هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در امارات

سوپرمارکت های حلال در امارات

سوپرمارکت های حلال در امارات همان چیزی است که به وفوور یافت می شوند و مسلمانان در این کشور دغدغه بسیار اندکی برای تامین مایحتاج خود دارند. همانطور که می دانید، امارات متحده عربی یکی از کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس است که البته مهاجران زیادی در آن زندگی می کنند. با این وجود هنوز فروش بسیاری از محصولات غیرحلال در این کشور ممنوع است و برخی از این محصولات تنها مجوز فروش در فرودگاه های این کشور را دارند.

ایرانیان بسیار زیادی سالیانه بنا به دلایل مختلف از جمله مهاجرت توریستی به این کشور مهاجرت می کنند و طبیعی است که تامین مواد غذایی مورد نیاز آن ها نیز یک دغدغه اساسی برای آن هاست. با این حال نیازی به نگرانی برای کسی در این رابطه وجود ندارد چرا که مسلمانان بسیار زیادی در این کشور زندگی می کنند و فروش محصولات غیر اسلامی در این کشور همچنان ممنوع است. با توجه به پرسش های مطرح شده، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش در این گفتار به بررسی دسترسی به سوپرمارکت های حلال در امارات پرداخته اند.

جمعیت مسلمان امارات و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

ادیان بسیار زیادی در کشور امارات وجود دارد و عامل اصلی آن مهاجرانی هستند که از شرق آسیا برای کار و حتی تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. مردم امارات عموما مسلمان و پیرو مذهب تسنن هستند و درصد کمی شیعیان علوی نیز در این کشور زندگی می کنند که معمولا جمعیت مهاجران به این کشور هستند.

شاید برای بسیاری باورکردنی نباشد که پیروان ادیان هندو یکی از شناخته ترین گروه های مذهبی در این کشور هستند. این افراد مهاجرانی هستند که از هند و کشورهای همسایه آن به منظور کار در امارات و دسترسی به درآمد بالای کارگران در این کشور زندگی می کنند.

در نمودار زیر می توان به دید بهتری نسبت به توزیع ادیان در کشور امارات دست پیدا کرد.

توزیع جمعیت امارات بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در امارات

امارات یکی از کشورهای بسیار ثروتمند در جهان است و بسیاری از شهروندان آن نیز ثروت هنگفتی را در دست دارند. کیفیت فروشگاه های این کشور به گونه ای است که بسیاری از ستارگان هالیوودی نیز تعطیلات تابستانی خود را در شهر دبی یا ابوظبی پشت سر می گذارند و خریدهای لوکس خود را نیز در این زمان انجام می دهند.

در نظر گرفتن این موضوع نشان می دهد که اداره کردن یک فروشگاه هرچند فروشگاه مواد غذایی باشد، در این کشور بسیار دشوار بوده و نیازمند در اختیار داشتن سرمایه اولیه بسیار زیادی است که از این طریق بتوان نیازهای اولیه یک فروشگاه را تامین کرد. از سوی دیگر سرمایه گذاری در دبی و به طور کلی در امارات منجر به اخذ تابعیت این کشور یا اقامت دائم نخواهد شد و این یکی از بزرگترین معایبی است که استفاده از این مسیر مهاجرتی می تواند برای یک فرد داشته باشد در حالی که ورود چنین سرمایه ای به کشورهای اروپایی می تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در امارات

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در امارات

هزینه زندگی در امارات به طور کلی بسیار بیشتر از کشورهای همسایه است و این خود یکی از نکات منفی در رابطه با زندگی در امارات است. بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور نیز به این دلیل که هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است، از انتخاب آن صرف نظر می کنند. در جدول زیر بخش عمده ای از هزینه های مربوط به خرید اجناس حلال در کشور امارات آورده شده است.

نوع کالاقیمت به درهم
یک لیتر شیر5.82AED
یک کیلوگرم پنیر محلی34.19AED
فیله مرغ (یک کیلوگرم)24.32AED
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)36.56AED
نوشیدنی حلال3.3AED
یک وعده غذا در رستوران30AED

به طور کلی علاقمندان به سفر به کشور امارات چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت، می توانند با آسودگی خاطر این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب کنند چرا که دسترسی به انواع خوراکی های حلال در این کشور ممکن است و در تمامی خیابان های این کشور می توان دسترسی به چنین فروشگاه هایی را نیز مشاهده کرد. شما نیز در صورتی که تمایل به مهاجرت به کشور امارات از طریق تحصیل یا کار را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *