هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در ارمنستان

سوپرمارکت های حلال در ارمنستان

یافتن سوپرمارکت های حلال در ارمنستان یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی است که مسلمانان در این کشور با آن روبرو خواهند شد و جستجو میکنند. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از طریق سرشماری های انجام شده، ادیان بسیار زیادی در کشور ارمنستان وجود دارد و یکی از کوچک ترین جوامع دینی در این کشور، جمعیت مسلمانان است. جمعیت اندک کرد و همچنین شهروندان سابق جمهوری آذربایجان که به صورت سنتی در این کشور زندگی می کنند، تنها جامعه مسلمان این کشور هستند.

جوامع غیر ارمنی، بخصوص در ایران، کمتر این کشور را به عنوان یک مقصد مهاجرتی انتخاب می کنند اما ارمنستان مقصدی جذاب برای مسافرت های توریستی است. جمعیت قابل توجهی از شهروندان مسلمان نیز هر ساله به این کشور سفر می کنند تا از این طریق از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنند اما تامین خوراک حلال برای دسته از این افراد می تواند یک دغدغه بزرگ به حساب آید. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

  • آیا در کشور ارمنستان فروشگاه های حلال وجود دارد؟
  • جمعیت ساکن مسلمان در این کشور چه تعدادند؟
  • آیا ایجاد یک سوپرمارکت حلال در ارمنستان می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد؟

جمعیت مسلمان ارمنستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

شهروندان سابق جمهوری آذربایجان و همچنین جمعیت کردی که از دیرباز در ارمنستان زندگی می کنند، عمده ترین جواع مسلمانی هستند که در این کشور سکونت پراکنده دارند. بر اساس سرشماری ها انجام شده در کشور ارمنستان، کمتر از 1000 مسلمان به صورت دائمی در این کشور زندگی می کنند و جمعیت آنان کمتر از 0.1% از جمعیت کلی جمهوری ارمنستان را تشکیل می دهد. با این حال این افراد نیز می توانند مراسم مذهبی نماز جمعه را با آسودگی خاطر در این کشور برگزار کنند.

در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیت در ارمنستان بر اساس ادیان مختلف را مشاهده نمایید.

توزیع جمعیت ارمنستان بر اساس دین

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ارمنستان

یکی از مواردی که باید به آن در رابطه با دسترسی به سوپرمارکت های حلال توجه داشت، تعداد مسلمانانی است که در آن کشور وجود دارند. اگر به هر دلیلی در شهر ایروان هستید، به راحتی می توانید به رستوران های حلال موجو در این شهر سر بزنید. رستوران های لبنانی، ترکی، کردی و هندی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که تنها غذاهای حلال را سرو می کنند. از طرف دیگر برخی از رستوران های ارمنی نیز در این کشور به سرو غذاهای حلال می پردازند چراکه به خوبی از جمعیت مسلمانی که به عنوان توریست به این کشور وارد می شوند باخبر هستند. با این حال باید در نظر داشت که دسترسی به سوپرمارکت های حلال در این کشور کمی دشوار است.

کمتر توریستی را می توان یافت که به دنبال خرید گوشت و تهیه غذا برای خود باشد و با توجه به اینکه جمعیت مسلمانان این کشور بسیار محدود است، این کاملا طبیعی است که تنها در گتوهای مسلمانان (جوامع کوچک مسلمانان) بتوان به چنین محصولاتی دست یافت. طبیعی است که ایجاد یک سوپرمارکت در مراکز شهری با محوریت محصولات حلال در کشور ارمنستان نمی تواند مشتریان اختصاصی زیادی داشته باشد اما در صورتی که فردی بتواند خلاقیت ویژه ای در ارائه محصولات داشته باشد، می تواند در رقابت با سایر رقبا برتری ویژه ای برای خود به دست آورد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت حلال در ارمنستان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل نمی تواند دغدغه مهاجران در این کشور باشد. در جدول زیر برخی از مهم ترین محصولاتی که مسلمانان در استفاده از آن محدودیت هایی دارند را ارائه کرده ایم تا ایشان بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به صورت تقریبی برآورد کنند.

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر0.87$
یک کیلوگرم پنیر محلی4.40$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)4.11$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)6.60$
نوشیدنی حلال0.61$
یک وعده غذا در رستوران4.92$

همه آنچه در رابطه با سوپرمارکت های حلال در کشور ارمنستان باید گفته می شد را در اختیار شما قرار داده ایم با این حال در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید،

غذای حلال در ارمنستان

یافتن غذای حلال در ارمنستان ممکن است در مقایسه با کشورهایی که جمعیت مسلمان بیشتری دارند، چالش برانگیزتر باشد، اما این امکان وجود دارد، به ویژه در شهرهای بزرگتر یا مناطق با جوامع متنوع تر. برخی از شهرهایی که غذای حلال در آنها به راحتی در دسترس است عبارتند از ایروان و گیومری و وانادزور. اگرچه کشوری با اکثریت مسلمان نیست، اما گشودگی ارمنستان به فرهنگ ها و مذاهب مختلف می تواند آن را به مقصدی مناسب برای مسافران مسلمانی تبدیل کند که تحقیقات خود را از قبل در مورد گزینه های حلال انجام می دهند.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و با توجه به تجربه ایشان، اطلاعات کافی در رابطه با مهاجرت به این کشور را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *