هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در اتریش

سوپرمارکت های حلال در اتریش

یافتن سوپرمارکت های حلال در اتریش از جمله دغدغه های اصلی مسلمانانی است که کشور اتریش را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. در برخی از خوراکی های تهیه شده در خارج از کشور، ممکن است از محصولاتی استفاده شود که مسلمانان اجازه استفاده از آن ها را بر اساس شریعت نداشته باشند. برای مثال پنیر یا گوشت خوک از جمله رایج ترین محصولاتی هستند که مسلمانان قادر به استفاده از آن ها نیستند.

مسلمانانی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنند باید همواره نگران این موضوع باشند که آیا مواد اولیه به کار رفته در یک محصول مصرفی حلال است یا خیر به همین دلیل است که وجود سوپرمارکت های حلال به آن ها کمک خواهد کرد تا بدون نگرانی خرید خود را انجام دهند. شهروندان ترک بسیار زیادی در اتریش زندگی می کنند و به همین دلیل است که دسترسی به فروشگاه های حلال در این کشور می تواند بسیار ساده تر از برخی از کشورهای دیگر اروپایی باشد. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، توضیحات تکمیلی در این خصوص را ارائه خواهیم کرد؟

بررسی جمعیت مسلمانان در اتریش و رفع نیازهای آن ها

آخرین سرشماری رسمی در کشور اتریش در سال 2016 اتفاق افتاده است و بررسی ها نشان می دهد که جمعیت مسلمانان در این کشور با شیب بسیار تندی در حال افزایش است. در اولین سرشماری صورت گرفته در سال 1981، تنها 1% از جمعیت اتریش را مسلمانان تشکیل می دادند اما در حال حاضر تقریبا 10% از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند و این موضوعی است که باید به آن توجه بسیار زیادی داشت.

تعداد جمعیت مسلمانان در اتریش بر اساس داده های رسمی

بدون تردید این روند افزایشی سبب خواهد شد تا یافتن خوراک حلال نیز از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشد و حال می توان به خوبی در تعداد مغازه های حلال در کشور اتریش این تحول را مشاهده کرد. مهاجرت به اتریش و زندگی در این کشور بخصوص در شهر وین، دسترسی بسیار ساده به سوپرمارکت های حلال را برای فرد ایجاد می کند اما در شهرهای کوچک تر اتریش محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

آیا ایجاد یک سوپرمارکت حلال در اتریش سودآور است؟

تعداد مسلمانان در کشور اتریش در حال افزایش است. بسیاری از شهروندان ترکیه در کشور اتریش زندگی می کنند و تعداد پناهجویان سوری در این کشور نیز بسیار زیاد است. با توجه به امکان مهاجرت کاری به کشور اتریش در سال های اخیر، بسیاری از مسلمانان شرق آسیا نیز به جای کار در کشورهای جنوب خلیج فارس، اتریش را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند در نتیجه انتظار می رود که در آینده نزدیک، جمعیت مسلمانان اتریش نیز افزایش پیدا کند.

مسلمانان اجازه خوردن گوشت حیواناتی که با ذبح اسلامی تولید نشده اند را ندارند و به همین دلیل ممکن است رژیم غذایی آن ها تحت تاثیر قرار گیرد. بدون تردید ایجاد یک سوپرمارکت حلال می تواند یک سرمایه گذاری در اتریش باشد که سوداوری بسیار بالایی را برای فرد داشته باشد. بدون تردید بسیاری از شهروندان غیر مسلمان نیز می توانند از سوپرمارکت های حلال خریدارهای روزانه خود را تامین کنند و این موضوعی است که بر جذابیت چنین سرمایه گذاری می افزاید. در صورتی که بتوانید محصولات مناسب را ارائه دهید، می توانید به تامین کننده مواد اولیه رستوران های حلال نیز تبدیل شوید.

آیا ایجاد یک سوپرمارکت حلال در اتریش سودآور است

قیمت بعضی محصولات حلال در اتریش

در صورتی که قصد خرید از سوپرمارکت های حلال را داشته باشید باید هزینه های خود را نیز در نظر داشته باشید. در جدول زیر می توانید هزینه برخی از محصولات حلال را مشاهده فرمایید.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر1.1€
یک کیلوگرم پنیر محلی12.94€
فیله مرغ10.62€
گوشت گوساله15.48€
نوشیدنی حلال2.71€

باید در نظر داشت که فروشگاه های حلال در کشور اتریش در تمامی مناطق در دسترس نیست و افرادی که قصد خرید از این سوپرمارکت ها را دارند باید جستجوی کافی در این رابطه را انجام دهند. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر امکان یافتن بهترین سوپرمارکت ها را فراهم می آورد و می توانید با یک جستجوی ساده کلیه فروشگاه های حلال در اتریش را بیابید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربیات خود در سال های اخیر از آمادگی کامل برای راهنمایی شما در این رابطه و کلیه پروسه های مهاجرتی به این کشور برخوردار هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *