هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در آفریقای جنوبی

سوپرمارکت های حلال در آفریقای جنوبی

سوپرمارکت های حلال در آفریقای جنوبی در دسترس مسلمانان قرار دارد. حتی با این که مسلمانان کم تر از 2% از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما گزارشی در سال 2012 نشان می دهد که تا 60% از کل کالاهای موجود در قفسه های سوپرمارکت های آفریقای جنوبی دارای علامت حلال بودند. این بدان معنی است که هم مسلمانان و هم غیر مسلمانان به طور منظم مواد غذایی از جمله محصولات گوشتی و غیر گوشتی دارای نشان حلال را مصرف می کنند. عبارت “حلال” به محصولی گفته می شود که پیرو قوانین اسلامی مربوط به مجاز بودن برای مصرف است. غذا و مواد غذایی حلال در آفریقای جنوبی کم نیست و فرقی ندارد که فرد در کدام قسمت از آفریقای جنوبی زندگی کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به آفریقای جنوبی به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی آفریقای جنوبی و جمعیت مسلمانان آن

آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور قاره آفریقا است. این کشور دارای سه پایخت است: پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین است. پرجمعیت شهر آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ است. حدود 80% مردم این کشور از نژاد آفریقایی های سیاه پوست هستند. این کشور از جنوب با اقیانوس اطلس جنوبی و اقیانوس هند، از شمال با نامبیا، بوتسوانا و زیمباوه و از شرق و شمال شرقی با موزامبیک و اسواتینی (سوازیلند سابق) همسایه است. آفریقای جنوبی یک جامعه چند میلیتی است که شامل طیف گسترده ای از فرهنگ ها، زبان ها و ادیان است. زبان انگلیسی در این کشور میراث استعمار انگلیس است و معمولا در زندگی عمومی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس آمار سال 2016، پراکندگی گروه های قومی آفریقای جنوبی به صورت زیر است:

پراکندگی گروه های قومی آفریقای جنوبی

براساس آمار سال 2016، پراکندگی ادیان در این کشور به صورت زیر بوده است:

پراکندگی ادیان در آفریقای جنوبی

اکثریت مسیحیان آفریقای جنوبی اعضای فرقه های مختلف پروتستان هستند و بقیه نیز اقلیتی از کاتولیک رومی ها و مسیحیان دیگر می باشند. در حال حاضر، جمعیت آفریقای جنوبی 60041994 نفر است و تعداد مسلمانان آن 1050000 نفر می باشد. این یعنی مسلمانان 1.90% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. مسلمانان آفریقای جنوبی عمدتا از کسانی که به عنوان رنگین پوستان توصیف می شوند و نیز کسانی که به عنوان هندی توصیف می شوند، تشکیل می شوند.

وضعیت سوپرمارکت های حلال آفریقای جنوبی

بررسی ها نشان می دهد در آفریقای جنوبی از یک طرف برای مسلمانان سوپرمارکت های حلال وجود دارد و از طرف دیگر مواد غذایی حلال در سوپرمارکت های معمول این کشور نیز عرضه می شود و حتی این نوع مواد غذایی مورد استقبال غیر مسلمانان نیز قرار دارد به طوری که طبق یک گزارش در سال 2012 تا 60% از کالاهای موجود در قفسه های سوپرمارکت های این کشور دارای نشان حلال بوده اند. سال هاست که مسلمانان و غیر مسلمانان آفریقای جنوبی از محصولات غذایی حلال مطابق با قوانین اسلامی استفاده می کنند. اخیرا، خرید غذای حلال به شدت مورد توجه مصرف کنندگان غیر مسلمان آفریقای جنوبی، به ویژه مسیحیان، قرار گرفته است. مسلمانان در هر کجای آفریقای جنوبی که باشند مشکلی در یافتن مواد غذایی حلال ندارند.

علاوه بر این، غذاخوری های حلال زیادی نیز در سراسر این کشور وجود دارد. به این ترتیب، در آفریقای جنوبی غذای حلال به راحتی در دسترس است و شهروندان مسلمان این کشور و گردشگران مسلمان آن گزینه های زیادی دارند. آفریقای جنوبی میراث حلال طولانی ای دارد. هیچ آمار رسمی ای در مورد تولید و فروش مواد غذایی حلال در این کشور وجود ندارد اما سازمان ملی حلال آفریقای جنوبی (SANHA) تخمین زده است که در سال 2012، 60% از کل محصولات غذایی آن دارای نشان حلال بوده است. آفریقای جنوبی بیش تر به دلیل دسترسی به بقیه کشورهای قاره آفریقای جنوبی به عنوان یکی از پنج تولیدکننده بزرگ محصولات حلال در سراسر جهان ظاهر شده است.

وضعیت سوپرمارکت های حلال آفریقای جنوبی

معرفی برخی مارکت ها و سوپرمارکت های حلال آفریقای جنوبی

در این بخش اسامی و آدرس برخی از مارکت ها و سوپرمارکت های حلال در کیپ غربی در آفریقای جنوبی را ارائه می دهیم. خوانندگان گرامی توجه داشته باشند که برخی از اطلاعات موجود در جدول زیر در این زمینه ممکن است در زمان قرائت این مقاله تغییر پیدا کرده باشد. کپ غربی یکی از استان های آفریقای جنوبی است که دارای سواحل هم مرز با اقیانوس های هند و آتلانتیک می باشد. همچنین، کیپ تاون نیز در این استان قرار دارد. رنگین پوستان 50%، سیاهپوستان 32%، سفیدپوستان 17% و هندی ها یا آسیایی ها 1% مردم این استان را تشکیل می دهند.

نام مارکت یا سوپرمارکتآدرس
Good Hope Meat Hyper & Delicatessen443 Albert Road, Cape Town, Western Cape
Bake a CakeComet Road, Surrey Estate, Cape Town, Western Cape
Classic Bakery212 Thornton Road, Crawford, Cape Town, Western Cape
Elite SupermarketKlipfontein & Doreen Road, Cape Town, Western Cape
Elite Cash & CarryCarrick Street, Athlone Industria, Cape Town, Western Cape
Shada Meat MarketLavis Drive, Bishop Lavis Centre, Bishop Lavis, Cape Twon, Western Cape
Foodworld StoresCornhill Road, Athlone, Cape Town, Western Cape
Kariel’s Chicken Centre74 Ruth Road, Rylands, Cape Town, Western Cape
Delite Food Emporium74 Ruth Road, Rylands, Cape Town
Abdurahman Moslem Meat45a Kasselsvlei Road, Cape Town, Western Cape
Allies Meat Market1 Surran Road, Cape Town, Western Cape
Wembley Markette & Roadhouse23 Belgravia Road, Athlone, Western Cape
Lebanese Bakery & Kitchen203 Imam Haron Road, Cape Town, Western Cape
Royal Halaal Meat MarketCorner of Sunbeam & Viool Streets, Saldanha, Western Cape

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در آفریقای جنوبی و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *