هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در بلاروس

سوپرمارکت های حلال در بلاروس

سوپرمارکت های حلال در بلاروس بسیار محدود هستند و عمده ترین دلیل آن نیز عدم سکونت جمعیت قابل توجه مسلمانان در این کشور است. اگرچه هزینه های زندگی در کشور بلاروس بسیار مقرون به صرفه است، اما نبود شرایط مناسب زندگی در این کشور سبب شده است تا مهاجرین کمی در طول تاریخ به این کشور وارد شوند. همین مسئله در گسترش ادیان مختلف در این کشور نیز تاثیرگذار بوده است.

بیش از 90% از جمعیت کشور بلاروس را جمعیت مسیحیان این کشور تشکیل داده است و سایر ادیان به شدت در اقلیت قرار دارند. بسیاری از پیروان ادیان دیگر در این کشور مقامات رسمی هستند که بنا به مسئولیت دولتی خود به این کشور مهاجرت کرده اند و در حال حاضر در بلاروس زندگی می کنند.در سال های اخیر، به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور و البته سهولت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، تعداد اندکی مهاجر به این کشور وارد شده اند اما هنوز جمعیت کشور بلاروس دارای خلوص زیادی است و کمتر مهاجری را می توان در این کشور یافت. به دلیل توجه هموطنان عزیز به موضوع سوپرمارکت های حلال در خارج از کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع در کشور بلاروس پرداخته اند.

جمعیت مسلمان بلاروس و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مسلمانان در کشور بلاروس یک اقلیت دینی هستند. همچون اکثریت مردم روسیه، جمعیت بلاروس نیز پیرو مذهب اورتودکس هستند و 83.3% از آن ها پیرو این مذهب هستند. سایر مسیحیان در این کشور نیز سبب شده اند تا 91.5% از جمعیت این کشور پیرو این دین آسمانی باشند. در حدود 7.8% از جمعیت این کشور را نیز اعتقاد مذهبی ندارند و در مرحله بعد پیروان دین اسلام در این کشور هستند. 0.2% از جمعیت بلاروس را مسلمانان تشکیل داده اند و بیشترین تمرکز آن ها در شهر مینسک در این کشور است.

بر اساسآخرین داده های به دست آمده، در شهر برست هیچ مسلمانی زندگی نمی کند. در موگیلف و ویتبسک، 0.2% از جمعیت را مسلمانان تشکیل داده اند. در مناطق گومل و گرودنو نیز تنها 0.1% از جمعیت را مسلمانان تشکیل داده اند و در شهر مینسک نیز 0.5% از جمعیت مسلمان هستند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در بلاروس

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در بلاروس

بلاروس را نمی توان به عنوان کشوری قدرتمند در زمینه اقتصاد معرفی کرد و به همین دلیل است که به کمتر کسی توصیه می شود تا سرمایه خود را به این کشور منتقل کند چراکه امکان سرمایه گذاری های بهتری نیز در سایر کشورهای جهان وجود دارد. ایجاد سوپرمارکت حلال در بلاروس نیز نمی تواند چندان صرفه اقتصادی داشته باشد چراکه جمعیت بسیار اندکی از مسلمانان در این کشور اقامت دارند و این مسئله برای مردم بلاروس حائز اهمیت نیست که محصولات حلال تهیه کنند در نتیجه تفاوتی میان یک سوپرمارکت حلال یا عادی در کشور بلاروس وجود ندارد.

توزیع سوپرمارکت های حلال در کشور بلاروس را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد. تصویری که به خوبی نشان می دهد سوپرمارکت های حلال محدودی در این کشور وجود دارد و افرادی که تمایل به تهیه محصولات حلال در این کشور را دارند باید مسافت های طولانی را طی کنند تا بتوانند مواد غذایی اولیه مورد نیاز خود مطابق با قوانین اسلامی را تهیه کنند.

توزیع سوپرمارکت های حلال در کشور بلاروس

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در بلاروس

در کنار همه مواردی که پیش تر به آن اشاره شد، ذکر این نکته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که محصولات اسلامی در کشور بلاروس به نسبت محصولات عادی در این کشور، گران تر هستند چراکه جز محصولات خاص به حساب می آیند. در جدول زیر بخش از مهم ترین محصولاتی که مسلمانان نیازمند نوع حلال آن هستند ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به روبل بلاروس
یک لیتر شیر1.7BYN
یک کیلوگرم پنیر محلی13.98BYN
فیله مرغ (یک کیلوگرم)8.15BYN
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)15.49BYN
نوشیدنی حلال1.64BYN
یک وعده غذا در رستوران20BYN

سرمایه گذاری در بلاروس به منظور اخذ اقامت این کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است اما حقیقت امر آن است که این کشور به طور کلی جایگاه مناسبی برای مهاجرت نیست و بهتر است از آن به عنوان پلی برای مهاجرت به سایر کشورهای جهان استفاده شود. شما نیز در صورتی که قصد مهاجرت به برترین کشورهای جهان را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *