هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در صربستان

سوپرمارکت های حلال در صربستان

سوپرمارکت های حلال در صربستان از جمله فروشگاه هایی هستند که در دید عموم مردم شناخته شده اند و وجود آن ها در شهرهای مختلف یک الزام است. مسلمانان نسبتا زیادی در کشور صربستان زندگی می کنند و این کشور نیز یکی از کشورهایی است که از دیرباز میزبان مسلمانان مهاجر از کشورهای مختلف جهان بوده است. اگرچه در حال حاضر جمعیت مسلمانان مهاجر به صربستان کاهش پیدا کرده است اما امکان ارائه درخواست پناهندگی در این کشور در طی سالیان اخیر، صربستان را نیز به مقصد جذاب برای مهاجرت مسلمانان تبدیل کرده بود.

شهروندان افغانستانی، سوری و لبنانی زیادی در این کشور زندگی می کنند اما مهاجران قدیمی که در صربستان ساکن هستند فرهنگ اصلی اسلامی در این کشور را ایجاد کرده اند و امروزه نیز به عنوان شهروندان رسمی این کشور شناخته می شوند و سالیان طولانی است که توانسته اند اجازه زندگی در این کشور را به دست آورند. یکی از دغدغه های اصلی مسلمانان در هنگام خروج از کشور، تامین مایحتاج غذایی از نوع حلال آن است و از همین روست که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در همین راستا مطالبی ارزشمند را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.

جمعیت مسلمان صربستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

صربستان یکی از فتوحات مسلمانان در گذر تاریخ بوده است و واحد پولی این کشور همچنان برگرفته از همان زمان به عنوان دینار صربستان شناخته می شود. در گذر زمان و جنگ های بوجود آمده در طول تاریخ، مسیحیت در این کشور مجدد رواج پیدا کرد و همین مسئله سبب شده است تا امروزه، پیروان ارتودکس در کشور صربستان بیش از سایر ادیان باشد. از آغاز قرن 20 میلادی تا کنون جمعیت مسلمانان در کشور صربستان به صورت چشمگیری در حال افزایش بوده است و با وجود اینکه درصد قابل توجهی از آن ها در دهه اخیر از صربستان مهاجرت کرده اند همچنان بیش از 200000 نفر مسلمان در این کشور سکونت دارند و همین مسئله باعث شده است تا جمعیت آن ها به 3.1% از جمعیت کل برسد.

بدون تردید وجود چنین شرایطی سبب شده است تا مسلمانان در این کشور نیز به فروشگاه های حلال نیاز داشته باشند و این امر موجب بوجود آمدن تراکم نسبتا بالای سوپرمارکت های حلال در پایتخت شده است. در تصویر زیر می توان توزیع فروشگاه های حلال در کشور صربستان را مشاهده کرد.

توزیع فروشگاه های حلال در کشور صربستان

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در صربستان

صربستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی به عنوان یکی از دروازه های ورود به قاره اروپا در سال های اخیر شناخته شده است و با توجه به این که برای مدتی دروازه های ورودی این کشور به طور کامل گسترش داده شد، مسلمانان زیادی نیز به منظور پناهندگی در کشورهای اروپایی خود را از دروازه های صربستان وارد این کشور کردند و سبب به وجود آمدن بحران های بسیار زیادی از جمله بحران اقتصادی در این کشور شدند.

از همین رو صربستان نمی تواند گزینه ای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در خارج از کشور باشد اما در صورتی که فردی در این کشور سکونت دارد، می تواند شرایط بسیار مناسبی برای ایجاد سوپرمارکت های حلال در این کشور داشته باشد. برای رسیدن به نتیجه بهتر در این رابطه، نیاز به استفاده از یک سیستم مکان یابی علمی وجود دارد. جایی که هر فرد می تواند با توجه به شرایط و تراکم جمعیت مسلمانان در این کشور، بهترین مکان را برای ایجاد یک سوپرمارکت حلال برای خود انتخاب کند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در صربستان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در صربستان

هزینه زندگی در صربستان قابل مقایسه با کشورهای مطرح اروپایی نیست و افرادی که برای سفر صربستان را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، دغدغه های کمی برای تامین مخارج خود در این کشور خواهند داشت. در جدول زیر، هزینه خرید برخی از کالاهایی که مسلمانان به نوع حلال آن نیاز خواهند داشت اشاره شده است.

نوع کالاقیمت به دینار صربستان
یک لیتر شیر93.38Дин
یک کیلوگرم پنیر محلی505Дин
فیله مرغ (یک کیلوگرم)485.64Дин
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)741.79Дин
نوشیدنی حلال145.25Дин
یک وعده غذا در رستوران600Дин

در این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط دسترسی به سوپرمارکت های حلال در صربستان توضیحاتی ارائه شد. شما نیز قادر خواهید بود در صورت تمایل به مهاجرت به کشورهای ارزان به آرزوی خود در این رابطه دست پیدا کنید. برای این کار کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *