هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در انگلستان

سوپرمارکت های حلال در انگلستان

کشور انگلستان یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی مسلمانان در سال های اخیر بوده است. نرخ بالای جمعیت مسلمانان در کشور انگلستان سبب شده است تا دسترسی به سوپرمارکت های حلال در انگلستان برای همه این جامعه فراهم شود. جمعیت انگلستان را می توان به دو دسته به شدت مذهبی و بدون باور تقسیم کرد و به همین دلیل است که در برخی از مواقع درگیری هایی میان افراطی های مذهبی در این کشور به وجود می آید.

سیاست های درهای باز انگلستان در سال های اخیر بر خلاف کشورهایی نظیر آمریکا سبب شده است تا نرخ مهاجرت به این کشور به بالاترین سطح خود در سال های اخیر برسد تا جایی که مسلمانان بسیار زیادی در این کشور ساکن شده اند. در سال های اخیر، افزایش نرخ مهاجرت شهروندان سوری به کشور انگلستان نیز بر افزایش جمعیت مسلمانان در این کشور تاثیر گذار بوده است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به اهمیت این موضوع، مقاله پیش رو را در اختیار هموطنان عزیز قرار داده ایم.

جمعیت مسلمان انگلستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

جمعیت مسلمانان در کشور انگلستان طی سال های اخیر افزایش نسبی داشته است و با توجه به نرخ بالای مهاجرت شهروندان سوری و افغان به این کشور برای پناهندگی، همواره بر تعداد شهروندان خارجی و مسلمان ساکن در این کشور افزوده شده است. بدیهی است که این افراد نیز با توجه به شرایط زندگی خود نیازمند برطرف ساختن نیازهای اولیه زندگی خود هستند و خوراک بخشی جدانشدنی از این موضوع است.

جمعیت مسلمانان در کشور انگلستان در سال 2001 حدود 1.5 میلیون نفر بوده است و در سال 2021 نزدیک به 4 میلیون نفر شده است. با وجود چنین مسئله ای بدیهی است که رفع نیازهای مربوط به مسلمانان نیز در کشور انگلستان اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در نمودار زیر باورهای دینی مردمان انگلستان به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته اند.

توزیع جمعیت انگلستان بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در انگلستان

انگلستان یکی از قدرت های اقتصادی بزرگ اروپا و قلب تپنده بریتانیای کبیر است. تردیدی وجود ندارد که طرح های اقتصادی که با منطق صحیح و مطابق با استانداردهای بین المللی تنظیم شده اند، توان رقابت با سایر بیزینس های فعال در این کشور را خواهند داشت و می توانند در مسیر موفقیت گام بردارند. جمعیت مسلمانان در کشور انگلستان حدود 4 میلیون نفر است و توزیع جمعیتی آن ها به طور مشخص در قسمتی از جنوب انگلستان و قسمتی از مرکز این کشور واقع شده است. بدیهی است که ایجاد یک فروشگاه حلال در این منطقه می تواند موفقیت بیشتری کسب کند.

سرمایه گذاری در انگلستان یک شیوه مناسب مهاجرتی برای ورود به این کشور است که البته نیاز به ایده های جذاب و قدرتمند اقتصادی دارد. شاید ایجاد یک سوپرمارکت حلال در انگلستان به تنهایی برای ورود به این کشور کافی نباشد. این مسئله کافی است که شما یک طرح اقتصادی جذاب در دست داشته باشید و نشان دهید که می توانید برای شهروندان انگلیسی شغل ایجاد کنید. آن گاه دولت انگلستان نیز از شما حمایت خواهد کرد تا بتوانید در کشوری پیشرفته در شمال اروپا اقامت داشته باشید.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در انگلستان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در انگلستان

سطح درآمد در کشور انگلستان بسیار بالا است و به همین دلیل است که هزینه های زندگی در انگلستان نیز در همین سطح قرار دارد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور انگلستان چه به صورت دائم و یا موقت را دارند، باید به شدت به موضوع هزینه های زندگی خود در این کشور واقف باشند چراکه این هزینه ها در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، می تواند ضربه بزرگی به فرد مهاجر وارد کند. در جدول زیر هزینه برخی از مهم ترین کالاهایی که ممکن است مسلمانان به آن ها نیاز داشته باشند را به صورت متوسط در فروشگاه های حلال، مورد بررسی قرار داده ایم.

نوع کالاقیمت به پوند
یک لیتر شیر0.92£
یک کیلوگرم پنیر محلی5.57£
فیله مرغ (یک کیلوگرم)5.56£
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)8.03£
نوشیدنی حلال1.33£
یک وعده غذا در رستوران12£

انگلستان یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است و دولت این کشور تلاش می کند تا برابری های اجتماعی را بدون توجه به باورهای دینی ایجاد کند. فروشگاه های محصولات اسلامی در این کشور به راحتی در دسترس قرار دارند و مسلمانان می توانند نیازهای خود را در این کشور برآورده سازند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستیم تا شما را در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان از جمله انگلستان یاری کنیم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *