سه راه پیش رو دارند که شامل کار به عنوان اسکیل وورکر، ازدواج با تبعه آمریکایی و نیز لاتاری آمریکاست. مسلما از بین روش های مذکور نیز روش لاتاری گرین کارت آمریکا به این دلایلی که در زیر می آید روشی بسیار آسان و سریع جهت اخذ گرین کارت آمریکاست:

دلایل اخذ لاتاری گرین کارت آمریکا

شرایط برگزاری لاتاری آمریکا

در کل، لاتاری آمریکا برنامه مهاجرتی است که همه ساله توسط دولت آمریکا و تحت نظر اداره مهاجرت این کشور برگزار می شود. لازم به ذکر است که مجری برگزاری این برنامه مهاجرتی محبوب و پرطرفدار نیز مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا (KCC) می باشد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نیز لاتاری آمریکا 3 مرحله ای است و هر مرحله نیز طیق زمانبندی خاص خود پیش می رود. معمولا این زمانبندی نیز یک پروسه یک ساله را طی می کند تا برندگان لاتاری بتوانند به گرین کارت آمریکا دست یابند. با این حساب ثبت نام کنندگان لاتاری امسال پس از برنده شدن و طی مراحل زیر می توانند تا پایان سال مالی 2024 یعنی نهایتا در ابتدای سال 2025 به گرین کارت خود دست یابند. به همین دلیل نیز طبق قوانین آمریکا، برنامه لاتاری 2024 با عنوان لاتاری 2025 آمریکا نیز نامیده می شود:

مراحل لاتاری آمریکا

اما قبل از اطلاع در خصوص شرایط مصاحبه لاتاری آمریکا بهتر است درباره تاریخ های مهم لاتاری اطلاع داشته باشید. طبق اعلام اداره مهاجرت آمریکا، لاتاری گرین کارت DV-2025 امسال از 4 اکتبر سال 2023 دقیقا برابر با 12 مهرماه سال 1402 شروع شده و در تاریخ 7 نوامبر یعنی 16 آبان نیز به اتمام می رسد. طبق مقررات لاتاری، هیچ گونه زمانی برای تمدید ثبت نام از متقاضیان وجود ندارد. از همین رو سرعت عمل در ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا نیز از جمله ضروریات محسوب می شود. در ضمن اعلام نتایج لاتاری امسال نیز در 4- ام ماه می سال 2024 یا 15- ام اردیبهشت سال 1403 انجام می شود.

اعلام نتایج برندگان لاتاری

اقدامات پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا چیست؟

کلا پروسه لاتاری آمریکا را می توان به سه مرحله ساده یعنی ثبت نام و شرکت در لاتاری، اعلام برندگان لاتاری و نیز انجام امور اداری و شرکت در مصاحبه لاتاری آمریکا تقسیم بندی کرد. در این بین تا مرحله قرعه کشی و اعلام برندگان کاملا رندومی و شانسی پیش می رفت اما پس از برنده شدن، اقدامات عملی و حساس متقاضیان اخذ اقامت آمریکا تازه شروع می شود. در واقع برندگان افراد خوش اقبالی هستند که حالا با توجه به دستور العمل های اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) می توانند جهت دریافت گرین کارت یا کارت سبز خود اقدام کنند. بر این اساس، پروسه لاتاری آمریکا از اول تا آخر به صورت زیر می باشد:

اقدامات پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا چیست

شرایط و مدارک لازم برای مصاحبه لاتاری آمریکا

بر طبق مقررات برنامه لاتاری آمریکا DV-Lottery 2024 مهلت ثبت نام در این برنامه مهاجرتی بین 6 اکتبر تا 9 نوامبر سال 2024 می باشد. بر این اساس، زمان اعلام نتایج لاتاری نیز 5 می سال 2024 می باشد. اما پس از اعلام نتایج، برندگان برنامه لاتاری آمریکا یکسری وظایفی دارند که تا دست یابی به گرین کارت Green Card بایستی آنها را انجام دهند. از جمله اینکه با مراجعه به سایت مرکز کنسولگری آمریکا در کنتاکی (KCC) بایستی ضمن تکمیل فرم های مربوطه مدارک زیر را نیز تهیه و نهایتا خود را برای انجام مصاحبه گرین کارت آمریکا آماده کنند. این مدارک بایستی پیش از مصاحبه لاتاری به سفارت آمریکا تحویل داده شود:

  • دعوت نامه مصاحبه دریافتی از مرکز کنسولگری آمریکا در کنتاکی (KCC)
  • فرم درخواست تکمیلی موسوم به فرم DS-260
  • پاسپورت معتبر با دستکم 6 ماه اعتبار
  • 2 تا 4 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • تاییدیه معاینه پزشکی
  • مدارک هویتی شناسنامه و سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • واریز هزینه مصاحبه لاتاری گرین کارت (اقامت آمریکا) حدود $330 (دلار)

مهاجرت به آمریکا بدون ثبت نام لاتاری

آشنایی با مراحل مصاحبه لاتاری آمریکا

در واقع بعد از اطلاع از برنده شدن در لاتاری، متقاضی ضمن تکمیل فرم های مربوطه از جمله فرم مشخصات فردی و تمام اعضای خانواده بایستی آنها را برای تشکیل پرونده به مرکز کنسولگری آمریکا در کنتاکی (KCC) ارسال کند. بعد از ارسال مدارک به KCC، فرد متقاضی بایستی اینبار منتظر اعلام زمان و محل انجام مصاحبه ازطریق ایمیل خود باشد. در همین اثناء نیز متقاضی بایستی سایر مدارک را که در بخش فوق هم اشاره شد آماده کند تا قبل از مصاحبه به سفارت آمریکا تحویل دهد.

به خاطر داشته باشید که مدت زمان دعوت به مصاحبه لاتاری معمولا بین 6 تا 12 ماه بعد از قبولی در لاتاری طول می کشد. فقط و فقط در صورت تایید نهایی سفارت و قبولی در مصاحبه لاتاری است که ابتداء به متقاضیان یک ویزای ورود با اعتبار 6 ماهه داده می شود و در عرض دو تا سه هفته پس از ورود به آمریکا نیز به افراد گرین کارت آمریکا اهداء می شود.

دسته بندی مختلف سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

دسته بندی مختلف سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

غالبا سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا سوالات بسیار آسان و ساده ای هستند که پاسخگوئی به آنها از عهده هر متقاضی برمی آید. این سوالات پیرامون اطلاعاتی است که متقاضیان قبلا در تکمیل فرم DS-260 بدانها اشاره کرده اند. بنابراین سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا را می توان به چند دسته شامل سوالات درباره میزان تحصیلات، سوالات درباب شغل و سابقه کاری، سوالات درباره روابط خانوادگی و فامیلی و سوالات انگیزشی تقسیم بندی کرد مثلا از جمله این سوالات در جلسه مصاحبه لاتاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چرا شما خواستار مهاجرت به آمریکا هستید؟
  • آیا قبلا به آمریکا سفر کرده اید؟
  • درآمد سالانه اتان چقدر است؟
  • آیا تمایلی به برگشت به کشورتان خواهید داشت؟
  • میزان تحصیلات شما تا چه مقطعی است؟
  • متاهل هستید یا مجرد و چند فرزند دارید؟
  • آیا فامیلی یا آشنایی در آمریکا دارید؟

نکات کلیدی درباره سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

همان طوری که گفته شد، مصاحبه جزء لاینفک و بسیار مهمی از پروسه لاتاری گرین کارت آمریکا محسوب می شود. اما با اطلاع از شرایط انجام این مصاحبه می توان چنین گفت که انجام آن بسیار ساده و راحت است. معمولا مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا در ترکیه و یا امارات برگزار شده و انتخاب زبان مصاحبه نیز توسط مصاحبه شونده انجام می شود. سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا نیز بر اساس مندرجات فرم DS-260 در بخش های مختلف مثل اطلاعات کاری، تحصیلی، مسافرتی و یا خانوادگی توسط آفیسر سفارت طرح می شود. در مجموع در انجام مصاحبه بایستی دو اصل زیر همواره مدنظر متقاضیان قرار گیرد:

نکات کلیدی درباره سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

اما نکات مهم دیگری نیز درباره مصاحبه لاتاری آمریکا وجود دارد که قبل از حضور در جلسه مصاحبه بایستی به این نکات توجه کرد. اولا در روز مصاحبه حتما 30 دقیقه قبل از شروع مصاحبه خود را به محل مصاحبه برسانید. دوما مدارک لازم برای مصاحبه از جمله مدارک هویتی و کوریر تایم مصاحبه را به همراه داشته باشید. سوما سعی کنید به تمامی سوالات پاسخ صادقانه ای بدهید. کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر مرحله از لاتاری گرین کارت آمریکا به ارائه خدمات مشاوره حرفه ای ادامه می دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *