هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

سوپرمارکت های حلال در دومینیکا با وجود اینکه کمتر از 2% از جمعیت این کشور مسلمان هستند به راحتی در دسترس متقاضیان قرار دارند. چنین مسئله ای می تواند دسترسی به محصولات حلال در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد اما در کشور دومینیکا بخصوص در قسمت های شرقی این کشور به راحتی می توان رستوران های حلال را مشاهده کرد. اکثریت مردم کشور دومینیکا مسیحی هستند و حساسیتی بابت دسترسی به گوشت حلال ندارند اما چنین امکانی می تواند به مسلمانان اطمینان دهد که می توانند در این کشور به خوراک مورد نظر خود دست پیدا کنند.

دومینیکا کشور سرمایه گذاران خارجی است. این کشور با وجود وسعت کم، روابط بین المللی بسیار خوبی را با کشورهای دیگر دارد و به همین دلیل پاسپورت این کشور توانسته ارزش بسیار زیادی داشته باشد. با یک سرمایه گذاری نه چندان سنگین و بدون شرط اقامت در کشور دومینیکا می توان پاسپورت این کشور را به دست آورد و به بسیاری از کشورهای دنیا مهاجرت کرد. همین مسئله کافی است تا بسیاری از هموطنان ما نیز تمایل به مهاجرت به این کشور داشته باشند اما آیا سوپرمارکت های حلال در دومینیکا در دسترس هستند؟ مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به این پرسش، پاسخ خواهند داد.

خرید دانشجویان بین المللی از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

یکی از اصلی ترن مزیت های تحصیل در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی، امکان خرید دانشجویان از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی به ویژه مسلمانان، برای خرید از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا می توانند از کارت دانشجویی خود استفاده کنند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه کارت دانشجویی خود به این سوپرمارکت ها، از تخفیفات ویژه ای برای خرید اجناس مورد نیاز خود استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که، مبلغ اجناس در سوپرمارکت های حلال در دومینیکا به نسبت سایر فروشگاه های زنجیره ای این کشور بسیار پایین تر است.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

جمعیت مسلمان دومینیکا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در بخش قبل اشاره کردیم که کشور دومینیکا مهاجران زیادی را در خود جای داده است اما درصد قابل توجهی از آنان به دین مسیحیت اعتقاد دارند. بر اساس سرشماری های انجام گرفته شده در کشور دومینیکا تنها 1.6% از جمعیت آن را شهروندان مسلمان تشکیل داده است و این موضوعی است که می تواند دسترسی به محصولات حلال در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد اما خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداده است و در قسمت های شرقی کشور دومینیکا به راحتی می توان دسترسی به فروشگاه های حلال را تجربه کرد.

در نمودار زیر می توان توزیع جمعیت دومینیکا بر اساس باورهای دینی را مشاهده کرد.

توزیع جمعیت دومینیکا بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

حقیقت امر آن است که دومینیکا کشور چندان مناسبی برای زندگی بلند مدت نیست اما می تواند یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی از سفر را برای فرد به ارمغان آورد. این مسئله سبب شده است تا تعداد مهاجرت های توریستی به دومینیکا در سال های اخیر افزایش پیدا کند. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ جهان برای اینکه بتوانند پاسپورت معتبر کشور دومینیکا را نیز در اختیار باشند، این کشور را به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند و پس از مهاجرت از طریق توریستی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا، پرتکرارترین روش مهاجرت به دومینیکا است.

سرمایه گذاری در دومینیکا می تواند بسیار ارزشمند باشد چراکه منجر به اخذ اقامت این کشور می شود. البته آیا فروشگاه حلال می تواند گزینه ای مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور باشد؟ صادقانه باید بیان داشت که فروشگاه های حلال در این کشور بالاتر از نرخ جمعیت مسلمانان در این کشور هستند و به همین دلیل تنها یک ایده خلاقانه برای ارائه محصول در این کشور است که می تواند موفقیت در این زمینه را تضمین کند. در تصویر زیر، توزیع سوپرمارکت های حلال در دومینیکا به تصویر کشیده شده است.

توزیع سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

دومینیکا با وجود اینکه میزبان جمعیت قابل توجهی از شهروندان ثروتمند خارجی است، هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه ای برای زندگی دارد. در جدول زیر هزینه برخی از کالاهایی که مسلمانان باید در خرید آن ها نوع حلال را خریداری کنند ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر1.04$
یک کیلوگرم پنیر محلی6.91$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)4.56$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)6.12$
نوشیدنی حلال0.94$
یک وعده غذا در رستوران5.27$

باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در کشور دومینیکا بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که می توانند خود را به این کشور برسانند، می توانند شرایط بسیار مناسبی برای تامین هزینه های زندگی خود داشته باشند. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این مسیر همراهی کرده و با توجه به رزومه شما بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول در خصوص سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص سوپرمارکت های حلال در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این حوزه عبارت اند از:

  • هزینه ماهانه خرید از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا چقدر است؟ هزینه ماهانه خرید از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا، بسته به نیازهای متقاضیان متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول، هزینه خرید اقلام ضروری در این سوپرمارکت ها حدود 1700XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه خواهد بود.
  • اغلب سوپرمارکت های حلال در دومینکا در کدام شهرهای این کشور واقع شده اند؟ مهاجران مسلمانی که قصد خرید از سوپرمارکت های حلال در دومینیکا را دارند، می توانند به شهرهای روزو و پورتسموث مراجعه کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *