هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در بلژیک

سوپرمارکت های حلال در بلژیک

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در بلژیک از جمله مواردی است که مسلمانان پیش از مهاجرت به آن توجه ویژه ای دارند و بررسی می نمایند. دلیل این امر آن است که مسلمانان باید برای تهیه غذای خود، نوع خاصی را خریداری کنند که مطابق با شریعت اسلام باشد. خرید گوشت و محصولات دامی از جمله مهم ترین مواردی است که مسلمانان باید در تهیه آن دقت داشته باشند.

سوپرمارکت های حلال به دلیل حضور جمعیت نسبتا زیاد مسلمانان در این کشور در دسترس جمعیت زیادی از شهروندان این کشور قرار گرفته است و افرادی که خواستار خرید محصولات حلال در این کشور هستند می توانند با اندکی جستجو، به خصوص در مناطق شمالی این کشور، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. افراد زیادی در کشور بلژیک تمایل به خرید محصولات حلال دارند و وجود چنین فروشگاه هایی در این کشور امری کاملا طبیعی است و افتتاح یک فروشگاه جدید در این کشور نمی تواند با واکنش منفی روبرو شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به دلیل سوالات مکرر متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی در رابطه با تهیه خوراک حلال، مقاله پیش رو را تنظیم کرده اند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در بلژیک

جمعیت مسلمان بلژیک و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با بلژیک می توان به آن اشاره داشت، شرایط زندگی مسلمانان در کنار سایر ادیان در این کشور است. تعداد مسلمانانی که در کشور بلژیک زندگی می کنند، روز به روز در حال افزایش است به طوری که بر اساس داده های رسمی در سال 2009 تنها 5% از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده بودند اما امروزه در حدود 7% از جمعیت بلژیک مسلمان هستند.

بروکسل شاهد حضور بزرگ ترین جمعیت مسلمانان در کشور بلژیک است به طوری که 23% از جمعیت این شهر را شهروندان مسلمان تشکیل داده اند. در حال حاضر 781887 از جمعیت 11 میلیون نفره در کشور بلژیک مسلمان هستند. همین افراد با توجه به نیازهای خود برای تامین خوراک روزانه اقدام به افتتاح فروشگاه ها و رستوران های حلال در کشور بلژیک کرده اند و از این طریق نیازهای خود را برطرف می سازند. برای دریک بهتر از شرایط جمعیتی بلژیک و اعتقادات دینی آن ها، نمودار زیر ترسیم شده است.

توزیع جمعیت بلژیک بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در بلژیک

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که پس از مسیحیان و افرادی که اعتقادات مذهبی ندارند، مسلمانان بزرگ ترین جامعه ای هستند که در کشور بلژیک زندگی می کنند. طبق آمار منتشر شده در سال های اخیر، جمعیت مسلمانان در بلژیک با سرعت بیشتری به نسبت سایر باورهای دینی در حال افزایش است و این مسئله ممکن است در ادامه سطح نیاز به خوراک حلال در این کشور را نیز افزایش دهد.

در حال حاضر فروشگاه های حلال تعداد نسبتا مناسبی دارند و توزیع پذیری آن ها نیز در سطح پهنه سرزمینی بلژیک بسیار مناسب است. مجموعه دلایل ذکر شده می تواند نشان دهد که سرمایه گذاری در بلژیک به منظور در اختیار داشتن یک فروشگاه حلال جدید در این کشور می تواند در صورتی سودآور باشد که فرد ایده ای خلاقانه برای اداره سوپرمارکت خود و ارائه خدمات به دیگران داشته باشد. در غیر این صورت گویی یک سوپرمارکت جدید در یک منطقه شهری در بلژیک افتتاح شده است که باید توان رقابت با سایر رقبا را داشته باشد. در تصویر زیر، توزیع سوپرمارکت های حلال در بلژیک مشخص شده است.

توزیع سوپرمارکت های حلال در بلژیک

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در بلژیک

یکی دیگر از موضوعاتی که مسلمانان در کشور بلژیک باید به آن توجه داشته باشند، مجموعه هزینه های زندگی آن ها در این کشور است. بلژیک را به طور کلی نمی توان به عنوان کشوری گرانقیمت در اروپا معرفی کرد اما هزینه های زندگی در این کشور همچون کشورهای شرق اروپا، اسپانیا و پرتغال مقرون به صرفه نیست. لیست هزینه های خرید برخی از محصولات مورد نیاز مسلمانان در فروشگاه های حلال در جدول زیر ارائه شده است:

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر0.89€
یک کیلوگرم پنیر محلی12.41€
فیله مرغ (یک کیلوگرم)8.90€
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)14.62€
نوشیدنی حلال2.41€
یک وعده غذا در رستوران15€

بلژیک یکی از کشورهای قدرتمند اروپایی از نظر اقتصاد است و به همین دلیل است که تامین هزینه های زندگی در بلژیک به یک دغدغه جدی برای خانواده ها تبدیل نمی شود. در صورتی که شما نیز تمایل به زندگی در بهترین شهرهای جهان را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *