هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در سوئیس

سوپرمارکت های حلال در سوئیس

سوئیس را می توان به عنوان کشور رویاها معرفی کرد که افراد با باورهای دینی متفاوت، به صورت کاملا آزاد در کنار یکدیگر زندگی می کنند. دسترسی به سوپرمارکت های حلال در سوئیس یکی از مهم ترین موضوعاتی است که شهروندان مسلمان به دنبال کسب اطلاع از آن و جایگاه های آن هستند. مسلمانان در کشورهای مختلف جهان برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز خود ممکن است دچار مشکل شوند چراکه محدودیت هایی برای آن ها در زمینه مصرف مواد غذایی وجود دارد و به همین دلیل است که پیش از مهاجرت یا سفر خود به کشورهای خارجی باید در رابطه با این موضوع اطلاعاتی به دست آورند.

با توجه به رشد روز افزون تعداد مهاجران مسلمان در سوئیس، باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر تراکم جمعیت این افراد به حداکثر خود در طول تاریخ رسیده است و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. بسیاری از مهاجران مسلمان در سوئیس خود شروع به فعالیت در این زمینه کرده اند اما در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه های کشور سوئیس می توان به راحتی به محصولات حلال نیز دسترسی پیدا کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط دسترسی به این فروشگاه ها در سوئیس می پردازند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در سوئیس

جمعیت مسلمان سوئیس و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

تا سال از آغاز قرن 20 میلادی، جمعیت مسلمانان سوئیس تقریبا معادل 0 بود و اولین گروه مسلمانان مهاجر در اوایل دهه 70 به سوئیس وارد شدند و می توان گفت که به طور پیوسته نیز جمعیت این افراد در حال افزایش بود تا جایی که در حال حاضر 5.5% از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند. به همین دلیل است که این جمعیت نیز نیاز به دسترسی به سوپرمارکت های حلال را در کشور سوئیس افزایش می دهند. با توجه به این که درصد قابل توجهی از مسلمانان در سوئیس در شهر زوریخ زندگی می کنند، تراکم سوپر مارکت های حلال در این شهر نیز بیشتر است.

در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیت سوئیس بر اساس باورهای دینی افراد بالای 15 سال در این کشور را مشاهده نمایید.

توزیع جمعیت سوئیس بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در سوئیس

یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور سوئیس، سرمایه گذاری در این کشور است. افرادی که سرمایه خود را به کشور سوئیس وارد می کنند می توانند به نوعی اطمینان داشته باشند که در آینده ای نه چندان دور قادر خواهند بود تا سود بسیار مناسبی را در ارتباط با سرمایه گذاری خود به دست آورند و البته این موضوع به دانش و تسلط آن ها بر امور بستگی دارد. در صورتی که فردی بخواهد سوپرمارکتی حلال برای خود در کشور سوئیس داشته باشد باید به جمعیت مسلمانان و همچنین تراکم جمعیتی آن ها توجه داشته باشد. در کشور سوئیس اکثر سوپرمارکت های حلال در شهر زوریخ بنا نهاده شده اند که می توانید تراکم بسیار بالای آن ها را در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

تراکم سوپرمارکت های حلال در سوئیس

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در سوئیس

با توجه به اینکه دسترسی بسیار مناسبی به فروشگاه های حلال در کشور سوئیس وجود دارد، این فروشگاه ها در سوئیس به راحتی در دسترس همگان قرار گرفته است و در نتیجه محصول ارائه شده توسط آن ها بر خلاف گذشته محصولی خاص نیست و بسیاری از افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در جدول زیر می توانید هزینه خرید برخی از مهم ترین کالاهایی که مسلمانان در تهیه آن ها دارای محدودیت های دینی هستند را مشاهده کنید.

نوع کالاقیمت به فرانک سوئیس
یک لیتر شیر1.59Fr
یک کیلوگرم پنیر محلی23.05Fr
فیله مرغ (یک کیلوگرم)25.61Fr
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)50.51Fr
نوشیدنی حلال4.11Fr
یک وعده غذا در رستوران25Fr

به طور کلی، هزینه زندگی در سوئیس به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است اما با توجه به شرایط مناسبی که کار در این کشور دارد و سطح درآمدی مردم این کشور، ساکنان سوئیس با مشکلات مالی برای تامین مایحتاج خود روبرو نیستند. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در کشورهای تراز اول جهان از جمله سوئیس دارید، قادر خواهید بود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با استفاده از تجربیات ایشان، بهترین گزینه مهاجرتی را برای آینده خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *