هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در اروگوئه

سوپرمارکت های حلال در اروگوئه

اروگوئه یکی از کشورهای مطرح آمریکای جنوبی است و جمعیت بسیار زیادی با فرهنگ یکسان را در اختیار دارد. دین اسلام رواج بسیار کمی در کشور اروگوئه دارد و مسلمانان این کشور به نسبت کمترند، به همین دلیل یافتن سوپرمارکت های حلال در اروگوئه دشوار است. در پایتخت می توان چند رستوران و مغازه حلال را یافت که توسط شهروندان مهاجر اداره می شوند اما به طور کلی دسترسی به این فروشگاه ها بسیار دشوارتر از آن چیزی است که بتوان روی نقشه یک سوپرمارکت حلال یافت.

دین در باورهای مردم اروگوئه جایگاه بسیار اندکی دارد و به همین دلیل است که محدودیت های چندانی در این کشور برای استفاده از محصولات مختلف وجود ندارد و این یکی از مواردی است که افراد معتقد به دین اسلام در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در این مقاله که به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است، در رابطه با شرایط زندگی مسلمانان در اروگوئه توضیحاتی ارائه شده است.

  • آیا دسترسی به محصولات حلال در کشور اروگوئه وجود دارد؟
  • آیا افتتاح یک سوپرمارکت حلال در اروگوئه می تواند از نظر اقتصادی مفید باشد؟
  • شرایط مسلمانان در کشور اروگوئه چگونه است؟

جمعیت مسلمان اروگوئه و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مردمان برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی بر باورهای دینی خود بسیار پافشاری می کنند اما در اروگوئه شرایط به طور کامل متفاوت است و باورهای دینی جایگاه چندانی را در میان مردمان این کشور ندارند. جمعیت مسلمانان این کشور نیز بسیار اندک است. بر اساس سرشماری های صورت گرفته در اروگوئه، جمعیت مسلمانان این کشور در حدود 900 نفر است و به این ترتیب، تنها 0.02% از جمعیت این کشور را تشکیل داده اند. در کشور اروگوئه به طور کلی 3 مرکز اسلامی وجود دارد که شامل مصلی الهزیمی، مرکز اسلامی فرهنگی مصریان و مرکز اسلامی اروگوئه می شوند.

در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیت در اروگوئه را به تفکیک باورهای دینی مشاهده نمایید.

توزیع جمعیت اروگوئه بر اساس دین

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که اسلام از جمله ادیان اقلیت در کشور اروگوئه است و به همین دلیل کمتر کسی به ذبح اسلامی توجه می کند در نتیجه یافتن محصولات اسلامی در این کشور نیز بسیار دشوار است.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در اروگوئه

اگر به فکر این هستید که یک سوپرمارکت اسلامی و حلال را در کشور اروگوئه ایجاد کنید، باید در نظر داشته باشید که در کل این کشور کمتر از 1000 نفر به دنبال محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید در نتیجه شما باید تلاش کنید تا رضایت سایر افراد را نیز در سوپرمارکت خود جلب کنید. در نظر داشته باشید که به دلیل عدم باور به اعتقادات دینی، برخی از افراد در این کشور واکنش های تندی را به اقلیت های دینی نشان می دهند و این مسئله می تواند در برخی از مواقع نگران کننده باشد.

با این حال با توجه به علاقه بسیار زیادی که مردم اروگوئه به غذاهای جذاب دارند، ایجاد یک فروشگاه بزرگ حلال می تواند از نظر مالی و گردش پول بسیار موفق باشد. در حقیقت میزان خلاقیتی که یک فروشنده می تواند در کشور اروگوئه برای ارائه محصولات خود به خرج دهد، اصلی ترین نکته در ضمانت موفقیت کسب و کار او خواهد بود.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در اروگوئه

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در اروگوئه

هزینه های زندگی در اروگوئه به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای قاره آمریکا بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به محدودیت تعداد سوپرمارکت های حلال در این کشور، در بسیاری از موارد هزینه های مربوط به خرید محصولات اسلامی و حلال در این کشور گران قیمت تر از سایر فروشگاه ها است. در جدول زیر می توانید قیمت بعضی از محصولات حلال در این کشور را مشاهده کنید.

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر0.79$
یک کیلوگرم پنیر محلی8.17$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)7.04$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)8.33$
نوشیدنی حلال1.51$
یک وعده غذا در رستوران10.27$

در جدول فوق نیز می توان به خوبی دید که هزینه های خرید محصولات اسلامی کمی بیشتر از شرایط خرید عادی در این کشور است اما مسئله اصلی در این رابطه آن است که دسترسی به فروشگاه های حلال در کشور اروگوئه نیز بسیار سخت است. به طور کلی در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با مهاجرت به برترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *