هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در اکوادور

سوپرمارکت های حلال در اکوادور

یافتن سوپرمارکت های حلال در اکوادور امکان پذیر نیست و در این کشور آمریکای جنوبی حتی یک سوپرمارکت حلال هم برای مسلمانان اکوادور وجود ندارد. البته جای تعجب هم ندارد زیرا اکوادور که یک کشور کاتولیک است جمعیت مسلمان بسیار اندکی دارد. جالب تر این که حتی احتمال یافتن مواد غذایی حلال در سوپرمارکت های معمول این کشور تقریبا صفر است و به نوعی مثل این است که یک فرد گیاه خوار بخواهد در آرژانتین که سرزمین غذاهای گوشتی است به دنبال غذای گیاهخواران باشد. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که نه تنها سوپرمارکت حلالی در اکوادور وجود ندارد، بلکه حتی یافتن مواد غذایی حلال در این کشور نیز بسیار دشوار و شاید امکان ناپذیر باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به اکوادور به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی اکوادور و جمعیت مسلمان آن

اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است که از شمال با کلمبیا، از شرق و جنوب با پرو و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. اکوادور همچنین شامل جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام است. پایتخت و بزرگ ترین شهر اکوادور کیتو است. سرزمین های اکوادور مدرن در طی قرن شانزدهم مستعمره اسپانیا شد؛ سپس در سال 1820 به عنوان بخشی از Gran Colombia به استقلال دست یافت و پس از آن در سال 1830 به عنوان یک کشور مستقل ظاهر شد. اسپانیایی زبان رسمی این کشور است و توسط اکثریت مردم آن صحبت می شود. جمعیت اکوادور در حال حاضر بیش از 17000000 نفر است.

جمعیت اکوادور از نظر قومی متنوع است. بزرگترین گروه قومی آن (از سال 2010) Mestizoها هستند که حدود 71% از جمعیت را تشکیل می دهند. اکوادوری های سفیدپوست اقلیتی هستند که 6.1% از جمعیت اکوادور را تشکیل می دهند و می توان آن ها را در کل اکوادور و عمدتا در اطراف مناطق شهری یافت. جمعیت سفیدپوست این کشور نتیجه ترکیبی از مهاجران اروپایی اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی و سوئیسی است. اکوادور همچنین دارای تعداد کمی از یهودیان اروپایی، یک جمعیت اندک با ریشه های آسیایی عمدتا از غرب آسیا مانند فرزندان مهاجران لبنانی و فلسطینی، یک جامعه آسیای شرقی متشکل از نژاد ژاپنی و چینی و یک اقلیت آفریقایی نیز هست.

پراکندگی گروه های قومی اکوادور

براساس آمار، 91.95% از جمعیت اکوادور دین دارند که از این رقم 93.1% مسیحی هستند.

پراکندگی دین و مذهب اکوادور

همانطور که ملاحظه می شود در اکوادور غالب مردم مسیحی هستند و فقط تعداد کمی مسلمان، بودایی، یهودی و بهائی در این کشور وجود دارد. بنظر می رسد که حتی 500 مسلمان هم در اکوادور وجود ندارد. اولین مهاجران مسلمان در اکوادور در ابتدا عربهایی بودند که در خلال جنگ جهانی اول از خاورمیانه و پس از آن از سرزمینهای سابق امپراتوری عثمانی مهاجرت کردند.

وضعیت و آینده سوپرمارکت های حلال در اکوادور

همان طور که گفتیم در حال حاضر هیچ سوپرمارکت حلالی در کشور اکوادور وجود ندارد. حتی می توان ادعا کرد در کیتو پایتخت اکوادور و یا شهرهای بزرگ این کشور نیز هیچ سوپرمارکتی را نمی توان یافت که غرفه مواد غذایی حلال داشته باشد یا این نوع مواد غذایی را برای مسلمانان عرضه کند. البته همان طور که گفتیم این امر هیچ تعجبی ندارد زیرا تعداد مسلمانان در این کشور بسیار اندک است. لذا به نظر می رسد افتتاح یک سوپرمارکت حلال در این کشور نیز فکر خوبی نباشد، زیرا با توجه به جمعیت اندک مسلمانان این کشور این کار سودآور نخواهد بود و حتی ضرردهی خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد با توجه به این که اکثر مسلمانان اکوادور در پایتخت آن حضور دارند ایجاد غرفه مواد غذایی حلال در سوپرمارکتی در پایتخت این کشور می تواند خدمتی به اقلیت کوچک مسلمانان این کشور باشد.

وضعیت و آینده سوپرمارکت های حلال در اکوادور

مسلمانان در نبود سوپرمارکت حلال در اکوادور چه می کنند؟

با توجه به آن چه گفتیم مسلمانان اکوادور نباید انتظار وجود یک سوپرمارکت حلال در این کشور را داشته باشند. حتی بررسی ها نشان می دهد که مسلمانان این کشور نمی توانند مواد غذایی حلالی در این کشور آمریکای لاتین بیابند. شاید تنها چیزی که احتمالا بتوانند پیدا کنند و آن هم بعید به نظر می رسد گوشت حلال تولید برزیل باشد. برزیل با این که کشوری مسلمان نیست اما یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های گوشت حلال در جهان است. به نظر می رسد که شانس یافتن گوشت و محصولات حلال در اکوادور صفر باشد.

نکته جالب تر این که تعداد مسلمانان این کشور به قدری اندک است که احتمال ملاقات با یک فرد مسلمان در این کشور نیز تقریبا صفر است. با این حال، مسلمانان می توانند از طریقی برخی از مواد غذایی حلال را در این کشور تهیه کنند. مثلا مسلمانان در کوئنکا که هیچ مارکت و سوپرمارکت حلالی ندارد همیشه می توانند ماهی حلال تهیه کنند. به این صورت که اقیانوس تنها 4 ساعت از این شهر فاصله دارد و ماهی هایی در بازارهای هوای آزاد یافت می شوند. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در اکوادور و سرمایه گذاری در اکوادور با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *