شرایط ایرلند

سوپرمارکت های حلال در ایرلند

سوپرمارکت های حلال در ایرلند

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در ایرلند به خصوص در مرکز شهر دوبلین به گونه ای است که گویا شما در یک کشور اسلامی زندگی می کنید. ایرلند یکی از کشورهای اروپایی است که از کشور گشایی اعراب در زمان خلیفه سوم در امان مانده است و سابقه ورود اسلام به این کشور به 90 سال قبل باز می گردد. باورهای دینی در کشور ایرلند کمترین نقش را در زندگی شهروندان این کشور دارد و وابستگی به کلیسا در این کشور از سال 1970 تا کنون به نصف کاهش پیدا کرده است.

آخرین سرشماری های انجام گرفته در ایرلند نشان می دهد که در حدود 1.3% از جمعیت این کشور را جمعیت مسلمان تشکیل می دهند که دلیل اصلی آن نیز مناسب تر شدن شرایط زندگی در این کشور طی سال های اخیر برای مهاجران بوده است. با توجه به این که دسترسی به غذای حلال یکی از دغدغه های هموطنان ما در کشورهای خارجی است، می توان چنین بیان کرد که دوبلین جایگاه بسیار مناسبی برای مهاجرت خواهد بود تا نیازی به نگرانی در این رابطه نباشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به پرسش های مطرح شده در این رابطه پاسخ خواهند داد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایرلند

جمعیت مسلمان ایرلند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

آغاز ورود مسلمانان به کشور ایرلند از حدود 1930 آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه داشته است تا جایی که جمعیت مسلمانان در این کشور امروزه حدود 1.3% از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد. تعداد مسیحیان در این کشور نیز طی سالیان اخیر به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است و این مسئله ای است که باعث نگرانی کلیسا در این کشور شده است. تعداد قابل توجهی از تعداد مسیحیان در این کشور طی سالیان اخیر از باورهای جدیدی یافته اند یا اکنون به هیچ دینی پاینبند نیستند به طوری که در طی 6 سال اخیر، 10% از جمعیت مسیحیان در این کشور کم شده است.

در نمودار زیر می توان توزیع جمعیت کشور ایرلند بر اساس اعتقادات مذهبی را مشاهده کرد.

توزیع جمعیت ایرلند بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایرلند

یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت امکان فعالیت شخصی به عنوان توزیع کننده محصولات حلال در کشور ایرلند است. باید در نظر داشت که اکثر مسلمانان ایرلند در شهر دوبلین به عنوان پایتخت این کشور اقامت دارند و البته سوپرمارکت های حلال بسیار زیادی نیز در این شهرو واقع شده اند. در تصویر زیر می توانید تراکم سوپرمارکت های حلال در کشور ایرلند را مشاهده نماید. به وضوح مشخص است که در مرکز شهر دوبیلین و قسمت های غربی آن تراکم بسیار بالایی از این فروشگاه ها وجود دارد و رقابت با آن ها نیازمند در اختیار داشتن ایده های بسیار جذاب است تا امکان رقابت را نیز به طور کامل ایجاد کند.

موقعیت سوپرمارکت های حلال در ایرلند

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند به عنوان یکی از کشورهای با شرایط نزدیک به شرایط زندگی در انگلستان نسبتا ارزان به نظر می رسد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به جای ورود به کشور انگلستان، ایرلند را در مرحله اول مهاجرت خود انتخاب می کنند. ایرلند همچنین جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل مهاجرت توریستی به این کشور نیز بسیار رایج است.

در صورتی که بر باورهای دینی خود به عنوان یک مسلمان اعتقاد دارید، بدون تردید تامین خوراک حلال نیز برای شما در کشور ایرلند یک اولویت خواهد بود. در نظر داشته باشید که دسترسی به فروشگاه های حلال در ایرلند بسیار ساده است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه تامین خوراک حلال در ایرلند می تواند کمی بیشتر از خوراکی های غیر حلال است. در جدول زیر هزینه خرید برخی از مهم ترین این اقلام ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به پوند
یک لیتر شیر1.02€
یک کیلوگرم پنیر محلی8.16€
فیله مرغ (یک کیلوگرم)8.13€
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)9.80€
نوشیدنی حلال1.39€
یک وعده غذا در رستوران15€

ایرلند مقصد جذابی برای مهاجرت در دید ایرانیان در سال های اخیر نبوده است ولی این کشور شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی کاملی نسبت به شرایط مهاجرت به ایرلند و سایر کشورهای پیشرفته جهان دارند و شما نیز می توانید با یک تماس ساده اطلاعات لازم درباره شیوه های مهاجرت به کشورهای مطرح جهان را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *