هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

اگر قصد مهاجرت بلند مدت یا موقت به جمهوری آذربایجان را داشته باشید، کمترین دغدغه شما یافتن سوپرمارکت های حلال در آذربایجان است. این کشور در سال های دور توسط مسلمانان فتح شد و با فشارهای دولت صفوی، آن ها نیز شریعت شیعه را پذیرفتند و امروزه یکی از بزرگترین جوامع پیرو مذهب شیعه در جهان هستند. درصد اندکی از جمعیت این کشور را افراد غیر مسلمان تشکیل می دهد و به همین دلیل است که یافتن خوراکی های حلال در این کشور کار ساده ای است.

جمهوری آذربایجان کشوری مسلمان است و بر اساس قوانین دین اسلام به ذبح اسلامی می پردازد و به تغذیه دام نیز توجه دارد. البته باید در نظر داشت که فروش برخی محصولات غیر حلال در این کشور نیز منع قانونی نداشته و قابل دسترس هستند. بر اساس سوالات مکرر متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط خرید حلال در آذربایجان خواهند پرداخت.

جمعیت مسلمانان در جمهوری آذربایجان

با روی کار آمدن شیخ صفی دین اردبیلی و سپس نوه برومند وی، شاه اسماعیل صفوی در اردبیل و قدرت یافتن خانقاه اردبیل در سال 906 قمری، آذربایجان توسط صفویان فتح شد و دین اسلام و مذهب تشیع در این کشور به عنوان دین رسمی معرفی گردید. از همان زمان تا به امروز، مردم جمهوری آذربایجان همچنان از شیعیان 12 امامی هستند و درصد کمی از آن ها نیز از مسلمانان اهل تسنن هستند. البته در پی قیام بهاءالدین، جمعیت بهاییان نیز در این کشور رشد نسبی داشته است.

در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیتی ادیان مختلف در جمهوری آذربایجان را مشاهده کنید.

توزیع جمعیت آذربایجان بر اساس دین

مشخص است که در جامعه ای که 96% از جمعیت آن را شهروندان مسلمان تشکیل می دهند، دسترسی به خوراک حلال نیز بسیار ساده تر از کشورهای غیر مسلمان است و در صورت مهاجرت به آذربایجان به عنوان یک مسلمان، دغدغه ای از بابت تامین خوراک حلال در این کشور نخواهید داشت.

معرفی برخی از سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

پس از آنجایی که اکثریت جمعیت کشور آذربایجان را مسلمانان تشکیل می دهند بنابراین یافتن سوپرمارکت های حلال Halal Supermarketler در شهرهای این کشور بسیار آسان است. مثلا از معروفترین سوپرمارکت های حلال در این کشور می توان به سوپری های زیر اشاره نمود:

برخی سوپرمارکت های حلال در آذربایجان
عنوان سوپرمارکتمحل
Azer Market (HALAL)شهر باکو
Halal marketشهر باکو
Halal marketبیلگاه
Halal marketارکیوان
Halal marketجلیل آباد
Halal marketگادابای
Bushra-Halal Marketباکو
Halal market GIRDENIگیردنی
Halal marketبالاکان
Abseron halal marketآبشرون
Halal marketلوکباتان
Halal marketگول یاتان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

از جمله مواردی که باید به آن توجه داشت هزینه هایی است که باید در جمهوری آذربایجان هزینه کنید تا بتوانید برخی از محصولات حلال را خریداری کنید. در جدول زیر برخی از محصولاتی که مسلمانان تنها نوع حلال آن را می توانند مصرف کنند مطرح شده است.

نوع کالاقیمت به منات آذربایجان
یک لیتر شیر2.22 man
یک کیلوگرم پنیر محلی8.11 man
فیله مرغ (یک کیلوگرم)7.45 man
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)15.31 man
نوشیدنی حلال0.91 man
یک وعده غذا در رستوران3.63 man

با توجه به اینکه هر 1$ (دلار) معادل 1.70man (منات آذربایجان) است می توان نتیجه گرفت که هزینه های زندگی در کشور آذربایجان نسبتا مقرون به صرفه است و سفر به این کشور یا استفاده از روش های مهاجرتی بلند مدت به آن می تواند مقرون به صرفه باشد.

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

سودآوری ایجاد سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

زمانی که فردی تصمیم به سرمایه گذاری در یک کشور خارجی دارد، باید جنبه های مختلفی را مدنظر قرار دهد و با توجه به علاقه خود در این زمینه ها فعالیت داشته باشد. فروشگاه های حلال بسیار زیادی در کشور آذربایجان فعال هستند و از همین رو افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند، باید بتوانند خلاقیت ویژه ای را داشته باشند تا گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و بتوانند مشتریان زیادی را به خود جلب کنند.

در برخی از شهرهای آذربایجان، هنوز رفتار مناسبی با شهروندان خارجی صورت نمی گیرد و به همین دلیل است که به بسیاری از سرمایه گذاران در این بخش توصیه می شود تا حتما از فروشندگان بومی در فروشگاه خود استفاده کنند تا از این طریق بتوانند اولین قدم لازم برای تجارت در این کشور را پشت سر بگذارند.

به طور کلی کشور آذربایجان یک کشور مسلمان است و ایجاد یک فروشگاه حلال در این کشور نمی تواند برتری ویژه ای را برای متقاضی ایجاد کند. با این حال مردم این کشور برای تهیه وعده های غذایی خود از خوراکی های حلال استفاده می کنند و این نکته می تواند نشان دهنده رونق داشتن این فعالیت در جمهوری آذربایجان باشد. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در جمهوری آذربایجان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات ارزشمند ایشان در زمینه مهاجرت بهره ببرید.

سوالات پرتکرار در خصوص سوپرمارکت های حلال در آذربایجان

در بخش موخره مقاله سوپرمارکت های حلال در آذربایجان به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • سودآوری ایجاد سوپرمارکت های حلال در آذربایجان چگونه است؟ زمانی که فردی تصمیم به سرمایه گذاری در یک کشور خارجی دارد، باید جنبه های مختلفی را مدنظر قرار دهد و با توجه به علاقه خود در این زمینه ها فعالیت داشته باشد. فروشگاه های حلال بسیار زیادی در کشور آذربایجان فعال هستند و از همین رو افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند، باید بتوانند خلاقیت ویژه ای را داشته باشند تا گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و بتوانند مشتریان زیادی را به خود جلب کنند.
  • جمعیت مسلمانان در جمهوری آذربایجان به چه صورت است؟ با روی کار آمدن شیخ صفی دین اردبیلی و سپس نوه برومند وی، شاه اسماعیل صفوی در اردبیل و قدرت یافتن خانقاه اردبیل در سال 906 قمری، آذربایجان توسط صفویان فتح شد و دین اسلام و مذهب تشیع در این کشور به عنوان دین رسمی معرفی گردید. از همان زمان تا به امروز، مردم جمهوری آذربایجان همچنان از شیعیان 12 امامی هستند و درصد کمی از آن ها نیز از مسلمانان اهل تسنن هستند. البته در پی قیام بهاءالدین، جمعیت بهاییان نیز در این کشور رشد نسبی داشته است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *