هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در ایتالیا

سوپرمارکت های حلال در ایتالیا

سوپرمارکت های حلال در ایتالیا در مناطق شمالی این کشور از تراکم بسیار مناسب برخوردار هستند و دسترسی به آن ها برای شهروندان ساده تر است. حقیقت امر نیز آن است که مهاجران به دلیل فرصت های شغلی بیشتر و همچنین امکان تحصیل با کیفیت تر، مناطق شمالی ایتالیا را برای سکونت خود انتخاب می کنند. هزینه های زندگی در کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجرت به خصوص از طریق تحصیل تبدیل شده است. زمانی که این کشور توسط مسلمانان انتخاب می شود، یکی از اصلی ترین دغدغه ها تامین غذای حلال است.

میلان، کالیاری، بولونیا، رم، فلورانس و تورین شهرهایی هستند که به راحتی می توان به خوراک حلال در آن ها دسترسی پیدا کرد اما این به آن معنی نیست که در سایر شهرهای این کشور چنین امکانی وجود ندارد. به دلیل پرسش های متعدد مطرح شده توسط هموطنان عزیز در رابطه با امکان تهیه غذای حلال در ایتالیا، مقاله پیش رو به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تا بتواند راهنمایی برای علاقمندان به زندگی در این کشور باشد.

جمعیت مسلمان ایتالیا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مردمان ایتالیا از دیرباز اعتقادات مذهبی بسیار زیادی داشته اند اما اعتقادات آن ها کاملا شخصی است و تظاهر به دینداری برای آن ها بسیار ناشایست است. شهروندان ایتالیا اعتقاد بسیار زیادی به دین مسیحیت دارند و سایر ادیان در این کشور به واسطه ورود مهاجران به این کشور در ایتالیا گسترش یافته اند. ایتالیا پایتخت مسیحیت در جهان است و پاپ به عنوان رهبر تمام مسیحیان جهان در واتیکان در قلب ایتالیا سکونت دارد.

در حدود 1859100 نفر شهروند مسلمان در این کشور زندگی می کنن که 3.1% از جمعیت ایتالیا را تشکیل می دهند. از این میان کمتر از 250000 نفر شهروند رسمی ایتالیا مسلمان هستند. از طرف دیگر می توان گفت که 32.2% از مهاجران این کشور مسلمان هستند و این یک آمار بسیار جالب در این خصوص است. در نمودار زیر تفکیک جمعیت کشور ایتالیا بر اساس باورهای دینی ارائه شده است.

توزیع جمعیت در منطقه ایتالیا بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایتالیا

مسلمانان در ایتالیا در مناطق مرکزی و به خصوص در شمال ایتالیا سکونت دارند و همین مسئله باعث شده است که سوپرمارکت های حلال در این کشور نیز در همین مناطق ایجاد شوند. افرادی که در این مناطق زندگی می کنند، تقریبا دغدغه ای برای خرید محصولات مورد نظر خود ندارند اما ممکن است آیا دسترسی به این فروشگاه ها کافی است؟ پاسخ به این پرسش منفی است. در حدود 3 میلیون نفر در کشور ایتالیا با اعتقاد به دین اسلام زندگی می کنند اما فروشگاه های حلال در این کشور در حدود 20 سوپرمارکت است و این به خوبی نشان می دهد که برای تامین نیاز کامل این افراد نیاز به فروشگاه های اسلامی بیشتری است.

سرمایه گذاری در ایتالیا برا اخذ اقامت نیازمند در اختیار داشتن سرمایه بسیار زیادی است و از همین رو نمی توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد اما در صورتی که اقامت این کشور را در اختیار دارید، شاید بتوانید از طریق ایجاد یک سوپرمارکت به سود مناسبی دست پیدا کنید و شغل مورد نظر خود را نیز به صورت جداگانه در اختیار داشته باشید و با استخدام نیروی کار اداره سوپرمارکت را به دیگران بسپارید.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایتالیا

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در ایتالیا

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، هزینه های زندگی در ایتالیا به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل است که مهاجران زیادی به خصوص از کشورهای آسیایی در این کشور زندگی می کنند. در جدول زیر به بخشی از هزینه های مهم زندگی در ایتالیا که شهروندان مسلمان به نوع حلال آن نیاز خواهند داشت اشاره خواهیم کرد.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر1.16€
یک کیلوگرم پنیر محلی12.38€
فیله مرغ (یک کیلوگرم)8.34€
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)14.83€
نوشیدنی حلال2.1€
یک وعده غذا در رستوران15€

تحصیل در ایتالیا در حال حاضر یکی از رایج ترین مسیرهای مهاجرتی به ایتالیا است که جمعیت قابل توجهی را تحت تاثیر قرار داده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در مسیر ورود به کشور ایتالیا یا سایر کشورهای پیشرفته جهان در کنار شما مسیر مهاجرت شما را هموار سازند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *