هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در اندونزی

سوپرمارکت های حلال در اندونزی

یافتن سوپرمارکت های حلال در اندونزی یکی از آسان ترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد چرا که جمعیت این کشور اکثرا مسلمان هستند. در کنار مالزی و سنگاپور، اندونزی نیز یکی از کشورهای مسلمان در شرق آسیا است و بالاترین جمعیت مسلمان را در میان این کشورها به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که ذبح اسلامی در این کشور به شدت مورد توجه واقع شده است و دسترسی به محصولات حلال نیز به سادگی امکان پذیر است.

اندونزی یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت توریستی است و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است با این وجود درصد کمی از مهاجران در این کشور نیز از مسیر مهاجرت تحصیلی یا کاری وارد خاک این کشور می شوند. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، توضیحات جامعی را در خصوص شرایط خرید محصولات حلال در این کشور ارائه خواهیم کرد.

جمعیت مسلمان اندونزی و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

همانگونه که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، مردم اندونزی عموما مسلمان هستند و از نظر اعتقادی از پیروان مذهب تسنن. در حال حاضر در حدود 3 میلیون نفر از پیروان مذهب شیعه نیز در این کشور زندگی می کنند و با توجه به شرایط کلی فرهنگی در این کشور، مشکلات این دو فرقه مذهبی بسیار کمتر از کشورهایی همچون عربستان و یمن است.

مذاهب هندو و مسیحی نیز از دیگر جمعیت های ساکن در این کشور هستند که البته از نظر تعداد قابل مقایسه با جمعیت مسلمانان در این کشور نیست. در نمودار زیر اطلاعات دقیق تری در خصوص شرایط زندگی ادیان مختلف در کشور اندونزی در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار گرفته است.

توزیع جمعیت اندونزی بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در اندونزی

ایجاد کسب و کار حلال در کشور اندونزی یک دغدغه نخواهد بود چراکه مردمان این کشور خود پیرو دین اسلام هستند و محصولاتی که در سوپرمارکت های اندونزی ارائه می شود خود همگی حلال و قابل استفاده برای همه مسلمانان هستند. به همین دلیل زمانی که فردی یک تجارت حلال را در این کشور آغاز می کند، به صورت ویژه ای که ممکن است در کشورهای غیر مسلمان مورد توجه قرار گیرد، به آن توجهی نمی شود.

از طرف دیگر اقتصاد اندونزی، اقتصادی پویا در میان کشورهای شرق آسیا به حساب نمی آید به همین دلیل می توان گفت که سرمایه گذاری در اندونزی نیز یک فعالیت اقتصادی زود بازده و سودآور نخواهد بود. با این وجود افرادی که ایده ویژه ای در سر داشته باشند یا قادر به فراهم کردن شرایطی جدید برای توزیع محصولات باشند، می توانند نظر دیگران را بیش تر به خود جلب کنند. ضمن آن که با توجه به شرایط نرخ بیکاری در کشور اندونزی، انتظار می رود دولت نیز حمایت هایی را از کارآفرینان در این کشور به مرحله اجرا در آورد.

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در اندونزی

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در اندونزی

یکی از موضوعات مهمی که باید مد نظر علاقمندان به زندگی در این کشور قرار گیرد، هزینه زندگی در اندونزی است. بر اساس آنچه که مسلم است، هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و افرادی که به عنوان توریست به کشور اندونزی سفر می کنند، برای تامین مایحتاج خود هزینه های نسبتا مقرون به صرفه ای را پرداخت می کنند. در جدول زیر می توانید برخی از مهم ترین کالاهای اساسی موجود در بازارهای اندونزی را به صورت میانگین مشاهده کنید.

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر1.29$
یک کیلوگرم پنیر محلی7.95$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)9.20$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)8.19$
نوشیدنی حلال0.57$
یک وعده غذا در رستوران1.73$

از جدول فوق به خوبی می توان دریافت دریافت که هزینه های زندگی در کشور اندونزی بسیار اندک است و همین شرایط برای تحصیل در این کشور نیز صدق می کند. البته با توجه به اینکه کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست، بسیاری از افراد به هیچ عنوان به اندونزی به عنوان یک مقصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی نمی اندیشند.

شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای شرق آسیا و جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *